9.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹مجموعه مستند «یکی از ما» در قاب شبکه مستند
🔹مجموعه مستند «یکی از ما» به تهیه کنندگی زهره نجفزاده و کارگردانی میثم غلامی هر شب از شبکه مستند روی آنتن رفت.
🔹سایر قسمت های این مجموعه توسط آقایان رضا اکبری و میلاد امینی موحد کارگردانی شده است.
🔹مجموعه مستند «یکی از ما» روایت روحانیونی است که برای تبلیغ به مناطق مختلف ایران سفر کردهاند. یکی از ما فراز و فرود زندگی امامان محلهای را که با همت مردم محلی، توانستهاند گامهای بزرگی در جهت رفع مشکلات و محرومیتهای مناطق خود بردارند به تصویر میکشد.
🔹مجموعه مستند «یکی از ما» کاری از مرکز هنری رسانهای نهضت است و در ۲۰ قسمت همه روزه حدودا ساعت ۱۶:۵۵ از شبکه مستند به روی آنتن می رود.
🔹@meysamgholami72
نویسندگان حوزوی
🔹مجموعه مستند «یکی از ما» در قاب شبکه مستند 🔹مجموعه مستند «یکی از ما» به تهیه کنندگی زهره نجفزاده
.
#روایتِ_اولِ_فراموش_شده
🔹هر چند در این زمینه سالها از روایت اول خودمان دست کشیدهایم...
🖌اما جای شکرش باقی است که نشانههای بیداری رسانهها را در روایت زندگی طلاب شاهدیم.
🧩امیداوریم تا پایان ماجرا با سوژههای جذابتر و جامعهسازتر روایتگری کنیم.
#روایت_اول
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
نقش نخبگان در مواجهه با زیست معاصر
💢ما امروز در دنیایی قرار دادیم که فضای متفاوتی در مفاهیم نقش ها و مصداق ها و عملکردها ایجاد شده است، زیست دنیای معاصر مدل و پسامدل اقتضائات لوازم و بایستههایی دارد که حتی خصوصیترین عرصه زندگی ما را تحت تأثیر قرار میدهد و ما باید برای این زندگی و این زیست، نقشه و برنامه آگاهانه و مشخصی با آموزههای معرفتی دین مبین اسلام داشته باشیم.
💢امروز دشمن در یک طراحی متفاوت و یک نقشه متفاوت سالهاست جنگ را آغاز کرده که این جنگ قوه شناخت عموم مردم را مورد مواجهه قرار میدهد. در حقیقت هدف دشمن در جنگ شناختی یا جنگ ترکیبی این است که قوه ادراکی عموم مردم علی الخصوص نخبگان آن جامعه را مورد هدف قرار داده و تردیدهایی در این قوه را ایجاد و نیازهایی را ایجاد کند و بلافاصله متناسب با نیازهایی که در ذهن افراد ایجاد کرده، نقشه و مدل زندگی و مدل زیست زندگی را در اختیار او قرار بدهد که ماحصل این تغییر علی القاعده تغییر در هنجارها، ارزشها، باورها، نگرشها و تغییر در رفتارهاست.
💢در این جنگ، مهم مدیریت ادراک است و باید روی واژگان خاص مدل زیستی و شناختی کار کنیم. متأسفانه در جنگ شناختی برخلاف جنگ فیزیکی، مشخص نیست چه کسانی درگیر آن شدهاند و چه کسانی احیاناً ادراکشان را به دست دشمن سپردهاند مگر آنچه که در رفتار، گفتار و عملکردشان نشان می دهند؛ پس آنچه که برای حوزههای علمیه و نخبگان مهم است، مطالعات عمیقتری است که باید در این عرصه داشته و براساس مطالعات عمیقتر، شاخصهای رفتاری و گونههای رفتاری را بشناسند و در کنار یکدیگر نهضت متفاوتی را ایجاد کنند.
💢این جنگ یک جنگ تکامل یافتهتر، پیشرفتهتر، عمیقتر و وسیعتری است که در حوزه روان انسانها و ادراک انسانها تمرکز پیدا میکند و یک زیرساخت رسانهای نوینی دارد. رفت و برگشت ها، کنش ها، کنشگری ها و واکنش ها در فضای رسانه ای نوین از ابزاری است که دشمن از آنها بهره میگیرد، نخبگان نیز بی تردید برای راهبری علمی و معرفتی جامعه در این فضای رسانهای نیازمند شناسایی و شناخت مؤلفههای جنگ در این قالبهای پیچیده و متنوع و جذاب هستند.
✍🏻#فاطمهکبری_متولیان|معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران
🗒@HamQalam
3.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#فصل_الخطاب
#خانواده
کار سختی است که آدمی بتواند در کنار مشغلههایش همیشه نهار را در خانه و کنار خانواده میل کند. اما اینکه طوری مدیریت کند در همه حال توجهش به خانواده و کانون آن یعنی زن خانه کم نشود، شدنی است.
امیدوارم این کار سخت از دست همه مردان جامعه برآید که همین سبب پخش اکسیر محبت در خانواده و به تبع آن در جامعه خواهد بود.
پ.ن: قدردان همسرانمان باشیم.
✍️ محمدرضا بابایی
#رهبر_انقلاب
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
.
جنبشهای زنان
✍زهرا سبحانی
جنبشهای زنان به اندازهی عمر تاریخ، ثابت کردهاند که توانایی انجام هر کاری را دارند تا جایی که در برههای از زمان، مدعی برتر بودن شد.
اینکه چقدر در اثبات این ادعا موفق بوده و یا نتیجهی عکس داشته، محل بحث ما نیست. آنچه در این مقال حائز اهمیت است نقش زنان در اثرپذیری و اثرگذاری بر جامعه است.
جامعهای که زن، برای تأمین بدیهیترین نیازهایش مجبور است از زنانگی خود استفاده کند؛ طبیعتا باید به دنبال حل معضلات و آسیبهای روانی خود باشد. در مقابل، جامعهای که دغدغهی بانوانش، رساندن انسان، فارغ از جنسیت به قلهی سعادت باشد و با شناخت ظرفیت خود و نیاز جامعه در این مسیر گام برمیدارد، مسلما پویایی و سلامت روانی آن جامعه رقم خواهد خورد. بدیهیاست که این حرکت جز از زنان فرهیخته، صاحب اندیشه و تفکر برنمیآید.
«همایش ملی کتاب سال بانوان» عنوان حرکتیست که به مدت ۱۸ ماه، فعالیت شبانهروز، کوشید تا با بررسی کتابها و آثار علمی در زمینههای مختلف، به قلم بانوان، تصویر دیگری از زن را به جهان نمایش دهد. تصویری که در برابر الگوی زنِ خلاصه شده در تن و نه اندیشهی آن، صادقانه بایستد و از «الگوی سوم زن» بگوید. الگویی که بر گرفته از نظر امامین جامعه و نشأت گرفته از دین و فرهنگ ماست. در این الگو، زن هم مادر است هم خانهدار است و هم عالمه، با این وجود از نقش و تاثیرگذرایش در اجتماع غافل نیست. این زن با تمام سختیها و مشکلات فردی و اجتماعی که دارد، با علَم اندیشه و علم به دنبال هموار کردن مسیر سعادت بشر است.
اگرچه در این مسیر هنوز سختیهای مگوی زیادی مخصوصا در بُعد خانواده وجود دارد، با این حال نمیتوان نسبت به اثرات مثبت این مبارزه، بیتوجه بود.
در چهارمین دورهی این اتفاق مبارک، آنچه بیشتر به چشم میآمد، دست اندرکاران این همایش بودند که این بار اغلب خانم بودند. به طوری که ظرافتهای زنانه در اجرای تک تک برنامهها، دیده میشد. این یعنی اینکه در الگوی سوم، زن با خودش سر جنگ ندارد بلکه با حفظ تمام مؤلفههای زنانهای که خداوند به او امانت داده، از راه درست و با حفظ هنجارها، عالمانه پا در این مبارزه گذاشته است.
به عنوان کسی که دورادور در جریان برگزاری این همایش بودم باید تبریک و احسنت گفت برای این قدمهای بزرگ که به بهترین نحو توانمندی زنان را با حجب و حیا، ظرافتمندانه به نمایش گذاشتند و دعا میکنیم این مسیر با این هدف والا مستمر و درخشان باشد.
همچنین به وسعت قلم، برای عوامل و دستاندرکاران این همایش ملی از نوع ارج نهادن به بانوان فرهیختهی مولف؛ مخصوصا خانم دکتر صالحی بزرگوار دبیر اجرایی همایش که با وجود مشکلات فراوان، مخلصانه تلاش کردند، آرزوی سلامتی و سربلندی دارم.
#جهاد_روایت
#همایش_ملی
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
کاش میشد؛
شما هم با آتش بس برمیگشتید آقاسیّد ...
✍محمود علیپور
#نویسندگان_حوزوی_خراسان
https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
﷽
همیشه در میدان
✍آشوری
چند روز بعد غوغای ۱۳ آبان ۵۸ و تسخیر لانه شیطان، درست همان زمان که آمریکا شروع به تحریم و چنگ و دندان نشان دادن کرد؛ امام روحالله در دل این تهدیدها دستور ایجاد فرصتی ناب کردند.
امام(ره) تفکری را بنیانگذاری کردند که پشتوانه آن میلیونها انسان بدون مرز است. همان که منش و آرمانش به وسعت جغرافیای انسانیت و آزادگی است.
او همیشه در صحنه است؛ یک روز وسط معرکه جنگ و یک روز در تکاپوی سازندگی، یک روز برای خدمت تا کمر در گِل فرو می رود و یک روز در ویرانهها به دنبال روزنههای نجات میگردد. یک روز در مرکز میدان حوادث است و یک روز در دل بیماریها فتحالفتوح میکند. او کسی است که مرز و چهارچوبی را برای خدمت نمیشناسد و در تمام جستارها بنبست شکن میشود.
راه و مسیر برای او همواره مشخص است؛ بصیرت، اخلاص، عمل به هنگام و به اندازه؛ او آگاه و بصیر است، حواسش در بزنگاها جمع است و در مه غلیظ فتنهها چون مهشکن عمل میکند.
او خالص و مخلص است و ارزشمندترین داراییاش که جانش است را با تأسی از فرهنگی که در آن رشد و نمو کرده عطا میکند.
او تعلل نکرده و یا شتابزه عمل نمیکند و در موقعی مناسب بر سر دشمن آوار می شود.
منطق فکری او بر خدا باوری و خود باوری استوار است و همین باعث حرکت و توفیقش میشود.
او یک بسیجی است، همان پدیده استثنایی، که فقط در نوع خودش تبلور پیدا میکند؛ پدیده اصیل که به فضل خدا از بینرفتنی هم نیست.
#بسیج
#نویسندگان_حوزوی_تهران
@howzavian_tehran
🔵ضرر و زیان حقیقی
🔻کنکاشی پیرامون آیه ۱۰۵ سوره مبارکه مائده.
((يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ عَلَيۡكُمۡ أَنفُسَكُمۡۖ لَا يَضُرُّكُم مَّن ضَلَّ إِذَا ٱهۡتَدَيۡتُمۡۚ إِلَى ٱللَّهِ مَرۡجِعُكُمۡ جَمِيعࣰا فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمۡ تَعۡمَلُونَ))
🔻امام علی ع در خطبه ۶۲ نهج البلاغه میفرمایند: ((توانایی اصلاح شما دارم ولی نه با تباه کردن و آلوده کردن خودم...))
🔻این سخن، قاعدهای عقلی است که هم در آیه و هم در کلام امام ع بدان اشاره شده که ابتدا باید به دنبال کمال و دینداری خود بود و در مرحله بعد به فکر دیگران.
🔻تصریح آیه شریفه این است که ضلالت غیر، هیچ خللی به هدایت شما وارد نمیکند و اگر مسیر هدایت را پیش گرفتید از اختلالات غیر مومنان به دور خواهید بود.
🔻تصریح دیگر آیه این است که اگر مسیر هدایت را پیش نگرفتید، همانگونه که گمراهی شما بر دیگران اثرگذار است، گمراهی دیگران نیز بر شما موثر خواهد بود.
🔻این امر قرآنی که ((خود را بپایید و به فکر خویش باشید)) به حقیقت درخور توجه دیگری نیز اشاره دارد که کسی که از هدایت برخوردار نیست، مانند کسی است که میخواهد از اموال خود به دیگران ببخشد، درحالیکه هیچ اموالی ندارد!
یعنی از هدایتی برخوردار نیست که بخواهد دیگران را به وسیله آن هدایت کند.
🔻تکبر و نخبت این فرد هادینما بهقدری است که نهتنها کاستی علمی و دینی خود را نمیبیند؛ که میخواهد مصداق مثل کوری عساکش کور دیگر شد باشد.
🔻اگر میخواهیم به سمت جامعه مهدی رهنمون باشیم، باید ابتدا خود را در جرگهی هدایتشدگان قرار دهیم و این مهم میسور نیست مگر با درک جهل خود.
تا به درک از جهل خود دست نیابیم، مانند مریضی که از مرض خود آگاه نیست به دنبال رفع عیوب خود نخواهیم بود.
🔻مشغلهی اصلی ما باید اولا و دوما و سوما خودمان باشد؛ نه اینکه با ضلالت خود به دنبال توهم هدایت غیر باشیم.
🔻واضح است که شخصی که هدایت شده، چه بخواهد و چه نخواهد، بر جامعه اثر تکوینی مثبت خواهد گذاشت.
#هدایت_و_ضلالت
✍محمد موسوی
@howzavian_hamedan
⚫️ بلک فرایدی؛ کلانپروژهٔ فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی
🖊سجاد انجمشعاع
▪️در جهانی که ایدئولوژی «سرمایهداری» بهعنوان نیروی مسلط بر ساختارهای اجتماعی و اقتصادی، «مصرفگرایی» را بهعنوان اصولی ثابت و بنیادین در کانون گفتمان خود قرار داده است، «بلک فرایدی» بهعنوان نمادی برجسته و تأثیرگذار از این طرز تفکر ظهور میکند.
این روز که در ظاهر تنها یک رویداد اقتصادی بهشمار میرود، در حقیقت محملی است برای:
۱. تحمیلِ سبک زندگی غربی
۲. تقویت هژمونی نظام سرمایهداری
۳. تضعیف ارزشهای فرهنگی، معنوی و اجتماعی جوامع دیگر.
بلک فرایدی فراتر از یک فستیوال خرید و تخفیف، در ماهیت خود ابزاری پیچیده و ماهرانه است که بهطور مستقیم به پروژهای فرهنگی و سیاسی تبدیل شده است.
این رویداد، بهنوعی در راستای تغییر ذائقهها و گرایشهای فردی و جمعی در جوامع غیرغربی عمل میکند و با ترویج مصرفگرایی بیحد و مرز، بهدنبال تحمیل فرهنگ و ارزشهای مبتنی بر سرمایهداری به دیگر نقاط جهان است.
به این ترتیب، بلک فرایدی بیش از آنکه یک اتفاق اقتصادی باشد، بهعنوان بخشی از پروژهای فرهنگی-اقتصادی عمل میکند که هدف آن استحاله و تبدیل جوامع به مصرفکنندگان بیچون و چرا و در نهایت حذف تمایزات فرهنگی و تاریخی آنها از هویتهای اصیل خود است.
▪️مصرفگرایی افسارگسیخته و انحراف از میانهروی اسلامی:
یکی از ویژگیهای بارز «بلک فرایدی»، ترویج مصرفگرایی بیحساب و کتاب و رقابت بیامان بر سر کالاهای غیرضروری و تجملی است. این پدیده که در درون خود نوعی اشتیاق به مصرف را به وجود میآورد، بهطور شگفتانگیزی با آموزههای اسلامی(مصداقی پرواضح: وَكُلُوا وَاشْرَبُوا وَلَا تُسْرِفُوا إِنَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُسْرِفِينَ) در تضاد است؛ در این فضا، بلک فرایدی با تمرکز بر نیازهای کاذب و القای تصورات غلط درباره ضرورت «کالاهای لوکس»، از انسان مسلمان جامعهای میسازد که بهجای توجه به ارزشهای معنوی، اخلاقی و ضروریات واقعی زندگی، خود را در دام تبلیغات اغواگرانه برندهای «چندملیتی» و کالاهای فاقد ارزش اساسی میاندازد.
این روز، نهتنها نمادی از اسراف و تبذیر است، بلکه بهطور ضمنی پیامآور رفتاری است که در آموزههای اسلامی، مصداقی از عمل به دست طاغوت قلمداد میشود.
▪️تحمیل فرهنگ مصرفگرای غربی:
بلک فرایدی، فراتر از یک رویداد اقتصادی، ابزاری است برای نفوذ فرهنگی و استحاله ارزشهای اسلامی. «سبک زندگی غربی»، با محوریت «مصرف و لذتگرایی»، از طریق چنین رویدادهایی تلاش میکند تا هویت فرهنگی دیگر جوامع را مستحیل کند. این همان چیزی است که رهبر معظم انقلاب از آن با عنوان «تهاجم فرهنگی» یاد میکنند؛ پروژهای که هدف اصلی آن تغییر باورها و رفتارهای جامعهی اسلامی است.
▪️تشدید بیعدالتی اقتصادی:
بلک فرایدی، بیش از هر چیز، به تقویت ساختارهای «سرمایهداری کلان» و «تعمیق شکافهای طبقاتی» میانجامد. این روز، بهعنوان یک ابزار تبلیغاتی قدرتمند، در دستان شرکتهای چندملیتی بهوسیله کمپینهای گسترده و فریبنده، سود کلانی را به جیب میزند و در مقابل، قشرهای کمدرآمد و محروم که حتی از عهده خریدهای تخفیفی و اغواگر این روز برنمیآیند، بهطور فزایندهای به حاشیه رانده میشوند. این روند، نوعی بازتولید نابرابریهای اجتماعی و اقتصادی است که در آن، تنها معدودی از قدرتمندان اقتصادی از این چرخه سودآور بهرهبرداری میکنند، در حالی که اکثریت مردم در دایره فقر و محرومیت به دام میافتند.
▪️فروپاشی ارزشهای اخلاقی و انسانی:
رفتارهای خشونتآمیز و رقابتهای بیرحمانهای که در خلال بلک فرایدی میان مشتریان رخ میدهد، بهوضوح نمایانگر عمق بحران اخلاقی در این رویداد است.
از یکسو، کشمکشهای فیزیکی و برخوردهای تهاجمی برای دستیابی به کالاهای تخفیفی، همچون انعکاسی از دیوانهوار شدن انسانها در جستجوی کالای مصرفی، هرگونه مفهوم انسانیت و کرامت را به چالش میکشد. این در حالی است که رقابت ناسالم خریداران برای جلب توجه دیگران و ایجاد اغواهای تبلیغاتی، در واقع بهنوعی سوق دادن افراد بهسوی رفتارهای فردگرایانه و خودخواهانه است که حقوق و احترام به دیگران را بهکلی نادیده میگیرد.
این پدیده، در پسزمینه خود، بازتابدهنده یک تحریف جدی در اصول اخلاقی است که در آموزههای اسلامی، همچون رعایت «انصاف»، «احترام به حقوق دیگران» و «روح تعاون اجتماعی» تأکید شده است.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN_kerman
📌فتنه جدید جبهه کفر
در شرایط حساس تاریخی قرار داریم
غرب متوحش با تمام امکاناتش به میدان آمده است.
جریان نفاق و کفر دست به دست هم دادند تا اسلام جعلی و داعشی را بر مردم منطقه تحمیل کنند.
اگر بی تفاوت و تماشاچی باشیم
اسلام ناب ضربه می خورد.
امنیت ایران به خطر می افتد.
جریان ظهور به عقب می افتد.
در چنین شرایطی منفعل بودن مساوی با خیانت است.
جهاد تبیین را جدی بگیریم
عملیات وعده صادق ٣ را مطالبه كنيم
با تمام وجود برای مدافعان حرم زینبی دعا کنیم.
خدایا اسلام را بر جبهه کفر پیروز بگردان
یارب یا رب یا رب
امن یجیب المضطر و یکشف السوء
✍علی صالحی
#تمدن_غرب_وحشی
#اسلام_جعلی
#اسلام_داعشی
#نویسندگان_حوزوی_خراسان
https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
📮میخواهند مسیر کمک ایران به حزب الله قطع بشود
✍️🏻 الناز رحمت نژاد
🔹️ سوریه محور اصلی تغذیه مقاومت از لحاظ پشتیبانی و لجستیک است و به همین دلیل یک قدرت نظامی به شمار میرود. از آنجایی که سوریه برای آمریکاییها و رژیم صهیونیستی یک مشکل واقعی و حقیقی است، مدت هاست که صهیونیستها در فکر از بین بردن این محور هستند. این کشور گذرگاه مقاومت و پل ارتباطی بین ایران و مقاومت به خصوص حزب الله است. سید حسن نصرالله در اینباره گفته است: «سوریه سند و حامی اصلی مقاومت در سطح نظامی ویژه است. سوریه در جنگ ۳۳ روزه به حزب الله اسلحه داد تا بتواند در این جنگ پایدار بماند و مهمترین اسلحههایی که مقاومت در جنگ از آنها استفاده کرد از سوریه گرفته بود.»
🔹️ با وجود اهمیت ژئوپلیتیکی که به آن اشاره شد از دیدگاه برخی تحلیلگران مسائل غرب آسیا، سوریه لقب «پاشنه آشیل محور مقاومت» را به خود اختصاص داده است. از دو روز گذشته به موازات آتش بس شاهد حملات گسترده در مرز لبنان و سوریه و تحرکات شدید تروریستها در سوریه بوده ایم.
🔹️ این سوال پیش میآید که چرا بشار اسد دستور حمله به رژیم صهیونیستی را نمیدهد؟ چرا جبهه جولان را فعال نمیکند؟ سوریه ظرفیت درگیری ندارد. اولاً؛ سوریه به دلیل جنگ داخلی، تحریم و سقوط پولش در جهان عرب در دسته کشورهای فقیر قرار دارد و به «ام الفقرا» شهرت دارد.
🔹️ دوماً؛ جولان در اشغال رژیم صهیونیستی است. آمریکاییها در بعضی مناطق سوریه حضور دارند. شرق فرات و شرق حلب در اختیار تروریستها قرار دارد. هستههای کوچک داعش در بادیههای شرقی سوریه به چشم میخورند.
🔹️ سوریه و دولت بشار ظرفیت درگیری ندارد اما بشار حتی با وجود تهدید به ترور همیشه مرزهایش را به روی ایران باز گذاشته است تا به محور مقاومت به خصوص حزب الله کمک رسانده بشود. یکی از دلایلی که رژیم صهیونیستی در جنگ لبنان شکست خورد و نتوانست جایی را تصرف کند، تغذیه حزب الله از لحاظ تجهیزات و مستشار نظامی توسط ایران بود.
🔹️ تروریستهای ترکیه با هدف درگیر کردن ظرفیتهای محور مقاومت و فرسایش آن از شرق ادلب به غرب حلب حمله کردند. حمله مورد اشاره در صورتی رخ داد که تروریستهای ادلب سال ۲۰۲۰ توافق نامهای را پذیرفتند. اردوغان در این توافق نامه متعهد شد تروریستهای ادلب تجاوز نکنند و الان شاهد زیر پا گذاشتن تعهدشان هستیم. این حمله یک طرح غربی_صهیونی است تا به بشار بگویند مسیر کمک به حزب الله را ببندد. از کمکهایش دست بردارد. در آتش بس ۶۰ روزه حزب الله نیاز به تجهیزات و بازسازی دارد و این بازسازی از مسیر سوریه انجام خواهد شد. این حملات به هشدار بشار است که اگر نپذیرفت رژیم صهیونیستی گامهای بعدی را بردارد. مثلاً بشار اسد را ترور بکند یا شاید هم از جنوب سوریه به مناطق دیگری بیاید. عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران هم گفته است: «صهیونیستها و آمریکاییها در لبنان شکست خوردند و اکنون میخواهند شانس خود را در سوریه امتحان کنند.»
🔹️ هدف قطعی و نهایی رژیم صهیونیستی سرنگونی نظام سوریه و ارتش آن است تا مسیر کمک ایران به حزب الله بسته شود و مرز رژیم صهیونیستی امن باشد. اگر این مسیر بسته بشود کار برای حزب الله سخت خواهد بود. مثل غزه محاصره خواهد شد.
🔹️ اردوغان خود را ادامه دهنده امپراتوری عثمانی میداند و نسبت به شمال سوریه ادعای ارضی دارد. معتقد است باید حلب جزئی از ترکیه باشد. یکی از دلایل حمایش از تروریستها همین امر است. از این حمایت اردوغان هم رژیم صهیونیستی سود میکند هم آمریکا! چون ایران و سوریه را درگیر کرده اند.
🔹️ تدارک و پشتیبانی تروریستها امکان جنگ گسترده و دراز مدت را به آنها نمیدهد و به نظر میرسد این حملات، حملات ایضایی و مشغول سازی محور مقاومت باشد تا از رژیم صهیونیستی چشم برداشته و روی تروریستها متمرکز بشوند. از طرفی آسمان دست سوریه و متحدانش ایران و روسیه است و نیروهای هوایی میتوانند تروریستها را مورد هدف قرار بدهند.
#سوریه #لبنان
#نویسندگان_حوزوی_البرز
@howzavian_alborz
عمامه های خونین
✍️ علیرضا احمدی قره زاغ
آیت الله شهید سید حسن مدرس یکی از شخصیتهای برجسته و تأثیرگذار روحانیت شیعه در تاریخ معاصر ایران و از پیشگامان مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی بود که نقش کلیدی در انقلاب مشروطه و تحولات سیاسی ایران ایفا نمود. روز ۱۰ آذر در جمهوری اسلامی ایران، به مناسبت شهادت او، به نام «روز مجلس» نامگذاری شده است.که در این نوشتار به تعدادی از ویژگی ها و مبارزات این اسطوره مقاومت و شهادت میپردازیم.
1- روحانی متعهد و سیاستمداری شجاع و مبارز علیه استبداد قاجار و سپس رضا شاه پهلوی وتبدیل شدن او به عنوان نمادی از ایستادگی در برابر ظلم و بیعدالتی
2- باور عمیق به اهمیت استقلال و حاکمیت ملی و نقش مردم در تعیین سرنوشت کشور
3- تأکید بر لزوم تقویت نهادهای قانونی و نقش علما و روشنفکران در هدایت جامعه به سوی پیشرفت
4- ایستادگی در برابر استبداد محمدعلی شاه قاجار برای اجرای صحیح قانون اساسی و نظارت مردم بر سلطنت
5- حمایت از جنبش مشروطه و تقویت آن
6- تشکیل انجمن ملی
7- یکی از پنج عضو مجتهد ناظر بر مصوباتمجلس شورای ملی
8- نمایندگی مردم تهران در مجلس سوم
9- رد اولتیماتوم روس و انگلیس مبنی بر عزل مورگان شوستر
10- تشکیل کمیته ملی دفاع با همراهی 27 نماینده مجلس و عزیمت به قم ،برای دفاع از ایران در جنگ جهانی اول
11- زندانی شدن سید حسن مدرس بعد از تشکیل کابینه سید ضیاء طباطبایی در دوره پهلوی به خاطر ترس از نفوذ و قدرت مدرس
12- ممانعت و مخالفت با قرار داد 1919 و بسیج افکار عمومی علیه این قرار داد ، برای جلوگیری از نفوذ و سلطه انگلیس
13- ممانعت از تصویب اعتبارنامه برخی از نمایندگان وابسته به استعمار و استکبار
14- مخالفت با طرح جمهوری رضا خانی و بیان ماهیت این طرح
15- استیضاح رضا خان به دلیل سوء سیاست داخلی و خارجی، قیام و اقدام بر ضد قانون اساسی و حکومت مشروطه و نیز تحویل ندادن اموال مقصران به دولت
16- مخالفت علنی و مستدل با اقدامات دیکتاتوری رضا خانی
17- نماینده مردم تهران از دوره سوم تا دوره ششم برای چهار دوره در مجلس شورای ملی
18- شهید مدرس از پیشگامان ایده جمهوری اسلامی در ایران بود.امام خمینی، رهبر انقلاب اسلامی ایران، که خود از روحانیون مبارز بود، در سخنرانیها و نوشتههای خود بارها به شخصیتهایی چون مدرس اشاره کرده و از آنها به عنوان الگوهایی برای مقاومت و مبارزه یاد کرده است. امام خمینی، که مانند مدرس مخالف سلطنت و استعمار بود، در دوره مبارزات علیه شاهنشاهی، از مفاهیم مشابهی برای وحدت میان مردم و روحانیون استفاده کرد که همان مفاهیم مدرس بودند.
19- شهادت با سم و خفه کردن با عمامه سر : شامگاه ۱۶ مهر ۱۳۰۷ سرتیپ درگاهی، رئیس شهربانی تهران و همراهانش به منزل مدرس هجوم آوردند و وی را ابتدا به یکی از روستاهای اطراف مشهد و سپس به شهر دورافتاده خواف تبعید کردند. شهید مدرس در خواف در قلعهای نظامی زندانی شد و تحت نظر شدید مأموران امنیتی قرار گرفت و ممنوعالملاقات شد. دوران تبعید او بیشتر از نه سال طول کشید. سرانجام غروب ۲۶ رمضان سال ۱۳۵۷ق برابر با ۱۰ آذر سال ۱۳۱۶ هجری شمسی سه مأمور نزد مدرس آمدند و چای سمی را به اجبار به او خوراندند. ماموران که دیدند خبری از اثر سم نیست، عمامه سید را در هنگام نماز از سرش برداشتند، برگردنش انداختند و او را خفه کردند. وی در شهر کاشمر به خاک سپرده شد.
20- شهادت شهید مدرس تأثیر عمیقی بر جامعه ایران گذاشت و خاطره ایثار و مقاومت او را در ذهن مردم جاودانه کرد. پس از انقلاب اسلامی، با توجه به اهمیت شخصیت و فداکاریهای مدرس، روز شهادتش به عنوان روز مجلس در تقویم رسمی ایران نامگذاری شد تا یاد و خاطره او و تلاشهایش برای ایجاد حکومتی بر پایه عدالت، استقلال و حاکمیت قانون، همیشه زنده بماند. شهید مدرس به عنوان یک سمبل مقاومت در برابر ظلم و ستم، همواره مورد احترام و قدردانی قرار دارد. یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد.
#نویسندگان_حوزوی_آذربایجان_غربی
@howzavian_westazarbaijan