40.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 #استاد_مجید_همتی
❓ متر استاندارد در گفتوگوی با نوجوانان چیست؟
❗️ اولین نکتهای که در مورد نوجوان باید بدان پرداخته شود...
🌐 مشاهدۀ فیلم در وبگاه هیأتتیوی:
https://heyat.tv/video/Va2qZRPD/
#سخن_فانوس
#مدرسهعالیهیأت
⚜️ مدرسهعالیهیأت
@Heyat_High_School
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
أحلیٰ | هیأت و نوجوان
💠 ضرورت فهم چیستی و اهمیت انگیزش، عاملی برای کنشگری نوجوانان در هیأت۱ 🔰 «انگیزه»، منشأ و عامل هرگو
💠 ضرورت فهم چیستی و اهمیت انگیزش، عاملی برای کنشگری نوجوانان در هیأت۲
❓ چرا خیلی وقتها این اتفاق نمیافتد؟ چرا با وجود انگیزههای بسیاری که در نوجوانان سراغ داریم، بسیاری از مباحث تربیتی به نتیجه نمیرسد؟
❇️ نکته را باید در گامهای انگیزه در مخاطبان باید جستوجو کرد. ⬅️ ما در گام اول، ایجاد انگیزه در مخاطب را بهدرستی دنبال نمیکنیم. آن جایی هم که در گام اول ایجاد انگیزه میکنیم، در حفظ و استمرار انگیزه موفق عمل نمیکنیم؛ پس هم ایجاد انگیزه مهم است و هم استمرار انگیزه.
⚠️ اگر انگیزه در افراد وجود نداشته باشد، شما بهترین اساتید، بهترین فضا، بهترین مشوقها و بهترین مکان را هم که فراهم کنید، تا آن انگیزه به غلیان در نیاید و افراد خودشان این حس درونی و احساس نیازشان برافروخته نشود، کار تربیتی ما و شما جواب نمیدهد؛ پس بایستی در گام اول در مباحث تربیتی، بهدنبال ایجاد انگیزه بود.
🔰 در گام دوم، باید برای حفظ این انگیزه در طی مسیر هم فکر کرد و مرتب این انگیزه را دوباره به وجد آورد. فردی را فرض کنید که وقتی گرسنه میشود و این گرسنگی شدت پیدا میکند، بقیه کارها را کنار میگذارد و دنبال یک خوردنی میگردد و یا وقتی تشنه میشود دنبال آب میگردد. وقتی که نیازش برطرف شد، دوباره به کارهای دیگر میرسد تا دوباره گرسنه یا تشنه شود.
♨️ انگیزه هم در مباحث تربیتی اینگونه است. ممکن است ما ایجاد انگیزه کنیم؛ اما بعد دوباره وارد کارهای روزمره زندگی میشوند و این انگیزه فروکش میکند. باید در کار فرهنگی دوباره این انگیزهها را به فوران و به غلیان درآورد.
👤 #استاد_رحمان_یاسی
💢 نشست هیأتونوجوان۷ | با موضوع: «بررسی چالشها و مسائل پیرامون نقشآفرینی و بهکارگیری نوجوانان در هیأت»
#سخن_فانوس
#تربیت_حماسی
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
♨️ رشد دائمی مربی: کلید اثرگذاری در تربیت
🔰 اقدام به فعالیت تربیتی یعنی شخصیتسازی و این یک «شخصیتسازی محیطی» است و نه کلاس درس.
✅ نوجوان قرار است در این فضای تربیتی، شخصیت انقلابیاش شکل گرفته و رشد کند.
👈 و این محیط را کسی نمیسازد، جز «مربی».
⚱️ ویژگیهای این محیط تربیتی که محصول کار تربیتی مربی است، مصداق بارز این جمله است: «از کوزه برون تراود که در اوست».
◽️ پس اولین لازمۀ مربیگری در عرصۀ تربیت این است که مربی، بستر رشد دائمی خودش را فراهم کند.
⚠️ یکی از بزرگترین آفتهای فضای تربیتی، «خودفراموشی مربی» است.
🔝 مهمترین شرط اثرگذاری این است که فرآیند رشد مربی، کُند یا متوقف نشود.
❇️ در فضای تربیتی، متربی باید احساس کند که دائماً از مربی خود فاصله میگیرد و سرعت رشد مربی خیلی بیشتر از اوست! همانطور که ما هیچگاه احساس نزدیکی به رهبران این انقلاب نمیکنیم؛ بلکه احساس میکنیم از او دورتر و دورتر میشویم.
☑️ این مهم، تضمینکنندۀ سلامت و اثربخشی اقدام تربیتی است.
#تربیت_حماسی
#تشکیلات
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
هیأت نوجوان 2.mp3
زمان:
حجم:
32.88M
🎧 بشنوید
🎙 صوت سلسلهنشستهای هیأتونوجوان۲
🔰 با موضوع: «وضعیت نوجوان در ایران»
👤 #استاد_علی_جانباز
🗓 فروردینماه۱۴۰۲
📌 شهر مقدس قم | جامعه ایمانی مشعر
#سخن_فانوس
#مدرسهعالیهیأت
⚜️ مدرسهعالیهیأت
@Heyat_High_School
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
39.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚩 هیأت، بهمثابه نهاد تربیت
🔸 مداح هیأت، بیش از آنکه هنرمند باشد، «مربی» است.
🔸 تفاوت مداح هنرمند و مداح مربی...
🔸 جنس سلوک یک منبریِ صِرف با منبری مربی فرق میکند.
🔸 حاصل هیأتهای ما باید چه باشد؟
🔸 امروزه فراموش کردهایم در چه بهشتی داریم نفس میکشیم!
👤 #استاد_رحیم_آبفروش
💢 شانزدهمین همایش مدیران هیأتهای محوری و برگزیده کشور | با محوریت «هیأت و تربیت»
🗓 آبانماه۱۴۰۱
📌 شهر مقدس قم
#سخن_فانوس
#تشکیلات
💠 جامعهایمانیمشعر
@www1542org
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
حاضران به غایبان برسانند.pdf
حجم:
940.7K
📚 معرفی کتاب
👈 کتاب «حاضران به غایبان برسانند»
📓 انتشارات زائر رضوی
🔹 ویژه دهه ولایت
🎁 مناسب برای مسابقه
#کتابخوانی
#غدیر
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
📒 منشور یک طرح کارا۲۴
▫️ نهضت اقامه غدیر
🔸 مجموعه ایدهها و تجربیات اقامه ولایت و غدیر
🌙 هلال ماه ذیالحجه چون رخ مینماید، بارقههای نور بر سر و جان کعبه دل میریزد. باز هم زمزمه «وَ واعَدنا موسی ثَلاثینَ لَیلَةً وَ اَتمَمناها بِعَشرٍ»، دوباره شور احرام و بندگی، دوباره حجةالوداع، باز هم غدیر، باز هم فراخوان ولایت و امامت.
🔹 از آنجا که واقعه غدیر خم پس از پیامبر اکرم(ص) روی خوش ندید و سقیفه دقیقاً در تقابل با غدیر و در راستای مخالفت با آن و امر خطیر ولایت بود؛ لذا شرایط تبلیغ غدیر پیچیده و سخت گردید. ائمه معصومین(ع) بهعنوان وارثان غدیر، در چنین شرایط حساسی، نهتنها تبلیغ غدیر را کنار نگذاشتند؛ بلکه موقعیتهای زمانی و مکانی اثرگذاری را برای ترویج آن انتخاب کردند و به ما آموختند که از فرصتهای مختلف و روشهای متفاوت برای ابلاغ پیام غدیر و دفاع از حریم ولایت اهلبیت(ع) استفاده کنیم.
👈 این شماره از منشور یک طرح کارا، ایدهها و طرحهایی است برای بزرگداشت و تکریم هر چه بیشتر عید سعید غدیر که توسط مجمع فرهنگی الغدیر کاشان گردآوری شده است.
👇🏻جهت دریافت این محصول به آدرس زیر مراجعه نمایید.
heyat.co/p/3981
#طرح_کارا
#غدیر
💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت
@heyat_co
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
🚩 هیأت، کارخانۀ انسانسازی
🏭 هیأت یک «کارخانۀ انسانسازی» است. هیأت، دانشگاه ذوات معصومین(ع) است. هیأتی که دانشگاه است و بناست تربیت و هویتسازی انجام دهد، کارکرد آن فقط معطوف به برگزاری نیست؛ بلکه «کارکردهای فرامراسمی» هم دارد.
⭕️ نمیشود که در هیأت از امیرالمؤمنین(ع) گفت و درعینحال، رسیدگی به ایتام جامعه را از حیطۀ وظایف هیأتها خارج دانست. به هر دلیلی ممکن است یک خانوادهای دچار آسیب شود؛ آیا هیأت باید در اینگونه مسائل، خود را کنار کشیده و آنان را از کمکهای مادی و معنوی خود محروم سازد؟
❌ اگر در هیأت برای حضرت علی(ع) سینه زدیم و در بیرون هیأت، در میدانهایی که او وارد میشد، وارد نشویم، این هیأت، تربیتی نخواهد بود.
✅ در کل، در هر جایی از نظام توحیدی که خلأی وجود دارد و نیاز است که هیأت در آن ورود کند، نباید از ورود در آن مضایقه کرد. هیأت فقط برای گریهکردن و ثواب جمعکردن و گرفتن شفاعت نیست؛ بلکه هیأت، دانشگاه ذوات معصومین(ع) است و اگر این دانشگاه خوب عمل کرد، نیروهای این دانشگاه به هنگام اغتشاشات و سیل و زلزله وارد میدان خواهند شد.
👤 #استاد_سیدحسین_موسوی
💢 کمیسیون شانزدهمین همایش هیأتهای محوری و برگزیده کشور | با موضوع: «ظرفیتهای تربیتی هیأت از مداحی و منبر تا خیریه و اردو» | قم
#سخن_فانوس
#تشکیلات
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
🚩 علی، حیدر کرار! علی، فاتح خیبر!
فکر نمیکردیم
شعار غدیر امسال ما را
خبیثترین اشرار عالم
انتخاب کنند!
اجتماعات بزرگ غدیر؛
اجتماعات باشکوه حماسه و انتقام
اجتماعات ضدصهیونیستی
اجتماعات خیبرشکن
خواهدشد...
بإذنالله...
ضدصهیونیستیترین غدیرِ تاریخ...
✍️ #رحیم_آبفروش
▫️@qoqnoos2
💠 جامعهایمانیمشعر
✅ @www1542org
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
📒 منشور فانوس۷۶ | عید بیعت
▫️ لزوم تبیین جنبه حاکمیتی عید غدیر
✍️ حجتالاسلام محسن قنبریان
🔸 امام خامنهای مدظلهالعالی میفرماید: «غدیر، عید بزرگ ولایت و عید دخالت مردم در سیاست است»؛ ما بیشتر به جنبۀ عید ولایت بودنش توجه داریم و فقط دم از مقامات عرشی اهلبیت علیهمالسلام میزنیم و اگر هم از مردمسالاری و دخالت مردم در سیاست و... صحبتی شود، فوراً مخالفت میشود که حالا حرفهای سیاسی را رها کنید و از فضائل امیرالمؤمنین علیهالسلام حرف بزنید. درحالی که این مسائل نیز مناقب حضرت هستند؛ امّا چون غدیر آنگونه که بود روایت نشده، پس اینگونه برخورد میشود. باید به مردم گفته میشد که بیعت با امیرالمؤمنین علیهالسلام یکی از بینظیرترین بیعتهای تاریخ اسلام و بلکه تاریخ بشر است.
👈 بیایید یک قراری بگذاریم، شب میلاد امیرالمؤمنین علیهالسلام از فضایل ملکوتی امیرالمؤمنین علیهالسلام بگوییم و در شب و روز غدیر از مناقب سیاسی حکومتیاش بگوییم. چرا؟! چون در غدیر منصب حکومتی و سیاسی امیرالمؤمنین علیهالسلام جعل میشود نه ولایت باطنیاش.
✅ متن پیشرو، حاصل گفتاری است از حجتالاسلام محسن قنبریان در سومین رویداد هماندیشی جمعی از هیأتهای فعال در موضوع غدیر که پیرامون بیعت عمومی مسلمانان با ولی خدا و نقش مردم در تحقق حکومت الهی ایراد گردیده است.
👇 جهت دریافت این محصول به آدرس زیر مراجعه نمایید:
heyat.co/p/4755
#غدیر
#سخن_فانوس
💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت
@heyat_co
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
💠 آگاهیبخشی سیاسی با حفظ تعادل در هیأت و مسجد
🟣 عدم پرداختن به مباحث ریز و جناحی سیاسی با آنکه موضوع ولایتفقیه و مسائل مرتبط به فتنههای جامعه در اولویت مباحث مسجد قرار داشته باشد، هیچ منافاتی ندارد.
👈 توضیح آنکه، آگاهیسازی نوجوانان نسبت به مسائل کلان و راهبردی سیاسی از مهمترین برنامههایی است که هیأت و مسجد باید نسبت به آن اهتمام ورزند؛ لکن داغشدن مباحثی که منجر به چندقطبیشدن آنها در گرایش به هریک از افراد یا جناحهای سیاسی میشود و ممکن است آنها را در مقابل یکدیگر قرار دهد، یکی از مهمترین خطراتی است که میتواند متوجه آنها گردد.
✅ لذا در مواجهه با نوجوانان و جوانانی که گرایش به ولایتفقیه نداشته و یا ممکن است ضد آن باشند، باید بسیار محتاطانه برخورد کرد و هوشمندانه و با سعۀصدر نسبت به روشنگری، جذب و نگهداری آنان اقدام کرد.
👤 #استاد_ابراهیم_فاطمیسیرت
💢 کمیسیون شانزدهمین همایش هیأتهای محوری و برگزیده کشور | با موضوع: «همافزایی تربیتی هیأت و خانواده – مسجد و مدرسه»
🗓 آبانماه۱۴۰۱
📌 شهر مقدس قم
#سخن_فانوس
#تشکیلات
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
صوت 31 جهت بازبینی.mp3
زمان:
حجم:
37.92M
🎧 بشنوید
🎙 صوت سلسلهنشستهای هیأتونوجوان۳
🔰 با موضوع: «تجربهنگاری ۱۵سال فعالیت هیأت انصارالمهدی(عج) شهرکرد»
👤 #استاد_مرتضی_جهانبازی
🗓 اردیبهشتماه۱۴۰۲
📌 شهر مقدس قم | جامعه ایمانی مشعر
#سخن_فانوس
#مدرسهعالیهیأت
⚜️ مدرسهعالیهیأت
@Heyat_High_School
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan