eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
35.2هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
2.3هزار ویدیو
428 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: https://www.tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
روش های جریان #حق در مقابل #باطل به طور خلاصه عبارت است از: ۱- #مقاومت و تحرک قدرتمندانه بعضی خیال می‌کنند #امام_حسن_مجتبی ترسید که بجنگد، نه؛ #امام_حسن_مجتبی قاطعانه عازم به جنگ بود و جزو شجاعان عرب بود. @t_manzome_f_r
📗بریده‌ای از جلسۀ شانزدهم کتاب طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن رستاخیز اجتماعی نبوت در تمام جامعه‌‌هايى كه پيغمبرى ظهور كرده، با اين داعيه ظهور كرده؛ يعنى آمده تا جامعه را از شكلى غلط، از شكلى ناموزون، از شكلى توأم با ظلم و جُور و ستم، تبديل كند به‌شكلى موزون، به‌شكلى زيبا، به‌شكلى عادلانه؛ اين يك مطلب. رستاخيز نبوت اين است. هر نبى‌‌اى كه در هر اجتماعى مبعوث شده و ظهور كرده، سر اين ظهور كرده، اين را بدانيد. به‌‌طوركلى، هيچ پيغمبرى نبوده كه آمده باشد تا براى مردم، يك مقدار مسائل فرعى و جزئىِ زندگى را بيان بكند. البته پيغمبران بزرگ كه پيغمبران اولوالعزم مى‌‌ناميم و به‌اين‌عنوان آنها را مى‌‌شناسيم، اينها قطب‌‌هاى انقلابات الهى بودند، و پيغمبران ديگر، بعضى مى‌آمدند دنبالۀ انقلاب آنها را مى‌‌گرفتند، بعضى مى‌‌آمدند كار آنها را تكميل مى‌‌كردند، بعضى مى‌‌آمدند كار آنها را به ثمر مى‌‌رساندند، بعضى مى‌‌آمدند رجعت‌‌هايى كه بعد از انقلاب‌‌هاى به ثمر رسيدۀ آنها به‌وجود مى‌‌آمده، برگردانند، باز يك انقلاب نوينى به‌وجود بياورند؛ همان كارى كه اوصيایِ پيغمبر ما، بعد از رحلت پيغمبر ما انجام مى‌‌دادند؛ كار اميرالمؤمنين، كار امام حسين، كار ائمۀ ديگر، كار علماى امت اسلام و كارِ بالاخره صاحب‌الزمان، ولى‌عصرصلواةالله‌‌وسلامه‌‌عليه. @t_manzome_f_r
دومین روش جریان #حق در مقابل تهاجم #باطل عبارت است از، #تبلیغ. کار #تبلیغ در دستگاه حق اهمیتش بسیار زیاد است منتها جریان حق در #تبلیغ دستش بسته است و از هر شیوه و روشی نمی تواند استفاده کند. @t_manzome_f_r
هدایت شده از کرمانشاه را می سازیم
واریزی یکی از اعضای طرح از شهر تهران، جهت کمک به مردم کرمانشاه ☑️انفاق کارِ همه کس نیست. انفاق کار مردمان باهوش است، آن‌هایی که خلأها و نیازها را می‌فهمند و حاضر می‌شوند بجا آن خلأها و نیازها را پر کنند. سپاسگزاریم 🌹 @kermanshah313
آن چیزی که در #دستگاه_حق خیلی مهم است و در شیوه های آنها مورد توجه است این است که اصرار دارند که #ارزش_ها را به هر قیمتی حفظ کنند و در نهایت عقب نشینی تا حد و مرز حراست از بقای مکتب. @t_manzome_f_r
#حق اگر دید که ایستادن او موجب می شود که اصل مکتب به خطر بیفتد عقب نشینی می کند، ننگ و عارش نمی آید از عقب نشینی. @t_manzome_f_r
تشکیلات پنهانی شیعه... ۲۵۰_ساله بعد از حادثه امام حسین علیه السلام مقداری مردم مرعوب شدند، لکن آن چنان ترسی نبود که به کلی نظام پیروان اهل بیت را بر هم بریزد. دلیلش هم این است که ما می بینیم حتی در هنگامی که اسرای کربلا را به کوفه آوردند، حرکاتی مشاهده می شود که این حرکات حاکی از وجود است. البته وقتی از سخن می گوییم منظور یک منسجم کامل به شکلی که امروز در دنیا معمول است، نمی باشد؛ بلکه منظورمان رابطه های است که مردم را به یکدیگر متصل می کند و وادار به فداکاری می نماید. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۲۰۶ @t_manzome_f_r
نمونه های کم نظیر کشتار در تاریخ اسلام... ۲۵۰_ساله عبدالله‌بن‌‌حَنظَله یکی از مردمان با شخصیت و موجه بود که پیشاپیش مردم علیه یزید قیام کردند و یزید را خلع و مردم را به سوی خود دعوت نمودند. این حرکت موجب آن گردید که یزید از خود عکس العمل نشان دهد و در نتیجه یکی از سرداران پیر و فرتوت بنی امیه به نام مسلم‌بن‌عُقبه را همراه با عده ای به مدینه فرستاد و از او درخواست کرد که مردم را خاموش کند. مسلم‌بن‌عقبه به آمد و چند روزی شهر را به منظور در هم شکستن مقاومت مردم محاصره کرد. سپس وارد شهر شد و آن قدر کشتار و ظلم کرد و فجایع به بارآورد که در تاریخ جزءِ نمونه های کم نظیر است. او چنان در کشتار و ظلم زیاده روی کرد که پس از آن حادثه او را مُسرف نام گذاشتند و به او مُسرف بن عُقبه می گفتند. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۲۰۹ @t_manzome_f_r
ایستادگی قاطعانه حکومت... ۲۵۰_ساله واقعه ی حرّه، بزرگ ترین وسیله ارعاب دوستان و پیروان اهل بیت شد، به خصوص در مدینه که عده ای گریختند، عده ای کشته شدند و گروهی از یاران خوب اهل بیت همچون عبدالله بن حنظله و دیگران به شهادت رسیدند و جایشان خالی ماند. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۲۱۰ @t_manzome_f_r
 «امام موسي‌كاظم(عليه‌السلام)»: مَن حَمِداللهَ عَلي النِّعمةِ فَقد شَكَرهُ وَ كانَ الحمدُ اَفضَل مِن تِلكَ النِعمةِ. كسي كه بر نعمتي حمد خدا را كند و الحمدلله بگويد او را شكرگزاري كرده است و اين حمد او از آن نعمتي كه به او داده أفضل و بالاتر است. (بحار، ج ٧١، ص ٣١) @Manzome_fekri110 سلااام. ادمین هستم، منتظر نظرات شما عزیزان
نظر کاربر " فدایی ولایت " در مورد کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔰🔰 سلام علیکم بنظر میرسد طرح کلی کتابی است مرجع، که پایه ی سایر کتب هست و در مطالعه سایر نمیتوان به آن رجوع نکرد.... سپاس از شما 🌹 @t_manzome_f_r