💠قیمت کفارات و نماز و روزه استیجاری و ختم قرآن
🔵به نظر آیات عظام خامنه ای مکارم سیستانی وحید خراسانی و زنجانی حفظهم الله تعالی
🔹قیمت جدید دفتر آیت الله شبیری زنجانی کفاره عذری ۲۰ تومان و فطریه ۸۰ تومان
🔹قیمت جدید دفتر آیت الله وحید خراسانی کفاره عذری ۱۸ تومان و فطریه ۷۵ تومان
⚡️برای بدست آوردن مبلغ فطریه مبلغ کفاره عذری را ضربدر ۴ بکنید .
#قیمت_کفاره_نماز_روزه_استیجاری_ختم_قرآن
🆔https://eitaa.com/elahimanesh128
هدایت شده از آیتاللهالعظمی شبیری زنجانی
#استفتائات
● شرفالشمس
❓ آیا نقوش شرفالشمس که در نوزده برج حمل حکاکی میشود و منسوب به حضرت امیرالمؤمنین علیهالسلام است، اعتبار دارد؟ آیا استفاده از آن برای عموم جایز است؟
❖ پاسخ آیتاللهالعظمی شبیری زنجانی:
✍ ما سندی برمطالب منقوله درمورد انگشتر شرفالشمس نیافتیم. هرچند مرحوم کفعمی در مصباح فرموده این حروف شکل اسم اعظم است، ولی سند معتبری بر این مطلب ذکر نکرده است. استفاده از آن به امید درک ثواب مانعی ندارد.
🔰 کانال رسمی دفتر آیتاللهالعظمی شبیری زنجانی
@zanjani_net
هدایت شده از آیتاللهالعظمی شبیری زنجانی
🔸اطلاعیه دفتر آیتاللهالعظمی شبیری زنجانی درباره زکات فطره و کفاره روزه
▫️شخصی که پرداخت زکات فطره بر او واجب است باید برای خودش و کسانی که نانخور او هستند، هر نفری یک صاع (تقریبا ۳کیلو و ۶۰۰گرم به حساب گندم) از خوراکیهای رایج در منطقه خود (مانند گندم، برنج و ...) یا مبلغ آن را به عنوان فطریه بپردازد.
▫️با توجه به اینکه قیمت گندم و برنج در شهرهای مختلف، ممکن است اندکی متفاوت باشد، لذا مؤمنین میتوانند معادل مقادیر مذکور را بر طبق قیمت محل زندگی خود، محاسبه و پرداخت نمایند.
▫️کفاره افطار غیر عمدی برای هر روز، یک مد طعام (حدود ۹۰۰گرم بهحساب گندم) است که باید به مسکین (فردی که معیشتش سختتر از فقیر میگذرد) پرداخت شود و در صورت اطمینان میتوان قیمت آن را به مسکین داد تا برای خودش این مقدار طعام بخرد.
دفتر آیتاللهالعظمی شبیری زنجانی، مبلغ 80 هزار تومان را بابت زکات فطره هر نفر (بهحساب قیمت گندم) و مبلغ 20هزار تومان را برای کفاره افطار عذری دریافت میکند و به مصرف آن میرساند.
@zanjani_net
💠شبهای دهه آخر ماه رمضان بگو :
🔹امام صادق (علیه السلام) فرمودند در شبهای دهه آخر ماه رمضان بگو:
« أَعُوذُ بِجَلاَلِ وَجْهِكَ اَلْكَرِيمِ أَنْ يَنْقَضِيَ عَنِّي شَهْرُ رَمَضَانَ- أَوْ يَطْلُعَ اَلْفَجْرُ مِنْ لَيْلَتِي هَذِهِ وَ بَقِيَ لَكَ عِنْدِي تَبِعَةٌ أَوْ ذَنْبٌ تُعَذِّبُنِي عَلَيْهِ يَوْمَ أَلْقَاكَ ».
📗إقبال الأعمال ج ۱، ص ۱۹۹
⬇️به جمع ما بپیوندید⬇️
🆔https://eitaa.com/elahimanesh128
💠سیره آقا رسول الله (ص) در دهه آخر ماه رمضان:
1⃣غسل هر شب
🔹 أَنَّهُ كَانَ يَغْتَسِلُ فِي كُلِّ لَيْلَةٍ مِنَ اَلْعَشْرِ اَلْأَوَاخِرِ .
📕تفصیل وسائل الشیعة إلی تحصیل مسائل الشریعة ج ۳، ص ۳۲۷
2⃣احیاء و بستن کمر برای عبادت
🔹در موثقه ابو بصیر از امام صادق علیه السلام نقل می کند :
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِيسَى عَنْ سَمَاعَةَ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : كَانَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ إِذَا دَخَلَ اَلْعَشْرُ اَلْأَوَاخِرُ شَدَّ اَلْمِئْزَرَ وَ اِجْتَنَبَ اَلنِّسَاءَ وَ أَحْيَا اَللَّيْلَ وَ تَفَرَّغَ لِلْعِبَادَةِ .
🔸 آنگاه كه دهۀ پايانى ماه رمضان فرا مىرسيد، رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله كمر خود را براى عبادت سخت مىبست، از زنها دورى مىكرد، شب را احيا مىداشت و به عبادت مىپرداخت.
3⃣اعتکاف
🔹رسول خدا صلی الله علیه و آله در ماه رمضان در دهه اول معتکف شد. سال بعد از دهه دوم اعتکاف کرد. ولی پس از آن همیشه در دهه سوم اعتکاف می کرد.
📗من لايحضره الفقيه، ج 2، ص 123؛ ح 20
🔹 امام صادق علیه السلام فرمودند: جنگ بدر در ماه رمضان اتفاق افتاد. در آن سال رسول اللَّه اعتکاف نکرد، سال بعد که شد آن جناب دو دهه اعتکاف کرد، یکی برای همان سال، یکی هم برای قضای اعتکاف سال پیش.
📙من لايحضره الفقيه، ج 2، ص 120
🔹ثواب اعتکاف در دهه آخر ماه رمضان
امام صادق علیه السلام به واسطه پدر و اجدادشان از پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) نقل می کنند که اعتکاف در دهه آخر معادل دو حج و دو عمره است.
🔸اِعْتِكَافُ اَلْعَشْرِ اَلْأَوَاخِرِ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ يَعْدِلُ حِجَّتَيْنِ وَ عُمْرَتَيْنِ.
📕دعائم الإسلام و ذکر الحلال و الحرام و القضایا و الأحکام ج ۱، ص ۲۸۶
⬇️به جمع ما بپیوندید⬇️
🆔https://eitaa.com/elahimanesh128
زکات فطره به چه کسانی تعلق داردزکات فطره به چه کسی تعلق دارد؟.mp3
زمان:
حجم:
2.99M
🔉 #احکام_روزه_داری
✅ #زکات_فطره
🎤 استاد #الهی_منش
📅 جلسه بیست و دوم | اردیبهشت 99
@safire14
⬇️به جمع ما بپیوندید⬇️
🆔https://eitaa.com/elahimanesh128
زمان پرداخت زکات فطرهزمان پرداخت زکات فطره.mp3
زمان:
حجم:
4.08M
🔉 #احکام_روزه_داری
✅ #زمان_پرداخت_زکات_فطره
🎤 استاد #الهی_منش
📅 جلسه بیست و سوم | اردیبهشت 99
@safire14
⬇️به جمع ما بپیوندید⬇️
🆔https://eitaa.com/elahimanesh128
فطره بر چه کسانی واجب استفطره بر چه کسانی واجب است.mp3
زمان:
حجم:
3.65M
🔉 #احکام_روزه_داری
✅ #فطره_به_چه_کسانی_واجب_است
🎤 استاد #الهی_منش
📅 جلسه بیست وچهارم | اردیبهشت 99
@safire14
⬇️به جمع ما بپیوندید⬇️
🆔https://eitaa.com/elahimanesh128
654K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 به سراغتان میآییم و پشیمان خواهید شد...
אנחנו נבוא אליך ואתה תתחרט...
⬇️به جمع ما بپیوندید⬇️
🆔https://eitaa.com/elahimanesh128
💠قیمت کفارات و نماز و روزه استیجاری و ختم قرآن
🔵به نظر آیات عظام خامنه ای مکارم سیستانی وحید خراسانی و زنجانی حفظهم الله تعالی
🔹قیمت جدید دفتر آیت الله شبیری زنجانی کفاره عذری ۲۰ تومان و فطریه ۸۰ تومان
🔹قیمت جدید دفتر آیت الله وحید خراسانی کفاره عذری ۱۸ تومان و فطریه ۷۵ تومان
⚡️برای بدست آوردن مبلغ فطریه مبلغ کفاره عذری را ضربدر ۴ بکنید .
#قیمت_کفاره_نماز_روزه_استیجاری_ختم_قرآن
🆔https://eitaa.com/elahimanesh128
هدایت شده از آیتاللهالعظمی شبیری زنجانی
_ماه_رمضان
🔸 کفّارۀ روزه برای بیمار
پرسش:
دختری هستم که به دلیل بیماری و وجود ضعف، به توصیۀ پزشک در ماه رمضان روزه نمیگیرم، با توجه به اینکه مالی برای پرداخت کفّاره ندارم، کفّارهام بر عهدۀ کیست؟
پاسخ:
✍️ اگر خودتان توانایی پرداخت آن را -هر چند در آینده- ندارید، بر عهدۀ کسی نیست و اساساً اگر از گرفتن روزه عاجز باشید -نه اینکه روزه برای شما حرجی باشد و با مشقت شدید بتوانید روزه بگیرید- پرداخت کفّاره بنا بر احتیاط استحبابی است.
🔺کتاب استفتائات، ج2، ص67
@zanjani_net
💠نمازی عجیب برای جبران600 سال نماز قضا!!!.🤫
در فضای مجازی این مطلب 👇شایعه شده است که :
🌸اگر نماز قضا داريد...
حضرت رسول اکرم (ص) فرمود:
هر که نماز قضا بر ذمه اش باشد قبل از ظهر جمعه آخر ماه مبارک رمضان چهار رکعت نماز به دو سلام (۲تا دو رکعتی) بخواند و در هر رکعت بعد از حمد یک مرتبه آیه الکرسی و پانزده مرتبه سوره ی کوثر را تلاوت نماید که دویست سال نماز قضا را کفایت می کند و روایت دیگر از آن حضرت چهار صد سال و روایت از حضرت امیرالمومنین ششصد سال و از حضرت رسول سوال کردند مردم آخر الزمان بیش از صدسال عمر نمی کنند نماز قضاهای پدر و مادر و اقربای او را کفایت می کند بعد از نماز این دعا را بخواند.
بسم الله الرحمن الرحیم
یا سامعَ الصَّوتِ یا جامع الفَوتِ یا مُحیَ العِظامِ بَعدَ المَوت ِ
صَلِّ عَلی مُحَمدِ وَاجعَل لی فَرَجا وَ مخرجا مِمّا انا
فیه اِنَّکَ تَعلَمُ و انتَ تُقَدَر وَلا اَقدِرُ وَ انتَ عَلامَ الغُیُوبِ یا واهِبَ العَطایا
یا غافِرَ الخَطایا یا سُبّوحُ یا قدُوسُ یا رَب المَلائِکهِ وَ الرّوح رَبِِّ اغفِر وَارحَم
و تَجاوَز عَما تَعلَمُ اِنَکَ اَنتَ العَلِیُ الاَعظَم ُیا ساتِرَ العُیوُبِ یا کاشِفَ الکُرُوبِ
یا غافِر الذُنوُبِ یا ذَالجَلالِ وَالاِکرام بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمَ الراحِمینِ.
التماس دعا
به دوستان وآشنايان ياد آوري كنيد.
📚شيخ حر عاملي، وسائل الشيعه، مؤسسه آل البيت، سال 1409 هـ.ق، ج8، ص 268
🔴 جواب :
1⃣ آدرسی که برای حدیث آورده شده کذب است.
2⃣این حدیث نه در منابع معتبر شیعه (کتب اربعه) بلکه جوامع حدیثی شیعه مثل وسائل الشیعه مرحوم شیخ حر عاملی، بحار الانوار مرحوم علامه مجلسی و مستدرک الوسائل مرحوم محدث نوری و نه در منابع معتبر حدیثی اهل سنت ( صحاح سته) وجود ندارد.
♻️بنابراین حدیث جعلی است وبا توجه به جعلی بودن حدیث هیچ ارزش و اعتباری ندارد و ثوابی هم بر آن مترتب نیست.
3⃣این حدیث هم مثل حدیث لیلة الرغائب آثار عجیب و غریب دارد بلکه آثار آن، چنان تعجب برانگیز می باشد که حتی در ادامه همین روایت آمده که فاطمه زهرا(س) با تعجب از پیامبر(ص) پرسیدند: مگر هرکس چقدر عمر، و چه مقدار نماز قضا دارد؟!!!، و در پاسخ بیان شده، این نماز، حتی نمازهای قضا شده پدر و مادر(و آشنایان) را نیز جبران خواهد کرد!( بالاخره باید ۶۰۰ سال پر شود).
4⃣انگیزه جعل در برخی موارد تشویق به عبادت بوده است ولی انگیزه جعل در این حدیث ساختگی اباحه گری است یعنی نتیجه اعتقاد به این حدیث سبک شمردن نماز و کاهل و تارک الصلوة شدن است .
🔹چرا باید فرد مسلمان هر روز زحمت اقامه نمازهای شبانه روز را بکشد در حالیکه خودش یا اولادش می توانند با یک نماز چهار رکعتی مشکل نمازهای تمام عمر خودش و آباء و اجدادش را حل کند؟ !!!
🔸پر واضح است جاعل که خود اعتقادی به برخی احکام مسلم دینی نداشته؛ میخواسته به خیال باطل خودش بقیه مردم را هم از انجام نماز قضای خودشان و والدین و اجدادشان راحت کند😅
اما حقیقت آن است که چنین مطلبی نه با روایات معتبر و مستفیضه ( بلکه متواتر) «وجوب قضاء» // وسائل الشیعه،ج۸، ص ۲۶۸ » و وجوب نماز قضای والد یا والدین بر پسر بزرگتر همخوانی دارد و نه با عقل سازگار است که شخصی با چهار رکعت نماز، نمازهای قضای خود و آباء و اجدادش، آنهم تا600 سال گذشته را، یکجا، تسویه حساب نماید.
✍️ محمد الهی منش
⬇️به جمع ما بپیوندید⬇️
🆔https://eitaa.com/elahimanesh128