#به_روز_رسانی_نرم_افزار_نظام_اسلامی
#بخش_پایانی
پس اگر ما توقعِ بهروزرسانیِ نرمافزار انقلاب اسلامی را داریم از حوزههای علمیه، که قطعاً باید داشته باشیم و این مطالبه آقا مال الان هم نیست، از ابتدای دهه هفتاد آقا تشریف آوردن قم، در فیضیه سخنرانی کردند و مسأله تحول در نظام آموزشیِ حوزههای علمیه را مطرح کردند، این مطالبه بوده تا الان که میبینیم آقا در ۴ اسفند ۹۹ در دیدار با خبرگان دوباره از فضلای حوزههای علمیه این مطالبه بهحق و درست را دارند و این مطالبه محقق نمیشود مگر اینکه نظام آموزشی حوزههای علمیه برای آیندهی انقلاب اسلامی، نسبت به نیازهای انقلاب اسلامی متحول شود.
اما الان فضلای موجود میتوانند این کار را انجام بدهند کما اینکه آقا همین مطالبه را با بیان دیگر در ۲۵ مهر ۹۷ نسبت به الگوی اسلامی_ایرانی پیشرفت که بنده اون الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را به تعبیری میخواهم تعبیر کنم به نرمافزار انقلاب اسلامی و ریل اصیل انقلاب اسلامی، نسبت به آن مسئله هم آقا همین مطالبه را از فضلای حوزههای علمیه داشتند البته و از نخبگان دانشجویی، آنجا آقا صرفاً از فضلای حوزه چنین مطالبهای را نکردند، از نخبگان دانشجویی هم بوده.
خب این مطالبه میطلبد که یک نهضت نرمافزاری برای تحول در حوزههای علمیه اتفاق بیفتد و این نهضت نرمافزاری در عین اینیکه تحولی مبتنی بر قواعد و اصول حوزههای علمیه با همان قواعدی که حضرت آقا و حضرت امام در سالهای قبل از انقلاب و بعد از انقلاب نسبت به حوزههای علمیه تراز گفتند اتفاق بیفتد در کنار آن، این نرمافزار انقلاب اسلامی هم به روزرسانی شود توسط همان فضلایی که این نهضت نرم افزاری را نسبت به حوزههای علمیه راه اندازی میکنند. من به نظرم میرسد هرچه پیش میرویم مطالبات آقا نسبت به دستگاههای مختلف، مطالبات جدیتری میشود که اگر آن مطالبات بهموقع انجام نشود آسیبهایی که دامن انقلاب اسلامی را میگیرد به این زودی جبران نخواهد شد. مثلاً شما نسبت به الگوی اسلامی_ایرانی پیشرفت آقا مطالبهی جدی داشتند اما کار جدی انجام نشد، نسبت به سبک زندگی آقا مطالبهی جدی داشتند اما کار جدی انجام نشد، نسبت به جبههسازی آقا مطالبهی جدی داشتند اما کار جدی از طرف انقلابیون انجام نشد، نسبت به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت ملی و ساماندهی جبهه حق برای مقابله با جبهه باطل در فضای مجازی باز هم این مطالبه محقق نشده و مطالبه جدی برای این مطالبه انجام نشده و دهها مسئله دیگری که ما میبینیم مطالبهاش بوده و الان هم هست اما باید آن کار جدیای که باید انجام میشده هنوز انجام نشده و یا در سند تحول نظام آموزش و پرورش اتفاقی که باید میافتاده هنوز نیافتاده و یا درباره اقتصاد مقاومتی آن نرم افزار اصلیش و گفتمانسازیش محقق نشد و اتفاق جدی نیفتاد اینها دهها مطالبهی به حق آقا در حوزههای مختلف است که ما میبینیم که آن کاری که باید انجام میشد انجام نشده، به خاطر این است که ما حرفهای آقا را در یک فرآیند زمانیِ کوتاه مدتی، بعضاً مرور میکنیم و براش تحلیلی مینویسیم اما بعد پیگیری نمیشود، چون جبهه پیگیری وجود ندارد که بتواند این فرمایشات آقا را تبدیل به گفتمان کند. این چند جملهای که به نظرم رسید که نسبت به مطالبه بهحق آقا که دیروز در سخنرانی در دیدار با اعضای مجلس خبرگان نسبت به فضلای حوزههای علمیه انجام شد به نظرم لازم بود که در موردش صحبت بشود.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
#تبیین_اساس_کار_ماست
بخش پایانی از صوت حجهالاسلام و المسلمین فخریان
@t_manzome_f_r
[واحد تبیین و تحلیل مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری]
♦️ هم اکنون اولین جلسه جمعبندی و پاسخ به سوالات کتاب #از_نیمه_خرداد بهصورت زنده و برخط در حال انجام است.
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
#خبر_خوب
رهبر انقلاب اسلامی:
هویت حقیقی جامعه، هویت اخلاقی آن است، یعنی در واقع سازهی اصلی برای یک اجتماع، شاکلهی اخلاقی آن جامعه است و همه چیز بر محور آن شکل میگیرد.
۱۱ آذر ۱۳۸۳
جلسه #درس_اخلاق توسط استاد
حجه الاسلام و المسلمین ملکی (قائم مقام مدیر حوزههای علمیه)
زمان: چهارشنبه ۶ اسفند، ساعت۱۶
این جلسه بصورت مجازی و زنده از طریق اسکایروم و روبیکا قابل دسترسی است.
لینک اسکایروم🔻
https://daneh.ir/demo2/mod/lmskaranskyroomtwo/view.php?id=7600
لینک روبیکا🔻
https://rubika.ir/t_manzome_f_r
#همه_دعوتید
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
@t_manzome_f_r
#پیام_صبحگاهی
🔹 بشریت، حکومت پنجسالهی امیرالمومنین را هرگز فراموش نخواهد کرد
امامت، یعنی همان اوج معنای مطلوب ادارهی جامعه در مقابل انواع و اقسام مدیریتهای جامعه که از ضعفها و شهوات و نخوت و فزونطلبی انسانی سرچشمه میگیرد. اسلام شیوه و نسخهی امامت را به بشریت ارائه میکند؛ یعنی اینکه یک انسان، هم دلش از فیض هدایت الهی سرشار و لبریز باشد، هم معارف دین را بشناسد و بفهمد - یعنی راه را درست تشخیص دهد - هم دارای قدرت عملکرد باشد - که «یا یحیی خذ الکتاب بقوة» - هم جان و خواست و زندگی شخصی برایش حائز اهمیت نباشد؛ اما جان و زندگی و سعادت انسانها برای او همه چیز باشد؛ که امیرالمؤمنین در کمتر از پنج سال حکومت خود، این را در عمل نشان داد.
شما میبینید که مدت کوتاه کمتر از پنج سال حکومت امیرالمؤمنین، به عنوان یک نمونه و الگو و چیزی که بشریت آن را هرگز فراموش نخواهد کرد، در طول قرنها همچنان میدرخشد و باقی مانده است. ۱۳۸۰/۱۲/۱۲
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
حجت الاسلام فخریانalborz.mp3
زمان:
حجم:
9.39M
🔉 بهترین شاخص برای نمره به کارآمدی افراد و مجموعهها، سنجش نسبتشان با تحقق دولت اسلامی است.
📅 ۱ جلسه | ۹۹٫۱۱٫۳۰
🕌 استان البرز - نشست با اعضا
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
حجت الاسلام و المسلمین فخریاننشست با اعضا - ملارد.mp3
زمان:
حجم:
10.21M
🔉 مطالبهگری از مسئولین، راه تحول در نظام اداری کشور
📅 ۱ جلسه | ۹۹٫۱۱٫۳۰
🕌 ملارد - نشست با اعضا
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیینیهای عزیز
پیشنهاد میکنیم این دو صوت را👆 حتما گوش دهید.
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
#خبر_خوب
رهبر انقلاب اسلامی:
هویت حقیقی جامعه، هویت اخلاقی آن است، یعنی در واقع سازهی اصلی برای یک اجتماع، شاکلهی اخلاقی آن جامعه است و همه چیز بر محور آن شکل میگیرد.
۱۱ آذر ۱۳۸۳
جلسه #درس_اخلاق توسط استاد
حجه الاسلام و المسلمین ملکی (قائم مقام مدیر حوزههای علمیه)
زمان: چهارشنبه ۶ اسفند، ساعت۱۶
این جلسه بصورت مجازی و زنده از طریق اسکایروم و روبیکا قابل دسترسی است.
لینک اسکایروم🔻
https://daneh.ir/demo2/mod/lmskaranskyroomtwo/view.php?id=7600
لینک روبیکا🔻
https://rubika.ir/t_manzome_f_r
#همه_دعوتید
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
@t_manzome_f_r
تبیین منظومۀ فکری رهبری
#خبر_خوب رهبر انقلاب اسلامی: هویت حقیقی جامعه، هویت اخلاقی آن است، یعنی در واقع سازهی اصلی برای یک
#هم_اکنون
جلسه درس اخلاق توسط استاد محترم
حجهالاسلام و المسلمین ملکی در حال برگزاری است.
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
آنچه از امیرالمومنین میبینیم اینهاست...
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری