eitaa logo
کانال | علی محمدی هوشیار
4.3هزار دنبال‌کننده
349 عکس
244 ویدیو
29 فایل
📝دانش آموخته سطح چهار | فقه و اصول 📝عضو گروه جریان شناسی | پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی | پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✍️آیدی علی محمدی هوشیار @hoshyar_ali 🌐کانال آرشیو صوتی @arshi_ali
مشاهده در ایتا
دانلود
برشی از درسنامه فرقه شناسی | انواع نماد در فرقه‏ها در فرقه‌شناسی، طبقه‌بندی نمادها به چهار دسته اصلی، کمک می‌کند تا بتوان لایه‌های عمیق‌تر نفوذ و کنترل را شناسایی و تحلیل کرد. نخستین دسته، نمادهای کلامی هستند؛ این‌ها شامل شعارها، سرودها، واژه‌ها یا عبارات رمزدار و حتی سبک خاصی از خطاب یا دعاست که اعضای فرقه را از دیگران متمایز می‌کند. این واژه‌ها نه تنها حامل بار معنایی خاص‌اند، بلکه با تکرار روزمره، هویت جمعی و پیوند روانی با سرکرده را تقویت می‌کنند و فرایند بازتعریف زبان را رقم می‌زنند؛ زبانی که گاه برای افراد خارج از فرقه غیرقابل فهم یا تهی از معناست، اما برای اعضا حامل رمز تعلق، وفاداری، و توجیه رفتارهاست. به عنوان مثال: مصادره عبارت «خانه مادر مهربان» در فرقه علی به جلسات و موسسه او، نمونه بارزی از نمادهای کلامی است که اعضا را متوجه حضور و تایید حضرت زهرا(س) در فرقه می‏کند. دسته دوم به نمادهای بصَری اختصاص دارد، یعنی نشانه‌ها، رنگ‌ها، پوشش‌های ویژه، تصاویر، لوگو یا حتی جواهرات و اشیای مشخص که به عضو، حس فردیت و تمایز از جمعیت بیرون را القا می‌کند و به تدریج به بخشی از هویت فرد بدل می‌شود. مثلا پوشیدن لباس سفید در فرقه TSM می‌تواند نوعی «پیمان خاموش» باشد مبنی بر وفاداری و بی‌قیدی نسبت به جهان خارج. دسته سوم، نمادهای آیینی و رفتاری هستند؛ یعنی مجموعه‌ای از رفتارها، مناسک، سلام‌دادن‌ها، حرکات بدنی، یا حتی سبک نشستن و راه رفتن، شرکت در مراسم خاص، و انجام آداب غیرمعمول که نه‌تنها جنبه نمایشی دارند، بلکه با تکرار، به شرطی‌سازی روانی و تثبیت فرمان‌بری کمک می‌کنند. این آیین‌ها اغلب تکراری و زمان‌مند‌اند و همراه با تأکید بر انضباط رفتاری، فضای جمعی را از خودآگاهی خالی کرده و به شدت القای احساس تعلق و بیگانگی با دنیای بیرون را تشدید می‌کنند... @ali_m_hoshyar
جبهه‌ نقد فرقه های انحرافی یکی از دستاوردهای مهم اساتید نقد فرقه، ایجاد یک جبهه منسجم و علمی در مقابله با فرقه‌ها و جریان‌های انحرافی معاصر بوده است. امروز، با تربیت شاگردان متعدد و متخصص در سراسر کشور، نقد جریان‌هایی چون فرقه احمدالحسن، منصور هاشمی خراسانی، علی یعقوبی، انجمن حجتیه، جریان نواخباری، عرفان حلقه و نمونه‌های مشابه، به یک مطالبه اجتماعی فراگیر تبدیل شده است. تقویت بینش اجتماعی نسبت به خطرات فرقه ها و واکسینه‌سازی فکری جوانان و پژوهشگران و نیز توسعه آموزش‌های تخصصی و عالمانه، و تداوم روشنگری برای مقابله با شبهات و تبلیغات این جریانات از جمله ثمرات این جبهه سازی ها بوده است. @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚨درباره کانال‌های نماز و روزه استیجاری شاهد فراگیر شدن کانال‌ها و اکانت‌هایی هستیم که با تبلیغات آزادانه، نماز و روزه استیجاری را با قیمت‌های اختلافی و حتی به صورت اقساطی عرضه می‌کنند! بعضی‌ از ادمین‌ها حتی عکس با عمامه و ظاهر روحانی گذاشته‌اند تا اعتماد عمومی را جلب کنند، ولی واقعا پشت این کانال‌ها چه کسانی هستند؟ ⚠️ آیا واقعا این افراد مورد اطمینان هستند؟ ⚠️ پول‌هایی که به اسم نماز و روزه استیجاری پرداخت می‌شود، به دست اهلش می‌رسد؟ 📌 متاسفانه هیچ تضمین و نظارتی روی بسیاری از این کانال‌ها وجود ندارد و شناسایی مالکان اصلی‌شان هم ممکن نیست. به همین دلیل، شدیدا توصیه می‌شود پیش از پرداخت هرگونه وجه یا اعتماد به این صفحات، با مراکز معتبر دینی و دفاتر ارتباط بگیرید. 📌یادمان باشد: نمایش عکس و لباس روحانی برای کسب اعتماد کافی نیست! 📌 حواسمان باشد: عبادت، بازیچه تجارت برخی افراد سودجو نشود... @ali_m_hoshyar
دکان دعانویسی و جن شناسی برخی بدون صلاحیت و دانش کافی، وارد کارهایی مانند دعانویسی و جن‌شناسی و امور مشابه شده‌ و آن را وسیله کسب درآمد کرده‌اند. این افراد، صرف نظر از اینکه چه لباسی دارند و در چه کسوتی هستند، قابل اعتماد نیستند. @ali_m_hoshyar
زمینه‌سازی کلان | غیبت امام، بخشی از طرح کلی آفرینش است ✍علی محمدی هوشیار هر عصر، بخشی از پیش‌نیاز تاریخی(تراکم معرفت، ظرفیت، درد مشترک بشری و بلوغ عقل و قلب) غیبت و ظهور را به وجود آورده و روند بیداری و بلوغ بشر برای تحقق غیبت و ظهور امام، از ابتدای خلقت آغاز شده و به تدریج امتداد یافته است. طبق این دیدگاه، طولانی شدن غیبت، «نتیجه عقب‌ماندگی یک نسل خاص» نیست، بلکه بازتاب سطح بیداری و بلوغ کل شبکه بشری از آغاز خلقت است. بنابراین فیض الهی به سوی بلوغ انسان حرکت می‌کند و ربطی به خطا و تعجیل یا اراده‌ی اشخاص در یک قطعه از پازل تاریخ ندارد. از این رو، زمینه سازی برای ظهور، مختص و منحصر مردمان زمان غیبت نیست و باید آن را در پازل زمینه سازی کلان و تاریخی دید. @ali_m_hoshyar
چاپلوسیِ دو سر باخت ✍علی محمدی هوشیار در سیستم های فرقه‌ای، چاپلوس پادشاهی می‌کند و در سیستم‌های سالم، منتقدِ متخصص صدر نشین بوده و تصمیم ساز است. در سیستم‌های سالم، افراد بر اساس لیاقتشان ارزیابی می‌شوند، نه بر اساس توانایی‌شان در تعریف و تمجید بی‌مورد از رییس فرقه و سخنان و تصمیماتش. این تفاوت بنیادین، مسیر رشد و موفقیت سیستم‌ها را تعیین می‌کند. در هر صورت، فرقه بدون تملق امکان تشکیل ندارد و همین هم آن را به هلاکت می رساند. @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ضمنا در پاسخ به سوال برخی کاربران عزیز: کلیه هزینه های «تالیف، تولید و نشر کتاب درسنامه فرقه شناسی و نیز جوایز مسابقه» شخصی است و وابسته به هیچ نهاد یا فردی نمی باشد.
4.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥این کلیپ نمایشی را ببینید و سپس متن را بخوانید: ✍علی محمدی هوشیار این خواننده با ترویج دیدگاه افراطی و به دور از بصیرت و اعتدال، سعی بر ایجاد شکاف و دوقطبی در جامعه مذهبی دارد و در نهایت، با بالاتر دانستن جایگاه احساساتِ بی مبنا نسبت به عقلانیت و علم، به جایگاه رفیع روحانیت و مراکز علمیه قم توهین می‌کند. این طیف؛ برخلاف سیره اعتدالی و عقلانی اهل بیت علیهم السلام که بر تربیت شاگرد و شیعه ی دانا استوار بود، را بر شیعه ی عالم بودن ترجیح میدهند و نسخه خود را برای دیگران نیز تجویز می نمایند! @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا