هدایت شده از محسن قنبریان
امام خمینی:
🌱«همه ملت رهبرند و بیدار شده اند... من با کمال مباهات از رشد سیاسی و تعهد اسلامی ملت شریف ایران تشکر میکنم... من در ایام آخر عمر با امیدواری کامل و سرافرازی از نبوغ شما به سوی دار رحمت حق کوچ میکنم.»
🌱«...من از همه شما، منت میکشم، من خادم شما هستم، من نمیتوانم شکر این نعمتی را که به ما داده است و آن غیرتمندان سرتاسر ایران است، نمیتوانم از عهده شکر برآیم.»
🌱«اسلام باید افتخار کند که چنین فرزندانی تربیت نموده و ما همه مفتخریم که در چنین عصری و در پیشگاه چنین ملتی میباشیم.»
#بدون_شرح
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
🎯 حسن باقریِ جهاد تبیین!
🏝 فراخوان برای نجات جزیره ای ایرانی بین ما و دشمن!!
اگر تبیین، جهادی مقابل دشمن است؛ "اطلاعات دقیق میدان" هم می خواهد. حسن باقری هایی می خواهد که در بین جوانان حواس جمعِ انقلابی مان حتما پیدا میشود.
⚠️ برخی پیمایش های موثق۱ -بمثابه اطلاعات عملیات و عکس ماهواره ای- جزیره ای از اهالی ایران بین جمهوری اسلامی و دشمن را شناسایی کرده که دشمن بدان طمع دارد و برای الحاق آن به خود تلاش بیشتری می کند!
📍اگر جامعه کنونی ایران را بلوک بندی های متداول پیمایشی کنیم، این "واحد بزرگ انسانی و ملی" در "میانه" قرار گرفته است؛ نه جزء بلوک وفاداران و حامیان همیشگی است و نه جزء بلوک مخالفان و ناهمراهان با نظام اسلامی!
✔️ برخی جهات امیدبخش این واحد بزرگ:
• ۲۱درصدِ جامعه ی ایرانی اند!
• اکثرا جوان اند (۴۴٪ زیر ۳۵سال)!
• #منتقدند اما بطور کلی مشارکتهای سیاسی را رها نکرده اند! (حتی در انتخابات۱۴۰۰، ۴۹درصد مشارکت داشتند)
• به خلاف برخی واحدهای مخالف، رابطه با آنها قطع نیست، هنوز ۶۵درصدشان پیگیر اخبار رسانه ملی اند!
علی القاعده در مناسبتها درصد قابل توجهی شان پای منابر یا برنامه های فرهنگی هستند.
• ۴۴درصدشان پایبندی همیشگی به نماز دارند!
جداگانه غیر از منابع دینی از منابع پیمایشی هم ثابت شده بین نماز خواندن و فضایل دیگر اجتماعی سیاسی، "نسبت مستقیم" برقرار است.
• علیرغم موج و حمایت بیگانگان از اعتراضات۱۴۰۱ ، فقط ۱۹درصدشان با آن موافق بودند!
• فقط ۱۰درصدشان حتی برای رفع تحریم های اقتصادی موافق رسمیت شناسی اسرائیل اند!
✔️ برخی جهات نگرانی:
• علیرغم حمایت فی الجمله و حضورهای سیاسی (بخصوص تا قبل از ۱۴۰۰)، میل به مهاجرت در آنها بالاست(۳۷٪)!
• ادراک فساد در کشور برای اینان هم -مثل بلوک های دیگر- بالاست؛ ۸۶درصد!!!
توضیح اینکه به حسب مطالعات، نسبت "فساد" با "ادراک فساد" در ایران نسبتِ ۱ به ۷ است!
ادراک فسادِ ۸۶درصدی -که حبابی بزرگتر از فساد واقعی دارد- نقطه کانونی ای برای جهاد #تبیین در کنار #مبارزه با فساد واقعی می شود.
• فقط ۲۵درصد موافق انطباق قوانین با اسلام اند!
یعنی باور به اسلام سیاسی -که نقطه کانونی هجوم دشمن بوده و هست- آسیب جدی دارند!
پیمایش های متعدد و برای بلوک های دیگر هم نشان می دهد کانونی ترین نقطه هجوم دشمن همین عینیت دیانت و سیاست است.
دستگاه های تبلیغی دشمن از سوژه های روزمره (مثل فساد و سوء استفاده از موقعیت و استفاده ابزاری از مقدسات و...) دائم برای تحکیم مخالفت با اسلام سیاسی استفاده می کند.
• ۵۶درصدشان هم با عدم مقابله با بی حجابی در اماکن عمومی قائلند!
⬅️ این بلوک و #جزیره_مُشاع در شهرهای ما در کشاکش بین حامیان و مخالفان و برندازان است!
شناسایی تفصیلی خصائص آنها به جهاد گران تبیین کمک می کند مسائل آنان، ادبیات و زبان آنان را بهتر بشناسند و با توجه به آن محتوای مناسب یا اقدام و #کنش_امید_بخش و جاذب را طراحی کنند.
مثلا:
❓چه بیان انتقادی ای، اینان را همراه و در عین حال کنشگری درون چارچوبه نظام می نماید؟
❓چگونه می توان ادراک حبابی فساد را در آنها کاست و برای مقابله به فساد واقعی با هنجارها و ارزشهای انقلاب اسلامی بسیج شان کرد؟!
❓چگونه میتوان شیدایی به غیر و غرب را در آنها کاهش داد و از "حب وطن"، درگیری با موانع پیشرفت را نتیجه گرفت؟! که امیر المومنین(ع) فرمود: عَمَرَتِ الْبُلْدانُ بِحُبِّ الاَْوْطانِ: شهرها با وطن دوستى آباد مى شوند.
(تحف العقول، ص229)
❓چگونه می توان اعتقاد به عینیت دیانت و سیاست -که تابلوی قرآن و سیره نبوی و علوی است- را تحکیم بخشید؟ مواجهه با دین بازان و مقدس نماهای سو استفاده چی و هم نا کارمدی ها و ناشایست سالاری چگونه باشد تا از این نمونه ها، آن آموزه غلط ساخته نشود؟!
🔅《 به نسل جوان جامعه با چشم خوشبینی نگریسته و با این نگاه با آنان تعامل شود》(رهبرانقلاب اسلامی / پیام صدسالگی حوزه)
✍🏻 محسن قنبریان ۱۴۰۴/۲/۱۷
................................
۱. پیمایش مرکز تحلیل اجتماعی متا
📎 مرتبط
https://eitaa.com/m_ghanbarian/5885
#تبلیغ
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از کانون فرهنگی هنری ذکر
⭕️ نامه پُر غصه رهبری درباره انحلال جهاد سازندگی
✍ جلوی خدمت رسانی درخشان جهاد سازندگی به دست عوامل نفوذی گرفته شد تا بهتر بتوانند انقلاب را استحاله کنند.
#نامه_رهبر
#نفوذ
#بهائیان
#غربزدگان
#خائنان
هدایت شده از اندیشکده قصد
📺 مصاحبه سید امیرحسین حسینی با شبکه تلویزیونی افق.
دیدن مصاحبه کامل👇🏼
https://www.qassd.ir/kts65jh
🔷 حسینی با مرور تاریخچه شکلگیری اندیشکده قصد، مأموریت اصلی این نهاد را ارائه تحلیلهای راهبردی در حوزه اقتصاد ایران، تدوین راهکارهای عملیاتی برای نهادهای سیاستگذار و تبیین الگوهای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.
🔹 به گفته وی، این اندیشکده با تمرکز بر چالشهای ساختاری اقتصاد ایران، پژوهشهای خود را در مسیر توسعه اقتصادی کشور سامان داده است.
