♦️ روایت مجلس
🔷 گزارشی در مورد برخی امور اداری و منابع انسانی مجلس
1️⃣ از لحاظ نیروی انسانی هر نماینده امکان بکارگیری دو نفر به عنوان نیروی دفتری یا همراه را دارد که هزینههای آنها به عنوان بخشی از هزینههای ماهیانه دفتری از طرف مجلس پرداخت میشود. علاوه بر این حسب قانون آییننامه داخلی مجلس نمایندگان می توانند ۵ نفر را نیز به عنوان مشاور از دستگاهها و سازمانهای دیگر به دفتر خود مامور کنند. همچنین یک نفر نیرو برای هر دو نفر نماینده، نیز در دفتر تهران از کارمندان مجلس تخصیص دادهاند، که کار پاسخ به تماس ها و ثبت نامهها را انجام میدهد.
2️⃣ دفاتر محلی نمایندگان مشهد در گذشته بر اساس تفاهم شفاهی به صورت رایگان در اختیار آنها گذاشته میشد. با پیگیری نمایندگان جدید مشهد جهت دور جدید قرارداد اجاره ای بین شهرداری و نمایندگان بسته شد. بنده از بعد از انتخابات مجلس در دفتر دکتر بحرینی که قبل از ایشان نیز آقای دکتر شیران در آن مستقر بودهاند، مستقر شدم.
3️⃣ در تهران نیز هر دو نفر نماینده در یک دفتر مشترک مستقر هستند که موجب میشود، تداخل جلسات نمایندگان با یکدیگر بعضا مشکلاتی ایجاد کند. البته بنا هست در آینده دفاتر نمایندگان به ساختمان دیگری در نزدیکی ساختمان شیخ فضل الله منتقل شود که در آنجا هر نماینده دفتر مستقلی خواهد داشت.
5️⃣ جهت دسترسی به سامانههای مجلس مانند سامانه قانونگذاری و نظارت و اتوماسیون و ...، تبلتی در اختیار نمایندهها می بایست قرار میگیرد. جهت ملاحظه مسائل امنیتی غیر از ارتباط با شبکه داخلی مجلس، این تبلت هیچگونه امکان انتقال فایل، نصب نرمافزار و اتصال به اینترنت و ... نخواهد داشت. البته تا کنون این امر محقق نشدهاست و بخش فناوری اطلاعات مجلس دلیل تاخیر را عدم تصمیم گیری هیئت رئیسه در مورد مشخصات این تبلت ها میخواند. این تاخیر باعث شده است که عملاً امکان دسترسی به سامانههای مجلس در ایامی که در تهران نیستیم برای ما سلب شود و در تهران نیز صرفاً از طریق رایانه مسئول دفتر امکان این امکان را داریم.
6️⃣ جهت اسکان نمایندگان شهرستانی در تهران، نمایندگان امکان انتخاب دو گزینه را دارند. استفاده از خانههای سازمانی مجلس یا دریافت مبلغی به عنوان رهن و اجاره از مجلس که در هر دو مورد هزینه مربوطه در طول دوره از هزینه پرداختی ماهیانه دفتری کسر خواهد شد. انتخاب من استفاده از منازل سازمانی مجلس است. به نظرم هم به دلیل نزدیکی به مجلس و هم ثبات در طول دوره ۴ ساله گزینه مناسب تری است. البته به دلیل عدم تخلیه برخی منازل توسط نمایندگان سابق هنوز در این زمینه اقدامی نشدهاست.
#گزارش
#روایت_مجلس
🌐 Zohurian.ir
📌 @zohurian
♦️بازدید از شرکتهای دانش بنیان
🔹همراه با آقای دکتر خالقی معاون پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی و دکتر اسماعیلی رییس پارک علم و فناوری خراسان یک روز را صرف بازدید و جلسه با مدیران شرکتهای دانش بنیان استان کردیم.
ارائه تسهیلات بانکی با سود پایین، ضمانت شرکتهای دانش بنیان در بانک ها، کمک به شرکت آنها در نمایشگاههای بینالمللی و تسهیل ثبت برند در کشورهای دیگر از جمله کمکهایی است که صندوق به این شرکتها ارائه داده بود.
🔹مهمترین مشکلاتی که شرکتها نیز بیان میکردند، در درجه اول تامین مالی طرحهای توسعه ای و سرمایه در گردش، رقابت شرکتهای بخش عمومی و دولتی ( مانند مپنا) با آنها و همچنین عدم رعایت قانون منع واردات کالاهای دارای تولید داخل بود.
#بازدید
#دانش_بنیان
🌐 Zohurian.ir
📌 @zohurian
4.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ مسئله زیارت و دولت جدید
🔷 بخشی از گفتوگو با روزنامه قدس
🌐 Zohurian.ir
📌 @zohurian
♦️دیدار مردمی
🔷 دکتر میثم ظهوریان ابوترابی (نماینده مردم شریف مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی)
❗شنبهها صبح ❗
🔷 برای هماهنگی حضور از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ با شماره تلفن ۳۷۰۵۰۳۶۰_۰۵۱ یا ۰۹۱۵۳۸۰۷۵۰۳ تماس بگیرید.
🌐 Zohurian.ir
📌 @zohurian
13.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ بازدید از شرکتهای دانشبنیان مشهد
بخش اول
🌐 Zohurian.ir
📌 @zohurian
ظهوریان
♦️تغییر مرز تقسیمات کشوری بجای اصلاح حریم شهر
🔸بخشی از گفت و گو با روزنامه قدس درباره بلاتکلیفی مرز محدوده و حریم مشهد
🔹 یکی از موضوعاتی که برای سالها در نظام اداری کشور بلاتکلیف بوده تعیین تکلیف مرز محدوده و حریم شهر مشهد است که این مسئله به ویژه پس از شکل گیری شهرستان طرقبه شاندیز تشدید شد و عملاً بلا تكليف ماند و عمده ترین مسئله ای که سبب ایجاد این مشکل شده نبود تطابق مرز تقسیمات کشوری شهرستانها با محدوده و حریم شهرهاست.
🔹یکی از اسنادی که میتوانست این مسئله را تا حدودی حل کند تعیین تکلیف طرح جامع مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری مبنی بر تعیین تکلیف مرز محدوده و حریم شهر مشهد است که در این سند محدوده و حریم شهر مشهد به طور صریح مشخص شده است اما اخیراً مطلع شدیم استانداری بنا دارد در شورای برنامه ریزی استان برخلاف طرح جامع مصوب مشهد، محدوده و حریم شهر مشهد را در بخش غربی تحدید یا محدود کند.
🔹نخستین نکته ای که در این چارچوب لازم است به آن توجه شود تبعات اجتماعی مسئله است. در منطقه مورد اختلاف هسته های سکونتی و روستایی وجود دارد که به طور سنتی خود را متعلق به شهر مشهد میدانند و جدا شدن این مناطق از شهر مشهد می تواند نارضایتی جدی در مردم ایجاد کند. یکی از نقدهای جدی ما نمایندگان مردم مشهد این است که این جنس از تصمیم ها نیاز به پیوست و مطالعه اجتماعی دارد و در حال حاضر هیچ گونه مطالعه ای در مورد نوع نگرش مردم به این مسئله و تبعات اجتماعی و امنیتی احتمالی این تصمیم صورت نگرفته است.
🔹 هرگونه تغییر در محدوده و حریم مصوب شده در طرح شورای عالی شهرسازی و معماری منجر به بی برنامگی و طولانی شدن برنامه ریزی و آسیب هایی مانند ریزدانه شدن اراضی و افزایش خرید و فروش قولنامه ای خواهد شد. همچنین تغییر محدوده و حریم مصوب طرح جامع و تفصیلی را با چالش مواجه خواهد کرد.
🔹 از سوی دیگر در ماده یک قانون تعاریف محدوده و حریم شهر و روستا و شهرک و نحوه تعیین آنها که در سال ۱۳۸۴ در مجلس مصوب شده است بر لازم الاجرا بودن ضوابط و مقررات شهرسازی در محدوده شهر تأکید شده، بنابراین نقض طرح جامع مصوب شورای عالی شهرسازی با این قانون در تضاد است.
🔹 در حوزه اقتصادی نیز عمده کارفرمایان و کارگران کسب و کارها و واحدهای تولیدی مستقر در این محدوده در شهر مشهد زندگی میکنند که عملاً الحاق این مناطق به شهر دیگر این واحدها را در انجام امور جاری اداری با چالشهای زیادی رو به رو خواهد کرد.
🔹 در نامه ای که از طرف مجمع نمایندگان شهرستانهای مشهد و کلات به استاندار خراسان نوشتیم به استناد ماده یک قانون تعاریف محدوده و حریم و همچنین تبصره ذیل بند ۲ دستورالعمل اجرایی این قانون که تأکید شده در مواردی که استانداری تشخیص بدهد میتوان به جای اصلاح حریم شهر مرز تقسیمات کشوری بخش و شهرستانهای ذی ربط را تغییر داد تا مغایرت رفع شود. از استاندار خواسته ایم تا تصمیم گیری در مورد محدوده مورد اختلاف به شکلی باشد که محدوده و حریم مصوب در طرح های جامع و تفصیلی شهر مشهد رعایت و تثبیت شود.
#حریم_مشهد
🌐 Zohurian.ir
📌 @zohurian