eitaa logo
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
4.2هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
377 ویدیو
122 فایل
طلبه درس خارج @ho_mah کانال آپارات https://www.aparat.com/hosseinmahdizade
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻پاسخ احمدی‌نژاد به مسئله محو اسرائیل ✍️محمدمهدی تهرانی 🔹در کتاب سه جلدی تاریخ تحلیلی دولت نهم، فصلی را به مصاحبه‌های چالشی احمدی‌نژاد اختصاص داده‌ام. در این فصل ضمن بازنشر کامل مصاحبه با شبکه CBS، گزیده‌هایی از سایر مصاحبه‌های خارجی رئیس‌جمهور منعکس شده است. 🔹پرسش از محو اسرائیل مشخصاً در مصاحبه با شبکه ۲ و کانال ۲۴ تلویزیون فرانسه به طور جدی مطرح می‌شود؛ فروردین ۱۳۸۶. احمدی‌نژاد در این دو مصاحبه می‌گوید محو اسرائیل خود به خود رخ خواهد داد؛ مثل شوروی. ✅مصاحبه اول: 🔹گزارشگر: اگر موضع ایران نگران‌کننده است، یکی از دلایلش هم این است که گفتمان جنابعالی تا حد زیادی تهدیدکننده است؛ مثلا اظهار اینکه اسرائیل باید از نقشه جهان محو شود... 🔹احمدی‌نژاد: چرا باید نگرانی ایجاد کند؛ مگر رژیم صهیونیستی جزئی از اروپا یا آمریکاست؟! ما فکر می‌کنیم اینها تحمیل به اروپا و آمریکا هستند؛ همین‌طور که تحمیل به مردم منطقه هستند؛ من از شما سوال می‌کنم اتحاد جماهیر شوروی کجاست؟ آیا محو نشد؟ چگونه محو شد؟ ما برای فلسطین راه‌حل کاملاً انسانی داریم؛ ما گفتیم تمام فلسطینی‌ها در یک همه‌پرسی آزاد شرکت کنند و جنگ شصت‌ساله خاتمه پیدا کند؛ نتیجه‌اش از همین الان معلوم است؛ به خاطر همین است که آمریکا و انگلیس زیر بار نمی‌روند. 🔹گزارشگر: برای اینکه همه چیز روشن باشد، آیا شما واقعاً آرزو دارید که اسرائیل از صحنه جهان محو شود یا اینکه برنامه‌ای برای این کار دارید یا اینکه پیش‌بینی شما این هست؟ 🔹احمدی‌نژاد: من راه‌حل را گفتم. من فکر می‌کنم مردم فلسطین هم حق تعیین سرنوشت دارند؛ اجازه بدهیم خودشان انتخاب کنند؛ مسیحی، یهودی و مسلمان، هرکس که فلسطینی است، هر کس اهل آنجاست در رای‌گیری شرکت کند؛ فکر می‌کنم نتیجه معلوم است. در انتخابات سال گذشته دیدید؟ 🔹گزارشگر: اگر خود فلسطینی‌ها بپذیرند که دو دولت در کنار هم همزیستی مسالمت‌آمیز داشته باشند، آیا شما حاضر به قبول آن هستید؟ 🔹احمدی‌نژاد: ما اتفاقاً همین را می‌گوییم؛ می‌گوییم اجازه بدهید ملت فلسطین بدون تحمیل و در یک فضای آزاد خودشان تصمیم بگیرند؛ این حق مردم فلسطین است که بگذاریم خودشان تصمیم بگیرند و نوع حکومت‌شان را خودشان تعیین کنند. 🔹گزارشگر: با اسرائیل به عنوان همسایه؟ 🔹بگذارید ملت فلسطین خودش راجع به کشور خودش تصمیم بگیرد... اما برای من یک سوال مطرح است... این مناسباتی که بعد از جنگ جهانی دوم شکل گرفت به نفع کیست؟... من فکر می‌کنم حرفی که می‌زنم حرف ملت‌های اروپایی هم هست... ما با بعضی از دولت‌های اروپایی وقتی صحبت می‌کنیم، می‌گویند ما تحت فشار آمریکا هستیم، می‌گویند ما تحت فشار صهیونیست‌ها هستیم؛ چرا باید این‌طور باشد؟ و این فشار تا کی ادامه دارد؟... ✅مصاحبه دوم: 🔹احمدی‌نژاد: از شما سوال می‌کنم اتحاد شوروی الان کجاست؟ محو شد. آیا با جنگ محو شد؟ نه، کشورها و مردم انتخاب کردند. ما هم پیشنهاد دادیم در فلسطین رفراندوم بشود، مردم فلسطین رای بدهند، خودشان رژیم خودشان را انتخاب کنند. خود به خود این اتفاق خواهد افتاد. پیشنهاد ما پیشنهادی کاملاً انسانی و دموکراتیک است، اما جنگ‌طلبان اجازه نمی‌دهند. @mahdytehrani "مثل بهشتی"؛ منعکس‌کننده بهترین تحلیل‌ها؛ عضو شوید👇 ✅️ @mesle_Beheshti
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
🔻پاسخ احمدی‌نژاد به مسئله محو اسرائیل ✍️محمدمهدی تهرانی 🔹در کتاب سه جلدی تاریخ تحلیلی دولت نهم، فص
به نظر می‌رسد آقای عراقچی مصلحت را هم چندان نمی‌داند! جریانی که در کشور به غرب معتقد است و حرکت به سوی مدرن شدن را همچنان واقعی ترین افق پیشرفت کشور می‌داند، حقیقتاً فانتزی و پر ادعا اما کم ثمر و کم سواد است. در عمل، مثل کودکانی هستند که هنوز باید دستشان را بگیریم تا خطا نکنند و برای آموزش آنها وقت بگذاریم. ما مردمِ معتقد به انقلاب، معنای تقیه و مصلحت را می فهمیم اما اقای وزیر که باید خبره ای برای عمل به تکنیک و فناوری های آن باشد، بلد نیست آن را اجرا کند؟ احمدی نژادی که از نظر حضور در مقیاس‌های سیاسی سطح بالای کشور کم تجربه بود، در سال دوم دولتش مصاحبه کردن را بلد بود اما عراقچی که ۳۰ سال تجربه مذاکره برای وزارت خارجه دارد، چنین ضعیف پاسخ می‌دهد و دست آخر برای ماله کشی می‌گوید که مصاحبه من را تقطیع کرده اند!! 🆔 @social_theory
هدایت شده از آقا روح‌ الله
حوزه علمیه مروی۲ و مدرسه آقا روح الله برگزار می‌کند: 🔻دوره مجازی مقاومت °۳۶۰ گفتارهایی پیرامون جبهه مقاومت و ارتقای مؤلفه‌های قدرت در ایران اسلامی 🎙 با ارائه‌هایی از اندیشمندان جبهه انقلاب اسلامی 📚 محورهای محتوایی دوره: ۱. تحلیل وضعیت امروز جبهه مقاومت ۲. راهکارهای افزایش تاب آوری اقتصادی ۳. چگونگی افزایش مقاومت ملی در ساحت فرهنگی و سیاست داخلی ۴. انتظار ما از سیاست خارجی پسا جنگ تحمیلی ۵. نقش نخبگان در دوران جدید بعد از جنگ جهت اطلاع از زمان ثبت نام و پیگری اخبار تکمیلی، کانال را در بله یا ایتا دنبال کنید: 👇 ✅ @agha_ruhollah
من هم مثل خیلی از طلبه های دیگر، از حوزه فلسفی و فقهی اندیشیدن را آغاز کرده ام لذا حوزه علوم اجتماعی متعارف سوژه ماجراجویی علمی من است. این ماجراجویی 2 دهه قبل از اقتصاد آغاز شد و به مرور در 🔗 تعمیم پیدا کرد. تا چند سال قبل یک آنارشیست معتدل بودم 😊و قدرت های عمودی را پایان یافته می دانستم. البته مقصر مشهورات دانش سیاست در ایران است که بنیان خود را بر و جستجو می کند و من این بنیاد را بر باد رفته می دانم 🔗. پس دنبال بنیانهای دیگری برای فهم مناشئی برای قدرتهای عمودی در جامعه به روایت سیاست از دریچه جبرهای جغرافیایی و فضایی مواجه شدم(🔗) و روایت خودم از سرنوشت جغرافیایی خودمان در جهان را در قالب (🔗 یا 🔗 ) به اشتراک گذاشتم. اما مرحله دیگری از واقعیت داشتن و مداخله قدرت وجود دارد که دلم می خواست آن را هم با شما به اشتراک بگذارم اما نگران بودم که اگر بد آن را منتقل کنم، تصور جبرآمیز آن مخاطب را مقهور استکبار و نماید و منتهی شود به همان چیزی که به آن بیماری می گویم. اما حالا که این شاهکار 8 قسمتی را در روایت نظم مدرن و ایستادگی انقلاب اسلامی در مقابل آن را گفته است، با خیال راحت شما را به خواندن این لایه از دانش سیاست هم دعوت می کنم و مطمئن هستم که این و جنگ های عظیم حول آن، شما را امیدوارتر و صبورتر و بزرگتر از قبل، به راه درست انقلاب اسلامی و ساخت دعوت خواهد کرد. ممنون از مدرسه نگاه. 🆔 @social_theory
هدایت شده از رویای امت
🪔 از «عُرُبًا أَتْرَابًا» تا قلب زمین زبان، وحی، و هندسه‌ی تمدن توحیدی وقتی قرآن می‌فرماید: عُرُبًا أَتْرَابًا (واقعه/۳۷) و از زنانی مهربان و هم‌سن سخن می‌گوید، بسیاری آن را با عینک جنسی می‌خوانند؛ اما قرآن از میل جنسی نمی‌گوید، بلکه از محبت فطری، توازن وجودی، و انس متقابل سخن می‌گوید. واژه‌ی «عُرُب» از ریشه «ع-ر-ب» می‌آید؛ به معنای ابراز محبت، خوش‌بیانی، و انس آگاهانه. همان ریشه‌ای که در نام «قوم عرب» و «زبان عربی» نیز حضور دارد. از همین‌جا می‌توان پرسید: آیا «عرب» نام قومی است که ویژگی زبانی و فرهنگی خاصی داشته‌اند و از همین‌رو چنین نامی گرفته‌اند؟ آیا این نام‌گذاری صرفاً تصادفی است یا نشان‌دهنده یک ویژه و برآمده از حکمت الهی؟ 🔸 عرب، نام یک «قوم با ویژگی زبانی ـ فرهنگی» بود، نه یک نژاد در تحلیل دقیق ریشه واژه «عرب»، درمی‌یابیم که این واژه نخست، صفتی فرهنگی بوده است؛ یعنی به گروهی از مردمان اطلاق می‌شده که دارای زبان روشن، بیان فصیح، شعر پویا و فرهنگ زنده‌ی زبانی بوده‌اند. سپس، این صفت به‌تدریج به نام یک قوم تبدیل شده است. پس «عرب»، در اصل نه نژاد است، نه برتری قومی، بلکه تجسم یک زنده‌ی گفتار، فکر، و حضور کلامی در زندگی انسانی است. 🔸 و اما اسماعیل و آغاز یک جریان فرهنگی-وحیانی براساس سنت قرآنی و روایی، حضرت ابراهیم، فرزندش اسماعیل را به سرزمینی بی‌کشت و خالی ساکن کرد: "رَبَّنَا إِنِّی أَسْکَنتُ مِن ذُرِّیَّتِی بِوَادٍ غَیْرِ ذِی زَرْعٍ..." (ابراهیم/۳۷) اما این خلأ، زمینه‌ی رشد فرهنگی ـ توحیدی شد. اسماعیل نه‌تنها پیامبر بود، بلکه نخستین کسی بود که در آن سرزمین، زندگی را بر اساس وحی و انس با خدا آغاز کرد. اگر قوم یا اقوامی در آن منطقه حضور داشتند، به‌تدریج از این فرهنگ تأثیر پذیرفتند؛ و اگر از نسل او بودند، رشدشان ریشه در نبوت و تربیت الهی داشت. بدین ترتیب، در یک روند طبیعی، فرهنگی شکل گرفت که ویژگی آن، بیان فطری، زبان قوی، معناپروری، و سبک زندگی توحیدی بود. این فرهنگ، همان است که بعدها به «عرب» معروف شد. 🔸 زبان، آینه‌ی فرهنگ است؛ زبان عربی، محصول فرهنگ وحی زبان، صرفاً ابزار نیست؛ بلکه آینه‌ی تفکر و ساختار معنایی یک ملت است. زبان قوی، نشانه‌ی فرهنگ دقیق و نظام‌یافته است؛ چون واژه‌ها تنها روی کاغذ نیستند، بلکه حامل اندیشه‌ها و ارزش‌ها هستند. ، در نقطه‌ای از تاریخ، به چنان بلوغی رسید که توانست: مفاهیم توحیدی را با ظرافت و عمق منتقل کند، مرز میان "علم" و "فهم" و "تعلیم" و "تعلّم" را دقیقاً مشخص کند، و آماده شود برای آن‌که کامل‌ترین وحی خدا را حمل کند. این ظرفیت تصادفی نبود؛ بلکه نتیجه‌ی فرهنگ نضج‌گرفته در بستر وحی ابراهیمی و اسماعیلی بود. 🫀 استعاره‌ای تمدنی: زمین همچون بدن، وحی همچون خون، زبان همچون شریان اگر زمین را همچون بدنی واحد ببینیم، آسیای غربی، قلب آن است، و وحی، خون حیات‌بخش معنوی. و درست همان‌گونه که قلب، خون را به کل اندام‌های بدن می‌فرستد، وحی نیز از این منطقه به سوی تمام ملت‌ها، نسل‌ها، و فرهنگ‌ها روانه می‌شود. اما خون، به‌تنهایی کافی نیست. باید شریان‌هایی باشد که آن را به اعضا برساند؛ و در جهان معنا، زبان‌ها، شریان‌های وحی‌اند. 🩸 هرچه از قلب دورتر، زبان‌ها منشعب‌تر، فرهنگ‌ها پراکنده‌تر در بدن، هرچه از قلب دورتر شویم، رگ‌ها باریک‌تر و منشعب‌تر می‌شوند، تا جایی که به مویرگ‌ها می‌رسند؛ مویرگ‌هایی که گاه انسداد پیدا می‌کنند و دیگر خون به آن‌ها نمی‌رسد. و در جهان فرهنگ نیز چنین است: هرچه از قلب زمین دور شویم—هم جغرافیایی، هم معرفتی— زبان‌ها منشعب‌تر، معناها گنگ‌تر، فرهنگ‌ها پراکنده‌تر، و گاه منحرف‌تر می‌شوند. ⚖️ زمین همچون ؛ ، محل «میزان» الهی در ترازوهای قپونی، اگر مرکز ترازو اندکی از جای خود بلغزد، هر دو کفه—even سنگین‌ترینشان—بی‌تعادل می‌شوند. زمین نیز چنین است: آسیای غربی، نه‌فقط قلب زمین، بلکه مرکز «میزان» آن است. اگر این مرکز، که حامل وحی، معنا، و زبان توحیدی است، ثابت و راست بماند، آنگاه شرق و غرب، شمال و جنوب، همگی روی میزان الهی می‌ایستند. اما اگر مرکز بلغزد، خود به‌هم می‌خورد؛ و آن‌گاه دیگر نمی‌توان با هیچ کفه‌ای، تعادل ساخت. https://eitaa.com/ommat_Dream