استاد محمدحسین فرجنژاد
◾️بقای اسپینوزا در تفکرات اندیشمندان غربی ◽️پس از اسپینوزا، کمتر اندیشمندی را میتوان یافت که مستق
◾️اثرات اسپینوزا در جهان غرب
▫️ هایدگر و گادامر نیز به نحوی متأثر از اسپینوزا بودند: با توجه به این پرسش که «آیا ما در هستی میتوانیم خودمان را در خارج از حلقه هستی فرض کنیم و آنگاه برای رسیدن به مطلق هستی و حقیقت هستی، که برای اسپینوزا همان جوهر است، کوشش کنیم؟» این یک پرسش عمیق و فلسفی است، بهترین وجه توسط «هایدگر» و «گادامر» بازگو میشود.
▫️ اسپینوزا در تقاطع بسیاری از پیشینههای تاریخی و سنتها واقع شد و انسان گرایی او دقیقاً محصول تعادلی است که از میان بایدها و نبایدهایش از این دو [تاریخ و سنتها] پدید آمدند.
▫️او شاید بهتر از هرکس دیگری دکارت را فهمید. انجمن فکری پیرو اسپینوزا در فرانسه، غوغایی برپا کرده است. از چند سال گذشته نیز توجه به اسپینوزا در دانشگاههای جهان، افزایش یافته است. «انجمن آمریکای شمالی اسپینوزا» هم در دهمین سالگردش گستردهتر میشود.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۳۸، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#غرب_شناسی
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
34.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید| تمدن پارادوکسیکال - قسمت دوم
👈برشی از نشست «شورشهای آخرالزمانی، غرب و ایران اکنون، همراه با بررسی فیلم جوکر» با حضور استاد محمد حسنی
فیلم کامل در آپارات:
🌐 aparat.com/v/PAp8n
#نقد_فیلم
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📍 چگونگی تأثیرپذیری ذهن
💬 بحث مهمی که متعدد در علوم شناختی مطرح میشود تأثیر پذیری ذهن است. ذهن از یک خط مستقیمی تأثیر نمیپذیرد؛ برای مثال دو نفر با شما صحبت میکنند، شما از همانها تأثیر بپذیرید، خیر اینطور نیست.
💬 ذهن از رویکردهای مختلف با چارچوبهای مختلف تأثیر میپذیرد. برای مثال از نوع نشستن، معماری خانه، تا نصحیت کردن دیگران و خواندن قرآن تأثیر میپذیرد و اینها کنار هم قرار گرفته و شما یک تصمیمی را انتخاب میکنید.
💬 دیدید زمانهایی افراد تلنگر میخورند؟ آن تلگنر هم ریشه در پس زمینههای ذهنی طرف دارد. ذهن به دلیل انباشتهای گذشته و جرقهای که حالا خورده، یک تصمیم خاصی میگیرد.
📎 دکتر رفیعالدین اسماعیلی، نشست «جنگ شناختی دشمن در آشوبهای اخیر»
#نشست
#جنگ_شناختی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◾️یاکوب فرانک و ریاست فرقه دونمه
▫️در حوالی نیمه سده هجدهم از درون فرقه رازآمیز کابالا و بر بنیاد میراث شبتایزوی و ناتان غزهای، فردی به نام «یاکوب (یعقوب) فرانک» ظهور کرد و فرقهای را بنیاد نهاد که به «فرانکیسم» شهرت یافته است. «یعقوببن یهودا لیب» که با نام «یاکوب فرانک» (۱۷۲۶_۱۷۹۱) شهرت دارد، به یک خانواده ثروتمند تاجر و پیمانکار یهودی ساکن اوکراین تعلق داشت و همسرش نیز از یک خانواده ثروتمند تاجر بود.
▫️فرانک در جوانی به طریقت کابالا جذب شد، کتاب ظُهر را خواند و به عضویت فرقه شبتایزوی درآمد. در دسامبر ۱۷۵۵، فرانک سوی سران فرقه دونمه برای تصدی ریاست این فرقه در لهستان به همراه دو خاخام راهی زادگاه خود شد.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۳۹، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#پاراکتاب
#غرب_شناسی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🔘 دستهای پشت پرده دنیای دیجیتال
◾️ دانشگاه آکسفورد کتابی به نام (AI GOVERNANCE: A Research Agenda) را منتشر کرده است. در این کتاب یک تکنیک و نرمافزار را معرفی میکند به نام «Artifical intelligence governance» یا به طور مخفف «AI- governance»این فن و مهارت فقط بر روی پلتفرمهای دنیای دیجیتال قابل اجرا است و بر روی دیتاها سوار میشود و اطلاعات را بو میکشد و رصد میکند.
◽️ این نرمافزار خارج از دنیای دیجیتال هیچ کارایی ندارد. نکتهی دیگر این که ریشه «AI» نرمافزار است؛ نرمافزاری که سختافزار را هم به حرکت میاندازد.
