eitaa logo
احمدحسین شریفی
7.1هزار دنبال‌کننده
419 عکس
433 ویدیو
29 فایل
حاوی سخنرانیها و نوشته ها و معرفی آثار و فعالیتهای استاد شریفی. عضو هیئت علمی و استاد تمام فلسفه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم ادمین کانال: @Mahdiadmin2
مشاهده در ایتا
دانلود
◻️آیا تحریم‌های غرب علیه ایران، برطرف‌شدنی‌اند؟ 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ▫️برای پاسخ به این سؤال باید دید که علت تحریم و علت تقابل غرب با جمهوری اسلامی چیست؟ ما چه هیزم تری به غرب و غربیان فروخته‌ایم که قریب به نیم قرن است مقهور و مغضوب آنها واقع شده‌ایم؟! 🔻برخی می‌پندارند که مشکل غرب با جمهوری اسلامی، مسأله هسته‌ای یا موشکی یا حقوق‌بشر و امثال آن است! این نوع نگاه، اگر صادقانه باشد، نگاهی بسیار ساده‌اندیشانه‌ و ساده‌لوحانه است؛ ما در ابتدای انقلاب نه صنعت هسته‌ای داشتیم و نه صنایع دیگر دفاعی و موشکی و نه صنعت فضایی داشتیم و نه صنعت ساخت زیردریایی، اما با شدیدترین تحریم‌ها و تهدیدهای غرب مواجهه شدیم! 🔸حقیقت آن است که مشکل غرب با ما، مشکلی وجودی، تمدنی و هویتی است. مسأله این است که جمهوری اسلامی، سخنی نو و راهی جدید برای رهایی بشر از مشکلات مادی و معنوی دارد. جمهوری اسلامی، ریل‌گذاری غربی برای سعادت دنیوی و اخروی بشر را قبول ندارد. جمهوری اسلامی در مقابل سبک زندگی آمریکایی و لیبرالی، سخن از سبک زندگی جدیدی به میان آورده است. جمهوری اسلامی، در امتداد راه پیامبران، دنبال اقامه قسط و عدل و آزادی و آزادگی و کرامت انسان‌ها در سراسر گیتی است. دنبال به اهتزاز درآوردن پرچم لااله الا الله و محمدرسول الله بر فراز قلل رفیع جهان است. مسأله این است. 🔻به همین دلیل، با تمام وجود معتقدم دلخوش بودن و دلخوش کردن مردم به برداشته شدن تحریم‌های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران، یا امیدوار کردن مردم به از میان برداشتن دشمنی غرب و جهان لیبرالیسم با جمهوری اسلامی، دلخوش بودن به سراب و امیدوارم کردن مردم به امری موهوم است! 🔹ما باید روی پای خود بیاستیم. ما باید مسیر کرامت و شرافت و پیشرفتی را که از نیم قرن پیش آغاز کرده‌ایم، با ایمان و قدرت و امید، پرشورتر و امیدوارانه‌تر بپیماییم. راه این است و بس. 🔸به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب: «هدف تحریمها مسئله‌ی هسته‌ای فقط نیست؛ مسئله‌ی حقوق بشر هم نیست؛ مسئله‌ی تروریسم هم نیست. گفتند چرا فلانی برای روضه‌ی علی‌اصغر که روضه‌خوان خواند، گریه نکرد؟ گفت آن بنده خدا خودش صد علی‌اصغر سر بریده؛ این برای روضه‌ی علی‌اصغر گریه میکند؟ اینها خودشان تروریست‌پرورند، اینها خودشان ضدّ حقوق بشرند؛ اینها دنبال این هستند که برای حقوق بشر به یک کشوری فشار بیاورند؟ مسئله این نیست؛ مسئله یک محاسبه‌ی بسیار بالاتر و فراتر از این حرفها است؛ یعنی یک ملّتی، یک حرکتی، یک هویّتی به‌وجود آمده است مبتنی بر منابعی و مبادی‌ای درست نقطه‌ی مقابل مبادی نظام استکبار و نظام ظلم و انظلام؛ نمیخواهند این به جایی برسد» (۱۳/ تیر/ ۱۳۹۴) @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️میدان اصلی نبرد؛ 🔻متأسفانه غفلت‌ها ادامه دارد! 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ [یک] ما در یک تقابل دائمی با تمدن لیبرال دموکراسی هستیم. آنان ما را دشمن وجودی خود می‌دانند. هرگز ما را تحمل نمی‌کنند. از هیچ کاری برای شکست ما فروگذار نخواهند کرد. تحریم‌ها و شل و سفت کردن پیچ مذاکرات همگی تاکتیک‌هایی در خدمت آن هدف اصلی غرب یعنی از پای درآوردن انقلاب اسلامی‌اند. [دو] اما حقیقت آن است که غربیان مدت‌هاست فهمیده‌اند که با فشارهای اقتصادی و سیاسی و تهدیدهای نظامی هرگز نمی‌توانند جمهوری اسلامی را زمین‌گیر کنند! میدان اصلی مبارزه آنها میدان فرهنگی است. آنان با تمام قوا و بسیار هنرمندانه در حال تهی‌ساختن ذهن و ضمیر ملت به ویژه جوانان و نوجوانان و خانواده‌های ما از ارزش‌های اسلامی و انقلابی‌اند. [سه] مع الاسف بسیاری از مسؤولان ما متوجه این واقعیت بدیهی نیستند! آنان خط مقدم مبارزه و میدان اصلی جنگ را اشتباه گرفته‌اند! دشمن توانسته است ذهنیت بخش وسیعی از جامعه و بسیاری از دولت‌مردان و سیاستمداران و تصمیم‌گیران ما را مشغول جبهه‌های فرعی و دوردست کند. او به درون خانه‌های ما نفوذ کرده است. تا دیر نشده است باید کاری کرد. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
حوزه علمیه و نگاه تمدنی به اسلام.mp3
زمان: حجم: 16.05M
🎤احمدحسین شریفی 🔶شرحی بر «منشور حوزه پیشرو و سرآمد»: 🔻جلسه هفدهم ◻️رکن پنجم: «حوزه علمیه و نوآوری‌های تمدنی در چارچوب پیام جهانی اسلام» ▫️قسمت اول: حوزه‌ علمیه و تفسیر تمدنی از اسلام و تربیت نیروهای تمدن‌اندیش @Ahmadhoseinsharifi 🌹
توئیت بالا واکنش یکی از ائمه جمعه (هر چند در شهری کوچک و دور افتاده) به نقدهای جناب امیرحسین ثابتی نسبت به محتوای خطبه‌های نماز جمعه تهران است! در «درستی یا نادرستی» نقدهای جناب ثابتی جای بحث هست؛ اما در «نادرستی» چنین واکنشی بحثی نیست. 🖊 احمدحسین شریفی @Ahmadhoseinsharifi 🌹
حوزه و ترسیم اهداف و بنیان‌های تمدن اسلامی .mp3
زمان: حجم: 18.09M
🎤احمدحسین شریفی 🔶شرحی بر «منشور حوزه پیشرو و سرآمد»: 🔻جلسه هجدهم ◻️رکن پنجم: «حوزه علمیه و نوآوری‌های تمدنی در چارچوب پیام جهانی اسلام» ▫️قسمت دوم: حوزه‌ علمیه و رسالت ترسیم و تبیین اهداف و بنیان‌های تمدن اسلامی @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🧠📚 پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد «فلسفه علم» معطوف به علوم شناختی دانشکده علوم و فناوری‌های راهبردی - دانشگاه قم 📡 در عصری که مرز میان انسان و ماشین، ماده و معنا، ذهن و بدن روز به روز مبهم‌تر می‌شود، نیاز به اندیشه‌ای ژرف، دقیق و نقادانه بیش از پیش احساس می‌شود. 🎓 در برنامه‌ میان‌رشته‌ای فلسفه علم، دانشجویان با مفاهیم بنیادی در فلسفه علم، فلسفه ذهن، معرفت‌شناسی، و فلسفه فناوری آشنا می‌شوند و با کسب آشنایی با علوم شناختی، به پژوهش در نسبت میان فلسفه و شاخه‌های گوناگون علوم شناختی می‌پردازند. 🧩 این رشته برای کسانی است که: 💥 می‌خواهند با پرسش‌های بنیادین درباره‌ طبیعت آگاهی، ذهن، اراده و شناخت مواجه شوند؛ 💥 علاقه‌مند به تعامل میان فلسفه، علوم تجربی، و فناوری‌های نوظهور هستند؛ 💥 مایلند در آینده به پژوهش، تدریس، یا فعالیت‌های میان‌رشته‌ای در حوزه‌های فلسفه علم، علوم شناختی، یا مطالعات انسان–فناوری بپردازند. ✨ این فرصت منحصر به فرد را از دست ندهید؛ گامی استوار در مسیر پژوهش‌های آینده‌ساز! 📌 برای اطلاعات بیشتر درباره سرفصل دروس و مشاوره، با ما تماس بگیرید.📞 .
هدایت شده از رضا درگاهی فر
🧠🕊 پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد «فلسفه دین» معطوف به علوم شناختی دانشکده علوم و فناوری‌های راهبردی - دانشگاه قم 🕯 چگونه ایمان شکل می‌گیرد؟ تجربه دینی چه نسبتی با مغز و ذهن دارد؟ آیا علوم شناختی می‌توانند رازهای معنویت، دعا، وحی یا اخلاق را رمزگشایی کنند؟ 🔬 در جهان امروز، دین و علم دیگر دو ساحت جداگانه و بی‌ارتباط تلقی نمی‌شوند. علوم شناختی، با کاوش در مغز، ذهن، هیجانات و ادراک، افق‌های تازه‌ای را برای فهم پدیده‌های دینی گشوده‌اند. در این میان، فلسفه دین شناختی‌محور می‌کوشد با نگاهی دقیق و تحلیلی، پلی میان سنت‌های الهیاتی و علوم شناختی نوین بسازد. 🎓 این برنامه میان‌رشته‌ای، فرصتی منحصر به‌فرد برای دانشجویان علاقه‌مند فراهم می‌آورد تا با بهره‌گیری از ابزارهای فلسفی و داده‌های تجربی، پرسش‌هایی بنیادین درباره‌ دین، معنویت، تجربه‌ قدسی و اخلاق را از نو بررسی کنند. 📚 در این دوره دانشجویان با موضوعاتی چون: مبانی فلسفه دین و معرفت‌شناسی دینی، رابطه‌ی ذهن، مغز، و باور دینی، تجربه دینی و تجارب نزدیک مرگ در پرتو روان‌شناسی شناختی و علوم اعصاب، تأثیر ساختارهای شناختی بر ایمان و اخلاق و نسبت وحی و نبوّت با آگاهی انسان آشنا خواهند شد. 🌱 اگر به دنبال درکی ژرف‌تر، علمی‌تر و نوآورانه‌تر از نسبت دین و علم (شناختی) هستید، این مسیر برای شماست. 📞 برای اطلاعات بیشتر درباره سرفصل دروس و مشاوره، با ما تماس بگیرید.
حوزه علمیه و تقابل علمی و عملی با تمدن غربی .mp3
زمان: حجم: 17.01M
🎤احمدحسین شریفی 🔶شرحی بر «منشور حوزه پیشرو و سرآمد»: 🔻جلسه نوزدهم ◻️رکن پنجم: «حوزه علمیه و نوآوری‌های تمدنی در چارچوب پیام جهانی اسلام» ▫️قسمت سوم: حوزه‌ علمیه و تقابل علمی و عملی با تمدن مادی غرب یک. کمک به ابطال این باطل دو. تدارک علمی و عملی تمدن جایگزین @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴بالاترین شخصیت تاریخ از نگاه امام خمینی 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔶(ره) در ضمن مطالب و نکات بسیار مهم در ابتدای وصیت‌نامه خود و به هنگام بیان افتخارات اهل ولایت و جامعه ایمانی، می‌فرماید ما به مذهب خود و امامان خود از علی‌ابن ابی‌طالب تا منجی بشریت حضرت مهدی افتخار می‌کنیم، و در این میان می‌فرماید: «ما مفتخريم كه «باقر العلوم» [که] بالاترين شخصيت تاريخ است و كسى جز خداى تعالى و رسول- صلى اللَّه عليه و آله- و ائمه معصومين- عليهم السلام- مقام او را درك نكرده و نتوانند درك كرد، از ما است.»(صحیفه امام، ج۲۱، ص۳۹۶) 🔷توصیفی که امام راحل از امام باقر علیه السلام می‌کند، «توصیفی بی‌نظیر» است. او را با عنوان «بالاترین شخصیت تاریخ» توصیف می‌کند. این بنده تاکنون ندیده‌ام درباره تحلیل این توصیف امام راحل از (ع) کتاب یا مقاله‌ای نوشته شده باشد. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
نقش فقه و فلسفه در تمدن‌سازی اسلامی .mp3
زمان: حجم: 20.93M
🎤احمدحسین شریفی 🔶شرحی بر «منشور حوزه پیشرو و سرآمد»: 🔻جلسه بیستم ◻️رکن پنجم: «حوزه علمیه و نوآوری‌های تمدنی در چارچوب پیام جهانی اسلام» ▫️قسمت چهارم: نقش فقه و فلسفه در تمدن‌سازی اسلامی @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️جایگاه دانشگاه و دانشگاهیان در وصیتنامه امام خمینی(ره) ایسنا/قم رئیس دانشگاه قم گفت: واژه «دانشگاه» و «دانشگاهیان» ۳۲ بار در وصیت‌نامه امام خمینی(ره) به کار رفته است. در حالی که واژه «حوزه» و «حوزه‌های علمیه» ۱۶ بار که این نشان از اهمیت و جایگاه والای دانشگاه‌ و دانشگاهیان در اندیشه امام خمینی (ره) دارد برای مطالعه بیشتر 👇👇 isna.ir/xdTwPP @Ahmadhoseinsharifi 🌹
بالندگی و پویایی حوزه علمیه قم .mp3
زمان: حجم: 25.34M
🎤احمدحسین شریفی 🔶شرحی بر «منشور حوزه پیشرو و سرآمد»: 🔻جلسه بیست و یکم ◻️حوزه علمیه قم، حوزه‌ای زنده و بالنده و پویا 🔸اشاره‌ای به ظرفیت‌ها و فعلیت‌های حوزه علمیه قم در بخش نیروی انسانی، فعالیت‌های علمی و پژوهشی، فعالیت‌های بین‌الملل و امثال آن. @Ahmadhoseinsharifi 🌹