eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.6هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
632 ویدیو
209 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
📌فراخوان مقاله 💠 محورهای چهارمین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی 1_اربعین و الهیات فقهی، اخلاق و تعلیم و تربیت _الهیات فقهی، مناسکی و شعاری اربعین _معارف اخلاقی در زيارت اربعین _اخلاق و آداب زيارت اربعین _اخلاق خدمت در اربعین _تربیت عاطفی در اربعین _تربیت سیاسی(ولایی) در اربعین _تربیت معنوی در اربعین _تربیت کودک در پرتو اربعین _اخلاق مهر و رحمت در اربعین _الهیات رنج مقدس در اربعین ۲_فلسفه کلام و عرفان _توحید مداری در اربعین _اربعین و معنویت گرایی الهی _آخرت گرایی در اربعین _دنیا گریزی در اربعین _اربعین و الهیات معنویت _اربعین و الهیات نجات ۳_ فرهنگ و هنر و ادب _الهیات مقاومت در اربعین _الهیات تقریب بین الادیانی و بین المذاهبی در اربعین _الهیات حماسه در اربعین _الهیات هنر در اربعین _الهیات سبک زندگی اسلامی و اربعین _الهیات اجتماعی اربعین _الهیات تمدنی اربعین ۴_اربعین و الهیات حقوق، اقتصاد _الهیات حقوق در اربعین _الهیات حقوق محیط زیست در اربعین _الهیات حقوق فرهنگی در اربعین _الهیات حکمرانی اسلامی و اربعین _الهیات اقتصادی اربعین _الهیات مصرف در اربعین ۵_رسانه و فن آوری _تحلیل جایگاه ابر رسانه اربعین با تاکید بر الهیات زيارت _پیوند اربعین و رسانه با تاکید بر الهیات اجتماعی _الهیات فناوری های نوین در اربعین _مهلت ارسال چکیده: ۱۴۰۳/۱۱/۱ _مهلت ارسال مقالات: ۱۴۰۳/۱۲/۲۰ _برگزاری همایش: ۱۴۰۴/۱/۳۰ _مکان: دانشگاه قم Admissions@qom.ac.ir aorsic.qom.ac.ir ۰۰۹۸۲۵۳۲۱۰۳۱۰۹ ۰۰۹۸۹۱۲۷۵۳۹۶۴۹ برگزار کنندگان: دانشگاه قم، کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، مجمع دانشگاهیان عراق، با مشارکت دانشگاه ها و مراکز علمی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق مشروح خبر 👇🏻 https://alarbaeen.ir/fa/news/11546 @howzavian_qom
🔔 دهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم تا 5 بهمن تمدید شد 🔻شرایط و ضوابط شرکت در جشنواره: ◻️ آثار ارسالی باید در بازه 10/1/ 1402 تا 1403/11/05 منتشر شده باشد. ◻️ آثار باید در یکی از رسانه‌های مکتوب، مجازی، دیداری یا شنیداری دارای مجوز و یا رسانه ملی با نام صاحب اثر منتشر شده باشد. ◻️ هر فرد مجاز به ارسال حداکثر ۴ اثر در قالب‌های جشنواره است. ◻️ آثار رسیده به دبیرخانه از لحاظ مالکیت معنوی مورد بررسی قرار می‌گیرد و نباید در جشنواره دیگری برگزیده شده باشد. ◻️ شرکت در جشنواره ابوذر قم برای همه اهالی قم آزاد می‌باشد. اما اثر ارسالی برای شرکت در جشنواره باید در یکی از رسانه‌های رسمی منتشر شده باشد. ◻️ اهالی غیرقمی در صورتی می‌توانند دراین جشنواره شرکت کنند که آثار آنها مربوط به شهر قم باشد یا در یکی از رسانه‌های قم منتشر شده باشد. 🔻جوایز جشنواره: ➖نفر اول هر بخش: تقدیرنامه، تندیس جشنواره و 50 میلیون ریال جایزه نقدی ➖نفر دوم هر بخش: تقدیرنامه و 40 میلیون ریال جایزه نقدی ➖نفر سوم هر بخش: تقدیر نامه و 30 میلیون ریال جایزه نقدی ⌛️ مهلت ارسال آثار : تا ۵ بهمن ۱۴۰۳ 📞 ارتباط با دبیرخانه جشنواره: 02532926770 / 02532924750 @resaneqom / @alizade110 📬 لینک ارسال آثار: https://bsrqom.ir/ 📎 جزئیات بیشتر ‌ ➖➖➖ سازمان بسیج رسانه استان قم @brqom_ir
🔘مزد فسادستیزی؟ نسبت عالِم مجاهد به حجت‌الاسلام علی رازینی و قاضی شجاع به حجت الاسلام مقیسه،نشان حکمیانه بودن این پیام است تا دشمن خارجی و داخلی نتواند از شهادت این دو بزرگوار سوء استفاده کند. ✍️ابراهیم انجم شعاع @HOWZAVIAN_kerman
شهدای ادوار ششگانه مجلس خبرگان رهبری به شش تن رسید... ۱- شهید آیت الله محمدمهدی ربانی املشی: نماینده خراسان در دوره اول. شهادت ۱۳۶۴ ۲- شهید ماموستا سیدمحمد شیخ الاسلام: نماینده کردستان در دوره چهارم. شهادت ۱۳۸۸ ۳- شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی اسبوکلایی: نماینده سیستان و بلوچستان در دوره چهارم و پنجم. شهادت ۱۴۰۲ ۴- شهید آیت الله دکتر سیدابراهیم : نماینده خراسان جنوبی در دوره چهارم و پنجم، نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری و منتخب دوره ششم. شهادت ۱۴۰۳ ۵- شهید آیت الله دکتر سیدمحمدعلی : منتخب آذربایجان شرقی در دوره ششم. شهادت ۱۴۰۳ ۶- شهید آیت الله علی : نماینده سابق همدان در دوره چهارم. شهادت ۱۴۰۳ @howzavian_hamedan
. 🔴 انجمن بی‌حجت ✍️ حسن حیدری 🔰 حجت‌الاسلام سید حسن افتخارزاده سبزواری که از برجسته‌ترین رهبران فکری و معنوی انجمن حجتیه بود، در 27 دی‌ماه در سن ۸۸ سالگی درگذشت. 💢 حجت‌الاسلام سید حسن افتخارزاده بعد از فوت شیخ محمود حلبی به‌عنوان پدر معنوی این انجمن محسوب می‌شد. او بعد از شیخ محمود حلبی توانست جلسات و فعالیت‌های انجمن حجتیه را که پس از دوران تعطیلی و رکود دهه شصت، در پی انتقادهای تند امام‌خمینی ره و بسیاری دیگر از چهره‌های شاخص انقلابی، کم‌رونق شده بود دوباره فعال کند و در تربیت متدینین غیر انقلابی تلاشی وافر داشته‌باشد. ♨️ افتخار زاده در برخی از سخنرانی‌های قبل و حتی بعد از انقلاب اسلامی، از اهانت به امام‌خمینی ره و نظام اسلامی ابایی نداشت. حتی در سال ۱۳۶۷ به‌دلیل توهین به امام راحل ره، شهدای جنگ و انقلاب مدت کوتاهی بازداشت و به یزد تبعید شد. او ضمن التقاطی معرفی کردن امام‌خمینی ره علیه برخی اندیشه‌های امام از جمله حاکمیت ولایت‌فقیه در عصر غیبت و وحدت شیعه و اهل سنت نیز فعالیت می‌کرد. ▫️امام‌خمینی(ره) در مورد افرادی چون سید حسن افتخار زاده فرموده‌اند: «روحانی‌نماهایی که قبل از انقلاب دین را از سیاست جدا می‌دانستند و سر به آستانه دربار می‌ساییدند، یک‌مرتبه متدین شده و به روحانیون عزیز و شریفی که برای اسلام آن‌همه زجر و آوارگی و زندان و تبعید کشیدند تهمت وهابیت و بدتر از وهابیت زدند.» ✅ دیروز مقدس‌نماهای بی‌شعور می‌گفتند دین از سیاست جداست و مبارزه با شاه حرام است، امروز می‌گویند مسئولین نظام کمونیست شده‌اند…» (صحیفه امام‌خمینی، ج ۲۱، ص ۲۸۱) 🌐 رسانه ✍️نویسندگان‌حوزوی‌چهارمحال‌و‌ بختیاری با ما همراه باشید. https://eitaa.com/howzavian_chaharmahalbakhtiari
🔻 سمفونی شیطان (۲) ▫️نسل‌کشی و قتل‌عام انسانیّت توسط یهودِ صهیونیسم، دستاورد فکری دکترین ایدئولوژیک «صهیونیسم» است. ▫️این دکترین با تقسیمِ انسان به دو نوع «یهود» و «گوییم»، فتوای قتل انسان و انسانیّت را صادر می کند. ▫️یهود، نژاد برتر انسانی و قومِ برگزیده الهی بر روی کره زمین است که تمامی انسان‌ها باید تحت حکومت و ولایت ایشان باشند! گوییم، (Goyyim) غیریهودیانی هستند که فلسفه خلقت ایشان خدمتگزاری مادام‌العمر به قوم برگزیده یهود است. حق و تکلیفِ انسان «گوییم» توسطِ یهود تعریف و تعیین می‌شود. ✍ جواد حیدری 🆔 @howzavian_fars
وقتی جای جلاد و شهید عوض می‌شود... چگونه می‌توان دل را در سوگ کسی محزون داشت که منتظر امام غائب بود اما امام قائم را یاری نکرد؟ و چگونه می‌توان در برابر فراق کسی که جانش را در راه حقیقت و مردانگی نهاد، خاموش ماند؟ این تقابل تلخ، جان را می‌فشارد و احساسات را به بازی می‌گیرد. در این بازی پرتناقض، چگونه می‌توان مرز میان حق و باطل را شناخت و قلبی را که در سوگ مظلوم می‌تپد، تسلی بخشید؟ ✍علی محمدی هوشیار @howzavian_zanjan
📽 📣 گفت‎و گوی فلسفه اسلامی و فلسفه غرب؛ امکان یا امتناع 💢 با ارائه و 📡 همزمان انتشار آنلاین، در کانال دبیر جلسات: استاد احمد ملکی| عضو شوید🔻🔻 https://eitaa.com/joinchat/726794984C83fbe99d16 ✅ همراه با صدور مدرک شرکت در دوره 🗓 ۱۴۰۳/ ۱۰/ ۰۵ ⏰۱۰:۳۰ 💠 جهت دریافت اطلاعات بیشتر و دانلود فایل آفلاین، به کانال زیر بپیوندید 🔻🔻 https://eitaa.com/joinchat/726794984C83fbe99d16
نویسندگان حوزوی
🔔 دهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم تا 5 بهمن تمدید شد 🔻شرایط و ضوابط شرکت در جشنواره: ◻️ آثا
.. این جشنواره👆 تمدید شد. قابل توجه نویسندگان محترمی که در یک سال گذشته حضور مطبوعاتی و رسانه‌ای داشتند.
🔘استعمار فرانو ▪️ تصور کنید در حال قدم زدن در خیابان هستید و همزمان صفحه اخبار متعلق به شبکه های خارجی را مرور می کنید.کسی برگه ای تبلیغاتی را به سوی شما می آورد و شما نیز در حق او لطفی می کنید و آن تراکت را می گیرید و نگاهی به آن می اندازید. ▪️در چنین مواقعی، شما هیچ گاه از خود نمی پرسید که آن شخص، چرا و با چه قصدی، آن برگه و اطلاعات درون آن را به صورت رایگان در اختیار شما گذاشت. زیرا شما مطمئنید که پشت عمل آن شخص و هزینه کردن هایش، هدف مشخصی وجود دارد: او به دنبال تأمین منافع شخصی خود می باشد. ▪️دوباره سر در گوشی خود می کنید و مابقی اخبار را دنبال می کنید. چنان در برخی از این اخبار غرق می شوید که گویی به فضای دیگری وارد شده اید. در این فضای متفاوت، متأسفانه شما هیچ گاه از خود نمی پرسید که این اشخاص و رسانه ها، به چه منظوری، این صفحات و اطلاعات را در اختیار شما می گذارند. چرا چنین فکری به ذهنمان نمی رسد؟ آیا تصورمان بر این است که اشخاصی که این صفحات و رسانه ها را مدیریت می کنند، هیچ قصد و نیتی از کار خود ندارند و یا محض رضای خداوند و برای تأمین منافع ما دست به چنین کاری می زنند؟! ▪️این بی فکری و یا خوش بینی و ساده اندیشی، عواقب منفی بسیار زیادی برای ما داشته، دارد و خواهد داشت. درمان این بیماری، از طریق شناخت ماهیت رسانه ها و ارتباط آن ها با «استعمار فرانو» است. از سوی دیگر، برای تشخیص صحت و سقم اخبار و تحلیل ها و هم چنین جهت گیری رسانه های منطقه و جهان بایستی با گرایش ها و عقبه فکری آن ها آشنا بشویم. ▪️سالیان سال است که عصر استعمار یا غلبه مستقیم کشورهای اروپایی و آمریکایی بر منابع طبیعی و انسانی سایر کشورهای ضعیف، گذشته است. ما هم چنین دیگر، کم تر شاهد «استعمار نو یعنی وجود حاکمان وابسته و جیره خوار غربی ها» هستیم. علی رغم این دو واقعیت، متأسفانه هم چنان شاهد به تاراج رفتن سرمایه های کشورهای جهان سوم و به کرسی نشستن خواست و اراده ی کشورهای پیشرفته هستیم... ▪️ این بدان معناست که قدرت آن ها هنوز نیز در حال اعمال می باشد ولی در مسیر جدیدی این اتفاق می افتد. این مسیر جدید، رسانه ها و افکار عمومی مردم است... 📮انجمن سواد رسانه طلاب 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
🔘تاریخ بنویس؛از عزت غزه و ذلت مجمع محققین ✍️مهدی پورمهدی یک نقلی می‌گوید: تاریخ را فاتحان می‌نویسند، اما سنت ایستادگی، مقاومت و دلیری ورق را برگرداند و تاریخ را انگشت به دهان گذاشت. امروزه عده‌ای اصلاح‌طلب خسته از مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم، استعمار و استثمار در گروهی در کسوت روحانیت با نشان، مجمع محقیق، برای فلسطین نسخه ننگین و راهکار دو دولتی فلسطین و اسرائیل و پذیرش آن توسط همه کشورها از جمله ایران را سیاهه کرده و پیشنهاد دادند!. اما خدا عزت را به آن زن مقاوم، به آن جوان مجاهد، به آن کودک آواره سرمازده و گرسنه داد، که امروز جشن مقاومت را به دنیا مخابره کرد و روسیاهی برای اصلاح‌طلب زغال ماند. اصلاح طلبی که امروز ورژن بروزش را می‌بینیم، در طول تاریخ کمر اسلام و مستضعفان را شکسته، حالا باید تفکر کرد آن نگاه به کجا رسید و غزه مقاوم کجا؟!. متاسفانه هنوز بر تابوت مرده برجام نوای فاتحانه می‌نوازند، گویا نمی‌دانند سورنا را از سر گشادش می‌دمند، و برخی‌هاشون دوباره مغلطه پوست خیار مذاکره را زیر پای دولت جدید کوک می‌کنند، همین قدر ضعیف، همین قدر حقیر. @HOWZAVIAN_kerman
📮شــــــوکـــــــوپـــــارس ✍ محمدجواد خمسه ▫️نزدیک به ۳۰ سال از این ماجرا می‌گذره؛ تیر ماه بود یا شهریور سال ۱۳۷۶. یک روز صبح که از خواب بیدار شدم، مادرم گفت: "پاشو آماده شو، باید بریم بهداشت." با تعجب گفتم: "برا چی؟" گفت: "حالا پاشو صورتت رو بشور، بهت می‌گم." 🔻از بهداشت محلمون خاطره خوبی نداشتم؛ همیشه جایی بود که آمپول می‌زدن. گفتم: "خو بگو چی شده؟ چرا باید بریم؟" مادرم گفت: "یادت میاد رفتیم مدرسه، چند تا تست از گوش و چشمات گرفتن؟" با خوشحالی و ذوق گفتم: "آره خب!" مادرم گفت: "حالا برای همون مدرسه رفتن باید واکسن بزنی." ▪️از واکسن می‌ترسیدم. با ترس گفتم: "چی؟ واکسن برای چی؟" مادرم گفت: "مدرسه بدون کارت واکسن رات نمی‌ده." ناراحت شدم. شروع کردم به تند تند راه رفتن و غر زدن (عادتم بود). مادرم گفت: "باید بریم، نمی‌شه." خلاصه با گریه و ناراحتی لباسم رو پوشیدم. مادرم دستم رو محکم گرفت و برد. تو راه می‌گفت: "تو دیگه مرد شدی، نباید گریه کنی یه آمپول که چیزی نیست." ولی من فقط گریه می‌کردم. 🌱 مادرم می‌دونست من چقدر شوکوپارس (اسمارتیز) دوست دارم. گفت: "اگه گریه نکنی، برات می‌خرم." هم ترسیده بودم، هم ذوق داشتم. این دوتا حس تو دلم می‌جنگیدن. بالاخره گریه‌هام آروم شد. 🔻به بهداشت محله که رسیدیم، با وجود ترسم، مغرورانه وارد شدم. خانم پرستار واکسن رو آماده می‌کرد. وقتی الکل رو زد، سوزش بدی داشت، اصلا درد داشت. خود واکسن هم خیلی درد داشت، ولی به عشق شوکوپارس تحمل کردم و گریه نکردم خیلی سخت بود ولی من تونستم. ▫️وقتی کار تموم شد، خوشحال بودم که حالا مادرم برام شوکوپارس می‌خره. بیرون که اومدیم، زن همسایه رو دیدیم. مادرم مشغول حرف زدن شد و تا خونه با هم صحبت کردن. 🔻من تمام مدت منتظر بودم بریم مغازه آقا سید(بقالی محل) که شوکوپارس بخرم، اما بدون خریدن شوکوپارس برگشتیم خونه! گفتم: "مادر، گفتی شوکوپارس می‌خری!" گفت: "یادم رفت پسرم، بیرون که رفتیم می‌خرم." 🔻حقش بود ناراحت باشم، اما مادرم انصافاً بدقول نبود. هر وقت رفتیم بیرون، برام خرید، اما اون یه بار که یادش رفت، هیچ وقت یادم نرفت. هنوز بعد از این همه سال، با اینکه صد بار شوکوپارس خریده، اون نخریدن با وجود اون همه درد یادمه. مادرا و پدرا! اگه به بچه‌هاتون قول دادین، یادتون نره. ما بچه‌های ۳۵ ساله هنوز یادمونه... عجب! الآن خودم پدرم... 🔹رسول اللّه صلی الله عليه و آله : أحِبُّوا الصِّبيانَ وَارحَموهُم ، وإذا وَعَدتُموهُم شَيئا فَفوا لَهُم ؛ فَإِنَّهُم لا يَدرونَ إلاّ أنَّكُم تَرزُقونَهُم. كودكان را دوست بداريد و با آنان ، مهربان باشيد و هرگاه چيزى را به آنان وعده داديد ، بدان وفا كنيد ؛ زيرا آنان ، باورى جز اين ندارند كه شما روزىِ آنها را مى‌دهيد. (چیزهایی که در مترو مینویسم) @howzavian_alborz