▫️ پیش از انقلاب اسلامی، در مورد مسألهی زن دو عیب اساسی در برنامههای صدا و سیما وجود داشت: یکی اینکه ارزش حجاب از بین رفته بود. از این بزرگتر، آن بود که نقشهای پست کننده به زن داده میشد. در عیب اول، یك ارزش – حجاب- زیر سؤال میرفت؛ اما در عیب دوم، گاهی همهی ارزشهای بشری که برای زن مورد نظر میباشد، زیر سؤال میرفته است.
#کتاب_زن_و_خانواده
#سیر_مطالعاتی
#منظومه_فکری
#جهاد_تبیین
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
دوره آموزشی_مهارتی #چراغ
#جلسه_دوم
🔸موضوع: زمینههای صدورِ فرمانِ جهاد تبیین و نقاط هدف جریان انقلاب
🔹مدرّس: استاد مهران کریمی
🔸یکشنبه ۲۵ اردیبهشت، ساعت ۱۷:۳۰
🔹مدت زمان جلسات حداکثر یکساعت و سیدقیقه میباشد.
▫️این جلسات بصورت زنده و برخط در اسکایروم برگزار میگردد.
💢توجه: حضور در جلسات لازم است و صوت در اختیار فراگیران محترم قرار نمیگیرد.
#جهاد_تبیین
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
دوره آموزشی_مهارتی #چراغ #جلسه_دوم 🔸موضوع: زمینههای صدورِ فرمانِ جهاد تبیین و نقاط هدف جریان انقلا
بسم الله الرحمن الرحیم
#گزارش_مشروح | #جهاد_تبیین
💡دومین جلسه دوره آموزشی چراغ
📆یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
👤استاد مهران کریمی
📝موضوع: زمینههای صدور فرمان جهاد تبیین و نقاط هدف جریان انقلاب
عناوین مهم جلسه⬇️
نقاط مهم برای ورود به عرصه جهاد تبیین:
🔰تحریم اقتصادی
🔰جنگ شناختی و رسانهای
تحریف - اغوای خواص ومردم - روایتگری غلط
🔻نقاط هدف تبیین:
🌱امیدافرینی
🤝دعوت به بصیرت و استقامت
📊بیان دستاوردهای انقلاب
✌️دشمن در بحث اقتصاد با تحریم و ایجاد فشار حداکثری نتوانست ملت ایران را شکست دهد.
⭕️شکست دشمن در جبهه امنیتی نظامی
در جنگ رسانهای هدف ⬅️تسلط بر افکار
و نگاه مردم را به مسائل را با خواست خود یکی کند، و تصویر غلطی از واقعیت به مردم نشان دهد. و حقایق را وارونه جلوه دهد.
🌀طبق فرمایش رهبرانقلاب حرکت دشمن حرکت ترکیبی است هم از طریق رسانه و هم اقتصاد
📲 و ایجاد شبکه داخلی با وجود مزدورها
برای تبلیغات و شبههافکنی
♨️اغوای خواص که در پی آن، به واسطهی خواص، عوام اغوا شوند.
🕹اصل ابزار دشمن برای نفوذ فضای مجازی
است
✂️دشمن با دو لبه قیچی تحریم اقتصادی و تحریف میخواهد مردم را از نظام جدا کند، و جریان تحریف یکی از زمینههای جهاد تبیین است.
⚡️نقاط اصلی که دشمن هدف گرفته ذیل تواصی به حق و تواصی به صبر است.
❌تلاش دشمن در مورد انقلاب اسلامی ناکام ماند، و همچنین در مورد فلسطین و سوریه و یمن و تحولات خوبی در این کشورها دیده میشود
🌲نهال ضعیف انقلاب نه تنها خم نشد، و نشکست بلکه شاخه هم داده، سوریه، عراق، لبنان، یمن و...
💪جهاد تبیین به خاطر قدرت ماست نه ضعف ما
💥باید در نگاه به مسائل تحلیل کلان داشت ونقطهای به مسائل نگاه نکرد، و باید فهم منظومهای از قدرت داشت
🔻نقاط هدف در جهاد تبیین⬇️
▫️امیدآفرینی، بیان پیروزیها، پیشرفتها، تغییر نظام استعماری به نظام مردم سالاری.
حتی روایت درست روایتگران ازنقاط ضعف.
▫️نیاز جهاد تبیین به عقلانیت، منطق، عاطفه وتجهیز جوانان به تسلیحات نرم یعنی سلاح تفکر
🔻از الزامات جهاد تبیین ⬇️
▫️بالا بودن قدرت روحی وفکری، شناخت شبهات، ابتکار عمل داشتن، ابزار اقناع، اثرگذاری، شناخت تاریخ معاصر و...
▫️استفاده از دوعنصر بصیرت و استقامت
▫️ و بیان دستاوردهای انقلاب
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
▫️ در زمان پیامبر، یکی از منافقان بسیار فعال، "عبداللهبن ابی" بود که با یهودیها و کفّار قریش و جاسوسهای امپراتوری روم میساخت و از هر وسیلهای استفاده میکرد، برای اینکه شاید بتواند حکومت پیامبر را از بین ببرد؛ چرا؟ چون قبل از آنکه پیامبر به مدینه بیاید، او تصوّر میکرد که در آینده، رئیس و حاکم و پادشاه مدینه خواهد شد! پیامبر در واقع مقام او را از او سلب کرده بود. امروز در این کشور "عبدالله بن ابیهایی" هستند؛ کسانی که خیال میکردند اگر انقلابی در این کشور رخ دهد، حکومت وقف آنها و متعلّق به آنهاست. کسانی که نه فقاهت را قبول داشتند، نه امام را قبول داشتند، نه مردم را قبول داشتند، نه احساسات دینی را قبول داشتند.
#کتاب_دشمن_شناسی
#سیر_مطالعاتی
#منظومه_فکری
#جهاد_تبیین
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
برگزار شد
#گزارش_مشروح
🔰بیست و هفتمین جلسهی دورهی آموزشی سطح۲
▫️با موضوع: درآمدی بر اندیشهی فرهنگی آیتالله خامنهای
👤استاد: مهدی جمشیدی
________
💠 در دو سخنرانی اخیر، رهبری تأکید وافری بر روی مقوله هویت داشتند.
«دشمن در حال هویتزدایی و آرمانزدایی است.»
🏷دو راهکار هویتزایی:
✔️مقاومت فرهنگی
✔️مصونیت فرهنگی
🔆هویت ما، فرهنگ انقلابی اسلامی است.
✴️ ۷پیش فرض و مبدأ نظری درمورد مصون سازی فرهنگی:
۱. جهان فرهنگی ما مبتلا به تهدید است.
۲. تهدیدهای فرهنگی حذف شدنی نیستند.
اما میتوان به نقطه بازدارندگی رسید.
۳. نمیتوانیم برگرداگرد جهان فرهنگیمان دیوارآهنین بکشیم. نباید بسنده کرد و متوقف شد.
۴. مصونسازی فرهنگی ممکن است.
۵. امرفرهنگی قابل تصرف آگاهانه است.
۶. مصونسازی فرهنگی مطلق نیست.
۷. مصونسازی فرهنگی رویکردی انفعالی نیست.
صدور انقلاب زمانی محقق میشود که ما از لحاظ فرهنگی قدرت واقتدار داشته باشیم.
🔴اشکال:
«دین دولتی» که دیانت مردم تحمیلی باشد، صواب نیست.
#پاسخ:
کار فرهنگی دولت اسلامی، هم با تبیین و موعظه است وهم با حدود سخت و بازدارندگی ست.
🔻قدرت نظام اسلامی باید جلوی سیر فحشا وفساد را بگیرد.
حکومت موظف است و با قدرت نظامی باید وارد شود.
🌸با توجه به خطبه ۱۰۸نهج البلاغه🔻
طبیب فرهنگی طبیب ارواح است و دوّار، که بدنبال بیمار میرود.
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی درپی درگذشت عالمِ واعظِ درس آموز، حجتالاسلام آقای حاج سیّدعبدالله فاطمینیا
بسم الله الرّحمن الرّحیم
درگذشت عالمِ واعظِ درس آموز، جناب حجتالاسلام آقای حاج سیّد عبدالله فاطمینیا (رضواناللهعلیه) را به خاندان گرامی و همهی صاحبان عزا و ارادتمندان و مستفیدان ایشان تسلیت عرض میکنم. اطلاعات گسترده و بیان جذاب و لحن شیرین این عالم محترم، منبعی پر فیض برای جمع زیادی از جوانان و راهجویان بود و فقدان آن مایهی تاسف و اندوه است. از خداوند متعال مسئلت میکنم که رحمت و غفران خود را شامل حال ایشان فرماید و پاداش وافر به ایشان عنایت کند.
سیّدعلی خامنهای
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
جلسه هماندیشی خانوادگی
🔸با حضور: حجةالاسلاموالمسلمین فخریان
🔹با موضوع: راهکارهای تحقق جهاد تبیین
▫️زمان: چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت، همزمان با نماز مغرب و عشاء
▫️مکان: #قم، کوچه آبشار(روبروی بابالجواد)، فرعی ۵، حسینیه آبشار
#جهاد_تبیین
#فریضه_قطعیوفوری
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
25.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«عزم راسخ» و «قدرت شناخت» شخصیّت حمزه را عظمت بخشید
▫️رهبر انقلاب اسلامی: عناصر تشکیلدهندهی شخصیّت حمزه را باید مشخّص بکنیم، یعنی چه خصوصیّتی [بود] که این شخصیّت را در این حد، عظمت بخشید، آن وقت اینها الگو بشود برای ماها. به نظر من دو مورد از این عناصر مهمّ تشکیلدهندهی شخصیّت او، یکی «عزم راسخ» است و یکی «قدرت شناخت» که اینها را ما بایستی هر چه میتوانیم ترویج کنیم.
🏴به مناسبت سالروز شهادت حضرت حمزه(علیهالسلام)
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
▫️جامعه اسلامی باید دنبال عدالت هم برود و اگر عدالت نیست، آن را تأمین کند. اگر در دنیا دو نقطه وجود دارد که یکی نقطه عدل و یکی نقطه ظلم است و هردو هم غیراسلامی هستند، اسلام به آن نقطه عدل، ولو غیراسلامی است، توجّه موافق دارد. مهاجرینِ به حبشه را پیغمبر اکرم صلىاللهعلیهوآله خودش به حبشه فرستاد. یعنى آنها را در پناه یک پادشاه کافر، به خاطر عدل قرار داد. به تعبیر دیگر، مردم را از خانه و زندگى و محیط زیستشان به خاطر ظلمى که به آنها مىشد، دور کرد. این هم یک نقطه است...
#کتاب_عدالت_اجتماعی
#سیر_مطالعاتی
#منظومه_فکری
#جهاد_تبیین
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
#اطلاعیه
#جلسات_تدریس
#ششمین_دوره_آموزشی_منظومه_فکری_رهبری
◾️◾️◾️◾️سومین جلسه تدریس کتاب "همرزمان حسین علیهالسلام"
#گفتار_هفتم_هشتم
🔸مدرس محترم: حجةالاسلاموالمسلمین فخریان
🔹زمان: سهشنبه ۲۷ اردیبهشت، ساعت ۱۶
پ.ن۱: حضور فراگیران محترم ششمین دوره آموزشی در این جلسه لازم است.
پ.ن۲: این جلسه به صورت مجازی و در سامانه آموزش الکترونیکی برگزار میگردد.
پ.ن۳: فراگیران محترم با نام کاربری و رمز ورود وارد جلسه شوند.
پ.ن۴: اتاق جلسه از ساعت ۱۵:۳۰ باز میشود.
@t_manzome_f_r
[واحد آموزش مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری]
#گزارش_تصویری
▫️سومین جلسه تدریس کتاب همرزمان حسین"علیهالسلام" ویژه فراگیران ششمین دورهی آموزشی منظومه فکری رهبری توسط حجةالاسلاموالمسلمین فخریان برگزار شد.
۱۴۰۱/۰۲/۲۷
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
#گزارش_تصویری ▫️سومین جلسه تدریس کتاب همرزمان حسین"علیهالسلام" ویژه فراگیران ششمین دورهی آموزشی
بسم الله الرحمن الرحیم
#گزارش_مشروح
✴️سومین جلسه تدریس کتاب همرزمان حسین (علیهالسلام)
✨ویژه فراگیران ششمین دوره آموزشی منظومه فکری رهبر انقلاب
📆تاریخ: سهشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
👤مدرس: حجتالاسلام والمسلمین فخریان
📜موضوع: بررسی چهاردورهی حیات سیاسی_اجتماعی انسان ۲۵۰ ساله
🔆عناوین جلسه ⬇️
🔸دوره اول: صبر و بصیرت
🔸دوره دوم: احیاء انقلاب اسلامیِ پیامبر
🔸دوره سوم: دوره هویتسازی با محوریت تشکّلسازی پنهان
🔸دوره چهارم: دورهی هویّتسازی با محوریت جهاد تبیین
خلاصه بحث استاد⬇️
🏴بعد از رحلت رسول اکرم (صلیاللهعلیهواله) حق حکومت را از طریق سقیفه با خدعه و نیرنگ از علیابنابیطالب (علیهالسلام) غصب کرده، و ایشان را ۲۵ سال از مسند حکمرانی کنار زدند.
▪️با وجود این خیانت، دو راه پیش روی امیرالمؤمنین(علیهالسلام) قرار گرفت⬇️
۱. اعلام جنگ و گرفتن حکومت که حق ایشان بود(مهم)
۲.کنارکشیدن و سکوت برای حفظ اصل نظامِ اسلامی(اهمّ)
🔴امیرالمؤمنین #اهمّ را انتخاب کرد.
⏳دوه دوم: اصرار مردم به امیرالمؤمنین برای پذیرفتن خلافت پس از قتل عثمان و شروع خلافت حدود ۵ساله ایشان.
شروع حکومت و شروع تحریف مکتب امیرالمومنین از جانب دشمنانی که خلافت ایشان را بر نمیتابیدند، همزمان شد.
⭕️نکته: راه مبارزه با تحریف، تبیین است.
💣تبیین صرفاً ابزار دفاع نیست، بلکه در بسیاری از موارد ابزار حمله است.
📍از موضع انفعال و ضعف به جنگ تحریف نرویم، از موضع قدرت به جنگ تحریف برویم با👈🏻 تبیین.
✔️ ببین در آینده چه چیزهایی باید تبیین شود؟ مسئله شناسی کن واقدام کن.🏃♂
🗣در ۲۵سالی که امیرالمؤمنین را کنار زدند، مسلمانان دچار جنگ داخلی نشدند، چون علی (علیهالسلام) تبیین کرد و نگذاشت تحریف دامن حاکمان را بگیرد، همان حاکمانی که علی را کنار زده بودند.
😭ولی در ۵ سال حکومت ایشان، مسلمانان دچار جنگ شدند، چون کسی روشنگری نکرد.
⏳دوره سوم حکومت از آنجا شروع شد که امام مجتبی(علیهالسلام) هرگونه جنگ نظامی را مساوی با نابودی اصل نظام میبیند، و تن به صلح میدهد.
🏢 پس از صلح، امام شروع به ساخت تشکیلات زیرزمینی و ایجاد نیروی مومن انقلابی میکند، میدان ظاهر را به میدان پنهان تبدیل میکند. جنگ را از روی زمین، به زیرِ زمین میکشاند و در حقیقت میدان مبارزه را عوض میکند.
🔍خلأ اصلی یاران امام مجتبی(علیهالسلام) عدم هویت اسلامی و انقلابی بود.
🗣امام شروع به هویتسازی میکند.
⁉️هویتسازی دوعنصر دارد🔽
▫️تبیین حقایق
▫️ایجاد بستری برای مبارزه
⭕️نکته: بخشی از پازل هویتسازی، توسط مبارزه تأمین و تکمیل میشود.
شروع دوره سوم با صلح امام حسن (علیهالسلام)، و پایان این دوره در عصر عاشورا رقم میخورد.
❤️بزرگترین هویتساز ملت ایران، حضرت امام خمینی (رحمةاللهعلیه) بودند.
⏳دوره چهارم احیاء مبانی فکری اسلام - تبیین حقایق - و تشکیل وادارهی یک حزب مذهبی سیاسی مخفی.
در دوره چهارم امام سجاد (علیهالسلام) به شدت روی کمیّت تمرکز کرده بودند و درصدد افزایش یاران مؤمن انقلابی بودند.
🌸👇🏻نکته: علت توصیه رهبر انقلاب به فرزندآوری، از باب همان توجهی است که امام سجاد به کمیّت داشتند.
👨👩👧👦🇮🇷جمعیت بیشتر، قدرت بیشتر
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری