eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
18هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.5هزار ویدیو
73 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
▪️ استعمار نو و حجاب در ایران ⬅️ کوتاه نگاشته‌ای پیرامون دوره زن و رسانه 🔻 بعد از شورش‌های مردم بس
🔻 یکی از ارکان مهم نظام سرمایه‌داری، نیروی انسانی است. جنبش‌های زنانه بین سالهای 1875 تا 1885 با پشتیبانی نظام سرمایه‌داری شکل گرفت و علت آن خارج کردن زن از حیطه خانواده و سرپرستی مرد، پدر و برادر بود تا تحت مدیریت و حاکمیت قرار گرفتن زن به حساب بیاید. 🔻 مردی که اعتصاب می‌کرد، به خانواده خود نیز اجازه کار کردن نمی‌داد و از آن جایی که همیشه کارگر زن بیشتر از کارگر مرد بود، این مسئله به ضرر نظام سرمایه‌داری تمام می‌شد. در ابتدای امر کتابی در مذمت خانواده به عنوان ملعون‌ترین و خبیث‌ترین نهاد جامعه نوشته شد و مرد در آن نماد ظلم، زن نماد مظلوم و فرزندان نماد مزاحم‌های آزادی بیان تلقی شدند. 🔻 با قانونی کردن طلاق، در ده سال زنان زیادی از همسران خود جدا شده و تبدیل به نیروی انسانی شدند. روندی که بیش از صد سال است در جوامع مختلف غربی و حتی کمونیستی مانند چین مشاهده می‌شود. زن همپای مرد 8 الی 16 ساعت در روز کار می‌کند و حدود یک سوم درآمد خویش را به عنوان مالیات می‌پردازد و مخارج خانه را بصورت نصف نصف با مرد تامین می‌کند. 🔻 با گسترش فضای مجازی و ارتباطات، زن غربی با جامعه‌ای در ایران مواجه شد که زن آن جامعه در خانه می‌نشیند و از همسر برای خرید کفش و لباس خود نفقه می‌گیرد و به وظایف مادری مطابق روحیاتش مشغول است. زنی که اگر هم شاغل است، شغل وظیفه او محسوب نمی‌شود و او فقط به علت دلسوزی برای حفظ خانواده یا برحسب علاقه خود به شغلی خاص کار می‌کند. 🔻 زنی که بدنش مانند خانواده سلطنتی مقدس شمرده می‌شود و فروشی نیست. او نیاز ندارد با لباس دو بنده کنار روغن موتور ماشین عکس بگیرد تا کارخانه تولید کننده بیشتر بفروشد! زنی که با حجاب دکتر، ورزشکار مدال آور، خلبان، مهندس و مخترع می‌‎شود. این زن با این جایگاه اجتماعی کجا و زن کالا شده غربی کجا؟ 🔻 قطعا زن غربی در مواجه با چنین زنی نسبت به جامعه خود قیام خواهد کرد. چاره چیست؟ باید تمدنی که چنین زنی را به دنیا معرفی می‌کند، از بین ببرند. این تمدن برای نظام سرمایه‌داری و حفظ مستعمراتش بسیار خطرناک است. چگونه می‌توان زن ایرانی را بی‌حجاب کرد؟ شعارهای فریبنده‌ای مانند حق دوچرخه سواری یا خوانندگی زنان و حتی شعارهای نمادین و ادعاهایی همچون حجاب اختیاری. 🔻 اگر حجاب از بین برود، زن شرقی مانند زن غربی تبدیل به کالا شده و نوعی چرخ دنده نظام سرمایه‌داری خواهد شد. خانواده مضمحل می‌شود، نهاد مقدس خانواده تبدیل به نهاد خبیث مزاحم آزادی می‌شود. حجاب برای زن ایرانی نه امنیت و رشد بلکه محدودیت و مزاحمت تلقی شود. پس برنامه چیست؟ تغییر از یک طرف و روایت‌سازی برای تغییر زاویه نگاه زن ایرانی از طرف دیگر. 🖌 م. شیربخت 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
⭕️ جنگ هیبریدی از نگاه آمریکا ◾️ یکی از نظریه پردازان جنگ ترکیبی آقای هافمن، سرگرد نیروهای ویژه ایالات متحده آمریکا هست. این فرد در سال ۲۰۰۴ این نظریه را مطرح می‌کند؛ که جنگ ترکیبی، جنگی است که با استفاده از بازیگران دولتی و غیردولتی از طریق ابزار‌های نظامی صورت می‌گیرد. ◾️ این بازیگران با تجهیزات و ساختارهایی که دارند وارد عمل می‌شوند و این تجهیزات و ساختارها کمک شان می‌کند که در جنگ با حضور نیروهای آمریکایی موفق شده و غلبه پیدا کنند. 📎 دکتر محمد حسین قربانی، دوره رسانه و جنگ شناختی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📜 تاریخچه عملیات روانی ◾️ در اواخر قرن نوزدهم، مفهوم عملیات روانی مطرح می‌شود. تقریباً از ابتدای جنگ جهانی اول، عملیات روانی جدی می‌شود و با ایجاد رسانه‌هایی مانند رادیوتلویزیون که اوایل قرن بیستم ایجاد شد، این مفهوم کاربرد بسیار بیشتری پیدا کرد. ◽️ توجه کنید برخلاف تصور غالب، عملیات روانی از ابتدا در قالب رسانه نبود. برای مثال؛ در میادین جنگ، برای عملیات روانی و فریب دشمن نقشه‌کشی می‌شد. حتی در صدر اسلام هم مصداق‌هایی برای عملیات روانی وجود دارد و هنوز هم در جنگ‌ها از عملیات روانی استفاده می‌شود، اما عملیات روانی با ورود به قالب رسانه قدرت بسیار بیشتری پیدا کرد. 📎 دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی، دوره رسانه و جنگ شناختی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
9.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نقش تحریم ها در جنگ اقتصادی 📎 دکتر محمد حسین قربانی، رسانه و جنگ شناختی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📜 تاریخچه جنگ رسانه‌ای ◾️ در اواسط قرن بیستم، زمانی که سینما جدی‌تر شد، مفهومی به نام جنگ رسانه‌ای مطرح می‌شود. جنگ رسانه‌ای در اوایل ظهور خود، بیشتر دعوایی بین شبکه‌های خبری تلویزیون و یا مفاهیمی که برای مقابله با فرهنگ موجود در سینما به نمایش می‌گذاشت، اجرایی شده بود. ◽️ در همین زمان بود که دعوای فرهنگی در غرب رخ داد و مدرنیسم به پست‌مدرنیسم تبدیل شد. همچنین جنگ فرهنگی هم بُروز یافته و مؤثرتر و پرکاربردتر، مورد استفاده قرار گرفت. 📎 دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی، رسانه و جنگ شناختی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
💠 هفته اول دوره زن و رسانه برگزار می‌شود ◽️ پنج شنبه ۲۴ آذرماه: ◾️ کلاس اول و دوم از ساعت ۱۴:۱۰ الی
💠 هفته دوم دوره زن و رسانه برگزار می‌شود ▫️ پنج شنبه اول دی ماه ▪️ بررسی کنشگری طلاب خواهر در فضای مجازی ساعت 14:10 الی 15:40 با تدریس خانم فتحی ▪️ تجربه‎نگاری کنشگری در فضای مجازی ساعت 16 الی 17:30 با تدریس خانم منافی ▪️ زن در رسانه ملی ساعت 17:50 الی 19:20 با تدریس حجت الاسلام سلمان رضوانی ▫️ جمعه دوم دی ماه ▪️ دورهمی و نشست الزامات حضور زنان در فضای مجازی با حضور فعالان فضای رسانه و میدانی حوزه زن صبح ساعت 8 تا 12 (با حضور حاج حسین یکتا) ▪️ زن در شبکه‌های ماهواره‌ای ساعت 13 الی 16:20 با تدریس حجت الاسلام پیشاهنگ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📸اولین کلاس از سومین روز دوره «زن و رسانه» با حضور خانم فتحی و موضوع «بررسی کنشگری بانوان حوزوی در فضای مجازی» در مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج نژاد در حال برگزاری است. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
🎬#ببینید| تلاش آتش به اختیار برای تولید علم - بخش اول ◾️تو پیاده‌روهای قم جلسه می‌گرفتیم! ◾️تو حجره
◽️ سلام استاد! خوب خلوت کردی و تنها در کنار خانواده عوض همه‌ی نماندن‌ها و نبودن‌ها را درآوردی. ◽️ اینجا هوا سرد است، آسمان آبی خدا حکایت از پایان تمام سختی‌ها است. به لطف شما دیگر کنار جدول خیابان جلسه‌ای نمی‌گیریم و مدت‌هاست که دستگیر دست‌رنج‌تان هستیم. ◽️ قول داده بودی تا کنارمان بمانی، یادت هست که چند شب نخوابیده بودی و وقتی سوالی پرسیدم، حتی حوصله فکر کردن به سوالم را نداشتی و وقتی تلاش کردم تا بخندی، نیش خندی زدی و با ته لهجه یزدی‌ات گفتی: خول شدی... ◽️ راستی خوب راحت جا خوش کردی و به جای سال‌ها بی‌خوابی خوابیدی و دیگر تمام داستان ورق عوض کرد و ما را وسط این همه بحران جا گذاشتی. تو را به اندازه تمام ناکامی‌ام در خواستن‌ت دوست دارم. برای همه دل‌سپرده‌های دیار هستی بخش فاتحه مع الصلوات 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📸حضور حاج حسین یکتا در دورهمی الزامات حضور زنان در فضای مجازی در دوره «زن و رسانه» موسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📸 | دوره «زن و رسانه» پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته در مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج نژاد برگزار شد. 💡سرکار خانم فتحی با موضوع بررسی کنشگری طلاب خواهر در فضای مجازی، سرکار خانم منافی با موضوع تجربه نگاری کنشگری در فضای مجازی، حجت‌الاسلام سلمان رضوانی با موضوع زن در رسانه ملی و حجت‌الاسلام پیشاهنگ با موضوع زن در شبکه‌های ماهواره‌ای در ایران، از اساتید این هفته‌ی دوره بودند. 💬ضمناً جمعه صبح دورهمی و نشست الزامات حضور زنان در فضای مجازی با حضور فعالان فضای رسانه و میدانی حوزه زن و با حضور حاج حسین یکتا برگزار شد. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
15.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مارپیچ سکوت چیست؟ 📎 استاد احمد باصری، دوره رسانه و جنگ شناختی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◾️نفوذ فرانکیست‌ها در کشورهای مختلف ▫️فرانکیست‌های لهستان، مانند دونمه‌های عثمانی، در دوران بی‌ثباتی سیاسی کشور از موقعیت بهره جستند و برخی از آنان عناوین اشرافی برای خود به دست آوردند. برخی از خانواده‌های فرانکیست مقیم امپراتوری اتریش نیز به صفوف اشرافیت اتریش راه یافتند. در سده نوزدهم، بسیاری از آنان به مقامات عالی سیاسی لهستان رسیدند. ▫️ سازمان سرّی فرانکیست لهستان با دونمه‌های عثمانی رابطه نزدیک داشت. کانون دیگر فرقه فرانک، در شهر ورشو بود. فرانکیست‌ها در این شهر به احداث کارخانه‌های متعدد دست زدند و در سازمان‌های فراماسونری آن تکاپویی گسترده داشتند. در سال‌های ۱۸۴۸_۱۸۴۹ تعداد زیادی از خانواده‌های فرانکیست به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کردند. به نوشته دائره‌المعارف یهود، حتی تا به امروز نیز برخی از اعضای فرقه فرانک تصویر مینیاتور اوا فرانک، دختر یاکوب، را به گردن خود می‌آویزند. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۴۳، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad