سال های متمادیست که با سیاست های اقتصادیِ خود تیشه به ریشه ی معیشت مردم زده اند و خود بعضا تبدیل به الیگارشیِ زراندوز در نظام شده اند، اما همواره خود را طلبکار و غیرمقصّر نشان می دهند! آن میزان که انقلاب اسلامی از سیاست های تجویزی این جماعت ضربه خورده، از دشمن بیرونی هرگز!
@taammolatenazari
هدایت شده از حکمران
🟠 مقاله فرمانده سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی با عنوان
"خاورمیانه پسا ایران"
-اسرائیل امیدوار به فروپاشی ایران است.
-دیپلماسی بهترین گزینه برای پایان دادن دائمی به جاهطلبیهای هستهای ایران است.
-حمله کار مشترک و نشانه اتحاد ویژه آمریکا و اسرائیل بود.
🌐 foreignaffairs.com/israel/post-iranian-middle-east
✍🏻دکتر فؤاد ایزدی
حکمران؛ روایت عمیق سیاست و اقتصاد🔻
@HokmranOnline
تأمُّلاتِ نظری
سال های متمادیست که با سیاست های اقتصادیِ خود تیشه به ریشه ی معیشت مردم زده اند و خود بعضا تبدیل به
✍️ بنگاه رسانه ایِ #دنیای_اقتصاد تریبون اصلیِ جریان نئولیبرالیسم در جمهوری اسلامی ایران است. اگر می خواهید بدانید مواضعِ اقتصادی و بعضا سیاسیِ جریانِ #نئولیبرالیسم_ایرانی چیست و چگونه است، اخبار دنیای اقتصاد را پیگیر باشید. واقعا جای تعجب دارد، چنین بنگاه پُر خرجِ رسانه ای چگونه هزینه های خود را تامین می کند؟! اساسا اسپانسر یا اسپانسرهایش چه اشخاص و جریانات و شرکت هایی هستند؟!
#صرفا_برای_تأمل
@taammolatenazari
✍️ دکتر محمد باقر قالیباف از چهره های سرشناس اصول گرایی است. اما اگر شخصا بخواهم او را امروز و به لحاظ گفتمانِ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی اش تبیین کنم باید بگویم:
1️⃣ در اظهاراتِ فرهنگی اش به شدت محتاط و به نوعی تساهل و تسامح فرهنگی قائل شده است.
2️⃣ در گفتمان سیاسی اش شدیدا اهلِ وفاق شده! و هنوز حتی بعد از جنگ ۱۲ روزه با رژیم صهیونی، مذاکره را نوعی سلاح برای جنگ می داند!!!
3️⃣ و گفتمان اقتصادی اش در قالبِ نسخه های تجویزی جریانِ نئولیبرالیسم بروز و ظهور یافته است.
پ.ن: راه ارزیابی این دعاوی، بررسی دیدگاه های دو سال اخیر ایشان است. از اینرو؛ آن را که عیان است چه حاجت به بیان است
@taammolatenazari
اونقدری که دنبال "حواشی" هستیم، به "متن" توجه نمی کنیم؛ و این به شدت خطا و ضربه زننده است!
🎥 مناظره ی عبدالکریم سروش و حجة الاسلام ابوالقاسم علیدوست با عنوانِ "عقلانیت و شریعت؛ گستره ی فقه"
پ.ن: به علاقه مندانِ مطالعات علوم انسانی تماشای این مناظره رو پیشنهاد می کنم. [به نظر حقیر، برای جوان مؤمن انقلابی این جنس مباحث "متن" هستند و الباقی "حواشی"؛ اگر بناست کاری درخور برای انقلاب انجام دهیم، باید این جنس مباحث را عمیق و دقیق بفهمیم و بیاموزیم و نهایتا بکار ببریم.]👇
https://www.aparat.com/v/mtucq9q
@taammolatenazari
هدایت شده از حکمران
🔴 شماره جدید حکمران منتشر شد
🌊 اخلال در گذرگاهها| سرمقاله دکتر سید یاسر جبرائیلی
▪️پروندهای تحلیلی-راهبردی با ارزیابی پیامدهای منطقهای، نفتی، امنیتی و اقتصادی
📊 اقتصاد جنگی؛ بازگشت به تجربه موفق دهه ۶۰
در میزگرد اختصاصی «حکمران» با دکتر حسین راغفر و دکتر حسین صمصامی:
▪️ چرا اقتصاد ایران هیچگاه آرایش جنگی نداشت؟
▪️ نسبت نرخ ارز، نابرابری و نارضایتی در جنگ اقتصادی
▪️ چالش حکمرانی پولی و مسئله تورم هدفمند
🌍 جنگ ۱۲ روزه ایران و اسرائیل؛ نزاع بر سر مرکزیت ژئوپلیتیک جهان
🔹 حجتالاسلام حسین مهدیزاده در گفتوگوی ویژه:
▪️ ما خاورمیانه نیستیم، ما خودِ میانهایم
▪️ پروژه اسرائیل برای سیطره بر کریدورهای جهانی
▪️ بازگشت چین و ایران؛ آغاز فروپاشی نظم غربی
⚖️ اقتصاد اسلامی؛ چرا مستقل و متعادل است؟
🔸 مقایسه تطبیقی مکاتب کاپیتالیسم، سوسیالیسم و اسلام | نصر حمادی
💥 زخم نئولیبرالیسم؛ جراحی لازم است نه مُسکّن
🔸 نقد رویکردهای تعدیل ساختاری، کالاییسازی انرژی، و تسلیم برابر دست نامرئی بازار | حسین عباسیفر
نسخه PDF را از لینک زیر تهیه فرمائید:
https://zarinp.al/727439
6.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍️ این سخنانِ عمیق و دقیقِ رهبری معظم انقلاب را بارها باید گوش کرد و به خاطر سپرد تا عده ای خائن و برخی جاهل، نتوانند بواسطه ی عِناد و درک و فهمِ سطحی شان از عرصه ی حکمرانی، جلوی رشد و عقلانیت آحاد جامعه خصوصا جوانان را بگیرند. کسانی که به لطائف الحیلی مُنکر و مانعِ حرکت جامعه به سمت عقلانیت و رشدِ حداکثری اش هستند، و اساسا خواهانِ جامعه ای اکثرا تابع و مقلدند، نه کنشگر و منتقد! اگر دلسوز، دغدغه مند و نگرانِ تداوم و استمرار انقلاب اسلامی هستیم، باید جامعه ای پویا، کنشگر و منتقدِ وضع موجود شکل دهیم، نه جامعه ای راکد، تسلیم و قانع به وضع موجود. بنابراین؛ حیاتِ انقلاب اسلامی، در گروِ کُنشگری و انتقاد است، نه سکوت و رکود در ساحتِ حکمرانی.
پ.ن: اصول و قواعدِ #روش_تحلیل رو بیاموزید تا بتوانید خودتان در شرائط حاد و بغرنج و غبارآلود سره از ناسره را تشخیص دهید. به لحاظ تحلیلی سعی کنید مستقل بار بیایید نه تابع و متأثر از اشخاص و جریان ها. تداوم و استمرار انقلاب در گروِ وجود چنین اشخاصی است، نه انسان های سطحی نگر، مقلد و راکد و منفعل.
@taammolatenazari
هدایت شده از حکمران
18.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توضیحات مهم دکتر سید یاسر جبرائیلی از جزئیات فاجعه #مکانیزم_ماشه، بندی در یک توافقنامه که در تاریخ بشریت بی سابقه است.
حکمران؛ روایت عمیق سیاست و اقتصاد🔻
@HokmranOnline
🔴 تخصص در یکایکِ ابواب فقه!
🔸 حاج شيخ [عبدالکریم حائری] در فقه يك نظرى داشت، مى فرمود: چون فقه پنجاه باب است، از اول باب طهارت تا حدود و ديات، اول كسى كه فقه را به اين طريق مُبوّب كرد، «مرحوم محقّق» بود كه «شرايع» را نوشت. پيش از او شيخ طوسى در «مبسوط» ترتيبى داد، ولى به اين ترتيب نبود. «مُحقّق» بود كه فقه را به پنجاه باب مُبوّب كرد. مسائل هر بابى را سَوا سَوا كرد و هر كدام را در باب خودش گنجانيد. چيز اعجوبهاى بود. بعدا هر كه آمد، از او تبعيت كرد.
🔸️ علّامه، محقّق ثانى، شهيد اول، شهيد ثانى، شيخ انصارى و همه هر كه آمد تبعيت از او كرد. اين چه مُحقّقى بوده كه اين همه محقّقان آمدند، ولى رويه او را تغيير ندادند!؟
🔸 ولی حاج شيخ [عبدالکریم حائری] مىفرمود: هر بابى از اين ابواب، يك متخصّص لازم دارد. چون ابواب فقه خيلى مُتشتّت و اقوال و ادلّه عقليه و نقليه و اِجماعاتش تتبّع زياد مىخواهد و افراد سريع الذهن لازم دارد، و اين عمر انسانى كفايت نمىدهد كه پنجاه باب را بطور شايسته و آن طور كه بايد و شايد تحقيق كند، پس خوب است براى هر بابى يك شخصى متخصّص بشود.
🔸️ مثل اين كه در طبّ، متخصّص وجود دارد؛ يكى متخصّص گوش است، يكى متخصّص اعصاب، يكى متخصّص چشم، يكى متخصّص اسافل اعضاء و يكى متخصّص سر و ... هر كسى يك تخصّص دارد.
🔸 حاج شيخ [عبدالکریم حائری] مى فرمود: خوب است در فقه هم متخصّص داشته باشيم، يكى متخصّص صلاة باشد، يكى متخصّص طهارت باشد، يكى متخصّص خمس باشد، و همين طور. و آن وقت هر سؤال و استفتايى كه مى آيد، به متخصّص آن ارجاع دهيم تا او جواب بدهد.
📚 یادنامه ی آیت الله اراکی، ص ۱۹۳ - ۱۹۴
@taammolatenazari
تأمُّلاتِ نظری
🔴 تخصص در یکایکِ ابواب فقه! 🔸 حاج شيخ [عبدالکریم حائری] در فقه يك نظرى داشت، مى فرمود: چون فقه پنجا
مادامی که #فقه رویکرد فردی داشته و به ساحتِ حکمرانی ورود جدی نکند، نه ساختارسازیِ مبتنی بر شریعت می توان داشت و نه فقه موجود می تواند مشکلات و معضلات جامعه اسلامی را مرتفع کند. البته بعد از انقلاب، نگاه به فقه و اساسا مباحثِ فقهیِ حوزه های شیعه رشد چشمگیری داشته، لکن آنگونه که باید نشده و در تراز انقلاب اسلامی نبوده است. بی شک آینده ی فقه شیعه روشن است؛ لکن تلاش و مجاهدتِ همه جانبه ی حوزویان را می طلبد.