eitaa logo
فکرت
11.2هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
2.2هزار ویدیو
156 فایل
💡 فکرت؛ گفت‌وگویی برای ساخت فردا💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📮شبکه‌های اجتماعی: https://fekratmedia.yek.link 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
🖤خورشید بر این تیره‌مغاک افتاده‌ست؟ 🖤یا بر سر نی ان سر پاک افتاده ست؟! 🖤بر عرش نی از تلاوت او پیداست 🖤هفتاد دو سوره روی خاک افتاده ست 🖌 استاد محمدعلی مجاهدی(پروانه) 🌱فکرت| گفت‌وگویی برای ساخت فردا 🔅@fekratmedia🔅
هدایت شده از فکرت
| 🔰 قافله عشق در سفر تاریخ درآمدی به عاشوراشناسی شهید سیدمرتضی آوینی ✍️ رضا کریمی 📍شهید مطهری عاشورا را عقلانی تفسیر می‌کند، حتی به‌دلیل طرح «حماسه حسینی» و‌ به‌دلیل مبارزه با تحریفات با برخی احساسات هم مقابله می‌کند. سیدمهدی شجاعی عاشورا را با روشی فاخر و معتدل به‌صورت لطیف و احساسی و در قالب روضه مکتوب بیان می‌کند. اما می‌توان گفت شهید آوینی عقل و‌ احساس را توأم با هم درگیر می‌کند، بلکه فراتر از عقل و احساس و به مقام جمع آنها ذیل عشق می‌رود. 🌱فکرت| گفت‌وگویی برای ساخت فردا 🔅@fekratmedia🔅
هدایت شده از فکرت
🔸«فتح خون» مقتل‌نگاری و پژوهشی تاریخی نیست. این کتاب روضه مکتوب هم نیست. روضه بیان احساسات در مورد مظلوم است. ولی در «فتح خون» معرفت و احساس با هم درهم‌آمیخته است و پرسشگری و تفسیر واقعه چیزی از احساس و عشق به امام در کتاب کم نمی‌کند. در اصل پرسش‌ها برای فهم موقعیت‌هاست و برای شکستن مواجهه عادی و از سر عادت با روایت‌های موثقی که از کربلا سراغ داریم. مخاطب برای ماندن با «فتح خون» باید در عالَم آوینی وارد شود و این پرسش‌ها از آن‌روست که به میان می‌آید. 🔹ویژگی آشکار کتاب گزارش از متن واقعه به‌همراه گفتار «راوی» است. البته در متن گزارش هم تحلیل‌های تاریخی وجود دارد و فقط به نقل صرف بسنده نشده است، اما «راوی» از ظاهر تاریخ فراتر می‌رود. متن اصلی نقل و تحلیل تاریخ ظاهری است و متن راوی گزارش تاریخ باطنی. راوی وقایع تاریخ را بر اساس مواجهه‌ای انفسی تحلیل می‌کند. 🔸راوی مخاطب را درگیر تاریخ حیات باطنی انسان می‌کند که موضع خود را نسبت‌به عاشورا و جایگاه خود را نسبت‌به طرح کلی عالم روشن کند و از فلک‌زدگی (اسارت در تاریخ ظاهری) نجات یابد.کلمه تاریخ یک کلمه کلیدی در کتاب است که اشاره به «طرح کلی عالم» دارد. عبارتی که خود شهید آوینی بعدها در مقاله‌ای تحت عنوان «دولت پایدار حق فرامی‌رسد» آورده است. برای بیان این مساله یعنی تفسیر باطنی (تاریخی) از عالم و کربلا چند مفهوم کلیدی پیش کشیده می‌شود؛ عقل و عشق، سیاره رنج، تماشاگه راز و باطن عالم. 🔹«فتح خون» مانند متن «روایت فتح» در اوجی ادبی قرار دارد. زبان «فتح خون» مانند زبان «گنجینه آسمانی» است. به‌همین دلیل «راوی» حیث تاریخی را با انسان معاصر پیوند می‌دهد، بلکه انسان معاصر را در طرحی کلی از عالم قرار دهد. او در حال رسیدن به طرح کلی عالم بود و بر این اساس ماجرای عاشورا را هم در این طرح قرار می‌دهد که تاریخ مصرف ندارد و مخاطب را درگیر «قافله عشق در سفر تاریخ» می‌کند: «ای دل! تو چه می‌کنی؟ می‌مانی یا می‌روی؟» 🌱فکرت| گفت‌وگویی برای ساخت فردا 🔅@fekratmedia🔅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
14.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 💠 تعلل کنیم، ظهور عقب میفتد...!! محمدعلی شکوهیان راد 📌در طول تاریخ بارها در اثر اهمال شیعیان، فرآیند ولایت امام به تعویق افتاده و امروز هم اگر ما تعلل کنیم، در واقع فرآیند ظهور را به تعویق انداخته‌ایم. ➕نسخه کامل ویدیو 🌱فکرت| گفت‌وگویی برای ساخت فردا 🔅@fekratmedia🔅
🖤طفل یتیمی ز حسین گم شده... 🖤قامت زینب ز غمش خم شده... 🌱فکرت| گفت‌وگویی برای ساخت فردا 🔅@fekratmedia🔅
هدایت شده از فکرت
🖇 « امروز مي‏خواهد ما را از جدا كند. امروز نيز دو عهد و دو جبهه در كار است: يكی عهد و جبهه حسينی كه را معنادار مي‌‏كند و ديگري عهد و و پوچی كه همه زندگی را تباه مي‏‌كند. (ع) كهنه شدني نيست، اما عامل كهنه شدن جامعه اسلامی، نزديك شدن به فرهنگ معاويه است. براي كساني كه به وصل هستند حسين(ع) هميشه زنده و جاويد است و فقط عهد نبوی است كه تازه است و تازه مي‏ماند و فهميدن اين مطلب تنها از طريق حكمت و ممكن است و لاغير!» 🏴 📚 اصغر طاهرزاده کربلا مبارزه با پوچی‌ها 🌱فکرت| گفت‌وگویی برای ساخت فردا 🔅@fekratmedia🔅
24.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥از آتش‌بس خوشحال باشیم یا ناراحت..؟؟ ⚠️ آینده‌ای به مراتب مهمتر در انتظار ماست! 🌱فکرت| گفت‌وگویی برای ساخت فردا 🔅@fekratmedia🔅
ای ایران بخوان تینا چهارسوقی امین ▫️«امروز وطن با اسلام یکی است» این جمله از رهبری و این اندیشه در سال ۱۳۶۰، در مقام گفتمانی، پاسخی است به بحران معنا در وطن‌دوستی معاصر. در این گفتمان، وطن نه فقط جغرافیا، بلکه تجسم عینی و میدان عمل اسلام انقلابی است. وطن، جبهه مقدم در نبرد تمدنی با دشمن است؛ جایی که حفظ آن، حفظ اسلام تلقی می‌شود. در واقع این اندیشه، نقطه‌ مرکزی گفتمان ملی‌گرایی اسلامی-انقلابی آیت‌الله خامنه‌ای است. ▫️بیاییم به سال ۱۴۰۴ و نوحهٔ تلفیقی «ای ایران» آقای کریمی با همه تغییرات داخلی‌اش. نوحهٔ ای ایران ملی‌گراییِ فرهنگی بر پایهٔ شعائر دینی را از ملی‌گرایی سکولار متمایز کرده و یک سرود نوستالژیکِ وطن‌محور را به عنوان ندای حفظ حریم وطنِ اسلامی بازخوانی می‌کند؛ گونه‌ای از مذهبی‌‌سازیِ حس‌ تعلق به وطن. (جایی که تغییر رتوریک به خدمت تغییر در معنا‌سازی در می‌آید.) ▫️در شرایط ویژه محرم ۱۴۰۴، درخواست رهبر انقلاب برای خواندن نوحه‌ "ای ایران" در بستر مراسم شب