#منشور_عدالتخواهی
بخش۲
🔸۷- اگر #عقلانیت نباشد؛ عدالت، «ضدعدالت» میشود
اگر عقلانیت در عدالت نباشد، گاهی اوقات عدالت به ضد خودش تبدیل میشود؛ اگر درست در باب عدالت محاسبه نباشد. خیلی از کارها را گاهی بعضی از این گروههای تند و افراطی توی این کشور به عنوان عدالت کردهاند، که ضد عدالت شده. اتفاقاً حالا همان تندیهای آن حضرات موجب شده که خود آنها صد و هشتاد درجه گرایشهایشان عوض بشود! جور دیگری حرف بزنند، جور دیگری فکر کنند، جور دیگری عمل بکنند.
۱۳۸۸/۰۶/۱۶
اگر عقل و خرد در تشخیص مصادیق عدالت به کار گرفته نشود، انسان به گمراهی و اشتباه دچار میشود؛ خیال میکند چیزهایی عدالت است، درحالیکه نیست؛ و چیزهایی را هم که عدالت است، گاهی نمیبیند.
۱۳۸۴/۰۶/۰۸
🔹۸- منظور از عقلانیت، #محافظهکاری_نیست
عقلانیت و محاسبه که میگوییم، فوراً به ذهن نیاید که عقلانیت و محاسبه به معنای محافظهکاری، عقلگرایی و تابع عقل بودن است. عاقل بودن و خرد را به کار گرفتن با محافظهکاری فرق دارد. محافظهکار، طرفدار وضع موجود است؛ از هر تحولی بیمناک است؛ هرگونه تغییر و تحولی را برنمیتابد و از تحول و دگرگونی میترسد؛ اما عقلانیت اینطور نیست؛ محاسبهی عقلانی گاهی اوقات خودش منشأ تحولات عظیمی میشود. انقلاب عظیم اسلامی ما ناشی از یک عقلانیت بود. بنابراین عقلانیت با محافظهکاری فرق دارد. محاسبهی عقلانی را با محاسبهی محافظهکارانه بههیچوجه مخلوط نکنید؛ اینها دو چیز است.
۱۳۸۴/۰۶/۰۸
🔸۹- نباید به اسم عدالتخواهی، #اخلاق را زیر پا گذاشت
اگر به نام عدالتخواهی و به نام انقلابیگری، اخلاق را زیر پا بگذاریم، ضرر کردهایم؛ از خط امام منحرف شدهایم. اگر به نام انقلابیگری، به نام عدالتخواهی، به برادران خودمان، به مردم مؤمن، به کسانی که از لحاظ فکری با ما مخالفند، اما میدانیم که به اصل نظام اعتقاد دارند، به اسلام اعتقاد دارند، اهانت کردیم، آنها را مورد ایذاء و آزار قرار دادیم، از خط امام منحرف شدهایم.
۱۳۹۰/۰۳/۱۴
🔹۱۰- کار را #بیجنجال پیش ببرید
من در همان نامهی هشت مادّهای هم همین سفارش را کرده بودم؛ گفتم کار را بیجنجال پیش ببرید. ما میخواهیم حقیقتاً با فساد مبارزه شود؛ جنجال لازم نیست. بله، خبررسانی به مردم خوب است. وقتی کار تمام شده باشد، آن مقداری که لازم باشد، خبر رسانی شود. کار هم صورت میگیرد.
۱۳۸۲/۰۲/۲۲
🔸۱۱- انتقاد #شخصی و #مصداق_سازی نکنید
گفتمان عدالت خواهی را فریاد کنید؛ اما انتقاد شخصی و مصداقسازی نکنید. وقتی شما روی یک مصداق تکیه میکنید، اولًا احتمال دارد اشتباه کرده باشید؛ من میبینم دیگر. من مواردی را مشاهده میکنم - نه در دانشگاه، در گروههای اجتماعی گوناگون - که روی یک مصداق خاصی تکیه میکنند؛ یا بهعنوان فساد، یا به عنوان کجروی سیاسی، یا بهعنوان خط و خطوط غلط. بنده مثلًا اتفاقاً از جریان اطلاع دارم و میبینم اینجوری نیست و آن کسی که این حرف را زده، از قضیه اطلاع نداشته است. بنابراین وقتی شما روی شخص و مصداق تکیه میکنید، هم احتمال اشتباه هست، هم وسیلهای به دست میدهید برای اینکه آن زرنگ قانوندانِ قانونشکن - که من گفتهام قانوندانهای قانونشکن خطرناکاند - بتواند علیه شما استفاده کند. شما زرنگی کنید، شما اسم نیاورید، شما روی مصداق تکیه نکنید؛ شما پرچم را بلند کنید.
