18.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌عراقچی:
سخنان رهبر انقلاب دربارهٔ مذاکره کاملاً هوشمندانه و از روی منطق است.
ما هیچ اعتمادی به مذاکره نداریم؛ ایران با حسننیت مذاکره و توافق کرد اما نتیجهٔ آن غیر از عملنکردن طرف مقابل به تعهدات و خروج از توافق چه بود؟
هیچ کشوری زیر فشار و زور مذاکره نمیکند، مگر اینکه قصد تسلیم داشته باشد؛ بهخصوص اینکه ما یک سابقهٔ بدعهدی از طرف مقابل بهیاد داریم.
وقتی آنها غیر از تهدید و تحریمهای بیشتر کاری نمیکنند، ما چرا باید به آنها اعتماد کنیم؟
●➼┅═❧═┅┅───┄
✍️ مهدی عبداللهی
🆔 @MAbdullahi
🔰 سخنان ۲۳ سال پیش که گویی همین امروز گفته شده
«کسانی که دم از رابطه با آمریکا میزدند امروز خفه شدند...»
🔸️ما باید به خود ببالیم که چنین مردمی داریم که با اشاره رهبر، چنین حماسهی عظیمی میآفرینند که چشم جهان را خیره میکند. حرکتی که مردم شریف، مؤمن و متعهد ما انجام دادند، در عمر ما نظیری ندارد. جز استقبال از حضرت امام (رضواناللهعلیه)، نمیدانم کسی سراغ دارد که مشابه این حرکت را دیده باشد؟ راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، دلهای دوستان را در سراسر عالم شاد و دلهای دشمنان را ناامید کرد.
🔸️از جمله آثار و برکات این حرکت این بود که مزدوران استعمار در داخل کشور ما نتوانند لب باز کنند و از اربابشان ستایش نمایند. برای مدتی، کشور ما از تبلیغات مسموم مزدوران آمریکا مصون ماند. کسانی که تا دیروز بیشرمانه از آمریکا دفاع میکردند و دم از برقراری روابط با آن میزدند، امروز دیگر خفه شدهاند و انشاءالله تا مدتها نیز چنین خواهند ماند.
🔸️این حرکتی که مردم انجام دادند، جز یک لطف بزرگ الهی نسبت به جامعهی ما و اسلام نبود. من وجود چنین ملتی را در درجه اول به پیشگاه بقیةالله الأعظم (ارواحنافداه) و در درجه دوم به مقام رهبری تبریک عرض میکنم.
🔸️مردم ما مصداق این آیه شریفه را بعد از ۱۴۰۰ سال تحقق بخشیدند، آنجا که خداوند به پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآله) میفرماید:
"هُوَ ٱلَّذِیٓ أَیَّدَكَ بِنَصْرِهِۦ وَ بِٱلْمُؤْمِنِینَ" (انفال، آیه ۶۲)
🔸️خداوند خطاب به پیامبرش میفرماید: هم نصرت خاص الهی تو را تأیید کرد و هم مؤمنانی که دلشان به سوی تو متوجه شد. محبت تو در دلهای آنان قرار گرفت و خداوند، تو را به وسیله مؤمنان تأیید کرد.
🔸️مردمی که میان گروههای سیاسیشان اختلاف نظرها و گاه کدورتهایی بود، در آن روز همچون برادر و خواهر، بزرگ و کوچک، همه اختلافات و کدورتها را فراموش کردند و کنار یکدیگر ایستادند. آن صحنه پایانی راهپیمایی عظیم، اشک شوق را بر دیدگان بسیاری جاری ساخت.
🔸️آن لحظهای که بیهیچ برنامهریزی قبلی و بدون اینکه کسی پیشنهادی بدهد، ناگهان فریاد سرود "خمینی ای امام" طنینانداز شد... اگر بگوییم این پژواک فرشتگان خدا بود که در صحنه جامعه ما تحقق یافت و بار دیگر آن عشق مردم به امامشان، یعنی به خدا، به دین، و به نظامشان تجلی کرد، سخن بیجایی نگفتهایم.
🔸️شاید بهترین تعبیر همان باشد که مقام معظم رهبری در بیانیهشان فرمودند: این یک جلوهای از قدرت لایزال الهی است. شاید عین عبارت ایشان را نگفته باشم، اما مضمونش همین بود که این حرکت مردم، جلوهای از قدرت بیپایان الهی بود که در صحنه جامعه ما ظهور کرد.
✅️ خداست که میتواند چنین دلهایی را به حرکت درآورد. خطاب به پیامبرش میفرماید:
"لَوْ أَنفَقْتَ مَا فِی ٱلْأَرْضِ جَمِیعًۭا مَّآ أَلَّفْتَ بَیْنَ قُلُوبِهِمْ وَلَـٰكِنَّ ٱللَّهَ أَلَّفَ بَیْنَهُمْ ۚ" (انفال، آیه ۶۳)
🔸️اگر تمام ثروتهای عالم را در اختیار تو میگذاشتند، نمیتوانستی چنین الفتی میان دلها برقرار کنی. اما خداوند میان آنها الفت ایجاد کرد.
🔸️این الفتی الهی بود که در دلها پدید آمد. نمونهای از آنچه خداوند در زمان پیامبر برای او ظهور داد، ما نیز بحمدالله در زمان خودمان مشاهده کردیم؛ در میان مردم پاک، مؤمن و متعهد این کشور، نسبت به مقام رهبری که جانشین امام و جانشین پیامبر در عصر ماست.
🔺️ مرحوم آیتالله مصباح یزدی، سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه تهران، ۱۳۸۰/۱۱/۲۶
#مذاکره
#آمریکا
#دهه_فجر
#انقلاب_اسلامی
#سیاسی
●➼┅═❧═┅┅───┄
✍️ مهدی عبداللهی
🆔 @MAbdullahi
#معرفی_آثار
📚 نظریه کنش جان سرل
کنش ارادی از ویژگیهای بارز انسانی است که اندیشمندان فراوانی در دانشهای گوناگون، از جنبههای مختلف آن سخن راندهاند.
جان سرل از بزرگترین و سرشناسترین فیلسوفان تحلیلی معاصر است که با پشت سر نهادن دو دورۀ فکری فلسفۀ ذهن و فلسفۀ زبان، وارد قلمرو فلسفۀ اجتماع شده و در پژوهشهای فلسفی خویش نظر به مبانى علوم اجتماعی دارد تا مسیری برای شکلگیری علوم اجتماعی بگشاید.
این پژوهش پس از تبیین مواجهۀ نقادانۀ سرل با نظریۀ کلاسیک تبیین علّی، مبانی وی در نظریۀ کنش را در کسوت مسائلی چون حیث التفاتی، گسست در کنش ارادی، واقعیتهای اعتباری و نفس تبیین کرده است.
کانون این پژوهش تصویر نظریۀ کنش سرل در قامت مسائلی چون انواع دلیل کنش، تصمیمگیری عقلانی، عقل نظری و عملی و مسلۀ مرکزی دلیل غیرتمایلی است.
واپسین مرحلۀ این پژوهش بر رخنههای نظریۀ سرل روشنایی افکنده و کوشیده است برپایۀ فلسفۀ اسلامی راهی به حل مسئلۀ بگشاید.
●➼┅═❧═┅┅───┄
✍️ مهدی عبداللهی
🆔 @MAbdullahi
# اطلاعیه
اولین مناظره علمی با موضوع:
((فلسفه و تمدن اسلامی))
ارائه دهنده: حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پیروزمند
ناقد: حجت الاسلام والمسلمین مهدی عبداللهی
مدیر جلسه: حجت الاسلام والمسلمین سید حجت الله فقیهی
زمان: دوشنبه ۲۹ بهمن ماه بلافاصله بعد از نماز ظهر و عصر
مکان: باجک ؛ کوچه ۱؛ مرکز تخصصی فلسفه اسلامی
پخش زنده از پیوند زیر:
https://eitaa.com/joinchat/729677891Cc0cea1ba96
●➼┅═❧═┅┅───┄
✍️ مهدی عبداللهی
🆔 @MAbdullahi
مناظره استاد عبداللهی و استاد پیروزمند.mp3
زمان:
حجم:
35.84M
#مناظره_علمی
🗣 صوت نخستین مناظره علمی با موضوع:
فلسفه و تمدن اسلامی
ارائهدهنده: حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پیروزمند
ناقد: حجت الاسلام والمسلمین مهدی عبداللهی
🗓 دوشنبه ۲۹ بهمن 1403
🏛 مرکز تخصصی فلسفه اسلامی
توضیح:
طبق آنچه در پوستر این جلسه اعلام شده بود، بنا بود بنده ناقد دیدگاههای ارائهدهنده محترم باشم، اما ایشان عملا بحث را از منظر انتقاد به فلسفه اسلامی طرح فرمودند. با این حال، بنده با ایشان همراهی کردم تا نقاط تلاقی اندیشههای دو جریان فکری تاحدودی روشن شود. ان شاء الله اگر توفیق الهی نصیب شود، این مباحثه علمی را ادامه خواهم داد.
●➼┅═❧═┅┅───┄
✍️ مهدی عبداللهی
🆔 @MAbdullahi
بسم الله الرحمن الرحیم
دارا و ندار (1)
🖌 مهدی عبداللهی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
«نداری» درد دارد. همه داراییهای خود را دوست دارند و از «نداری»ها دلآزردهاند. پول، خانه و خودرو خود را دوست داریم، فرزند و پدر و مادر و اقوام خود را دوست داریم، زیبایی، قوت بازو، مهارت ورزشی، مهارت حرفهای خود را دوست داریم، پست و مقام و رتبه خود را دوست داریم، دانایی و توانایی و سخاوت و شجاعت و سایر کمالات خود را دوست داریم. در مقابل از «نداری»های خود در آزاریم.
همواره از خود میپرسیم: چرا من پول ندارم، چرا خانه آن چنانی ندارم، چرا خودروی فلانی را ندارم، چرا فرزندم فلان طور نیست، چرا پدرم فلانی نیست، چرا مادرم بهمانی نیست . . . و مدام آرزو میکنیم: کاش پول داشتم، کاش آن چنان خانهای و این چنین خودرویی داشتم، کاش فرزندم، پدرم، مادرم فلان خصوصیت را داشتند، کاش به فلان پست و مقام رسیده بودم، کاش فلان دانش را داشتم. کاش من نیز اهل سخاوت بودم، کاش شجاعت نیز در من به جای ترس نشسته بود، کاش من نیز از مقربان درگاه ربوبی بودم.
آری من دوست دارم دارا باشم و از «نداری»های خود رنج میبرم. دارایی سرور و بهجت می آفریند و «نداری» درد میآورد.
گفتیم «نداری» درد دارد، اما چو نیک بنگریم، بسیاری از «ندار»ها از «نداری» خود درد ندارند. عقل ما آدمیان در یک رتبه نیست، اما کدامین آدمیزاد را دیدهای که از «نداری» مراتب بالاتر عقل درد بکشد، از خود بپرسد چرا عقل بیشتری ندارم و آرزو کند کاش میداشتم؟
گاه دو تن «نداری» یکسانی دارند، اما یکی از «نداری» خود درد دارد و دیگری انگار نه انگار. بسیاری در عالم، «ندار»ند و درد نیز ندارند. پس «نداری» به تنهایی درد نمیآورد. اصلا به گفته اهل فلسفه، «نداری» خود «نداری» است، نه به داشتن است، پس چگونه چیزی به دنبال خود بیاورد.
آری «نداری»، درد ندارد، دانایی به «نداری» درد دارد. «ندار»های هستی فراواناند، اما از ایشان تنها داناها درد «نداری» دارند و درد هر دانایی به اندازه دانایی اوست. هر اندازه دانایی به «نداری» بزرگتر، درد «نداری» در نهان وجود دانا عمیقتر. عمق درد «نداری» هر کس به بزرگی داناییاش به «نداری» خویش است.
●➼┅═❧═┅┅───┄
🆔 @MAbdullahi
✅ راهاندازی کانال «درسگفتارها و نوشتههای مهدی عبداللهی» در پیامرسان بله
با سلام محضر همراهان گرامی
با توجه به عدم پشتیبانی کامل ایتا از فایلهای صوتی و تصویری، کانال «درسگفتارها و نوشتههای مهدی عبداللهی» در پیامرسان بله راهاندازی شد.
تمامی مقالات و درسگفتارها و سخنرانیها در آن کانال بارگذاری خواهد شد.
آدرس کانال:
https://ble.ir/mabdullahi
●➼┅═❧═┅┅───┄
✍️ مهدی عبداللهی
🆔 @MAbdullahi