6.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#نه_به_عادی_سازی_جنایت
#نه_به_نسل_کُشی
#نه_به_آپارتاید
#فلسطین #غزه
لعنت بر #اسرائیل_کودک_کُش
⚠ هشدار: حاوی صحنه های دلخراش
@hajrezvan100
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹وکیل سخنران در جلسه دادگاه لاهه:
آنقدر تعداد کودکان یتیم به دلیل #نسلکشی اسرائیل در #غزه زیاد است که یک #سرواژه ی جدید ساخته شده است:
"Wounded Child No Surviving Family" : "WCNSF"
"کودک مجروحی که هیچکدام از اعضایِ خانوادهاش زنده نمانده است"
@hajrezvan100
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا از #فلسطین حمایت میکنی؟
چون یک انسانم!👌
@hajrezvan100
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لیام کانینگهام (بازیگر سینما و تلویزیون):
وقتی بچه تون ازتون بپرسه که: تو درست وسط ماجرا {ی #نسل_کشی #غزه} چیکار کردی؟ چه جوابی خواهی داد؟
من از بزدلی افرادی که جلو نمی آیند شگفت زده ام! افرادی که میگن خب به من ربطی نداره!
اتفاقا کاملا به شما ربط داره. این به همه افراد روی کره زمین مربوط میشه..
@hajrezvan100
6.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❎ عدم اطمینان به هوش مصنوعی
✅ توجه: پاسخ های #هوش_مصنوعی را به عنوان #فکت قبول نکنیم و از آن فقط به عنوان یک ابزار و دستیار در کنار سایر موارد استفاد کنیم.. و در نهایت همه داده ها را خودمان بررسی کنیم..
#سواد_رسانه
@hajrezvan100
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت ا.. حائری شیرازی:
#امام_خمینی_ره وقتی در مردم #استقامت دید، گفت ما آتش را می گیریم {و رها نمی کنیم} تا سرد شود..
#مبارزه_کردن ، آتش در دست گرفتن است {تا وقتی که سرد شود} ..
@hajrezvan100
هدایت شده از رسانه امین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #کلیپ |
از دشمنیِ دشمنان نباید غفلت کرد!📎دشمن چون از همه حیلتی فرومانَد سلسلهی دوستی بجنباند... پس آنگه بهدوستی کارهایی کند که هیچ دشمن نتواند... - سعدی 📥 | تلگرام | روبیکا | اینستاگرام | یوتیوب | آپارات 📽 @resane_amin | رسانه امین
18.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مگر می شود شمر را لعن کرد
ولی هیچ از شمر دوران نگفت..
#لعنت_بر_رژیم_اسرائیل_کودک_کُش
@hajrezvan100
🔻حرف مُفت
✍ محسن مهدیان
🔻چند روز پیش برای مناظره ای به دانشگاه دعوت شدم که البته به دلائلی از سوی مدیریت دانشگاه مورد مخالفت قرار گرفت و برگزار نشد. چرایی بماند. اما قبل از جلسه به طور طبیعی مواضع طرف مقابل را مرور کردم. چند جمله بسیار عجیب توجهم را جلب کرد و دچار تردید شدم که آیا باید به این مواضع پاسخ داد یا خیر؟ چرا تردید؟ توضیح میدهم.
🔻ابتدا مواضع شاذ طرف مقابل را با هم ببینیم تا ماجرای ابهام روشن شود. البته غرضم پرداختن به این سخنان نیست و پای حرف بااهمیت تری وسط است.
🔻5 موضع جنجالی:
🔸یکم. هسته ای بجز بدبختی و فلاکت هیچ ثمری برای ایران ندارد
🔸دوم.حمله صدام بخاطر این بود که امام عراق را تهدید به صدور انقلاب کرد
🔸سوم. مردم ایران نتانیاهو را به عنوان قهرمان تحسین می کنند
🔸چهارم. اسرائیل مردم بی گناه را نمی کشد( بعد از عملیات تروریستی کرمان)
🔸پنجم. اینکه اسرائیل به ایران حمله گسترده نکرد بخاطر پادرمیانی آمریکائی هاست. آنها اهل جنگ با ایران نیستند
🔻بیائید از این مواضع عبور کنیم. اساسا غرض متن نیز همین است که عبور کنیم. اما چرا؟
🔻فرض کنید خدای نکرده یک نفر در خیابان به شما ناسزا دهد. آیا ناسزا را نقد منطقی و محترمانه می کنید؟ مثلا می گویید به این 4 دلیل این ناسزا واقعیت ندارد؟
🔻واقعیت اینست که ما از این دست جملات متاسفانه در فضای مجازی زیاد می بینیم.
مثلا:
"همه جا را فساد گرفته.". "همه مسوولین فاسدند". "فساد سیستمی است". "همه مردم دروغگویند". "فردا از امروز بدتر است". "آن دولت و این دولت ندارد همه مثل همند". "مامورین ناجا همه شیتیل بگیرن". "عدلیه خودش دزد سر گردنه است".
وجه مشترک این گزاره ها چیست؟
🔻به این گزاره ها می گویند حرف مفت. عجله نکنید. غرض کلام خارج از ادب نیست.
🔻سالها پیش هری فرانکفورت، استاد فلسفه اخلاق در یک سخنرانی از تعبیر حرف مفت استفاده کرد و لب کلامش این بود که حرف مفت امری متفاوت از دروغگوئی است. دروغگو حقیقت را می داند و آنرا کتمان می کند و اما حرف مفت زن اساسا کار به حقیقت ندارد.
