eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
18هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.5هزار ویدیو
73 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
9.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نقش تحریم ها در جنگ اقتصادی 📎 دکتر محمد حسین قربانی، رسانه و جنگ شناختی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📜 تاریخچه جنگ رسانه‌ای ◾️ در اواسط قرن بیستم، زمانی که سینما جدی‌تر شد، مفهومی به نام جنگ رسانه‌ای مطرح می‌شود. جنگ رسانه‌ای در اوایل ظهور خود، بیشتر دعوایی بین شبکه‌های خبری تلویزیون و یا مفاهیمی که برای مقابله با فرهنگ موجود در سینما به نمایش می‌گذاشت، اجرایی شده بود. ◽️ در همین زمان بود که دعوای فرهنگی در غرب رخ داد و مدرنیسم به پست‌مدرنیسم تبدیل شد. همچنین جنگ فرهنگی هم بُروز یافته و مؤثرتر و پرکاربردتر، مورد استفاده قرار گرفت. 📎 دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی، رسانه و جنگ شناختی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
💠 هفته اول دوره زن و رسانه برگزار می‌شود ◽️ پنج شنبه ۲۴ آذرماه: ◾️ کلاس اول و دوم از ساعت ۱۴:۱۰ الی
💠 هفته دوم دوره زن و رسانه برگزار می‌شود ▫️ پنج شنبه اول دی ماه ▪️ بررسی کنشگری طلاب خواهر در فضای مجازی ساعت 14:10 الی 15:40 با تدریس خانم فتحی ▪️ تجربه‎نگاری کنشگری در فضای مجازی ساعت 16 الی 17:30 با تدریس خانم منافی ▪️ زن در رسانه ملی ساعت 17:50 الی 19:20 با تدریس حجت الاسلام سلمان رضوانی ▫️ جمعه دوم دی ماه ▪️ دورهمی و نشست الزامات حضور زنان در فضای مجازی با حضور فعالان فضای رسانه و میدانی حوزه زن صبح ساعت 8 تا 12 (با حضور حاج حسین یکتا) ▪️ زن در شبکه‌های ماهواره‌ای ساعت 13 الی 16:20 با تدریس حجت الاسلام پیشاهنگ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📸اولین کلاس از سومین روز دوره «زن و رسانه» با حضور خانم فتحی و موضوع «بررسی کنشگری بانوان حوزوی در فضای مجازی» در مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج نژاد در حال برگزاری است. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
🎬#ببینید| تلاش آتش به اختیار برای تولید علم - بخش اول ◾️تو پیاده‌روهای قم جلسه می‌گرفتیم! ◾️تو حجره
◽️ سلام استاد! خوب خلوت کردی و تنها در کنار خانواده عوض همه‌ی نماندن‌ها و نبودن‌ها را درآوردی. ◽️ اینجا هوا سرد است، آسمان آبی خدا حکایت از پایان تمام سختی‌ها است. به لطف شما دیگر کنار جدول خیابان جلسه‌ای نمی‌گیریم و مدت‌هاست که دستگیر دست‌رنج‌تان هستیم. ◽️ قول داده بودی تا کنارمان بمانی، یادت هست که چند شب نخوابیده بودی و وقتی سوالی پرسیدم، حتی حوصله فکر کردن به سوالم را نداشتی و وقتی تلاش کردم تا بخندی، نیش خندی زدی و با ته لهجه یزدی‌ات گفتی: خول شدی... ◽️ راستی خوب راحت جا خوش کردی و به جای سال‌ها بی‌خوابی خوابیدی و دیگر تمام داستان ورق عوض کرد و ما را وسط این همه بحران جا گذاشتی. تو را به اندازه تمام ناکامی‌ام در خواستن‌ت دوست دارم. برای همه دل‌سپرده‌های دیار هستی بخش فاتحه مع الصلوات 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📸حضور حاج حسین یکتا در دورهمی الزامات حضور زنان در فضای مجازی در دوره «زن و رسانه» موسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📸 | دوره «زن و رسانه» پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته در مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج نژاد برگزار شد. 💡سرکار خانم فتحی با موضوع بررسی کنشگری طلاب خواهر در فضای مجازی، سرکار خانم منافی با موضوع تجربه نگاری کنشگری در فضای مجازی، حجت‌الاسلام سلمان رضوانی با موضوع زن در رسانه ملی و حجت‌الاسلام پیشاهنگ با موضوع زن در شبکه‌های ماهواره‌ای در ایران، از اساتید این هفته‌ی دوره بودند. 💬ضمناً جمعه صبح دورهمی و نشست الزامات حضور زنان در فضای مجازی با حضور فعالان فضای رسانه و میدانی حوزه زن و با حضور حاج حسین یکتا برگزار شد. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
15.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مارپیچ سکوت چیست؟ 📎 استاد احمد باصری، دوره رسانه و جنگ شناختی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◾️نفوذ فرانکیست‌ها در کشورهای مختلف ▫️فرانکیست‌های لهستان، مانند دونمه‌های عثمانی، در دوران بی‌ثباتی سیاسی کشور از موقعیت بهره جستند و برخی از آنان عناوین اشرافی برای خود به دست آوردند. برخی از خانواده‌های فرانکیست مقیم امپراتوری اتریش نیز به صفوف اشرافیت اتریش راه یافتند. در سده نوزدهم، بسیاری از آنان به مقامات عالی سیاسی لهستان رسیدند. ▫️ سازمان سرّی فرانکیست لهستان با دونمه‌های عثمانی رابطه نزدیک داشت. کانون دیگر فرقه فرانک، در شهر ورشو بود. فرانکیست‌ها در این شهر به احداث کارخانه‌های متعدد دست زدند و در سازمان‌های فراماسونری آن تکاپویی گسترده داشتند. در سال‌های ۱۸۴۸_۱۸۴۹ تعداد زیادی از خانواده‌های فرانکیست به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کردند. به نوشته دائره‌المعارف یهود، حتی تا به امروز نیز برخی از اعضای فرقه فرانک تصویر مینیاتور اوا فرانک، دختر یاکوب، را به گردن خود می‌آویزند. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۴۳، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📌 تاریخچه جنگ ادراکی ◾️ در اواخر قرن بیستم تحولاتی همچون پیدایش امکانات برای شناخت انسان به خصوص مطالعه درباره مغز انسان و عملکردهای آن، مطرح شدن نظریات جدیدی در حوزه محاسبات، گسترش ارتباطات دیجیتال و فناوری‌های آن رخ داد. ◽️ از دیگر تحولات این قرن ساخت اولین رایانه جهان بود. در اثر پیدایش این تحولات و ارتباط آن‌ها با یکدیگر، جنگ ادراکی شکل می‌گیرد؛ که جنگ ادراکی آخرین جنگ پیش از جنگ شناختی است. 📎 دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی، رسانه و 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🎬 سینما، سرچشمه‌ی هنرها 📌 سینما رسانه‌ای مرکزیت یافته و منبع تغذیه برای سایر رسانه‌هاست و همچون یک آفریننده خلاق برای کل فرهنگ عمل می‌کند. 📌 تکوین و بازتولید جامعه جدید از خلال تصاویر صورت می‌گیرد و فیلم، غنی‌ترین و تاثیرگذارترین منبع خلق تصویر در ذهن مخاطب است. 📌 سینما میانجی و حدواسطی است بین هستی و آگاهی ما از هستی و به این دلیل است که‌ می تواند انگاره‎های ذهنی مخاطب را تغییر داده و انگاره‌های جدیدی را خلق کند و نیز به این دلیل است که می تواند مخاطب را به بازاندیشی هویتی وادارد. 📌 کار سینما خلق جهان نمادینی است که قواعد و ارزش های خود را داراست. جهانی که با استفاده از نشانه ها ساخته شده و نمادین است، و بنابراین لزوما منطبق بر جهان واقعی ما نیست. 📎 دکتر مهدیان، 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◾️قبالا و انحراف معنویت یهود ▫️اواخر قرن نوزدهم و کل قرن بیستم، یکی از مهم‌ترین ادوار حضور اندیشه یهودی در عرصه عمل جهانی است؛ یکی به‌دلیل تأسیس سازمان صهیونیسم با مخارج اشراف یهود چون روچیلدها و با مدیریت اجرایی «تئودور هرتصل» و دیگری به‌دلیل جنگ‌های خانمان‌سوز اول و دوم و دیگر به‌دلیل تأسیس رژیمی یهودی در فلسطین اشغالی که از آرمان‌های آخرالزمانی قبالای لوریایی بود. ▫️نقشی که قبالا و حسدیسم در اندیشه معنویت یهودیت معاصر ایفا کردند، اصلا کم‌اهمیت نیست، گرچه اهمیت آن به اندازه اهمیت زمان‌های پیشین نیست. چندان آثار مکتوبی که واقعاً زنده باشد از حسیدیسم وجود ندارد؛ لیکن اندیشه شخصی نویسندگان دینی چون آبراهام ایزاک کوک ‌(حدود ۱۸۶۵_۱۹۳۵) پیشوای روحانی، عارف و خاخام اعظم فلسطین، هنوز هم تاثیر چشم‌گیری دارند. ▫️علاوه بر این، تجدید حیات اندیشه دینی در محافل یهودی «غربی‌شده» در خلال دو جنگ جهانی، بسیار تحت تأثیر اندیشه‌های مارتین بوبر (۱۸۷۸_۱۹۳۵) فیلسوف یهودی بوده است؛ چرا که بوبر در بخشی از آثار خود به تبلیغ ایدئولوژی حسیدیسم، آن‌چنان که خود فهمیده بود، می‌پردازد. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۴۴ و ۱۴۵، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad