هدایت شده از کتاب انسان ۲۵۰ ساله
بخش عمده عظمت حضرت زینب از اینجاست که اولاََ موقعیت را شناخت؛ هم موقعیت قبل از رفتن امام حسین به کربلا، هم موقعیت لحظات بحرانی روز عاشورا، هم موقعیت حوادث کشنده بعد از شهادت امام حسین را و ثانیاََ طبق هر موقعیت، یک انتخاب کرد. این انتخابها زینب را ساخت.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۹۱
@ensane250saale
#دشمن_شناسی
حکومتهای مستبد دنیا، صرفهشان به این است که مردم سیاسی نباشند؛ مردم درک و تحلیل و شعور سیاسی نداشته باشند. امّا حکومتی که میخواهد به دست مردم کارهای بزرگ را انجام دهد؛ نظام را میخواهد با قدرت بیپایان مردم به سر منزل مقصود برساند و مردم را همه چیز نظام میداند، مگر مردمش بخصوص جوانان، و بالاخص جوانان دانشجویش میتوانند غیرسیاسی باشند؟!
#سیزدهمین_کتاب_سیر_مطالعاتی_تمدنساز
#استاد_سیدعلی_خامنهای
#تبیین
@t_manzome_f_r
@doshman_shenasi
مجموعهی #تبیین منظومه فکری رهبری
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
#تبیین اساس کار ماست.
تبیین اساس کار ما است. ما با ذهنها مواجهیم، با دلها مواجهیم؛ باید دلها قانع بشود. اگر دلها قانع نشد، بدنها به راه نمیافتد، جسمها بهکار نمیافتد.
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
بسم الله الرحمن الرحیم
عرض سلام و ادب خدمت شما بزرگواران و همراهان عزیز
به اطلاع شما عزیزان میرسانیم، مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری از ۲۵ مهر ۹۶ فعالیت خود را در زمینهی نشر معارف انقلاب اسلامی، بر اساس منظومه فکری رهبری انقلاب، به دو شیوهی سیر مطالعاتی و برگزاری دورههای آموزشی، به صورت سراسری آغاز کرده است. در این بازهی زمانی (در بخش سیر مطالعاتی) ۱۲جلد از کتابهای سیر مطالعاتی، توسط اعضای مجموعهی تبیین و نمایندگان استانها، مورد مطالعه، خلاصهنویسی، نکته برداری، مباحثه و ... قرار گرفته است.
هم اکنون در حال مطالعهی کتاب #سیزدهم، یعنی کتاب #دشمن_شناسی هستیم.
✔️بعضی از کتب مندرج شده در لیست کتب سیر مطالعاتی، از جمله کتاب #ولایت_فقیه، #تشکیلات ، #انسان و #علم، توسط مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری، جمع آوری و تدوین شده است.
اسامی کتبی که تاکنون مطالعه شده است:
۱. طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
۲. ولایت فقیه در اندیشه آیتاللهالعظمی خامنهای
۳. انسان ۲۵۰ ساله
۴. میراث فاطمی
۵. تشکیلات در اندیشهی آیتاللهالعظمی خامنهای
۶. انسان در اندیشهی آیتاللهالعظمی خامنهای
۷. معیشت پرهیزکارانه
۸. معیشت مومنانه
۹. دغدغههای فرهنگی
۱۰. علم
۱۱. عهد مشترک
۱۲. دوران جدید عالم
۱۳. #دشمن_شناسی
☑️جهت شرکت در سیر مطالعاتی تمدنساز (آشنایی با منظومه فکری رهبر انقلاب) با آیدی زیر ارتباط بگیرید:
@Barzanonie
#تبیین_اساس_کار_ماست.
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
#اطلاعیه
#چهارمین جلسه دوره آموزشی بینش ولایی در #شهرری با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
روز پنجشنبه مورخ ۹۸/۶/۲۱ از ساعت ۱۶ الی ۱۹ برگزار میگردد.