پژوهش فرانکفورت بعدها کتاب و در ایران با همین عنوان حرف مفت ترجمه و منتشر شده است که پیشنهاد می کنم حتما بخوانید. این روزها همه با پدیده حرف مفت بسیار درگیرند.
🔻اما ویژگی کلیدی حرف مفت چیست؟
حرف مفت تنها برای جلوه فروشی است. حرف مفت زن، تنها می خواهد بگوید: "هستم". او اساسا کار با حقیقت ندارد. حرف هایی مطرح می شود که فیو و لایک بگیرد و مقبولیت اجتماعی کسب کند.
🔻اما حرف مفت چطور شکل می گیرد؟
افراد برای گفتن حرف مفت، روایت شان را می گویند و یا به تعبیر دقیقتر، حس شان را می گویند و بنای حرف مستند ندارند. مثلا وقتی یکی در صف نان ایستاده و با عصبانیت به شاطر می گوید دو ساعت در صف هستم روایت اش از خستگی است. اتفاقا بقیه هم می دانند غرض این فرد یگ گزاره علمی نیست که تائید یا تکذیب شود لذا گوش می دهند و رد می شوند. شاطر هم سند نمی خواهد.
🔻حالا این مثال چکار داشت به سیاست؟
حرف سیاسی در شبکه های اجتماعی نیز خیلی وقت ها مثل صف نان است. روایت یا حس افراد می تواند ناشی از هیجان یا وحشت یا نفرت یا ترس یا خوشی و یا غیره باشد. خلاصه هرچه هست حس است نه منطق و استدلال. طرف از تهدید دشمن ترسیده است و می گوید همه چیز را بدهیم برود. به این آدم باید گفت نترس ما هستیم. نه اینکه بگوئیم به 5 دلیل وا دادن خطاست.
🔻حالا چرا حرف مفت موجب نگرانی است؟
چون اساسا روایت مثل گزاره های خبری، صدق و کذب بر نمی دارد. خبر "فلان مسوول دزد است" را می شود رد یا تائید کرد اما حس "همه مسئولین ما دزدند" را نه. چون حس فرد است. روایت اوست. همین.
🔻اما چرخه ماندگار حرف مفت چیست؟
حرف مفت خوب وایراال می شود. چرا؟ چون حرف مفت، حرف مفت می سازد. حرف مفت زدن سکه رایج می شود چون بی هزینه است.
حالا چه حرف مفتی بیشتر می گیرد؟
حرف مفتی که حرف های دوقطبی ساز و هیجانی و احساسی بیشتر دارد. چون نیاز به فکر کردن ندارد. نیاز به اثبات هم ندارد. فقط ارضا کننده است. گفته می شود که گفته شود.
🔻نتیجه حرف مفت چیست؟
ترویج حرف مفت اساسا بساط حقیقت را جمع می کند و فرصت بسیار خوبی برای رسانه هایی است که دنبال حرف مفت هستند. مثل رسانه های ضدایرانی.
🔻و اما چه باید کرد؟
نه حرف مفت بزنیم و نه اجازه دهیم حرف مفت بزنند. اما یک جاهایی توجه به حرف مفت موجب تکثیر آن می شود. یک وقت هایی تکذیب حرف مفت، تثبیت حرف مفت است. اگر هم خواستیم پاسخ دهیم به مخاطب توجه دهیم که حرف مفت زده نمی شود که پاسخ منطقی بگیرد. گفته می شود که روایتش را بگوید. گفته می شود که حسش را به اشتراک بگذارد. گفته می شود که توجه جلب کند.
@hajrezvan100
♦️قتل عام زونگ
#قتل_عام_زونگ یک #قتل_عام وحشیانه است که در کشتی حمل بردگان انگلیسی #زونگ (متعلق به اتحادیه تجارت #برده ویلیام گرگسون، مستقر در لیورپول #انگلستان) به دست #بَرده_داران انجام شد که در آن بیش از 130 زن، کودک و مرد آفریقایی که همگی برده بودند را در طول چند روز (از 29 نوامبر 1781) به دریا انداختند تا غرق شوند‼
هنگامی که زونگ در 18 آگوست 1781 با 442 برده از آکرا حرکت کرد، بیش از دو برابر تعداد افرادی را که میتوانست با خیال راحت حمل کند، پذیرفته بود.
ازدحام بیش از حد، سوء تغذیه، تصادفات و بیماریها پیش از آن چندین دریانورد و تقریباً ۶۲ آفریقایی را کشته بود.
اگر بردگان در ساحل میمردند، صاحبان کشتی لیورپول هیچ غرامتی از بیمهگران خود دریافت نمیکردند. به همین ترتیب، اگر آنها به "مرگ طبیعی" (به اصطلاح امروزی) در دریا میمردند، نمیتوانستند از بیمه درخواست خسارت کنند.
اما اگر برخی از بردگان برای نجات بقیه "محموله" یا کشتی به دریا انداخته میشدند، میتوانستند تحت "خسارت عمومی" ادعای خسارت کنند‼
(این اصل میگوید کاپیتانی که بخشی از محموله خود را برای نجات بقیه به دریا میاندازد، میتواند از بیمهگران خود خسارت را مطالبه کند). بیمه کشتی، خسارت بردگان را با 30 پوند برای هر نفر پوشش میداد. #استعمار #غرب_استعمارگر
@hajrezvan100
هدایت شده از کانال امام خمینی (ره)
8.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امریکا برای شما هیچ فایدهای ندارد
✅ @EMAM_COM