🟢 اهمیت و جایگاه فلسفه از منظر حضرت امام خمینی قدّس سرّه برای سعادت انسان
برخی از اهل دیانت که در اندیشه دستیابی به حقایق و معارف الهیاند، با حقیرپنداری علم حصولی، دانش فلسفه و بحثهای ذهنی و انتزاعی در خصوص حق تعالی، صفات و افعال او را نیز کوچک میشمارند و بر دریافتهای شهودی و دستیابی به مراتب والای علم حضوری به حقایق تأکید میکنند، غافل از این که نیل به آن مراتب والا نیازمند سلوک مسیری طولانی است که بخش مهمی از آن را همین اشتغال به ادراکات ذهنی تشکیل میدهد.
امام خمینی عارف بزرگ معاصر در این خصوص دو سخن دارد که توجه به آنها برای طالبان حقیقت راهگشاست.
1️⃣ و الحاصل: اقلّ مراتب سعادت اين است كه انسان يك دوره فلسفه را بداند. مرحوم آخوند [ملاصدرا] رحمه الله بعد از تفصيل اين مطالب مىفرمايد: هر كسى معارفش اينها باشد، به فوز عظيم و سعادت كبرى رسيده است با اينكه اول گفته بود: اين اقلّ مراتب است؛ ولى معلوم است كه مناطى براى حرف ايشان نيست و اينكه سعادت عظمى و فوز عظيم مىگويد براى اين است كه انسان گاهى به اين مطالب نمىرسد به خاطر جهلى است كه به مطلب دارد و از اين جهت كه جهل دارد، نمىفهمد و قصور دارد كه اينها را بفهمد و لذا چون نفهميده، با آنهايى كه فهميدهاند و گفتهاند، خوب نيست و شايد هم گفتههاى اينها را مورد سخره قرار دهد؛ مثلاً من حيث لا يشعر قائلين به صرف الوجود را سبّ مىكند و مىگويد: آن صرف الوجودى كه آنها گفتهاند، چنين و چنان است و حال آنكه نمىفهمد كسانى كه اينها را گفتهاند قصدشان خداست، و بعضيها هم از روى عناد و لجاجتى كه دارند، اظهار عداوت مىنمايند و اينها كارشان سخت است، چون از روى عناد جدال مىكنند. (📚 تقریرات فلسفه، ج3، ص471-472)
2️⃣ بدان كه چون مقام رضا از آثار و شئون معارف الهيه است چون ساير مقامات اهل خصوص، از اين جهت، اشارۀ به بعض مبادى آن خالى از مناسبت نيست. پس گوئيم: چون مبدأ رضاء از حق تعالىٰ معرفت عبد است به جميل بودن افعال حق تعالىٰ، از اين جهت، ما مقام جمال حق را ذاتاً و صفتاً و فعلاً بيان كنيم، و مراتب معرفت عبد را در اين مقام ذكر كنيم. بدان كه اول مرتبهاى كه از براى عبد حاصل شود علم به جميل بودن حق است ذاتاً و صفتاً و فعلاً - به حسب برهان علمى حِكمى -. و اين مقام گرچه مفتاح ابواب معارف است. به حسب نوع و متعارف - و اگر كسى به مقامات عاليه عرفان از غير اين طريق برسد، از نوادر است و ميزان در نوعيت نيست -، ولى وقوف در اين مرتبه از حجب بزرگ است بطورى كه درباره آن گفته شده است: «الْعِلْمُ هُوَ الْحِجابُ الأكْبَر». (📚 شرح حدیث جنود عقل و جهل، ص170)
●➼┅═❧═┅┅───┄
✍️ مهدی عبداللّهی
دانشیار مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
🆔 @MAbdullahi
نهایة الحکمة ج05-استاد عبدالهی.MP3
زمان:
حجم:
49.05M
🗣 درسگفتارهای مهدی عبداللهی
📚نهایة الحکمة
جلسه پنجم، مدخل نهایة
از «فإذا بحثنا هذا النوع...» تا «ولمّا کان من المستحیل...) ص4
1. عدم بحث از جزئیات در فلسفه
2. وجه غیربرهانی بودن بحث از جزئی
3. اجزاء علم
4. تعریف موضوع علم
5. اقسام مبادی علم
6. مقایسه موضوع فلسفه با موضوعات سایر علوم
1404/07/14
قم، مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
#فلسفه_اسلامی
#تدریس_من
#نهایة_الحکمة
●➼┅═❧═┅┅───┄
✍️ مهدی عبداللهی
🆔 @MAbdullahi
نهایة الحکمة ج06-استاد عبدالهی.MP3
زمان:
حجم:
30.76M
🗣 درسگفتارهای مهدی عبداللهی
📚نهایة الحکمة
جلسه ششم، مدخل نهایة
از «و لمّا کان من المستحیل...» تا «و قد تبیّن بما تقدم...) ص5
1. مقصود از عرض ذاتی در تعریف موضوع علم
2. دیدگاه علامه در عرضی ذاتی
3. دو قسم محمولات در فلسفه
1404/07/14
قم، مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
#فلسفه_اسلامی
#تدریس_من
#نهایة_الحکمة
●➼┅═❧═┅┅───┄
✍️ مهدی عبداللهی
🆔 @MAbdullahi
بسم الله الرحمن الرحیم
🔰دست دادن مردان مسلمان با دیپلماتهای زن؛ آری یا نه؟
(نقدی بر سخن اخیر جناب آقای شکوریراد)
🔹دست دادن مردان با زن نامحرم را تقریبا همهی فقیهان معاصر فیالجملة غیرمجاز میدانند. از سوی دیگر وهن انسان محترم (که استحقاق وهن نداشته باشد) نیز شرعا جایز نیست و در مواردی که زن محترمی نادانسته برای مصافحه با یک مرد مسلمان دست بربیاوَرَد، امتناع از دست دادن، گاه موجب اهانت میشود. البته با آیه کریمهی «وَ إِذَا حُيِّيتُمْ بِتَحِيَّةٍ فَحَيُّوا بِأَحْسَنَ مِنْهَا أَوْ رُدُّوهَا» نیز مخالف است. ممکن است گمان شود که در چنین مواردی باید با زن نامحرم مصافحه کرد تا جلوی بیاحترامی به او گرفته شود.
🔻شاید برای همین بوده که اخیرا یکی از شخصیتهای سیاسی، در چنین مواردی «دست دادن» را به وجه بداهت، واجب و «دست ندادن» را خلاف شرع شمرده است.
البته بدین مطلب، دو نکتهی دیگر نیز افزوده است: اولاً «وجوب دست دادن» را چنان بدیهی انگاشته که وانمود کرده همگان آن را میدانند اما برخی نمیخواهند آن را به زبان بیاورند و ثانیاً «دست ندادنِ» رئیس جمهور محترم را (در سفر چین)، فعل حرام شمرده است.
تصویر فقیهانهی ادعای آن شخصیت سیاسی، این است که در چنین مواردی، حکم «وجوب رعایت احترام زن» با حکم «حرمت مصافحه با او» تزاحم یافته و حکم وجوب رعایت احترام، از باب اهمیت، مقدم میشود.
❓اینک جای این سوال است که فقیهان بااینکه چنین تصویر سادهای از باب تزاحم را میشناسند، پس چرا بر خلاف آن شخصیت سیاسی، مصافحه با اجنبیه را بر دیپلماتهای مسلمان حرام میدانند؟
✔️پاسخ این پرسش به دو نکته برمیگردد:
1️⃣اولا، ریشه باب تزاحم، به «عجز مکلف از امتثال دو حکم» برمیگردد در حالیکه در اینمقام، مکلف عاجز از امتثال نیست چون میتواند هر دو حکم را امتثال کنید یعنی به جای دستدادن، مثلا با «نهادن دست بر سینه به انضمام زبان بدن و تحیتهای گفتاری تکمیلی»، به دیپلمات مقابلش بفهماند که در عین احترام و فروتنی و ادب، به جهت عذر دیگری، از دست دادن معذور است. با این رفتار، هر دو حکم شرعی، امتثال شده و تزاحم به طور کلی منتفی میشود.
2️⃣ثانیا، در این مقام، افزون بر دو حکم پیشگفته، احکام دیگری نیز وجود دارد. ازجمله: «حرمت به محاق بردن احکام شریعت» و «حرمت استخفاف به حکم الله» که اهمیت بیشتری دارند.
توضیح آنکه: شخصیتهای بینالمللی به جهت منزلت خاصی که دارند سادهترین رفتارهای ارادی و غیرارادیشان (حتی زبان بدنشان) در مقابل دوربینهای خبری، به شکلهای گوناگونی مورد تفسیر قرار گرفته و انتشار گستردهای پیدا میکند. علاوه بر این، کُنش و مَنِش آنها همواره حامل پیامهای سیاسی یا غیرسیاسی (ملی، تمدنی یا مذهبی) قلمداد میشود. مصافحهی چنین شخصیتهایی با یک اجنبیه (حتی اگر به جهت رعایت احترام شخص مقابل از روی تزاحم، باشد) ممکن است اولا این پیام را برساند که مسلمانان، به «اختصاصات و انفرادات شرعی خودشان» اهمیتی نمیدهند و شریعت خودشان را تحقیر میکنند (استخفاف به حکمالله) و ثانیا با توجه به قدرت الگوسازی شخصیتهای سیاسی، دیگر مسلمانان نیز با ادعای چنین تزاحماتی، حکم شرعی را کنار مینهند و به تدریج حکم شرعی به فراموشی سپرده میشود (به محاق رفتن تدریجی حکم الاهی).
🔔نکته آخر: حسب آنچه در کتاب «خوشههای شهریور» آمده، در یکی از ملاقاتهای بینالمللی با حضور زنانی از چند کشور اسلامی، تنها زنی که با مرد نامحرم دست نداد، «نمایندهی زن مسلمان ایرانی» بود. اتفاقا طرف مقابل، نه تنها این اقدام زن ایرانی را بیاحترامی به خودش تلقی نکرد، بلکه ضمن تحسین نماینده جمهوری اسلامی، از زنان دیگر با شگفتی گلایه کرد که شما هم مسلمانید، پس چرا به آیینتان پایبند نیستید؟
✍️محمد عشایری منفرد
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
دومین نشست علمی «تازههای معرفتشناسی معاصر»
با همکاری مشترک انجمن معرفتشناسی حوزه علمیه
و گروه فلسفه مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)
🎙 سخنران:
دکتر محمد لگنهاوزن
📝 دبیر نشست:
حجتالاسلام والمسلمین دکتر مهدی عبداللهی
📅 زمان برگزاری:
سهشنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۴
ساعت ۱۶:۰۰ تا ۱۸:۰۰
📍مکان:
مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)
طبقه منفی ۲، سالن اندیشه
🔗 لینک شرکت در جلسه:
https://iki.ac.ir/live
●➼┅═❧═┅┅───┄
✍️ مهدی عبداللّهی
دانشیار مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
🆔 @MAbdullahi
دوگانه ساختگی «یا مردم یا موشک» فرار به جلو یا...؟!
🔹روحانی، ظریف و همفکرانشان سالها با وعده لغو تحریمها و با شعار «هستهای مهم است، اما زندگی مردم مهمتر است» کشور را در مسیری قرار دادند که نتیجه آن چیزی نبود جز تعلیق برنامه هستهای از یک سو و تشدید تحریمها از سوی دیگر. بیش از ده سال از عمر کشور معطل وعدههای توخالی برجام تقریبا هیچ! شد؛ دستاوردهای هستهای را تقدیم دشمن کردند و در مقابل، هیچ بهبودی در معیشت مردم حاصل نشد.
🔸اما اکنون که تقابل ساختگی «یا هستهای یا زندگی مردم» پس از شکستهای پیدرپی کاملاً بیاعتبار شده، ظریف دوگانه ساختگی «موشک در مقابل مردم» را مطرح میکند. اما این بار، طرح چنین دوگانه ساختگی بسیار عجیب و مفتضحتر است؛ چرا که همگان به چشم خود دیدند که در جنگ ۱۲ روزه، چگونه موشکهای ساخته جوانان وطن، امنیت و عزت را برای مردم ایران و امت اسلامی به ارمغان آورد. واقعا عجیب است، کسانی که ادعای عقلانیت دارند، چگونه مهمترین سلاح و ابزار دفاع از جان مردم و خاک وطن را در مقابل زندگی مردم قرار میدهند! ملت ایران که نه یک بار، بلکه بارها هزینههای سنگین برای مذاکرات بیحاصل و تعلیق برنامههای راهبردی را پرداخته است، امروز به خوبی میداند که موشکهای دفاعی کشور، سد محکمی در برابر تهاجم دشمنان و تضمینکننده امنیت و عزت این مرز و بوم است.
✅ روشن است که یکی از دستاوردهای دستکم احتمالی این دوگانه ساختگی برای غربگرایان منادی دیپلماسی ذلت این است که اکنون که از پی سالها مذاکره با کدخدا هیچی حاصلی برای مردم نداشتهاند و با آشکار شدن خسارت محض برجام و بازگشت تحریمهای ظالمانه سازمان ملل، خود را در آستانه بیاعتباری کامل میبینند، با پیش کشیدن چنین دوگانههای ساختگی درصدد آن هستند که از مسئولیت شکستهای مکرر در راهبردشان و خسارتهای سهمگین بر کشور شانه خالی کنند و از این راه، خود را در سپهر سیاسی کشور حفظ کنند. باشد که بار دیگر، با رنگ و لعابی دیگر همان سیاست وادادگی را در مواجهه با دشمنان غدّار وطن استمرار بخشند.
♦️ اما آیا این اظهارات، فقط نوعی فرار به جلو پس از شکست سیاستهای راهبردی ظریف و همفکرانش است یا...؟ قطعا احتمالات و تحلیلهای دیگری نیز قابل فرضند. همنوایی با دشمن که به صراحت راهبرد محدودیت موشکی ایران را مطرح میکند، نمیتواند صرفا برای مسؤولیتگریزی و رد گم کردن نسبت به خسارات عملکرد غلطشان باشد. کدام عقلانیت اقتضا میکند که چند روز پس از جنگ با وحشیان کره خاکی که به مدد موشکهای وطنی از کشور خود دفاع کردهایم، اکنون سلاح دفاعی خود و مهمترین مؤلفه امنیت خود را کنار بگذاریم؟! آیا طرح چنین دوگانههای ساختگی نتیجهای جز تضعیف بنیه دفاعی کشور و در نهایت خلع سلاح وطن در برابر حملات دشمنان دارد؟ قطعا نه!
پس آیا نسخهپیچی برای خلع سلاح کشور در برابر دشمنان خونی و تا بن دندان مسلح که پشت مرزهای وطن حضور دارند، فقط نوعی فرار به جلو است یا اینکه...؟!
#ظریف
#موشک
●➼┅═❧═┅┅───┄
✍️ مهدی عبداللّهی
دانشیار مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
🆔 @MAbdullahi
مرحوم آیت الله عزیز الله خوشوقت رحمۀ الله علیه:
«به آن چادر معمولی دست نزن. اگر دست بزنی، معلوم میشود شیطان دارد جلو میآید. فردا این را حذف میکند. پس فردا آن را حذف میکند. آهسته آهسته همه را حذف میکند. شیطان یک باره نمیگوید: بیا بیحجاب شو. بلکه اول یک قسمتش را خراب میکند و بعد جلوتر میآید. آرام آرام انسان میبیند که دینش رفت و خلاصه حجابش رفت. نه؛ ما باید همینجا قرص بایستیم. حجاب یعنی همین چادر معمولی. کسانی که آن چادر را عوض کردند، دیدیم که خیلیهایشان بیحجاب شدند. زنها هم نوعاً دوست دارند آزاد باشند و چادر برایشان سخت است؛ ولی باید بدانند که این سختی به نفعشان است و الا اگر خودشان را نشان دهند، اراذل زیادند و آنها را میبرند».
●➼┅═❧═┅┅───┄
✍️ مهدی عبداللّهی
دانشیار مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
🆔 @MAbdullahi
مهدی عبداللّهی
مرحوم آیت الله عزیز الله خوشوقت رحمۀ الله علیه: «به آن چادر معمولی دست نزن. اگر دست بزنی، معلوم می
✅ سخنان ارزشمند مرحوم آیت الله عزیزالله خوشوقت رحمة الله علیه، استاد اخلاق و عالم دینی در خصوص انواع چادر و تغییر شکل ظاهری آن (منبع)
🔸 سؤال: اخیراً مدلهای جدید چادر زنانه که استفاده از آن راحتتر است آمده، نظر شما در مورد استفاده از آن برای خانمها چیست؟
هیچ کدام از این مدلهای جدید خوب نیست. همه اینها ملی - مذهبی است و به درد زنان ما نمیخورد. این نوع چادرها فاصلهشان با بیحجابی خیلی کمتر است. اما چادر این جور نیست. همین چادر، قرنها زنها را نگه داشته است. بعد از این هم نگه میدارد. اگر به آن دست بزنی، به طرف بیحجابی رفتهایم.
🔹 چادرهای جدید هم چادر مشکی است؛ اما مدل عربی، بحرینی یا … است.
رنگ مشکی عیب ندارد، اما در این چادرها رنگ مشکی را حفظ کردهاند، ولی چیزهای دیگرش از دست رفته است. آن را به بیحجابی نزدیک کردهاند. همین چادر معمولی خوب است. چه عیبی دارد؟
ما نباید کاری کنیم که غربیها بپسندند. آنها زمانی ما را میپسندند که همه چیز ما مثل آنها باشد. نه تنها چادر، اعمال و اخلاقمان هم مثل آنها باشد. همه چیزمان مثل آنها باشد؛ حتی افکار ما هم مثل آنها باشد.
♦️ میگویند وقتی خانمها با چادر معمولی بچه را بیرون میبرند، اذیت میشوند ممکن است با چادر نتوانند از بچه خوب مراقبت کنند.
آقایان باید سعی کنند تا جایی که میشود، زنهایشان اذیت نشوند. وقتی بچه را بیرون میبرند، با وسایلی بیرون ببرند که زنها اذیت نشوند و الا اگر این کار را نکنند، آن وقت زن میگوید: «هوا گرم است؛ من میخواهم چادر را از سرم بردارم».
🔸 چادرهای جدید همین چادر معمولی است ولی آستین دارد و …
«به آن چادر معمولی دست نزن. اگر دست بزنی، معلوم میشود شیطان دارد جلو میآید. فردا این را حذف میکند. پسفردا آن را حذف میکند. آهسته آهسته همه را حذف میکند.
شیطان یکباره نمیگوید: «بیا بیحجاب شو!» بلکه اول یک قسمتش را خراب میکند و بعد جلوتر میآید. آرام آرام انسان میبیند که دینش رفت و خلاصه حجابش رفت.
نه؛ ما باید همینجا قرص بایستیم. حجاب یعنی همین چادر معمولی. کسانی که آن چادر را عوض کردند، دیدیم که خیلیهایشان بیحجاب شدند. زنها هم نوعاً دوست دارند آزاد باشند و چادر برایشان سخت است؛ ولی باید بدانند که این سختی به نفعشان است و الا اگر خودشان را نشان دهند، اراذل زیادند و آنها را میبرند.»
یکی از اراذل و اوباش را قبل از اینکه اعدام کنند، دختری را که برده بود، خبر کردند و پای دار آمد و به آن اوباش گفت: «چرا این کار را با من کردی؟» آن مرد گفت: «تو مانتو کوتاه پوشیده بودی؛ من هم تحریک شدم و تو را بردم.» انسان تحریک میشود. باید مانتو هم بلند باشد که هیچ کس در این فکر نباشد. قیچی در دست غربیهاست و مرتباً آن را کوتاه میکنند که حیا از بین برود و بعد بگویند حالا که بناست تا اینجا باشد، دیگر آن را بیرون بیاور؛ لذا باید این چادر معمولی را قرص نگه داریم.
❌ آیا پوشیدن چادر ملی، عربی و چادرهای براق برای خانم طلبه اشکال دارد؟
برای غیر خانم طلبه هم اشکال دارد و خطرناک است. چادر ملی و مذهبی نداریم. همان چادر قدیم مشکی خودمان کافی است. این چادرها مقدمه است که یواش یواش به مانتو تبدیل شود و بعد هم بدحجاب شوند.
●➼┅═❧═┅┅───┄
✍️ مهدی عبداللّهی
دانشیار مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
🆔 @MAbdullahi
سخنرانی حجت الاسلام دکتر سید محمود نبویان.mp3
زمان:
حجم:
42M
#صوت_سخنرانی
#بشنوید
✅ سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمود نبویان
(نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی)
مسجد جامع محمدشهر
🗓 چهارشنبه ۱۶ مهر ماه ۱۴۰۴
●➼┅═❧═┅┅───┄
✍️ مهدی عبداللّهی
دانشیار مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
🆔 @MAbdullahi
نهایة الحکمة ج07-استاد عبدالهی.MP3
زمان:
حجم:
49M
🗣 درسگفتارهای مهدی عبداللهی
📚نهایة الحکمة
جلسه هفتم، مدخل نهایة
از «و قد تبیّن بما تقدم...» تا «و أمثال هذه المسائل...» ص5
1. اعمیت فلسفه نسبت به سایر علوم: اعمیت مصداقی موضوع آن نسبت به به موضوعات سایر علوم
2. بداهت تصوری وجود
3. بداهت تصدیقی وجود
4. قسم اول محمولات فلسفی: محمولات مساوی وجود
1404/07/19
قم، مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
#فلسفه_اسلامی
#تدریس_من
#نهایة_الحکمة
●➼┅═❧═┅┅───┄
✍️ مهدی عبداللهی
🆔 @MAbdullahi
نهایة الحکمة ج08-استاد عبدالهی.MP3
زمان:
حجم:
29.59M
🗣 درسگفتارهای مهدی عبداللهی
📚نهایة الحکمة
جلسه هشتم، مدخل نهایة
از «و أمثال هذه المسائل...» ص5 تا «و رابعاً أن هذا الفن لمّا کان أعمّ» ص6
1. قسم دوم محمولات فلسفی: محمولات اخص از وجود
2. عکس الحمل در محمولات فلسفی قسم دوم
1404/07/19
قم، مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
#فلسفه_اسلامی
#تدریس_من
#نهایة_الحکمة
●➼┅═❧═┅┅───┄
✍️ مهدی عبداللهی
🆔 @MAbdullahi
مسؤول فرهنگی در دوراهه انجام وظیفه یا عذاب الهی!!!
آقایان مسؤولان فرهنگی کشور!
🔻وضعیت نابسامان پوشش که دیگر از بدحجابی عبور کرده و به مرز بیحجابی رسیده، بلکه در برخی مناطق سر از برهنگی درآورده است، برای همگان عیان است.
اگر فرصت کردید به تولیدات مثلا فرهنگی مجوزگرفته از نهادهای رسمی کشور سری بزنید؛ به محصولات شبکه فیلمهای خانگی که از نهادهای رسمی کشور اسلامی مجوز گرفتهاند، نگاهی بیندازید. آیا این تولیدات در راستای ارتقای فرهنگ عمومی است یا محصول سهلانگاری برخی مسؤلان واداده و بیعرضه، بلکه حاصل یک برنامهریزی فرهنگی مخرب؟ این استهجان و کثافتکاریها چه نسبتی با فرهنگ اسلامی دارند؟ کدام ناظر نفهم یا خائن به این هنجارشکنیها مجوز تولید و انتشار میدهد؟
♦️بیتردید گستردهترین و عمیقترین نفوذ در ایران اسلامی ما نفوذ فرهنگی است که همچون موریانهای ساکت و آرام در حال تخریب بنیانهای اخلاقی جامعه است. یکی از راهبردهای نفوذ فرهنگی تهییج و تحریک شهوات حیوانی با تولید آثار هنری به خصوص آثار بصری است که شاخصترین مصداق آن فیلم و سریال است. این نفوذ با پیشروی پیوسته اما نامحسوس روزبهروز مرزهای اخلاقی بیشتری را پشت سر میگذارد. یک روز به اسم اینکه هنرپیشه زن و مرد، همسر یکدیگرند، صحنههای ممنوع را به تصویری میکشد و این بار با دادن نقش شوهر به یک هنرپیشه زن مسیر اشاعه فحشا را برای خود هموار میکند. لابد فردا و فرداها نیز گامهای دیگری برای پردهدری و تصویرسازی از صحنههای متأهلانه برای جوانان این مرز و بوم برخواهد داشت.
❌ آقایان شورای عالی انقلاب فرهنگی، آقای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آقایان ناظران سینمایی و هر کسی که مسؤولیت مستقیم در خصوص فرهنگ کشور دارد، آیا از اوضاع نابسامان فرهنگی کشور اطلاع دارید یا نه؟ آیا نسبت به این وضعیت نابهنجار احساس مسؤولیت میکنید یا نه؟ آیا از فرهنگ اسلامی که خونبهای هزاران شهید و بهای خون دلهای هزاران عالم و محقق است، به شایستگی حراست میکنید؟ آیا مطمئن هستید که در محکمه الهی خواهید توانست از عملکرد خود دفاع کنید،؟
هر مسؤولی در جمهوری اسلامی به وظیفه خود عمل نکند، بیتردید گرفتار عذاب دردناک الهی خواهد شد، نفرین اهل ایمان نیز بر این عذاب اخروی و ذلت دنیوی خواهد افزود.
●➼┅═❧═┅┅───┄
✍️ مهدی عبداللّهی
دانشیار مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
🆔 @MAbdullahi