eitaa logo
اسماعیل فخریان
11.7هزار دنبال‌کننده
840 عکس
483 ویدیو
52 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
اگر نتوانیم بین آرمان‌گرایی و واقع‌بینی جمع کنیم... https://virasty.com/fakhrian_ir/1762536140761209146
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نقطه‌زنی کردند ▫️برنامهٔ دیشب در میدان انقلاب که یادآور تاریخ، فرهنگ، شجاعت و حماسهٔ ایرانیان بود، از بزرگ‌ترین مصادیق احیای هویت ملی به‌شمار می‌رود. آن برنامه هم بسیار لازم و هم بسیار اثرگذار بود. احیای هویت ملی با توضیحات و چارچوب خاص خودش، سال‌هاست که مورد تأکید و مطالبهٔ رهبر انقلاب است. سال‌هاست تأکید بر زنده کردن هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی در میان مردم، خصوصا جوانان و بالاخص نوجوانان دارند. حرف‌شان این است که بایستی مردم ما به مسلمان بودن، به ایرانی بودن و به انقلابی بودن‌شان افتخار کنند و از این‌ها احساس عزت کنند. در موارد و مواقع مختلف نیز به توضیح هویت با مصادیق مختلف پرداخته‌اند. ▫️ما ملّتی هستیم مسلمان، ریشه‌دار در تاریخ، و انقلابی؛ این هویّت ما است. مسلمانی ما، عمق تاریخی ما، و انقلابی بودن ما سه‌ عنصر اصلی است که هویّت ملّت ما را تشکیل می‌دهد. این سه‌ را نباید از نظر دور بداریم. اسلامی بودن ما یعنی ارزش‌ها و اصول اسلام، تشکیل‌دهندهٔ هویّت ما است. ریشه‌داریِ ما در تاریخ یعنی نیروهای انسانی ما در طول تاریخ، دارای افکار بلندی بوده‌اند - در بخش‌های مختلف: در فلسفه، در علم، در فنّاوری - و در طول تاریخ به‌حسب موقعیّت زمانی، کارهای بزرگی را انجام داده‌اند و به بشریّت حرکت داده‌اند؛ این را توجّه داشته باشید. اینکه ما خیال کنیم «فنّاوریِ نو و ابتکار، متعلّق به غرب و اروپا و مربوط به آن‌ها است و از اوّل این­جور بوده»، نخیر، این خطا است. ما در دوران‌هایی پیشرو و پیشتاز در فنّاوری بودیم؛ فنّاوری‌های متناسب روز. البتّه طبیعت علم و فنّاوری این است که هرچه جلوتر برود، سرعت بیشتر می‌شود؛ هرچه پیشرفت انجام بگیرد، سرعت هم پیوسته بیشتر می‌شود. علّت اینکه فاصلهٔ کشورهای پیشرفتهٔ علمی با کشورهای عقب‌افتاده دائماً زیاد می‌شود، همین است؛ پیشرفت‌های علمی، سرعت را هم زیاد می‌کند. ما آن روز البتّه به تناسب زمانهٔ خودمان پیشرو در مسائل فنّاوری بودیم؛ نه­‌فقط ما به­‌عنوان ایران، خیلی از کشورهای شرقی این حالت را داشتند، از جمله ما ایرانی‌ها. بنابراین، مسلمانی و ریشه‌داری در تاریخ؛ و بعد انقلاب؛ انقلاب بخش مهمّی از هویّت ما است. انقلاب یعنی آن حرکت تحوّلیِ عمیقی که با تکیهٔ به اسلام توانست وضعیّت کشور را عوض کند و یک قلم مهمّ آن، این بود که ملّت را از حاشیه بیرون آورد، وارد متن ادارهٔ کشور کرد. ملّت در کشور، هیچ‌کاره بود؛ ملّت ایران، در طول قرن‌های متمادی، اصلاً در ذیل حکومت‌ها تعریف می‌شد، نقشی در ایجاد [حکومت‌ها نداشت]. بله، وقتی پادشاه جنگی داشت، عدّه‌ای از ملّت را می‌گرفت، زیر سلاح می‌برد و آن‌ها را به جنگ می‌برد؛ نقش ملّت همین‌ بود. امّا اینکه ملّت بتوانند در تعیین یک سیاستی، در تعیین یک مسئولی - چه برسد مسئولین درجهٔ یک کشور - نقش داشته باشند، چنین چیزی وجود نداشت.(۱) ▫️همچنان که فرمود: مفاخر ملّی، سابقهٔ فرهنگی، عزّت تاریخی، وقتی که به نوجوان و جوان نشان داده بشود، در او احساس عزّت به وجود می‌آید. دیگران تاریخی ندارند، برای خودشان تاریخ درست می‌کنند، فیلمش را هم می‌فرستند اینجا در تلویزیون ما پخش می‌شود؛ نه چنان قهرمان‌هایی دارند، نه چنان آدم‌هایی دارند، [ولی] درست می‌کنند؛ هنر است، هنر فیلم‌سازی است. ما این‌ همه گذشتهٔ تاریخیِ پُر از حماسه و پُر از شجاعت و پُر از صفات عالیهٔ بشری و انسانی و اجتماعی داریم، این‌ها مسکوت می‌ماند.(۲) ۱. بیانات در دیدار مسئولان نظام ۱۳۹۶/۰۳/۲۲ ۲. بیانات در دیدار معلمان ۱۴۰۲/۰۲/۱۲ @fakhrian_ir
هم آنان که جشن ده‌کیلومتری غدیر را "شیرین‌کاری" نامیدند خطا کردند، هم آنان که با عنوانِ "عدالت خیلی مهم‌تر است" جشن شب ایران در میدان انقلاب را "تقلیل" دادند. اصلا معنای عدالت، قرار دادن هر چیزی در جای خود است. ضرورت عدالت‌ورزی را دیدن، اما ضرورت احیای هویت و روایت قدرت را ندیدن، خود دور از عدالت است. @fakhrian_ir
11.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چه‌جوری "حسن طهرانی‌مقدم" بسازیم؟ @fakhrian_ir
🎥 فیلم کامل نشست سالانه مسئولین موسسه تبیین منظومه فکری رهبری در کانال آپارات بارگذاری شد... 🔰 فیلم کامل: https://www.aparat.com/v/enxre22?refererRef=channel_page 🔰 سخنرانی حجت‌الاسلام و‌ المسلمین پناهیان: https://www.aparat.com/v/cjnj10v?refererRef=channel_page 🔰 سخنرانی دکتر محمد اسحاقی: https://www.aparat.com/v/mtq7h8l?refererRef=channel_page 🔰 سخنرانی سرکار خانم ابراهیم‌پور(همسر مکرمه شهید مصطفی صدرزاده): https://www.aparat.com/v/ldfhe89?refererRef=channel_page 🔰 سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمين فخریان: https://www.aparat.com/v/sacr9et?refererRef=channel_page ▪️ واحد رسانه مجموعه تبیین منظــــــــومه فکـــری رهـــــــــــبری 🆔 @tabyinmanzome_ir
اسماعیل فخریان
هم آنان که جشن ده‌کیلومتری غدیر را "شیرین‌کاری" نامیدند خطا کردند، هم آنان که با عنوانِ "عدالت خیلی
بعضی از دوستان عبارت "شیرین‌کاری" در مورد جشن‌های مردمی غدیر را به رهبر انقلاب نسبت داده‌اند که آقا این عبارت را در جلسه‌ای غیرعمومی به آقای قمی (رئیس سازمان تبلیغات) گفته‌اند. اولا: رهبر انقلاب صراحتا در جلسات عمومی از اجتماعات بزرگ مردمی، مثل اربعین، جشن غدیر و نیمهٔ شعبان بصورت مکرر و با توجه به ابعاد مختلف تعریف و تأیید کرده‌ و این تعریف‌ها با عبارت "شیرین‌کاری" هم‌خوانی ندارد. ثانیا: دیروز دوشنبه ۱۹ آبان با دفتر آقای قمی ارتباط گرفته شد و همین مسئله مطرح و از ایشان سؤال شد. شخص آقای قمی گفتند: رهبر انقلاب در جلسه‌ای نسبت به این راهپیمایی مردمی غدیر بسیار تعریف و تمجید کردند و فرمودند شما با راه‌اندازی این جشن‌ها، کام مردم را شیرین می‌کنید. بعد از اتمام جلسه من (آقای قمی) با مسئول برگزاری جشن غدیر مزاح کردم و گفتم آقا گفتند شما شیرین‌کاری کردید. بعدا این جملهٔ شیرین‌کاری که آقای قمی در آن مزاح گفته بودند منتشر و به اسم رهبری فاکتور شد. @fakhrian_ir
15.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حضرت زهرا با امام زمانش بیعت کرد، تو چطور؟! @fakhrian_ir
جدالی رُک، بر سر امید 📍واشقانی بعد از بازی در هفت‌سر اژدها بیشتر دیده شد. در این اواخر هم گاهی کلیپ‌های کوتاهی از او را در برنامهٔ رک می‌دیدم. او در این برنامه، بیشتر از آنکه بخواهد صریح از مهمانانش بشنود یا در مورد آنها بگوید، می‌خواهد از آن‌چیزی که باتمام وجود آن را درک کرده، پرده بردارد: قدرت ایران. مسئلهٔ او این است که به مهمان بفهماند تو خیلی چیزها را یا نمی‌بینی یا نمی‌خواهی ببینی! توان و هنر او در فهماندن قدرت ایران به مهمان‌ها و بینندگانش نیز قابل توجه است. 📍نمی‌دانم گفتگوی آخرش با حسن آقامیری را دیدید یا نه! در تمام برنامه به‌دنبال این است که به آقامیری بفهماند کشور آن‌قدر هم که تو می‌گویی سیاه نیست. برایش از دروغِ عباس می‌گوید. از آزادی در ایران. از قدرت، از نحوهٔ انتقاد. آنجا که به آقامیری گفت مخاطب تو وقتی از جلسه‌ات بیرون می‌آید، مثل کسی است که از کاباره بیرون آمده و قبلش تا خرخره مشروب خورده، همین‌قدر مثل او منگ است و گیج! برایم خیلی جالب بود. صفحه آقامیری را جلوی خودش مرور کرد، اما دریغ از یک کلمه حرف سفید. واشقانی حرص می‌خورد که به او بفهماند در کشور ده‌ها نقطهٔ سفید هم وجود دارد که آقامیری باید از آنها هم بگوید. 📍ده‌بار به آقامیری گفت که تورم و گرانی و اختلاس و فلان و بهمان هست، اما در کنارش خیلی چیزهای خوب هم هست! خب آنها را هم ببین و بگو. اما آقامیری جوابش به واشقانی این بود: همین که من در این کشور مانده‌ام و کار می‌کنم، یعنی دارم به مردم امید می‌دهم! واقعا نمی‌دانم آقامیری نمی‌فهمد یا نمی‌خواهد بفهمد، اما این را می‌دانم او فقط توهمِ درد مردم را دارد. آن‌کس که طرف مردم است، نمی‌تواند این همه پیشرفتی که مردم بوجودش آوردند را نبیند‌. 📍او می‌گوید حالش بد می‌شود اگر ببیند یک ایرانی بدبخت و بیچاره شده، اما خودش مدام در صحبت‌هایش بر سر مردم می‌کوبد که شما بدبخت و بیچاره‌اید! کاش دیگرانی هم مثل واشقانی پیدا شوند و به او بگویند: داداش اگر چندتا آدم هم احساس بدبختی و بیچارگی نمی‌کردند، تو داری زحمت می‌کشی که به آنها بقبولانی که آن‌ها هم بدبخت و بیچاره‌اند! نمی‌دانم این تناقض را خودش می‌فهمد یا نه؟ 📍می‌گفت او انسانیت را در عالم قبول دارد، از اینکه BMW را یک انسان ساخته لذت می‌برد! سؤالم از آقامیری این است که آن‌وقت که پلیس همان کشوری که BMW را ساخته با باتوم مثل وحشی‌ها به جان طرفداران فلسطین می‌افتد، برای آن آدم‌های کتک‌خورده هم دلش می‌سوزد؟ برای جورج بیچاره که زیر فشار زانوی پلیس عوضیِ آمریکا جان داد، چطور؟ برای مردم بیچارهٔ افغانستان، عراق و سوریه چطور؟ اینها آدم‌هایی هستند که آمریکا آنها را بیچاره کرده. برای مردم یمن و لبنان و فلسطین چطور؟ @fakhrian_ir