eitaa logo
ظهوریان
1.4هزار دنبال‌کننده
882 عکس
288 ویدیو
9 فایل
نماینده مردم مشهد و کلات در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آدرس دفتر: خیابان صاحب الزمان ۲۱، ساختمان دفاتر نمایندگان، طبقه سوم شماره تلفن: 09153807503
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹استراتژی سطل آب امام خمینی در مسئله فلسطین دلالت بر این دارد که اگر هر مسلمانی به اندازه توان و ظرفیت شخصی خود کنشی را در مواجهه دشمن صهی..یست انجام دهد، چیزی از رژیم جعلی باقی نخواهد ماند. 🔹بنیاد کرامت رضوی بستری را جهت کمک مالی جامعه ایران به مردم غزه فراهم کرده است. حال که زمینه حضور مستقیم در عرصه نظامی برای کمک به جبهه مقا.ومت فراهم نیست ، کمترین کنش ما کمک مالی به مردم مظلوم غزه است. کمک‌های شما از مطمئن ترین مسیر ممکن به مردم مظلوم غزه خواهد رسید. 🔻 پرداخت از طریق آدرس : https://keramat.razavi.ir/campaign/%D9%87%D9%85%D8%AF%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%BA%D8%B2%D9%87/1077
4_6012451518542778568.pdf
حجم: 382.3K
🔹 خیال‌پردازی بی‌ثمر / خلا فقدان ایده منسجم درونی شده/ تورم اسناد غیر مکمل 🔹بازتاب بحران سندنویسی ایرانی در تدوین برنامه هفتم 🔹گفتگو در مورد لایحه برنامه هفتم توسعه با فصلنامه نامه جمهور 📌🔖 @mzohurian
❇️ مصاحبه با خبرگزاری ایسنا : احیای جهاد سازندگی چه معنایی دارد و چگونه قابل انجام است؟ 🔹احیای الگوی جهاد سازندگی یعنی ایجاد یک ساختار منعطف و کوچک از نیروهای جهادی که بین ظرفیت‌های داوطلب مردمی، مردم مناطق محروم و ظرفیت‌های نهادی ارتباط برقرار کند. 🔹جهاد سازندگی برای خود یک کلان مساله یعنی عمران و آبادانی روستاها و پیشرفت کشور تعریف کرده بود و ذیل این کلان مساله، ماموریت‌های مختلف را انجام داد. جهاد سازندگی ساختاری منعطف داشت و در آن ساختار از کار تبعیت می‌کرد و به همین دلیل توانست با شروع جنگ تحمیلی به سرعت در این عرصه حضور یابد یا مثلا در زلزله رودبار نقش‌آفرینی کرد. به عبارت دیگر جهاد مبتنی بر مسائل کشور دائماً تغییر شکل می‌داد. 🔹جهاد سازندگی حلقه وصل بین ظرفیت‌های کشور و نیاز روستاها بود، تصریح کرد: جهاد، نیازهای روستا را با مشارکت مردمی شناسایی می‌کرد و نیروهای مردمی را به ظرفیت‌های حکومتی وصل می‌کرد تا مشکلات را حل کنند. با این حال از همان ابتدا نیروهای سیاسی واگرا نسبت به جهاد سازندگی وجود داشت و نظر آنها این بود که جهاد سازندگی به همه امور وارد می‌شود 🔹 آنها از قدرت و نفوذ جهاد را در روستاها برنمی‌تابیدند. بنی‌صدر مخالف جهاد سازندگی و شهید بهشتی و رجایی از حامیان آن بودند. بالاخره سال ۶۲ مصوبه‌ای در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که جهاد سازندگی به وزارتخانه تبدیل شود و با این کار برخی وظایف آن به سایر وزارتخانه‌ها واگذار و مسئولیت آن محدود شد و وظایف جهاد بین سایر دستگاه‌ها تقسیم شد. 🔹 کشور همچنان به کارکرد نهادی مثل جهاد سازندگی با حضور نیروهای داوطلب نیازمند است. برخی معتقدند که چون شرایط اول انقلاب تغییر کرده است پس به جهاد سازندگی هم نیاز نیست و این الگو دیگر جوابگو نیست. در علوم اجتماعی بحثی درباره ارتباط عامل با ساختار وجود دارد. 🔹برخی معتقدند که ساختار از وجود افراد تشکیل شده و آنها کارکرد ساختار را تعیین می‌کنند و در مقابل برخی به ارتباط متقابل ساختار و عامل اعتقاد دارند. براساس اعتقاد گروه اول، دلیل شکل‌گیری جهاد سازندگی، وجود افراد پیامبرگونه بود که کار جهادی کردند. این در حالی است که افراد عادی وارد ساختار جهاد سازندگی شده و در آن ساختار، رفتار مجاهدانه کردند بنابراین اگر الگوی جهاد سازندگی دوباره احیا شود، همین افراد عادی باری دیگر رفتار جهادی خواهند داشت همانطور که با آغاز جنگ در سوریه و عراق مشاهده کردیم چگونه افراد عادی، رفتار مجاهدگونه داشتند. 🔹احیای الگوی جهاد سازندگی یعنی ایجاد یک ساختار منعطف و کوچک از نیروهای جهادی  که بین ظرفیت‌های مردمی، مردم مناطق محروم و ظرفیت‌های حکومتی ارتباط برقرار کند. وظیفه دولت پشتیبانی از این ساختار مردمی است و در واقع بسیج از پایین و پشتیبانی از بالا باید ایجاد شود.  الگوی جهاد سازندگی اگر احیا شود، می تواند همان نقش در پیشرفت و آبادانی کشور در اول پیروزی انقلاب اسلامی را ایفا کند. لینک متن کامل مصاحبه در سایت ایسنا: yun.ir/fqjvoa 📌🔖 @zohurian
هدایت شده از دیده‌بان اندیشه
🔔 نشریه دیده‌بان اندیشه با همکاری مرکز آموزش‌های آزاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار می‌نماید: |علوم انسانی و مساله فلسطین| 🖇 با حضور 🔸شیوه برگزاری: حضورے‌‌| مجازے‌‌ 🔸 شنبه ۱۶ دی‌ماه، ساعت ۸ تا ۱۲ 🔸دانشگاه باقرالعلوم(ع)، تالار امام حسین(ع) 🔰 جهت شرکت در نشست، به آیدی @m110614 پیام دهید. ⚠️ برای شرکت‌کنندگان در نشست، گواهی علمی صادر خواهد شد. 📌آدرس کانال؛ 🆔 @Didebane_andisheh
📅 مسئله نامگذاری ها و موضوع هویت محلی - مختصری در مورد مصوبات تغییر نام شورای شهر مشهد 🔹 چندین ماه پیش به دعوت تشکل‌های فرهنگی محله پورسینا مهمان این محله بودم. موضوع بحث هم نقش هویت در توسعه مناطق محروم بود. این که شما هر چقدر هم در مناطق محروم بسته معیشتی میان مردم توزیع کنی، تسهیلات اشتغال بدهی یا حتی بر توسعه زیرساخت‌ها تمرکز کنی؛ اگر به حلقه مفقوده فعالیت‌های محرومیت زدایی یعنی ایجاد هویت محلی نپردازی پیشرفت پایدار در منطقه اتفاق نخواهد افتاد. 🔹و اگر بر تقویت این حلقه از زنجیره محرومیت زدایی تمرکز نشود بالفرض که شما موفق به خارج کردن افراد از زنجیره فقر هم بشوی، وقتی این تعلق هویتی وجود نداشته باشد فرد به سرعت فضای زندگی خود را به منطقه ای مرفه‌تر تغییر خواهد داد و چه بسا که ارتباطات خود را نیز با زادگاهش قطع کند. یعنی اگرچه مسئله فقر فردی ممکن است تسکین یابد اما پیشرفت منطقه‌ای حاصل نخواهد شد. 🔹مسئله‌ای که تا حدی تجربه فعالیت جمهوری اسلامی در روستاها نیز هست. یعنی اگرچه روستاهای ایران از لحاظ شاخص‌های زیرساختی مثل دسترسی به آب و برق و گاز از شاخص‌هایی بسیار بالاتر از میانگین جهانی برخوردار است؛ اما همچنان مسئله مهاجرت از روستا به شهر برقرار است. چرا که اصولاً مسئله هویت دهی به روستاها اولویت اول برنامه‌های توسعه روستایی نبوده است. 🔹چه بسا بعضا رسانه‌های رسمی کارکرد تخفیف و تحقیر روستایی بودن را ایفا کرده‌اند و تصویر غالبی که از روستایی ارائه داده‌اند فردی پیرمرد و بی سواد است. حتی آنجایی که نهادی مانند جهاد سازندگی سعی کرده به این حلقه ورود پیدا کند، مصوبه مجلس در مورد حذف کمیته فرهنگی جهاد( آن هم با این استدلال که کار فرهنگی مختص روحانیون است) مانع امر شده‌است. 🔹حالا شورای شهر مشهد بعد از تغییر نام عجیب بلوار طبرسی، تغییر نام پورسینا را هم مصوب کرده است. نامی که بخشی از خاطره جمعی و هویت مردم این محله است. ممکن است در برخی از محلات چنین هویتی نسبت به نام خیابان یا محله وجود نداشته باشد 🔹به اعضای شورای شهر که برخی از ایشان از دوستان خوب و قدیمی خود بنده هم هستند توصیه‌ای دارم. در سیاست گذاری به مسئله نمی‌بایست صرفاً قیاسی، از بالا و با اتکا محض به ذهن نگاه کرد. گاهی شیطان در جزئیات است. باید از نزدیک هر مسئله را لمس کرد. کنش مردم هر محله عناصر هویتی آنها و فرهنگ آنها ممکن است حتی با محله همسایه متفاوت باشد. 🔹بلوار طبرسی بخشی از هویت جمعی مردم مشهد است. حتی برخی از زائرین غیر مشهدی امام هشتم هم با آن خاطره دارند. اگر اصلاً مردم خود محل را هم نادیده بگیریم، یک جایی از این تغییر نام‌های کورکورانه می‌لنگد. لذا در ذهن مردم این بلوار امام جواد نخواهد شد. این هم تخفیف حضرت جوادالائمه است و هم به حس نادیده گرفته شدن مردم دامن می‌زند. در مقیاس کوچکتر همین معادله در مورد پورسینا و شهید بزرگواری که نام آن به عنوان جایگزین انتخاب شده برقرار است. 🔹 برای سیاستگذاری حداقل یکبار هر مسئله را باید از نزدیک تجربه کرد. آثار آن را سنجید. وجه فرهنگی هر سیاست حتما اهمیت دارد، اما به پیوست و آثار اجتماعی آن هم باید دقت داشت. 📌🔖 @zohurian
❇️ چرا fatf به هوشمند شدن تحریم‌ها می انجامد؟ 🔹به مناسبت مطرح شدن مجدد موضوع فتف در فضای رسانه‌ای کشور و مباحثات انجام شده پیرامون آن این یادداشت که اولین بار سال نود و هشت در روزنامه قدس منتشر شد، باز نشر می‌شود. Zohurian.ir 📌🔖 @zohurian