عاشورا، نشانه‌ای از تلفیق آگاهانه وطن‌دوستی با شعائر دینی است. این نه عقب‌نشینی یا چرخش گفتمانی از امت‌گرایی است و نه یک‌شبه ملی‌گرا شدن صرف، بلکه بازتعریفی استراتژیک از "وطن"، "ملت"، و "هویت" در متن گفتمان شیعه‌گرای انقلاب اسلامی است. به زبان ساده، او دارد وطن را عاشورایی می‌کند، نه عاشورا را ملی‌گرا. این، امتداد همان گفتمان ۱۳۶۰ است که در پاسخ گفت: «امروز وطن با اسلام یکی است». همچنین مصداق عملی از «ایرانِ حسین تا ابد پیروز است.» ▫️در این مدل گفتمانی جهت حرکت معنا از مذهب به وطن است، نه از وطن به مذهب. پس، عاشورا دارد وطن را «ارزش‌گذاری» می‌کند. یعنی عاشورا مرکز معنا و آرمانی است که وطن ظرف تحقق آن معنا و میدان عمل آن آرمان محسوب می‌شود. رهبر انقلاب آیت‌الله خامنه‌ای در شب عاشورا نشان دادند که اگر وطن، خانه باشد؛ و عاشورا، آتش مقدس حسینی، او آن آتش را در دل خانه روشن می‌کند، نه اینکه شعله‌ٔ آن را بگیرد و به چراغ زینتی در طاقچه وطن تبدیل کند. ▫️پس ایشان از منظر گفتمانی نه یک شبه ملی‌گرا شدند و نه دچار چرخش گفتمانی در منظومهٔ فکری خود. بلکه وطن و دفاع از ایران همواره عنصر مرکزی گفتمان ملی‌گرایِ اسلامی-انقلابی ایشان و مایهٔ اصلی انقلاب (انقلاب حضرت امام خمینی) بوده است. ▫️اگر بخواهیم عاشورا را ملی‌گرایانه تعریف کنیم چه می‌شود؟ آن وقت اتفاق برعکس شرایط‌ فوق می‌افتد: عاشورا به یک آیین «ملی» تقلیل می‌یابد (مثل نوروز، یا مراسم ملی عزاداری) وامام حسین (ع) به یک قهرمان تاریخی برای «هویت ایرانی» بدل می‌شود، نه حجت خدا. (مثلا مدل روایت مجاهدین از کربلا و محرم). در نتیجه عاشورا خالی از محتوا و بی‌خطر می‌شود؛ بدل به یک نماد صرف «مظلومیت» یا «شجاعت ملی» بدون جهت دینی یا سیاسی. ▫️در این صورت، عاشورا را به خدمت یک گفتمان سکولار درآورده‌ایم. اما دکترین امامین انقلاب دقیقاً عکس این مطلب است: عاشورا (اسلام) نگه داشته می‌شود و وطن به آن متصل می‌شود. 🌱فکرت| گفت‌وگویی برای ساخت فردا 🔅@fekratmedia🔅
| 🔊 متافیزیک و صهیونیسم علیرضا میرزایی 🌱فکرت| گفت‌وگویی برای ساخت فردا 🔅@fekratmedia🔅
1404.04.08 میرزایی.mp3
زمان: حجم: 21.29M
متافیزیک و صهیونیسم علیرضا میرزایی تاریخچه متافیزیک 02:00 چرا ایران هست؟ 09:30 بحث از چرایی ازبین رفته 13:00 ریشه‌های ادبی در متون یهود 21:30 ادبیات هستی و حقیقت 32:00 نسبت هستی و لوگوس 40:00 بودن یا نبودن؟ 50:00 جوانمردی و ایرانی‌بودن 01:08:00 پرسش و پاسخ 01:18:00 🌱فکرت| گفت‌وگویی برای ساخت فردا 🔅@fekratmedia🔅
6.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 چهارمین قسمت از عصرانه‌های عاشورایی فکرت گفتگو با حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهری در موضوع «نقش نخبگان در تقابل حق و باطل» 🌱فکرت| گفت‌وگویی برای ساخت فردا 🔅@fekratmedia🔅