eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
35.2هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
2.3هزار ویدیو
429 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: https://www.tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
javdaneye_tarikh_k_2149.pdf
حجم: 5.07M
📚 فایل کامل کتاب 🔹کتاب جاودانه‌ی تاریخ (شخصیّت امیرالمؤمنین علی "علیه‌السلام" در بیان حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای) @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
🔖 به اطلاع شما تبیینی‌های عزیز می‌رسانیم که ساعت ۱۷ امروز پنج‌شنبه ۷اسفندماه، همزمان با میلاد سراسر نور حضرت امیرالمومنین (علیه‌السلام) از تمام ظرفیت خود جهت تبلیغ و معرفی مجموعه‌ی تبیین در فضای مجازی (گروه‌ها و کانال‌هایی که داریم) استفاده خواهیم کرد تا افراد بیشتری را با نرم‌افزار انقلاب اسلامی آشنا کنیم. ♦️ پوستر مربوطه جهت انتشار در ساعت ۱۶:۴۵ دقیقه در کانال مجموعه قرار خواهد گرفت. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
🔹رهبر انقلاب اسلامی: انقلاب اسلامی یک  دارد.  اهمّیّت این انقلاب و علّت اینکه این انقلاب زلزله در دنیا ایجاد کرد، این نبود که یک حکومتی را سرنگون کرد؛ نه، علّت این بود که یک منظومه‌ی فکری نو را به دنیا عرضه کرد و امروز هم همچنان در اکناف عالم، این منظومه‌ی فکری در حال پیشرفت است. ۱۳۹۴/۰۶/۱۲ 🔸با همراهی مجموعه‌ی تبیین می‌توانید با رهبر انقلاب (نرم‌افزار انقلاب اسلامی) آشنا شوید. 🔹پاسخ بسیاری از سوالات خود پیرامون انقلاب اسلامی را می‌توانید در مجموعه‌ی تبیین بدست آورید. https://eitaa.com/t_manzome_f_r https://eitaa.com/t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
رهبر معظم انقلاب emam-ali-1-mt.mp3
زمان: حجم: 5.4M
همه‌ی زندگی امیرالمومنین (علیه‌السلام) جهاد در راه خدا بود. تولید شده در مجموعه‌ی تبیین @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا اباعبدالله ▪️هر شب جمعه که زائر قبر تو زهراست... 🏴 لبیک یا حسین @t_manzome_f_r تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🔹دستیابی به آرمان‌های بشری که در ساحت دین تعریف می‌شود، تنها در بستر تشکیل حکومتِ دینی - که با محوریت انسان کامل و نائبان اوست - تحقّق می‌یابد. تشکیل حکومت دین، خود والاترین آرمان‌ تمام انبیاء و اولیای الهی بوده. تشکیل حکومتی دین با هدف در ساحات مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، علمی، تربیتی... حقیقتی است که در همه شرایع آسمانی بر آن تاکید شده است. 🔸ثمره تحقق چنین حکومتی، آزادی بشر از تمام قیود غیر فطری و قرار گرفتن انسانیتِ انسان در مسیر رشد و بالندگی بر اساس ظرفیت‌های بی‌پایان اوست. 🔹در باور اسلام حقیقی، شکل‌گیری مدینه فاضله در مقیاس جهانی، در عصر ظهور حضرت مهدی "عجّل الله فرجه" تجلی می یابد. منبع این اندیشه، سر در چشمه زلال اسلام ناب دارد که بشارت آن در منابع اصیل اسلامی آمده است. 🔸 و که در آن، آرمان تشکیل و حفظ حکومت اسلامی و در نهایت تمدن‌سازی با شیوه‌ی مبارزه با طاغوت و نفی طبقات اجتماعی وجود نداشته نباشد، این، خود مهدویت و است. 🔹مهدویت و انتظاری که مهم‌ترین اصل زندگی ، یعنی سیاست‌ورزی و اداره‌ی جامعه بر اساس دین خدا را نفی یا بی‌اعتنایی می‌کند، این همان مهدویتِ سکولار است که منجرّ به انکار مهدویتِ اصیل خواهد شد. 🔸 که در آن نباشد، اطاعت از نباشد، مهدویت نیست، بازی با یک مقوله‌ی دینی است. مهدویت و انتظار در عصر غیبت، گِره خورده‌ی با مساله ولایت فقیه و اطاعت تامّ از اوست. اسماعیل فخریان @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برجسته‌ترین شعار عبارت است از . مثلاً در دعای ندبه وقتی شروع به بیان و شمارش صفات آن بزرگوار می‌کنیم، بعد از نسبت او به پدران بزرگوار و خاندان مطهّرش، اوّلین جمله‌ای که ذکر می‌کنیم، این است: «این المعدّ لقطع دابر الظّلمه، این المنتظر لاقامة الأمت و العوج، این المرتجی لأزالة الجور و العدوان»؛ یعنی دل بشریت می‌تپد تا آن نجات‌بخش بیاید و ستم را ریشه‌کن کند؛ بنای ظلم را - که در تاریخ بشر، از زمانهای گذشته همواره وجود داشته و امروز هم با شدّت وجود دارد - ویران کند و ستمگران را سر جای خود بنشاند. این اوّلین درخواست منتظران مهدی موعود از ظهور آن بزرگوار است. یا در زیارت آل یاسین وقتی خصوصیات آن بزرگوار را ذکر میکنید، یکی از برجسته‌ترین آنها این است که «الّذی یملأ الارض عدلاً و قسطاً کما ملئتت جوراً و ظلماً». انتظار این است که او همه عالم - نه یک نقطه - را سرشار از کند و قسط را در همه جا مستقر نماید. در روایاتی هم که درباره آن بزرگوار هست، همین معنا وجود دارد. بنابراین انتظار منتظران مهدی موعود، در درجه اوّل، انتظار استقرار است.  درد بزرگِ بشریت، امروز همین مسأله فقدان عدالت است. همیشه دستگاههای ظلم و جور در سطح دنیا به شکلهای مختلف بر مردم جفا کرده‌اند؛ بشریت را زیر فشار قرار داده‌اند و انسانها را از حقوق طبیعی خود محروم کرده‌اند؛ اما امروز این معنا از همیشه تاریخ بیشتر است و رفع این را انسان از ظهور مهدی موعود می‌طلبد و انتظار می‌برد. بنابراین، مسأله، مسأله طلبِ است.  
اوّلین درس عملی از این موضوع این است که نابود کردن بنای ظلم در سطح جهان، نه فقط ممکن است، بلکه حتمی است. این، مطلب بسیار مهمّی است که نسلهای بشری امروز معتقد نباشند که در مقابل ظلم جهانی، نمی‌شود کاری کرد. امروز وقتی ما با نخبگان سیاسی دنیا از ظلم‌های مراکز قدرت بین‌المللی و سیستم جهانىِ ظلم - که امروز به سرکردگی استکبار در همه دنیا وجود دارد - صحبت می‌کنیم، می‌بینیم آنها می‌گویند بله؛ چیزی که شما می‌گویید، درست است؛ واقعاً ظلم می‌کنند؛ اما کاری نمی‌شود کرد! یعنی مجموعه بزرگی از نخبگان که سررشته کار در دنیا در دست آنهاست، اسیر یأس و ناامیدیاند و این یأس و ناامیدی را به ملت‌های خود سرریز می‌کنند و آنها را از این‌که بتوان نقشه ظالمانه و شیطانی امروز دنیا را عوض کرد، مأیوس می‌کنند. بدیهی است که انسانهای مأیوس نمی‌توانند هیچ حرکتی در راه اصلاح انجام دهند. آن چیزی که انسانها را وادار به کار و حرکت می‌کند، نور و نیروی امید است. اعتقاد به مهدی موعود، دلها را سرشار از نور امید میکند. برای ما که معتقد به آینده حتمی ظهور مهدی موعود (علیه‌السّلام) هستیم، این یأسی که گریبان‌گیر بسیاری از نخبگان دنیاست، بی‌معناست. ما می‌گوییم نخیر، می‌شود نقشه‌ی سیاسی دنیا را عوض کرد؛ می‌شود با ظلم و مراکز قدرت ظالمانه درگیر شد و در آینده نه فقط این معنا امکان‌پذیر است، بلکه حتمی است. وقتی ملتی معتقد است نقشه ظالمانه و شیطانىِ امروز در کلّ عالم قابل تغییر است، آن ملت شجاعت می‌یابد و احساس می‌کند دست تقدیر، تسلّط ستمگران را برای همیشه به طور مسلّم ننوشته است.