eitaa logo
أحلیٰ | هیأت و نوجوان
1هزار دنبال‌کننده
334 عکس
99 ویدیو
27 فایل
کانال «دفتر تخصصی هیأت نوجوان» ◽️جامعه ایمانی مشعر: @www1542org 📮 ارتباط با خادم دفتر: آقای صادق مولایی 👈 شماره تماس: 09102804900 👈 آیدی: @sadegh_molayi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از هیأت یامهدی (عج)
﷽ 📸 ۲ یادواره سالگرد شهادت شهید رضا پناهی 🔸این مراسم با همکاری هیات یامهدی عج و آستان مقدس امام‌زاده طاهر علیه‌السلام کرج برگزار شد. 🗓 شنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۳ | ۱۶ شعبان ۱۴۴۶ ... @itaher @heyat_yamahdi
أحلیٰ | هیأت و نوجوان
💠 روش‌هـــای تربیــــــت در قرآن۲ 💠 🔰 قرآن برای رسيدن به كمال، روش‌های تربيتی را به مربيان پرورشی ا
💠 روش‌هـــای تربیــــــت در قرآن۳ 💠 3️⃣ ارائه و تکرار رهنمودها 🟡 از ديگر روش‌های تربيتی، ارائه دائم رهنمودها و تكرار آن است‌؛ زيرا انسان گرفتار مسئله‌ای به نام فراموشی است و مسائل را به سرعت به دست فراموشی می‌سپارد. ازاين‌رو، ياد كرد دائم رهنمودها و راهكارها می‌تواند بسيار مفيد و سازنده باشد. (قصص/۵۱) ☑️ ازآن‌جاکه پرداختن به تمامی روش‌های تربیتی در قرآن به طور تفصيل در اين نوشتار ممكن نيست، در ادامه به مهم‌ترین عناوین آن‌ها اشاره می‌شود: ▫️اعتدال‌گرايی و دوری و پرهيز از افراط‌وتفريط (اسرا/۲۹ و ۳۸ - فرقان/۶۷ - لقمان/۱۷ و ۱۹) ▫️ايجاد اميد و آرزوهای مفيد و سالم (كهف/۲۶) ▫️انذار و ترساندن (انعام/۱۵ و ۳۰ و ۵۱ و ۱۴۷) ▫️بشارت‌دادن (آل‌عمران/۱۹۴ - بقره/۱۵۵ و ۱۵۷) ▫️بيان تدريجی (فرقان/۳۲) ◽️تبيين علت‌ها (لقمان/۱۳ تا ۱۹) ▫️تحريك عواطف و احساسات و عفو و گذشت از خطا و اشتباه (نساء/۹ - نور/۲۲) ▫️تشويق (انعام/۱۴۷) ▫️تمثيل (بقره/۲۶ و ۲۶۱) ▫️طرح پرسش برای ايجاد ذهنيت مساعد جهت تفهيم حقيقت به مخاطب (بقره/۴۴ و ۶۱) ▫️داستان (اعراف/۱۷۶) ▫️محبت (شعرا/۱۰۶ تا ۱۰۹) ▫️ارائه موارد مشهود و نمونه‌های عينی (بقره/۷۳ و ۷۴) ▫️مقايسه (نساء/۹۵) ▫️موعظه و پند (بقره/۶۶) ▫️ارجاع به وجدان فردی و جمعی (بقره/۲۶۷) ▫️وعده پاداش (بقره/۲۶۸) ▫️ارائه فرجام عمل (بقره/۲۶۴ تا ۲۶۶) 📎 فرهنگ قرآن، ج ۷، صص ۴۸۵ تا ۵۲۰. ✍️ منصور حسینی 🔜 در ادامه به عوامل تربیتی در قرآن کریم خواهیم پرداخت... ⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأت‌ونوجوان» @ahla_HeyatNojavan
🔅 نگاه آرمانی تعلیم و تربیت 🔅 🌼 امام خامنه‌ای مدظله‌العالی: 🔹 «من می‌خواهم در جامعه ما شأن تعلیم و تربیت همان شأنی بشود که اسلام قرار داده است. اینی که نقل شده است که فرمود: «من علّمنی حرفاً فقد صیّرنی عبداً»... همین است که انسان با آموختنِ از کسی، در واقع یک مرحله‌ای را پشت سر می‌گذارد که جا دارد به‌خاطر آن مرحله، خود را بنده و خدمت‌گزار آن هدایت‌کننده و راهنما بداند و قرار بدهد.» 📎 بیانات در دیدار معلمان استان فارس، ۱۳۸۷/۰۲/۱۲. ⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأت‌ونوجوان» @ahla_HeyatNojavan