📎 دکتر بهروز مینایی، دوره رسانه و جنگ شناختی
#سواد_رسانه
#عکس_نوشت
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
10.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اطلاعاتی پیرامون فتنههای ۴ دهه اخیر و فتنه ۱۴۰۱
📎 مهندس فاطمه کریمی دردشتی، نشست «نافرمانی مدنی زنان در شبکههای اجتماعی»
#نشست
#جنگ_هیبریدی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
سه فرقهی اصلی در دین یهود.mp3
1.8M
🎙#بشنوید|سه فرقهی اصلی در دین یهود
👤استاد فرج نژاد
#یهود_شناسی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◾️نفوذ شرابی در کشورهای اسلامی
◽️ در سده هجدهم، خاخام شالوم شرابی (۱۷۷۷_ ۱۷۲۰)، که به یک خانواده یهودی مستقر در یمن تعلق داشت، در بیتالمقدس مستقر شد و به رهبر معنوی فرقه کابالا در شمال آفریقا و به تعبیر دائره المعارف یهود «در سراسر مشرقزمین» بدل شد. طریقت شرابی به مشرب صوفیان مسلمان شباهت آشکار داشت. در پیرامون و گروهی از شاگردان زبده حضور داشتند که سران فرقه او به شمار میرفتند.
◽️بدینسان، بیتالمقدس به یکی از کانونهای مهم تولید کابالیستهای یهودی و تکاپوی آنان در شمال آفریقا و سراسر مشرق زمین بدل شد. با توجه به پیشینه تاریخی و فضای فکری و سیاسی مکتب کابالا، روشن است که این کانون میتوانست تأثیرات جدی بر فرقههای اهل تصوف داشته باشد و به منبع الهام انواع مدعیان مهدویت در میان مسلمانان بدل گردد.
◽️دایرةالمعارف یهود مینویسد: «اقتدار تفوقآمیز این حلقه به سرعت در تمامی کشورهای اسلامی تثبیت شد و مواضعی بسیار نیرومند کسب کرد.» طریقت شرابی تا سده بیستم در بیتالمقدس مستقر بود.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۳۸ و ۱۳۹، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#یهود_شناسی
#عکس_نوشت
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
◾️یاکوب فرانک و ریاست فرقه دونمه ▫️در حوالی نیمه سده هجدهم از درون فرقه رازآمیز کابالا و بر بنیاد
◾️نفوذ یاکوب و پیروانش در مسیحیت
▫️فرانک در رأس فرقه شبتای در پودولیا قرار گرفت ولی کمی بعد، در ژانویه ۱۷۵۶، کارش به رسوایی کشید. زمانی که فرانک و پیروانش در یک خانه دربسته مشغول اجرای مناسک جنسی مرسوم در فرقه شبتای بودند، به علت باز شدن تصادفی پنجرهها، مردم مطلع شدند و تمامی آنان را دستگیر کردند. مقامات شهر، یاکوبفرانک را آزاد کردند؛ زیرا گمان بردند وی تبعه دولت عثمانی است.
▫️فرانک به عثمانی بازگشت و مدتی به ظاهر مسلمان شد. کمی بعد، بار دیگر به پودولیا رفت و رهبری فرقه شبتای را در گالیسیا، اوکراین و مجارستان به دست گرفت. مدتی بعد، یاکوبفرانک و صدها تن از پیروان یهودی او گروه گروه به مسیحیت (مذهب کاتولیک) گرویدند. مقامات اسقفی منطقه نیز با خشنودی آنان را به سلک مسیحیت پذیرفتند.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۳۹ و ۱۴۰، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#یهود_شناسی
#عکس_نوشت
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
16.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 #ببینید|آیندهسازی منفی در سینمای ایران
📎 استاد سعید ارجمندفر، نشست «آنارشیسم اجتماعی در رسانه»
#سینمای_ایران
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
نگاه پراگماتیسم آمریکا به غرب.mp3
2.82M
🎙#بشنوید| نگاه پراگماتیسم آمریکا به شرق
👤 استاد فرج نژاد
#سینمای_غرب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📌 انواع مکاتب امنیتی در جهان (بخش اول)
🔘 تأمین امنیت، روشها و مکاتب مختلفی دارد، چهار مکتب مهم دنیا عبارتند از؛
1⃣ مکتب روسها؛ نظر روسها در مکتب امنیتی خودشان این است که یک اشکالات و نیازهایی در درون ما وجود دارد و یک دشمنی در خارج میخواهد از آن اشکالات سوءاستفاده کند و ما را تحریم کند. ما باید تا میتوانیم این اشکالات و ضعفهای خود را برطرف کنیم تا تحریم دشمن دیگر هیچ اثری نداشته باشد.
◻️ طبق همین مکتب، روسها در دهههای گذشته توسط هیتلر، ناپلئون و گروههای دیگر مورد هجوم قرار گرفتهاند، اما صبر کردند و در فصل زمستان آنها را شکست دادند؛ زیرا بهدنبال نابودی تهدید نیستند، بلکه به دنبال تقویت خود هستند تا تهدید، دیگر اثری نداشته باشد و آن موقع دشمن را نابود کنند.
📎 استاد امیر ایوب، نشست «جنگ جهانی چهارم با نگاهی به سریال تهران»
#نشست
#دشمن_شناسی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad