eitaa logo
امیرحسین شریفی
78 دنبال‌کننده
500 عکس
971 ویدیو
0 فایل
مطالب کانال : ۱.آرشیوی از نظرات مهم اندیشمندان ، سیاست‌مداران و خبرگزاری های غربی ۲.تحلیل‌های شخصی‌ جهت استفاده بهتر از مطالب کانال به هشتک‌ها و مطالب سنجاق شده توجه فرمایید. @mozaker79
مشاهده در ایتا
دانلود
چگونه جامعه ایران در جنگ ۱۲ روزه به وحدملی رسید و چه مسئله این وحدت را تهدید می‌کند؟ جامعه حقیقتی مرکب از اراده‌های انسانی است، و عامل وحدت آن، جهت‌گیری واحدِ این اراده‌هاست. برای آنکه اراده‌های انسانی به سمت هدفی مشترک هدایت شوند، وجود یک عهد تاریخی ضروری است؛ عهدی که از دل حوادث و ابتلائات یک ملت شکل می‌گیرد و به عنوان اساس همبستگی اجتماعی عمل می‌کند. علاوه بر این، تعاون و مشارکت میان اعضای جامعه در راستای تحقق این عهد تاریخی، شرط دیگری برای دستیابی به وحدت است. 🔻وحدت ملی ایرانیان در طول تاریخ ملت ایران با تکیه بر عهد تاریخی خود با مکتب عاشورا، همواره روحیه‌ای ظلم‌ستیز داشته است. همچنین، تجربهٔ تلخ استعمار در چند سدهٔ اخیر، روح استکبارستیزی را در این ملت زنده نگه داشته است؛ روحیه‌ای که در مقاطع حساس تاریخ ایران و همچنین در جنگ ۱۲ روزه، به‌وضوح نمایان شد. در این برهه، مردم بر اساس همان عهد تاریخی و با تعاون و مشارکت در برابر تجاوز دشمن، به وحدت ملی دست یافتند. ⚠️ تهدیدات وحدت جامعه وحدتی که بر پایهٔ مقاومت در برابر ظلم و استکبار خارجی شکل گرفته است، تنها در صورتی آسیب می‌بیند که : ۱.جنایت های دشمن تقلیل یافته یا کمرنگ جلوه داده شود. ۲. در قدرت دشمن بزرگ‌نمایی و هراس‌افکنی شود،که اثر آن تضعیف روحیه ملی است. ۳‌.عادی سازی روابط با دشمن درحالی که زخم‌ها هنوز التیام نیافته و داغ‌ظلم‌هایش هنوز سرد نشده است. 🔹نتیجه: حفظ وحدت ملی در زمان حاضر نیازمند دو اصل بنیادین است : ۱.پایبندی به عهد تاریخی یعنی روحیه ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی ۲‌.تقویت روحیه جمعی و همبستگی اجتماعی در پرتو این عهدتاریخی 🖋 امیرحسین شریفی https://eitaa.com/ah_sharifi
🔹کافی است شما تاریخ جوامعی که سیاست های نئولیبرالی در آن اجرا شده است را مرور کنید متوجه خواهید شد این سیاستها بجای اینکه باعث گسترش عدالت و آزادی مردم شود باعث نارضایتی عمومی شده است. 🔹تاریخچه اجرای نئولیبرال از همان ابتدا عجین با اجبار و قهر و غلبه بوده است! https://eitaa.com/ah_sharifi
🔴 جلسه یازدهم:جمعه ۱۱ مهرماه ساعت ۲۲ 🔻بخش هفتم؛فصول : ۱۹.سونامی سریلانکا:خصوصی سازی زمین ها به نفع توریسم ۲۰.طوفان نیواورلئان:خصوصی سازی آموزش و مسکن ۲۱.اسرائیل:بحران امنیتی و صادرات فناوری های سرکوب و کنترل 📍لینک ورود به جلسه https://virasty.com/ah_sharifi/1759403837327268791 https://eitaa.com/ah_sharifi
🔻ساختار به جای برهان نظام سرمايه‌داری اصولاً قائل به ارائه بحث نيست،بلكه محيط می‌سازد تا رفتارها را شكل دهد و در اين رفتار، انگيزه‌ها را پرورش دهد. در واقع به جای آوردن برهان،ساختار می‌آورد.
5.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 در کشوری که جیب مردم و کیف مردم خالی باشد،دین مردم هم خالی است. آیت الله جوادی آملی : این را مرحوم کلینی در جلد پنج کافی طرح کرد. (اللّهم بارک لنا فی الخبز). ما در فارسی می‌گوئیم (نان)، آن‌ها در عربی می‌گویند (خُبز)؛ یعنی اقتصاد. 🔹عرض کرد: خدایا! بین مردم و نان مردم فاصله نشود. بین مردم و کیف مردم و جیب مردم فاصله نشود! باید جیب شان پُر و کیف شان پُر باشد، و گرنه دینداری سخت است! 🔹بارک لنا فی الخبز و لا تفرّق بیننا و بین الخبز فلو لا الخبز ما صلّینا و لا صمنا و لا ادّینا فرائض ربّنا ؛خدایا! حواست جمع باشد؛ در کشوری که جیب مردم خالی است، کیف مردم خالی است؛ دین مردم هم خالی است!
10.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚 کتاب انداختن نردبان اثر ها جون چانگ 🔹نویسنده با یک رویکرد تاریخی اثبات میکند که کشورهای ثروتمند امروزی برای رسیدن به توسعه از سیاستها و نهادهایی کاملاً متفاوت با آنچه اکنون به کشورهای در حال توسعه توصیه میکنند،استفاده کرده اند. 🔹هاجون چانگ استدلال می کند که این کشورها پس از صعود نردبانی که خود از آن استفاده کرده اند را کنار انداخته اند تا دیگران نتوانند از همان مسیر استفاده کنند. 🔸این کتاب برنده جایزه میردال در سال ۲۰۰۳ شده است. https://eitaa.com/ah_sharifi
هدایت شده از حکمران
🔴 چرا الگوی حکمرانی فعلی ما را از عدالت دور ساخته است؟ 🔹ریشه بسیاری از مشکلات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور را می‌توان در انتخاب نادرست الگوهای حکمرانی یافت. برای روشن شدن موضوع، به این مثال ساده توجه کنید: اگر کسی بخواهد به کره مریخ سفر کند، باید سوار سفینه‌ای شود که قابلیت رساندن او به مقصد را داشته باشد. هیچ قطاری نمی‌تواند انسان را به مریخ برساند. این مثال، استعاره‌ای از وضعیت کنونی حکمرانی ما است؛ هر نظام سیاسی برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های خود، نیازمند الگویی است که توانایی هدایت آن به سمت مقصد را داشته باشد. 🔸انتخاب الگوی نادرست؛ ریشه مشکلات سیاسی و اقتصادی در چند دهه اخیر، برای تحقق اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی، عمدتاً از الگوهای توسعه‌ تمدن غربی به‌ویژه نئولیبرالیسم استفاده شده است. نتیجه این رویکرد، ایجاد تناقضات ساختاری و فاصله گرفتن بخشی از جامعه از آرمان‌های انقلاب بوده است. این تناقض در حوزه‌های سیاست، اقتصاد و فرهنگ مشهود است و نشان می‌دهد که تکیه بر الگویی نامتناسب با ارزش‌ها، نه تنها ما را به مقصد نرسانده، بلکه مشکلات موجود را تشدید کرده است. 🔹شکاف میان آرمان‌ها و الگوهای حکمرانی؛ بدبینی اجتماعی مردم همواره عدالت علوی را به‌عنوان مهم‌ترین آرمان انقلاب اسلامی می‌دانند و عملکرد نظام را با این معیار می‌سنجند. وقتی فاصله طبقاتی روزبه‌روز بیشتر می‌شود، گروهی ثروتمندتر و گروهی فقیرتر می‌شوند و عدالت اجتماعی تحقق نمی‌یابد، طبیعی است که بدبینی نسبت به نظام شکل بگیرد. این بدبینی ناشی از شکاف میان آرمان‌ها و الگوهای حکمرانی است ، اگر تبیین صورت نگیرد که وضعیت موجود نتیجه عدم تناسب آرمان و الگو حکمرانی است بدبینی به نظام تشدید خواهد شد. 🔸نسخه غربی جوابگو نیست؛ ضرورت بازگشت به ارزش‌ها همان‌طور که سفر به مریخ با قطار ممکن نیست، تحقق عدالت اجتماعی نیز با الگوهای توسعه تمدن غربی و با نسخه‌های نئولیبرالی شدنی نیست. برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی و تحقق عدالت علوی، نیازمند بازگشت به مدل‌های حکمرانی مبتنی بر ارزش‌ها و اصول اسلامی هستیم. تنها در این مسیر است که می‌توان از چرخه تکرارشونده مشکلات عبور کرد و اعتماد اجتماعی را بازسازی نمود. 🔹تجربه چند دهه گذشته به ما می‌آموزد که انتخاب الگوهای مناسب برای حکمرانی، نه یک گزینه بلکه ضرورتی حیاتی است. الگویی که همسو با آرمان‌های انقلاب و عدالت علوی باشد، می‌تواند مسیر تحقق اهداف بلندمدت کشور را هموار کند و جامعه را از شکاف طبقاتی و نارضایتی عمومی رهایی بخشد. بدون چنین بازنگری بنیادین، تلاش‌ها برای پیشرفت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور همچنان ناکام خواهد ماند. ✍🏻امیرحسین شریفی حکمران؛ روایت عمیق سیاست و اقتصاد🔻 @HokmranOnline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 در حالی که ترامپ از صلح میگوید نتانياهو پاسخ ترامپ را با به شهادت رساندن ۴۳ نفر میدهد.