مکان: ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی، کوچه بصیر، مجموعه فرهنگی فاطمةالزهرا سلاماللهعلیها، سالن فدک
(مجموعه دارای پارکینگ میباشد)
#راه_ارتباطی جهت کسب اطلاعات بیشتر:
09059195870
@T_manzome_rey
#تبیین
#شهرری
@t_manzome_f_r
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی شب عاشورا:
امروز آمریکا و اسرائیل میخواهند خیمه ما را محاصره کنند، عمود این خیمه #امام_خامنهای
و مرکز آن جمهوری اسلامی ایران است.
که مانند خیمه امام حسین تحت محاصره قرار گرفته است.
این خیمه ما، امام ما و حسین ماست.
در این نزاع بی طرفی معنا ندارد یا باید با حسین باشی یا یزید.
ما تصمیم گرفتیم که #حسینی_باشیم.
ما در میدان می مانیم و میگوییم:
ای فرزند امام حسین، #تو_را_تنها_نمیگذاریم.
یابنالحسین ماترکناک
@t_manzome_f_r
#دشمن_شناسی
باید دید دشمن از کجا دارد حمله میکند. برای یک دفاع خوب، یک معرفت خوب لازم است؛ اگر چه حتّی برای یک هجوم خوب هم یک معرفت خوب لازم است. اینها با همفکری و با تبادلنظر و با کار مشترک تأمین میشود.
#سیزدهمین_کتاب_سیر_مطالعاتی_تمدنساز
#استاد_سیدعلی_خامنهای
#تبیین
@t_manzome_f_r
@doshman_shenasi
مجموعهی #تبیین منظومه فکری رهبری
#تبیین_و_قانعکردن_دلها🔻
▪️تعلیم #دین ابعادی دارد؛ یکی از ابعاد، #رشد_دادن فکر و عقل #مردم است - که «و یثیروا لهم دفائن العقول» - یکی دیگر از آن ابعاد، رفع شبهات است. شبهات همیشه بوده، اما نوع شبهات متفاوت بوده است.
▫️در دورههای مختلف، علمای بزرگ ما را ملاحظه کنید؛ یکی از مسؤولیتهای خودشان را این میدانستند که با شبهات مقابله کنند. مقابله هم یا به نحو پیشگیری است یا به نحو درمان. پیشگیری، بهتر از درمان است. اینکه کلام را تعلیم میدادند، فلسفه را تعلیم میدادند و شخصیتی مثل علامهی حلی - که فقیه عالیقدری است - هم در کلام کتاب دارد، هم در فلسفه کتاب دارد، بهخاطر این بود که با بارور کردن عقلیت مخاطبانِ خودشان بتوانند از ورود یا جایگیر شدن شبههها در ذهن پیشگیری کنند. مخاطب آنها - چه انسان معمولی یا طالب علم، یا شخص فرزانه و تحصیلکرده - در مقابل شبههیی که به ذهن او میرسید یا دیگری به ذهن او وارد میکرد، درنمیماند. کار دیگر هم این بود که شبهه را درمان کنند؛ اگر شبههیی پیش میآمد، مجالس کلامی و بحث و پاسخ به سؤالات تشکیل دهند و کتاب بنویسند تا شبههها را برطرف کنند. برای این کار، فقه و فلسفه و کلام و تفسیر و علوم مقدماتی میخواندند؛ از تاریخ مطلع میشدند و بسیاری از علوم عصر خود را فرا میگرفتند تا بتوانند دین را تبلیغ کنند؛ «لقد منّ اللَّه علی المؤمنین اذ بعث فیهم رسولا من انفسهم یتلوا علیهم ایاته و یزکّیهم و یعلّمهم الکتاب والحکمة». یکی هم تزکیه است. تعلیم با تزکیه متفاوت است. اگرچه تعلیم چنانچه به شیوهی صحیح و با متد درست انجام بگیرد، تزکیه را هم در خود دارد؛ اما تزکیه جریان مستقلی است.
۱۳۸۳/۰۴/۱۵
#رهبر_معظم_انقلاب
#تبیین_اساس_کار_ماست.
@t_manzome_f_r