eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
35.2هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
2.3هزار ویدیو
428 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: https://www.tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
6.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
السلام علیک یا اباعبدالله ▪️از آخرین زیارتم چقدر گذشته... @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
اولین درس اولین درس عملی از این موضوع این است که نابود کردن بنای ظلم در سطح جهان، نه فقط ممکن است، بلکه حتمی است. این مطلب بسیار مهمی است که نسل‌های بشری امروز معتقد نباشند که در مقابل ظلم جهانی، نمی‌شود کاری کرد. امروز وقتی ما با نخبگان سیاسی دنیا از ظلم‌های مراکز قدرت بین‌المللی و سیستم جهانیِ ظلم - که امروز به سرکردگی استکبار در همه‌ی دنیا وجود دارد – صحبت می‌کنیم، می‌بینیم آن‌ها می‌گویند بله، چیزی که شما می‌گویید، درست است؛ واقعاً دارند ظلم می‌کنند؛ اما کاری نمی‌شود کرد! یعنی مجموعه‌ی بزرگی از نخبگان که سررشته‌ی کار در دنیا در دست آن‌هاست، اسیر یأس و ناامیدی‌اند و این یأس و ناامیدی را به ملت‌های خود سرریز می‌کنند و آن‌ها را از این که بتوان نقشه‌ی ظالمانه و شیطانی امروز دنیا را عوض کرد، مأیوس می‌کنند. بدیهی است که انسان‌های مأیوس نمی‌توانند هیچ حرکتی در راه اصلاح انجام بدهند. آن چیزی که انسان‌ها را وادار به کار و حرکت می‌کند، نور و نیروی امید است. اعتقاد به مهدی موعود، دل‌ها را سرشار از نور امید می‌کند. برای ما که معتقد به آینده‌ی حتمی ظهور مهدی موعود (علیه السلام) هستیم، این یأسی که گریبان‌گیر بسیاری از نخبگان دنیاست، بی معناست. ما می‌گوییم نخیر، می‌شود نقشه‌ی سیاسی دنیا را عوض کرد؛ می‌شود با ظلم و مراکز قدرت ظالمانه درگیر شد و در آینده نه فقط این معنا امکان پذیر است، بلکه حتمی است. وقتی ملتی معتقد است نقشه‌ی ظالمانه و شیطانیِ امروز در کل عالم قابل تغییر است، آن ملت شجاعت پیدا می‌کند دست تقدیر، تسلط بر ستمگران را برای همیشه به طور مسلّم ننوشته است. ۱۳۸۱/۰۷/۳۰ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
مسأله‌ی فرزند آوری و تولید نسل @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
باید دست‌مان را از زانوی خودمان بگیریم و بلند شویم. نباید به عاریتی تکیه دهیم، چون قطعا زمین می‌خوریم. خدا را شاکریم که ولی‌فقیه یادمان داد که هزینه‌ی به مراتب کمتر از است. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
از روز شنبه ۷ تا جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰/۱۲/۰۷🔻 🔸برگزاری جلسه آموزشی استفاده از سامانه آموزش الکترونیکی مجموعه‌ی تبیین، ویژه رابطین، مدیران اجرایی، مسئولین آموزش و سرگروه‌های دوره ششم ساعت ۱۶ - توسط حاج آقای ملاولی 🔹مطالعه جلسه‌ی یازدهم کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن ویژه‌ی فراگیران ششمین دوره آموزشی منظومه فکری رهبری 🔸شروع مطالعه کتاب ، ویژه‌ی فراگیران چهارمین دوره آموزشی منظومه فکری رهبری ۱۴۰۰/۱۲/۰۸🔻 🔸برگزاری بیستمین جلسه‌ی آموزشی سطح ۲ موضوع: نظام اندیشه فرهنگی آیت الله خامنه‌ای ساعت ۱۶ مدرس: آقای دکتر جمشیدی 🔹مطالعه‌‌ جلسه‌ی دوازدهم کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن ویژه‌ی فراگیران ششمین دوره آموزشی منظومه فکری رهبری 🔸برگزاری اولین جلسه‌ی جمع‌بندی کتاب انقلاب چیست انقلابی کیست؟ ویژه‌ی فراگیران پنجمین دوره آموزشی منظومه فکری رهبری ساعت ۱۹ مدرس: آقای مهران کریمی ۱۴۰۰/۱۲/۰۹🔻 🔹مطالعه جلسه‌ی سیزدهم کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن ویژه‌ی فراگیران ششمین دوره آموزشی منظومه فکری ۱۴۰۰/۱۲/۱۱🔻 🔸چهارمین جلسه مباحثه و یادداشت نویسی ویژه‌ی فراگیران ششمین دوره آموزشی منظومه فکری رهبری 🔹شروع آزمون تجمعیی کتاب‌های عدالت اجتماعی، اقتصاد و آزادی ویژه فراگیران چهارمین دوره آموزشی منظومه در سایت از ساعت ۲۱ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲🔻 🔸چهارمین جلسه مباحثه و یادداشت نویسی ویژه فراگیران ششمین دوره آموزشی منظومه فکری رهبری ۱۴۰۰/۱۲/۱۳🔻 🔹پایان زمان آزمون تجمعیی کتاب‌های عدالت اجتماعی، اقتصاد و آزادی ویژه فراگیران چهارمین دوره آموزشی منظومه فکری رهبری - ساعت ۲۱ ♦️لازم به ذکر است آزمون‌های جبرانی اولین، دومین و سومین دوره آموزشی منظومه فکری رهبری که از ۳۰ بهمن‌ماه در سایت مجموعه شروع شده، تا ۱۴ اسفندماه ادامه دارد. @t_manzome_f_r واحد آموزش مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
▫️به دوران نبی‌اکرم (صلّی‌الله‌علیه‌واله‌وسلّم) نگاه کنید؛ از دور، پیچ را می‌شود دید. از نزدیک در حین حرکت، هیچکس ملتفت نیست که چه کاری دارد انجام می‌گیرد؛ مگر هوشمندان. از اینجا شما می‌فهمید که بشریت در دوران صدر اسلام، چگونه حرکتی بود و چه کار می‌کرد. نه اینکه بخواهم دوران نورانی نبی‌اکرم را با دوره‌های دیگر مقایسه کنیم، اما آنچنان کاری را امروز داریم انجام می‌دهیم؛ یا بهتر بگویم، امروز دنیا در حال آنچنان تحولی است که آن روز بود؛ آن روز هم کسی باور نمی‌کرد. @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
شخصیت موسی‌بن‌جعفر در داخل زندان هم همان شخصیتِ مشعلِ است که تمام اطراف خود را می‌کند. حرکت فکر اسلامی و جهاد متکی به قرآن یک‌چنین حرکتی‌ست، هیچ‌وقت متوقف نمی‌ماند، حتی در سخت‌ترین شرایط. ۱۳۶۴/۰۱/۲۳ 🏴به مناسبت سالگرد شهادت امام موسی‌الکاظم (علیه‌السلام) @t_manzome_f_r ▪️مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
▫️گرفتن علم از دیگران، با گرفتن فرهنگِ دیگران اشتباه نشود. این مغالطه‌ی بزرگی است که کسی بگوید علم غربی‌ها خوب است، پس فرهنگ و سیستم زندگی و اخلاقشان هم خوب است؛ نه، اینها با هم ملازمه‌‌ای ندارد. علمشان خوب است؛ اما این علم، پروریده و ساخته این فرهنگ نیست؛ حتی این فرهنگ به این علم ضرر هم میزند. علم مولدها و عناصر به وجودآورنده خاص خود را دارد؛ باید آنها را پیدا کرد. فرهنگ بی‌بندوباری، بی‌دینی، خودپرستی، گرایش به‌پول وماده و اصیل دانستن مادیگری و ارزش‌های مادی، فرهنگ‌های غلطی است که امروز غرب دچار اینهاست. @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
هدایت شده از اسماعیل فخریان
به خدا قسم موسی‌بن‌جعفر را به خاطر چندتا موعظه و نصیحت زندانی نکردند. موسی‌بن‌جعفر نیامده بود که صرفاً بَلاکِش مردم باشد. اگر حضرت خطر جدی برای طاغوت نمی‌داشت، اگر موسی‌بن‌جعفر در مقابل تمام دنیای طاغوت نمی‌ایستاد، او را به سیاه‌چال نمی‌انداختند، او را از این زندان به آن زندان نمی‌بردند. اصلا آدم سر بزیری که آسته می‌رود و آسته می‌آید، زندان کردن دارد؟! مگر طاغوت چه می‌کرد که اینقدر از موسی‌بن‌جعفر می‌ترسید که مجبور به زندانی کردن حضرت - آن هم در یک مدت طولانی - شد؟! مگر موسی‌بن‌جعفر در خارج از زندان و در میان اصحابش چه می‌گفت و چه می‌کرد که تنها راه خلاصی از او، زندانی کردنش بود؟! داعیه‌ی موسی‌بن‌جعفر چه بود؟ چرا طاغوت نمی‌توانست با حضرت کنار بیاید؟ چرا برای طاغوت راهی جز پنهان کردن حضرت وجود نداشت؟ موسی‌بن‌جعفر که عِده و عُده خاصی نداشت، ساز و برگ نظامی نداشت، چرا از او این همه واهمه بود؟! جواب: بزرگ‌ترین قدرت حضرت، هنر او در روشنگری بود. او مردم را می‌شوراند، تحریک می‌کرد، آگاه می‌کرد، او با تبیین اسلام سیاسی همه را بر علیه طاغوت به خط می‌کرد، ساماندهی می‌کرد، تشکیلات‌سازی می‌کرد، حرکت می‌داد، رهبری می‌کرد، عهده‌داری می‌کرد، میدان‌داری می‌کرد. این کارِ موسی‌بن‌جعفر طاغوت را بیچاره کرده بود، مستأصل کرده بود. موسی‌بن‌جعفر با تمام بساط طاغوت را به هم می‌ریخت، خب بیچاره‌ها راهی جز زندانی کردن حضرت نداشتند، به سیاه‌چال انداختن حضرت به جهت عمق تأثیر او بود. کاش این مسائل بیشتر در هیأت‌ها گفته شود. @fakhrian_ir
♦️سلسله جلسات جمع‌بندی و پاسخ به سوالات کتاب انقلاب چیست انقلابی کیست؟ ویژه فراگیران دوره آموزشی منظومه فکری رهبری 🔹جلسه اول 🔸مدرس: آقای مهران کریمی 🔹زمان: یکشنبه ۸ اسفندماه، ساعت ۱۹ 🔸لینک ورود به جلسه در گروه‌های مطالعاتی ارسال شده است. @t_manzome_f_r [واحد آموزش مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری]
🔸 اولین جلسه‌ی جمع‌بندی کتاب "انقلاب چیست؟ انقلابی کیست؟" توسط آقای مهران کریمی برگزار شد. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
▫️آنچه که پیشرفت هست، این است که ما از هرکه و هرجور، همه‌ی دانش‌های مورد نیاز را فرابگیریم، این دانش را به مرحله عمل و کاربرد برسانیم، تحقیقات گوناگون انجام بدهیم، برای اینکه دامنه علم را توسعه بدهیم، تحقیقات بنیادی انجام بدهیم، تحقیقات کاربردی و تجربی انجام دهیم... تا فناوری جدیدی را به‌وجود بیاوریم یا فناوری را تکمیل کنیم؛ تصحیح کنیم و انجام بدهیم؛ در زمینه آموزش‌های مدیریتی از پیشرفت‌های دنیا فرابگیریم، آن را بین خودمان برطبق نیازها و عرف و فرهنگ خودمان تحلیل و فهم کنیم و با جامعه‌مان تطبیق کنیم. @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری