🔳 شهادت امام باقر(علیهالسّلام) که یک #شهادت دارای پیام بود؛ لذا خود امام باقر وصیت کرد که بعد از او تا ده سال در منا به مناسبت این رحلت، یادبود برپا شود. در میان ائمهی ما این بیسابقه است، بینظیر است. یاد امام باقر، یعنی یاد سر برآوردن حیات دوبارهی جریان اصیل اسلامی در مقابلهی با تحریفها و مسخهائی که انجام گرفته بود.
۱۳۸۸/۰۹/۰۴
#شهادت_امام_باقر(علیهالسلام)
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
🔳 امام باقر "علیهالسّلام" که حدود هیجده سال دوران امامتشان طول کشید، الگوی کامل تلاش و مبارزه و مجاهدت خستگیناپذیر و پُر از مشکلات برای اشاعهی دین و کلمهی حق و راه انداختن جریان فکری درست در دنیای آن روز بودند. هدفی که امروز ملت ایران برای آن تلاش میکند - یعنی زنده کردن سخن حق در دنیای مادّی و منحط و گمراهکننده و غرق در فساد - کاری است که امام باقر علیهالسّلام یک تنه به کمک معدودی از اصحاب خود، در دنیای بزرگ آن روز اسلام انجام میداد.
۱۳۶۸/۴/۱۹
#شهادت_امام_باقر(علیهالسلام)
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
▫️تاریخ درس است؛ از تاریخ بسیار درسها و تجربهها میشود به دست آورد. به جوانها به دانشجویان و طلاب توصیه میکنم که آگاهیهای خودشان را افزایش دهند، بسیاری از کجرویها ناشی از کمبود آگاهی است.
#کتاب_روش_تحلیل_سیاسی
#کتب_سیر_مطالعاتی
#کتاب_یازدهم
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
▫️در مقابل حقّانیت حق، معارض وجود دارد. حق اگر از رستگاری انسانها سخن میگوید، کسانی در دنیا هستند که از اسارت انسانها سخن میگویند... حق اگر از پرستش خدا سخن میگوید، کسانی هستند که مدّعیِ خدایند و وجود خدا و تسلیم در مقابل خدا را انکار میکنند. طبیعی است همهی اینها معارض میشوند. در مقابل معارض، بدون مجاهدت، نه آن پیام پیش خواهد رفت و نه در ذهنها و نه در واقعیت تحقّق پیدا نخواهد کرد.
#کتاب_دشمن_شناسی
#کتب_سیر_مطالعاتی
#کتاب_دوازدهم
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
▫️ عدل یک پیام شخصی نیست؛ بلکه یک نظام اجتماعی است. اینطور نیست که هر کس فقط در محیط خود، عادلانه رفتار کند. این کافی نیست. عدل معنایش این است که باید جامعه قائم به قسط باشد. "لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ" قانون، عادلانه؛ اجرا، عادلانه؛ نظارت، عادلانه؛ قضاوت، عادلانه؛ تقسیم، عادلانه. در قلمرو حیات اجتماعی، چیزی که به عنوان هدف معیّن شده است، عدالت اجتماعی است.
#کتاب_عدالت_اجتماعی
#کتب_سیر_مطالعاتی
#کتاب_سیزدهم
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
هدایت شده از قرارگاهجهادیشهیدحاجقاسمسلیمانی
ا﷽ا
#عید_قربان
#کمک_مومنانه
رهبر معظم انقلاب: خوب است رزمایش گستردهای در کشور برای کمک به نیازمندان اتفاق بیفتد.
🕊باسلام و احترام خدمت همه خیرین و جهادگران بزرگوار
"قرارگاهجهادیشهیدحاجقاسمسلیمانی" به مناسبت عیدبزرگ #قربان، آمادگی خود را جهت دریافت نذورات شما برای انجام قربانی و توزیع بین نیازمندان اعلام میدارد.
🔸لطفاً نذورات خود را به شماره کارت زیر واریز نمایید:
💳 ۶۱۰۴-۳۳۷۷-۵۵۸۳-۱۸۲۱
بهنام "آقای حسن پناهی"، بانک ملت
🔹حتماً رسید را بههمراه ذکر نیت خود به آیدی
@s_mellat_emam_hosein
ارسال نمایید.
💢قرارگاهجهادیشهیدحاجقاسمسلیمانی
@sh_qasemsoleimani
راه پیشرفت ایران اسلامی 🔻
♦️ما هر جا به انقلاب و به روحیهی انقلابی تکیه کردیم، پیش رفتیم؛ هر جا از ارزشها کوتاه آمدیم، انقلاب را ندیده گرفتیم و از گوشهاش زدیم برای خوشایند عناصر استکبار، عقب ماندیم. راه پیشرفت ایران اسلامی، احیا روحیهی انقلابی و احیا روحیهی مجاهدت است.
۱۳۹۵/۴/۵
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
متن کامل پیام رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن ایام حجّ ابراهیمی:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
والحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین و صحبه المنتجبین و مَن تَبِعهم بِاحسان الی یوم الدّین.
برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان!
امسال نیز امّت اسلامی از نعمت عظیم حج محروم ماندند و دلهای مشتاق، با آه و افسوس، ضیافت در خانهی محترمی را که خدای حکیم و رحیم برای مردم بنا نهاده است، از دست دادند.
این دوّمین سال است که موسم شادمانی و بهجت معنوی حج، به موسم فراق و حسرت تبدیل میشود و بلای بیماری همهگیر، و شاید نیز بلای سیاستهای حاکم بر حرم شریف، چشم مشتاق مؤمنان را از مشاهدهی نماد وحدت و عظمت و معنویّت امّت اسلامی محروم میسازد و این قلّهی پُرشکوه و سرافراز را با ابر و غبار میپوشاند.
این امتحانی همچون دیگر امتحانهای گذرای تاریخ امّت اسلامی است که میتواند فردایی تابناک در پی داشته باشد؛ مهم آن است که حج در شاکلهی حقیقیاش، در دل و جان آحاد مسلمانان زنده بماند و اکنون که کالبد مناسکیِ آن موقّتاً حضور ندارد، پیام متعالی آن کمرنگ نشود.
حج، عبادتی پُر رمز و راز است. ساخت و ترکیب زیبای حرکت و سکون در آن، سازندهی هویّت فرد مسلمان و جامعهی مسلمان و نمایشدهندهی زیباییهای آن در چشم جهانیان است. از سویی دلهای آحاد بندگان را با ذکر و خشوع و تضرّع، عروج معنوی میبخشد و به خدا نزدیک میکند، و از سویی با پوشش و پویش یکسان و حرکات هماهنگ، برادران را که از چهارگوشهی جهان گِرد آمدهاند، به یکدیگر پیوند میدهد، و از سویی برترین نماد امّت اسلامی را با همهی مناسک پُرمعنی و رازآلودش در برابر چشم جهانیان میگذارد و عزم و عظمت امّت را به رخ بدخواهان میکِشد.
امسال، حجّ بیتِ معظّم در دسترس نیست ولی توجّه به ربّالبیت و ذکر و خشوع و تضرّع و استغفار در دسترس است؛ حضور در عرفات میسّر نیست امّا دعا و مناجاتِ معرفتافزا در روز عرفه میسّر است؛ رَمی شیطان در منیٰ ممکن نیست امّا دفع و طرد شیاطین قدرتطلب در همه جا ممکن است؛ حضور یکپارچهی بدنها در گِرد کعبه فراهم نیست امّا حضور یکپارچهی دلها بر گِرد آیات روشن قرآن کریم و اعتصام به حبلالله وظیفهی همیشگی است.
ما پیروان اسلام که امروز از جمعیّت عظیم، سرزمین گسترده، ثروتهای طبیعی بیشمار، و ملّتهای زنده و بیدار برخورداریم، باید با داشتهها و ممکنهای خود، آینده را رقم بزنیم. ملّتهای مسلمان در ۱۵۰ سال اخیر، نقشی در سرنوشت کشورها و دولتهای خود نداشته و به جز استثناهای معدود، یکسره با سیاست دولتهای متجاوز غربی مدیریّت شده و دستخوش طمعورزی و دخالت و شرارت آنها بودهاند. عقبماندگیِ علمی و وابستگی سیاسیِ امروزِ بسیاری از کشورها محصول آن انفعال و بیکفایتی است. ملّتهای ما، جوانان ما، دانشمندان ما، علمای دینی و روشنفکران مدنی ما، سیاستورزان و احزاب و جمعیّتهای ما، امروز باید آن گذشتهی بیافتخار و شرمآور را جبران کنند؛ باید بِایستند و در برابر زورگویی و دخالت و شرارت قدرتهای غربی «مقاومت» کنند.
همهی سخنِ جمهوری اسلامی ایران که دنیای استکبار را نگران و خشمگین کرده است، دعوت به این مقاومت است: مقاومت در برابر دخالت و شرارت آمریکا و دیگر قدرتهای متجاوز و به دست گرفتنِ سررشتهی آیندهی دنیای اسلام با تکیه بر معارف اسلامی.
طبیعتاً آمریکا و همراهانش در برابر عنوان «مقاومت» دچار حسّاسیّتند و به انواع دشمنی با «جبههی مقاومت اسلامی» کمر بستهاند. همراهی برخی از دولتهای منطقه با آنان نیز واقعیّت تلخی در جهت تداوم آن شرارتها است.
صراط مستقیمی که مناسک حج -سعی و طواف و عرفات و جمرات- و شعائر و شُکوه و وحدت حج به ما نشان میدهد، توکّل به خدا و توجّه به قدرت لایزال الهی، و اعتماد به نفْسِ ملّی، و اعتقاد به تلاش و مجاهدت، و عزم راسخ بر حرکت، و امید وافر به پیروزی است.