۱۳۸۷/۰۲/۱۴
🔹۱۲- #خانگی برخورد کنید؛ نه بیگانهوار و معترض
این گفتمان را باید همهگیر کنید؛ بهگونهای که هر جریانی، هر شخصی، هر حزبی و هر جناحی سر کار بیاید، خودش را ناگزیر ببیند که تسلیم این گفتمان شود؛ یعنی برای عدالت تلاش کند و مجبور شود پرچم عدالت را بر دست بگیرد. اما در برخورد با آنچه شده، باید خانگی برخورد کنید؛ نه بیگانهوار و معترض. بالاخره کارهای زیادی انجام گرفته، احیاناً کوتاهیهایی هم شده؛ اما باید مشکل را حل کرد. نباید نتیجهی قهری نحوهی بیان این باشد که بعد از چندی انسان احساس کند که به کلّ مجموعه بهشدت معترض است؛ نه، شما برای موفقیت کلّ مجموعه دارید تلاش میکنید؛ اصلًا همهی تلاشتان این است که نظام را پیش ببرید.
۱۳۸۳/۰۸/۱۰
#منشور_عدالتخواهی
@t_manzome_f_r
📌مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
چند جمله با جناب حجهالاسلام والمسلمین آقای حاجعلیاکبری🔻
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
▫️بله اصل این است که در عدالتخواهی، انتقاد شخصی و مصداقسازی نشود اما:
🔹۱. عدالتخواهی باید ناظر به واقع و متن جامعه باشد و متنجامعه بستر موضوعات و جزئیات است، نه کلیات مفهومی.
🔸۲. قضیه هفتتپه و دشت مغان و دهها شرکت و بنگاه دیگر، همان جزئیاتی هستند که شخصی نیستند و از قضا رهبر انقلاب از این عدالتخواهیها نیز حمایت کردهاند.
🔹۳. مردم منتظر تحقق گفتمان عدالت با پرچمداری ائمهی جمعه هستند، کما اینکه این پرچمداری و میدانداری جزو وظایف و شئون اصلی ائمهی محترم جمعه است.
🔸۴. مردم دائم، در تریبون نماز جمعه، منتظر خطبههایی هستند که بتواند گرهی از گرههای زندگی جمعی و اجتماعیشان را باز کند و فضا را برای رانتخواران و فاسدین، ناامنتر کند.
🔹۵. ایضاً مردم مشتاق روئیتِ حمایت و پشتیبانی تمام قدِ شورای سیاستگذاری ائمهی جمعه از امامان جمعهی عدالتخواه هستند.
🔸۶. ایضاً مردم سؤالشان این است که شورای سیاستگذاری ائمهی جمعه - خصوصاً رئیس محترم آن شورا - موضعشان در رابطه با عدالتخواهیِ شفاف و صریح و البته قاعدهمند، از طرف ائمهی جمعه چیست؟
🔹۷. ایضاً مردم دوست دارند مرام عدالتخواهی رئیس شورای سیاستگذاری ائمهی جمعه را - بعد از کم کردن نردهی واسط بین مردم و مسئولین در نماز جمعه تهران - ببینید.
🔸۸. گفتمان عدالتخواهی باید در متن جامعه پیاده شود، اینکه امام جمعهای، بیعدالتی و فساد را دور از چشم مردم و فقط از طریق مسئولین امر پیگیری کند، خوب است اما کافی نیست.
مردم باید در جریان امور قرار گیرند.
🔹۹. فرض بر این است که ائمه جمعه افراد متقی و بصیر هستند و بدون اسناد قطعی، فسادی را پیگیری نمیکنند، بنابراین، تذکر این نکته که فساد و جرم جنبهی حقوقی و قضایی دارد و باید مسئولین مرتبط با آن، متولی پیگیریاش شوند، کاملا واضح است و مفروض.
باید دید که تأثیر این تذکرِ درست، ائمهی جمعه را بیشتر به سمت عدالتخواهی هُل میدهد یا محافظهکاری؟!
🔸۱۰. کاش رئیس محترم شورای سیاستگذاری ائمهی جمعه، در کنار اینکه چه نوع عدالتخواهیهایی خوب نیست، در مورد برنامهی این شورا برای تحولِ واقعی، جدّی و سریع در نمازهای جمعه و خطبههای آن را هم بیان میفرمودند.
پ.ن #مهم: در گام دوم انقلاب، بیش از هر زمان دیگری نیاز به نهضت تحول در نمازهای جمعه احساس میشود.
#نهضت_تحول_در_نمازهای_جمعه
@t_manzome_f_r
📌واحد تبیین و تحلیل مجموعهی تبیین
تبیین منظومۀ فکری رهبری
▫️بله اصل این است که در عدالتخواهی، انتقاد شخصی و مصداقسازی نشود اما: 🔹۱. عدالتخواهی باید ناظر ب
#تذکر
این متن ناظر به هر دو قسمت کلیپ منتشر شده از آقای حاجعلیاکبری نوشته شده است.
هدایت شده از نوشتههای انقلابی
کانال #نوشتههای_انقلابی
۱. جوابیههای متن "اندر فواید دشمن و دشمنسازی" نوشتهی آقای مهدی نصیری را در لینک زیر ببینید🔻
https://eitaa.com/enqelabi_nevesht/237
۲. جوابیههای متن "مرگ بر جهالت، مرگ بر تعصب" نوشتهی آقای حائری شیرازی را در لینک زیر ببینید🔻
https://eitaa.com/enqelabi_nevesht/259
۳. جوابیههای متن "بزرگترین تناقض سیاست خارجی جمهوری اسلامی" نوشتهی آقای حائری شیرازی را در لینک زیر ببینید🔻
https://eitaa.com/enqelabi_nevesht/288
۴. جوابیههای متن "تفاوت مهم و استراتژیک ما و پیامبر در حکمرانی" نوشتهی آقای حائری شیرازی را در لینک زیر ببینید🔻
https://eitaa.com/enqelabi_nevesht/340
📌دیدن این کانال قطعا برای بچه انقلابیها سرورآور است🔻
https://eitaa.com/enqelabi_nevesht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #نماهنگ
نقش حضرت #فاطمهی_معصومه در قم شدن قم
#پایگاه_معارف
#رهبر_انقلاب
به مناسبت سالروز نزول اجلال حضرت معصومه به قم
@t_manzome_f_r
📌مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
#اطلاعیه 🔻نشست اعضای مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری در #قم با حضور حجهالاسلام والمسلمین فخریان
#اطلاعیه
🔻نشست اعضای مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری در #قم در سالروز ورود حضرت معصومه "علیهاالسلام" به قم
با حضور حجهالاسلام والمسلمین فخریان
🔸شنبه ۸ آبان، ساعت ۱۵:۱۵
🔹بلوار امین، بلوار جمهوری، اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، طبقه همکف، سالن کوثر
▫️ویژه اعضای معارف ۱و۲و۳
#قم
#سیر_مطالعاتی
#منظومه_فکری
@t_manzome_f_r
📌روابط عمومی مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
🔰عرصهی #فعالیت_دین، تمام گسترهی زندگی بشر است...
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#دومین جلسهی جمعبندی کتاب #همرزمان_حسین "علیهالسلام" با تدریس استاد، حجهالاسلام والمسلمین صلحمیرزایی برگزار شد.
#همرزمان_حسین
#سیر_مطالعاتی
#جمعبندی
@t_manzome_f_r
📌مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
#اطلاعیه
نشست اعضای مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری در #تهران با حضور حجهالاسلام والمسلمین فخریان
زمان: سهشنبه ۱۱ آبان، ساعت ۱۵:۱۵
مکان: میدان بهارستان بسمت سرچشمه، کوچه صیرفی پور، مجتمع شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه)، حسینیه شهدای هفتم تیر
#تهران
#منظومه_فکری
#سیر_مطالعاتی
@t_manzome_f_r
📌مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
#اطلاعیه نشست اعضای مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری در #تهران با حضور حجهالاسلام والمسلمین فخریان
موقعیت نشست اعضای مجموعهی تبیین در تهران، حسینیه شهدای هفتم تیر🔻
https://nshn.ir/aesbvEBbVxi6pA