eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
35.2هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
2.3هزار ویدیو
429 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: https://www.tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
پایان از ۹صفحه چهاردهم کتاب انسان ۲۵۰ ساله👆👆👆
روزی که #امیرالمؤمنین به حکومت رسید، از مصر تا شمال آفریقا در حیطه‌ی #حکومت_اسلام بود. بنابراین ثروت زیادی به وجود آمده بود، لذا کشور اسلامی ثروتمند شده بود. @t_manzome_f_r
#امیرالمؤمنین در این پنج سال با عمل و سیره و شیوه‌ی حکومت خود نشان داد که همان اصول درخشان صدر نبوت (توحید، عدل، انصاف و مساوات، برابری بین انسان‌ها) قابل اجراست. @t_manzome_f_r
در مقابل مسئله‌ی عدالت اجتماعی، مسئله‌ی احیای اصول نبوی، دوباره بنا کردنِ #بنای_اسلامی مستحکمی که پیغمبر گذاشته بود، #امیرالمؤمنین سه جنگ را تحمل کرد. @t_manzome_f_r
#امیرالمؤمنین می خواهد به دنیا نشان دهد که این #اصول_اسلامی در همه‌ی شرایط قابل پیاده شدن است. اصول اسلامی عبارت است از عدالت، توحید، انصاف با مردم، ارج نهادن به حقوق مردم، رسیدگی به حال ضعفا، ایستادگی در مقابل جبهه های ضد اسلام و دین، پافشاری بر مبانی حق و اسلام و دفاع از حق و حقیقت. @t_manzome_f_r
در زندگی و شهادت این بزرگوار (امیرالمؤمنین) سه عنصر جمع شده است؛ #اقتدار، #مظلومیت و #پیروزی. #اقتدار: قدرت او در اداره‌ی مشکل ترین عرصه های نظامی، در هدایت ذهن ها و فکرها به سوی عال ترین مفاهیم اسلامی و انسانی. @t_manzome_f_r
پایان از ۹صفحه نهم کتاب انسان ۲۵۰ ساله👆👆👆
روش های جریان ... ۲۵۰_ساله روش های جریان در مقابل تهاجم به طور خلاصه عبارت است از اول و تحرّک قدرتمندانه. بعضی خیال می کنند امام حسن مجتبی ترسید که بجنگد، نه؛ امام حسن مجتبی قاطعانه عازم به جنگ بود و جزو شجاعان عرب بود منتهی شرایط، شرایط جنگیدن نبود. دوم .کار تبلیغ در دستگاه اهمیتش بسیار زیاد است منتها جریان حق در دستش بسته است و از هر شیوه و روشی نمی تواند استفاده کند. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۵۶ @t_manzome_f_r
📗بریده‌ای از جلسۀ دوم کتاب طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن ایمان ۲ نشانۀ ایمان چیست‌؟ اقامۀ صلاة، نماز را در جامعه به‌‌پا داشتن، همگان را نمازخوان کردن، نه به‌‌معنای اینکه یک عبادت همه انجام بدهند، (دلم می‌‌خواهد که ذهنتان را از قالب الفاظ، خارج ببرید، وسیع‌‌تر فکر کنید. من هم همان‌‌جور فکر می‌‌کنم. الفاظ، کوچک و نارسا و قاصرند.) نه‌‌اینکه فلانی نمازخوان نیست، نمازخوانش کنیم؛ یعنی جامعۀ نمازخوان، یعنی جامعه‌‌ای که دائماً به یاد خدا و در راه خداست. جامعه‌‌ای که می‌‌گوید «اِيّاكَ نَعبُدُ وَ اِيّاكَ نَستَعينُ» جز خدا کسی را عبادت و عبودیت نمی‌‌کند و جز به خدا به هیچ‌‌کس دیگر اتکاء و از کسی استعانت نمی‌‌جوید. جامعة نمازخوان یعنی آن جامعه‌‌ای که هر روز از سردمداران فساد، یعنی مَغضوبٌ عَلَیهِم و از دنباله‌‌روان فساد، یعنی از «ضالّین» تبرّی می‌‌جوید. نماز اینهاست. @t_manzome_f_r
ارزش گرایی.... ۲۵۰_ساله آن چیزی که در خیلی مهم است و در شیوه های آنها مورد توجه است این است که اصرار دارند که را به هر قیمتی حفظ کنند و در نهایت عقب نشینی تا حد و مرز حراست از بقای مکتب. یعنی اگر دید که ایستادن او موجب می شود که اصل مکتب به خطر بیفتد عقب نشینی می کند، ننگ و عارش نمی آید از عقب نشینی. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۵۸ @t_manzome_f_r
رضای خدا، اصل است... ۲۵۰_ساله اصل در زندگی این است که انسان را جلب کند. اصل این است که انسان را انجام بدهد، ولو برگشتن از یک حرفی باشد، برگشتن از یک خطی باشد، عقب نشینی از یک موضعی باشد. هرچه که خدا می خواهد، هرچه که خدا راضی است؛ این یک است در زندگی ائمه علیهم السلام. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۵۹ @t_manzome_f_r