💠 اندیشکده قصد
💡@qasdna_ir
به بهانه پیام مقام معظم رهبری به مناسبت صد سالگی حوزه
عدالت تنها یک شعار نیست... خون تپنده نظام اسلامی و روح حاکم بر #قانون_اساسی ایران است. انقلاب فقه را از حجرههای درس به میدان مبارزه با استکبار و استعمار کشاند و قانون اساسی سند گواه این تحول بزرگ شد. این متن مقدس ملی از تأمین اجتماعی تا مسکن از آموزش رایگان تا مالکیت عمومیِ منابع پرچم عدالتخواهی را در برابر نظام سرمایهمداری غرب و کمونیستی شرق به اهتزاز درآورده است.
تمدن غرب با نقاب «علم» فریبی بزرگ را رواج داده... فریبی که ثروت را در انحصار نخبگان و فقر را تقدیر تودههای مردم میداند. اما اسلام با فقه پویای خود این بازی شیطانی را برهم زده است. قانون اساسی ایران ترجمه عملی این نگاه انقلابی است: اقتصادی که در آن پیشرفت همپیمان عدالت است.
ولایت فقیه نگهبان این میثاق ملی است. هم از استبداد داخلی جلو میگیرد و هم از وابستگی به ابرقدرتها. حالا نوبت حوزههای علمیه است که با سلاح اجتهاد پویا این انقلاب فکری را تکمیل کنند. هم «فریب بزرگ» سرمایهداری را افشا کنند و هم الگوی زندگی عادلانه را طراحی نمایند. آینده از آن تمدنی است که عدالت را از آرمان به واقعیت تبدیل کند.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از دلاوارنامه
قسمت کنید نانِ به یغما نرفته را...
....
صبح از لبه تیغ فقه طلوع میکند
عدالت، این آیه آتشین
بر سینه سنگین قوانین میتپد...
تمدن غرب
پشت ویترین های مجازی اش
گرسنگی را با قاب طلا به نمایش گذاشته است!
اما فقه ما
با پنجههای خورشیدی اش
پرده این نمایش شیطانی را میدرد...
ای حوزه! ای جوانمرد کهن
برخیز که وقت نبرد است
وقتِ قلم زدن قانون بر مرکبِ خونِ شهیدان است
وقتِ ساختنِ بهشت با آجرهای انقلاب
ولایت
چراغی است که هیچ بادی
توان خاموش کردنش را ندارد
پناهگاهی است در دل توفانِ استعمار
قلعهای است بر بلندای تاریخ...
ما
مردمِ این سرزمینِ قدسی
اقتصاد را از انحصار اژدرها بیرون کشیدهایم
نان را به یغما نرفته تقسیم میکنیم
آسمان را قطعهقطعه نمیفروشیم...
غرب زوزه میکشد
در پشت مرزهای الکترونیکش
ما اما
با دلهای روشنمان
قانون را از جنس نور میبافیم
عدالت را با نفسهای گرممان گرم نگاه میداریم...
ای فقهِ زنده!
ای شریعتِ پویا!
بر شانههایت بار امانتی سنگین است
ما را رها مکن
در این نبرد سترگ
که فردا
تمامی سیارهها
در مدار عدالت تو خواهند چرخید...
و از منظومه تو شعر میخوانند
و اینگونه است
که یک تمدن میمیرد
و تمدنی دیگر
از خاکسترهای ظلم جوانه میزند
تمدن ما
با ریشههایش در اعماق تاریخ
و شاخههایش در فردای روشن...
دلاوارنامه
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی : طوری باید جامعه را با اقتصاد اداره کرد که هر کسی در کنار سفره خودش بنشیند، نه اینکه برای دیگری کار کند و مزد بگیرد. حیثیت یک ملّت در سایه کرامتهای آنهاست.
#اصل_43 #بند_ب #کوچک_مقیاس #خویش_فرمایی #اجاره_نفس
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از استاد محمدحسین فرجنژاد
27.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امشب با رفقا و خانوادهها رفتیم فیلم #موسی_کلیم_الله را دیدیم...
فقط میتوانم بگویم اعصابم خرد شد...
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
آدام اسمیت و اقتصاد وحشی امروز مخلوق تغییر در یک مفهوم بنیادین است. Natural law "قانون طبیعی" تا قب
از طبیعت تا بازار: خشکاندن ریشههای اخلاق در اقتصاد جدید!
دیوید هیوم با شکافتن پیوند هست و باید نه یک کشف فلسفی که تفنگ آغازین پروژهای سیاسی-اقتصادی را شلیک کرد. این گسست تصادفی نبود. لازمه ظهور نظم جدیدی بود که میخواست طبیعت را از بار اخلاقی خالی کرده و آن را به ابزاری برای توجیه روابط سلطه تبدیل کند. آدام اسمیت با آن ظاهر اخلاقی در واقع تطهیرکننده این پروژه بود. دست نامرئی او نه حکمتی الهی بلکه دستان آشکار سرمایهداری نوپا بود که میخواست خود را طبیعی و ناگزیر و حتی مطلوب جا بزند.
قانون طبیعیِ در مفهوم قدیمی خود دستکم معیاری فطری یا الهی و یا حداقل اجتماعی و بینالاذهانی برای سنجش بیعدالتیها داشت. اما قانون طبیعیِ جدید که اسمیت و لیبرالهای کلاسیک بنا نهادند دیگر هیچ بایدی از آن جنس در خود نداشت. بلکه مجموعهای از بازارهای طراحی شده بود که خود را بهجای سرنوشت نشاند. اینجا بود که اقتصاد از دانشی توصیفی درباره معیشت مردم به ایدئولوژی ارزشی مبتنی بر عرضه و تقاضا تبدیل شد و البته با کشیدن نقش مار عرضه و تقاضا خود را علم نامید.
اسمیت با تبدیل انسان به ماشین مکنده حریص و طماع نه توصیفی بیطرفانه که پروپاگاندایی برای نظمی نوین ارائه داد. آیا واقعاً طبیعی است که انسانها در حالی که دیگران گرسنگی میکشند مایحتاج مردم را احتکار کنند تا قیمت بالا برود؟ یا اینکه کارگران برای نان شب چهارده ساعت در کارگاههای گرم و تاریک عرق بریزند؟
نه اینها امری طبیعی نیست بلکه امری تاریخی و دستوری و محصولِ توازن قوای طبقاتی است که با زبان ریاضی و نمودار پوشانده شده است.
اقتصاد سرمایهمداری جدید با شانه خالی کردن از اخلاق و ارزشها و عدالت خود را علم خواند اما هرگز بیطرف نبود. قوانین آن را نه طبیعت که صاحبان سرمایه نوشتهاند و هر بار که بحرانی مثل ۲۰۰۸ رخ میدهد، همان دست نامرئی ناگهان به دست آشکار دولتها تبدیل میشود تا بانکداران را نجات دهد.
پس اساسا مسئله بر سر کشف قوانین طبیعی نبود بلکه بر سر تغییر تعریف طبیعت بود تا هر آنچه سرمایه میخواهد عقلانی و اجتنابناپذیر بلکه مطلوب قلمداد شود. این نه پیشرفت علم که عقلانینمایی بیعدالتی بود.
#یادداشت
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
از طبیعت تا بازار: خشکاندن ریشههای اخلاق در اقتصاد جدید! دیوید هیوم با شکافتن پیوند هست و باید نه
من هر بار این مقاله رو در کانالم میبینم با خودم میگم مگه میشه یه عده اینقدر نفهمن؟
بعد یاد این میفتم که از این علوم ذاتا مسموم همه چیز برمیاد...
پن: مقاله نوشتن که خودخواهی و فردگرایی باعث افزایش خیرخواهی و کمک به دیگران و... میشه!
شب جمعهست به روح هیوم و اسمیت یه لعنتی بفرستید!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar