استاد محمدحسین فرجنژاد
🎥 #ببینید|محورهای بررسی فیلمهای جنوب غرب آسیا (قسمت دوم) 📎 خانم دکتر مهدیان، نشست «تحلیل فیلم دختر
24.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید| محورهای بررسی فیلمهای جنوب غرب آسیا (قسمت سوم)
📎 دکتر حفیظه مهدیان، نشست «تحلیل فیلم دختران آفتاب، روایتی سینمای از دختران تجزیه طلب کرد»
#نقد_فیلم
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
🖇 دستهبندی آنارشیسم در سینما - بخش دوم 2️⃣ دسته دوم، آنارشیسم سیاسی است که غالباً در فیلمهایی که
🖇 دستهبندی آنارشیسم در سینما - بخش سوم
3️⃣ دسته سوم آنارشیسم، فراتر از بحثهای اجتماعی و سیاسی است. در این نوع آنارشیست، الگودهی میشود. بحث در سیستم سینمای استراتژیک قرار گرفته و معنا میشود. پس آنارشیسمی است که فراگیرتر از مباحث اجتماعی و سیاسی است و در اکثر فیلمهای آخرالزمانی تبلور پیدا میکند، در حقیقت به دنبال آن تفکراتی است که در سینمای استراتژیک موجود میباشد و تلاشهایی که سینمای استراتژیک میکند، به نمایش و ظهور میرساند.
❕ برای مثال خیزشی که در هریپاتر مشاهده میکنید، خیزش ولدمورتها که از همان جمع جادوگران هستند، برضد حاکمیت و قوانین میباشد. آنها قیام و لشکرکشی میکنند و به دلایلی که در فیلم بود، یک نوع خیزش اجتماعی است که میخواهد حاکمیت را به کل از بین ببرد. این هم یک نوع آنارشیست و خیزش اجتماعی است. خیزشی اجتماعی با این پیوست که میخواهد حاکمیت موجود را به کل از بین ببرد.
❕چرا بحث فیلمهای آخرالزمانی مطرح شد؟ به این دلیل که سینمای آخرالزمان غالباً یک سینمای استراتژیک است. سینمای استراتژیک، نسبت به گذشته، حال و آینده نظر دارد. سینمای استراتژیک گذشته شما را تحریف و امروز را برای شما به گونهای تعریف میکند که تغییر ماهیت میدهد و برای امروز شما دروغپردازی میکند، همچنین آینده را برای شما ترسیم میکند و الگودهی میکند برای شما که در آینده چه کارهایی انجام دهید.
❕در حقیقت در آنارشیسمی که فراگیر است و در فیلمهای آخرالزمانی به کار میرود، مشاهده میکنیم که یک نوع آموزش به مخاطبان داده میشود که در شرایط اینچنینی، این نوع رفتارها را باید داشته باشیم.
📎 استاد سعید ارجمندفر، نشست «آنارشیسم اجتماعی در رسانه»
#بصیرت_رسانهای
#نشست
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
موقعیت شناسی در تولیدات رسانه ای.mp3
1.37M
🎙موقعیت شناسی در تولیدات رسانهای
👤استاد روح الله رفیعی
#مهارتهای_رسانهای
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
37.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#ببینید| نقطهی شروع پروژه یک مستند
👤استاد روح الله رفیعی، دوره «مستندسازی با موبایل»
#مهارتهای_رسانهای
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
◾️ نکاتی درباره پیکو (قسمت سوم) ▫️ «یوهانس روشلین» که پس از پیکو نامدارترین چهره کابالیسم مسیحی می
◾️عقاید برونو در رابطه با خدا و طبیعت (قسمت اول)
▫️ برونو نولایی تاثیر بسزایی بر اسپینوزا داشت و یک پانتئیست ظاهراً ضد مسیحیت بود. وی را برجستهترین فیلسوف طبیعت گرای ایتالیایی رنسانس میدانند. او متولد نولا در نزدیک ناپل بود و عضو فرقه دومینیکی شد.
▫️ اما در سال ۱۵۷۶ به عقاید بدعتآمیز متهم شد و خرقه بر کند و به جنوا و سپس فرانسه و انگلیس و دوباره فرانسه و آلمان رفت ولی بیاحتیاطی کرد و دوباره به ایتالیا بازگشت.
▫️ در سال ۱۵۹۲ دادگاه تفتیش عقاید شهر ونیز وی را بازداشت و محاکمه کرد و سرانجام به جرم پافشاری بر عقاید بدعتآمیز، در رم سوزانده شد. متاثر از نوافلاطونیان به معنای وحدت وجودی و طبیعت گرایان و فرضیه ستاره شناختی کپرنیک بود.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۲۸، محمدحسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#فلسفه_غرب
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🎥 وجوب احاطهی فیلمبردار بر محیط
💬 ما همیشه باید موقعیت فیلمبرداری خود را بشناسیم و به عوامل محیطی آن اشراف کامل داشته باشیم. یک مثال برای فهم بیشتر، موضوع صحنههای فیلمبرداری از جنگها است. صحنه جنگ، یک زمان و مکان بحرانی است. اگر ما میخواهیم در یک منطقه جنگی قرار بگیریم باید دشمن را کامل بشناسیم، به شیوه جنگ آنها اشراف داشته باشیم، به سلاحهای آنها اشراف داشته باشیم.
💬 باید به همه چیز مشرف باشیم تا هم بتوانیم فیلمبرداری خوبی انجام دهیم و هم امنیت جانی خودمان را حفظ کنیم. اگر به عوامل طبیعی و انسانی و عوامل دیگر بیتوجه باشیم، کار ما به نحو احسن جلو نخواهد رفت.
📎 استاد روحالله رفیعی، دوره «مستندسازی با موبایل»
#مهارتهای_رسانهای
#دوره
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
11.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#ببینید|جنگ اطلاعاتی رژیم صهیونیستی
👤استاد امیر ایوب
🎬فیلم کامل این نشست:
🌐 aparat.com/v/ezgb1
#نقد_فیلم
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💬#اطلاعیه|عرض سلام و احترام خدمت مخاطبین محترم کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرج نژاد
🖇قصد ارسال اقلام زیر را برای جمعی از شیعیان نیازمند زاهدان داریم:
◽️لباس و کفش کودک و بزرگسال (نو و دست دو)
◽️پتو
◽️وسایل گرمایشی
◽️لوازم التحریر
◽️مواد غذایی
◽️پول جهت خرید نان
◽️صدقه و قربانی اول ماه
👈برای تحویل گرفتن اقلام در یزد به آیدی @salavatt313 اطلاع بدید تا امروز یا فردا بیاییم تحویل بگیریم. یا مبلغ مورد نظر را به این شماره کارت واریز کنید:
6037697454116713💳زهره فرج نژاد 💡مقدارش مهم نیست. حتی در حد یک دفتر و مداد هم اگر میتوانید، کمک کنید. انشاءالله این سنّت حسنه، ادامه دار خواهد بود. #استاد_فرج_نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
اسلام ستیزی.mp3
3.22M
📻 #بشنوید| بررسی خط ایرانستیزی و اسلامستیزی در سریال «Tehran» و سریال «homeland»
👤 استاد امیر ایوب، نشست «جنگ جهانی چهارم با نگاهی به سریال تهران»
📆 24 آبان 1401
#نقد_فیلم
#سریال_تهران
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
◾️عقاید برونو در رابطه با خدا و طبیعت (قسمت اول) ▫️ برونو نولایی تاثیر بسزایی بر اسپینوزا داشت و یک
◾️عقاید برونو در رابطه با خدا و طبیعت (قسمت دوم)
▫️ وی مسؤولیت طرح مابعدالطبیعی نوافلاطونی را، آنطور که از افلاطونیان ایتالیا و از نیکولاس کوسایی متاثر بود، به عهده گرفت. او در کتاب «در سایه مُثُل» طبیعت را با موجودات کثیر آن، ناشی از وحدت «فراجوهری» الهی دانست. او معتقد بود در طبیعت، از ماده تا غیر ماده و از ظلمت تا نور، سلسله مراتبی وجود دارد.
▫️ نوافلاطون گرایی همواره جهان را به مثابه «صدور» الهی خلقت به مثابه اندیشه خدا نشان داده بود اما همواره بر تعالی و ادراکناپذیری خدا تاکید میکرد، ولی حرکت مرکزی اندیشه برونو به سوی «سریان» الهی و بنابراین به سوی وحدت وجود بود. او هرگز به نفع یکی از دو دیدگاه سخن قطعی نگفت.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۲۸، محمدحسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#فلسفه_غرب
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
13.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید|جنبشهای زنان در اوایل انقلاب - بخش اول
📎 مهندس فاطمه کریمی دردشتی، نشست «نافرمانی مدنی زنان در شبکههای اجتماعی»
#زن_و_رسانه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📸اولین جلسه از دوره آموزش مقدماتی تدوین (نرم افزار پریمیر) امروز با تدریس آقای مهدی شهیدی در مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرج نژاد برگزار شد.
#مهارتهای_رسانهای
#دوره
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad