eitaa logo
جوانی فراتر از زمان
354 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
215 ویدیو
2 فایل
بسمه تعالی این صفحه با هدف معرفی شخصیت شهید دکتر عبدالحمید دیالمه و زیر نظر مستقیم خانواده ایشان نگاشته می شود. ✅ سایت: ehya-e-saghalain.ir ✅ ارتباط با : @heydari69
مشاهده در ایتا
دانلود
پیامبر خدا(ص) : هر دردی را دارویی است و داروی گناهان ، استغفار است . 📘 ثواب الاعمال ، ص ۱۹۷ میلاد با سعادت پیامبر خاتم محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) مبارک باد . 🔷🔹🔷🔹🔷 🔗 جوانی فراتر از زمان را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: 🌐 بله / ایتا / وب‌سایت
🔹شهید دیالمه بعد از شرح معنای انتظار ، با توصیف ویژگی جامعه ی منتظر ، ارتباط آن با تبری و تولی را تبیین می‌کند ؛ بیان شهید : ابعاد تولی و تبری چگونه در جامعه ایجاد میشود؟ در این خصوص باید قدرت دافعه و جاذبه داشته باشیم و این قدرت در دو بعد عمل می‌کند ؛ یکی در بعد خودسازی و دیگری در بعد دیگر سازی . اولین مرحله ی تبری ترک هرگونه زمینه سازی برای عوامل فساد و ظلم و فشار و اختناق است ، و دومین کار به کار گرفتن همه ی امکانات و نیروها و زمینه سازی برای کمک به قدرت‌هایی که در طرف حق قرارگرفته اند ، حتی اگر در اقلیت باشند. این است که می‌بینیم در آن طرف همه نیروها باهم متراکم می‌شوند اما متاسفانه ما در مرحله ای که منتظر هستیم و انتظار می‌کشیم به دلیل نداشتن تولی و تبری متفرق عمل می‌کنیم . 📘انتظار ؛ ضابطه ی حرکت بر صراط مستقیم ، صفحه ی ۱۹ 🔷🔹🔷🔹🔷 🔗 جوانی فراتر از زمان را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: 🌐 بله / ایتا / وب‌سایت
🔷🔹 ادامه ی مبحث توکل از دیدگاه شهید : تعدد مراکز ثقل در قدرت نیز همین اثر تعدد مراکز ثقل در بندبازی را دارد و موجب سقوط (جامعه‌ها) می‌شود ، یعنی اگر مرکز ثقل جامعه‌ای طرف چپ باشد باید بداند که به واسطه ی فشاری که از آن طرف بر او وارد می‌شود به دامان استعمارگر شرق سقوط خواهد کرد ، جامعه ی دیگری که مرکز ثقلش به سمت راست می‌شود به دامان غرب خواهد افتاد اما جامعه‌ای که می‌خواهد مستقل باشد تمام تلاش و حرکتش به این دلیل است که بتواند مراکز ثقلش را در نقطه‌ای متمرکز کند و روی پای خودش بایستد و از روی این بند به آن طرف برود! اما این رفتار برای سیستم‌های سلطه‌گر ناگوار است ، چرا ؟ چون تمام تلاش آنان این است که مراکز ثقل متعدد و نقاط اتکای متعدد به ما نشان بدهند و ما بر اساس آن نقطه‌ها خودمان را متمرکز کنیم که تنها نتیجه ی آن این است که بی ثباتی و بی تعادلی ایجاد می‌شود . 📘 کتاب توکل ، صفحه ی ۲۰ 🔷🔹🔷🔹🔷 🔗 جوانی فراتر از زمان را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: 🌐 بله / ایتا / وب‌سایت
🔹 شهید دکتر عبدالحمید دیالمه : خود انتظار از رسیدن به هدف موقتی و قطع شدنی ، متعالی تر و لذت بخش تر است . لذا در این انتظار هدف نباید در دسترس ، بلکه باید بسیار متعالی باشد و الّا جوش و خروش انسان به یأس و سردی مبدل شود . 📘 کتاب انتظار ضابطه حرکت بر صراط مستقیم ، صفحه ی ۲۴ 🔷🔹🔷🔹🔷 🔗 جوانی فراتر از زمان را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: 🌐 بله / ایتا / وب‌سایت
🔹 شهید دکتر عبدالحمید دیالمه : برای آزمایش بی ثباتی در صورت وجود نقاط ثقل متعدد خط کشی را روی نوک مدادی در حالت متعادل قرار می‌دهیم در این حالت فقط یک نقطه وسط خط کش است که تعادل را به وجود می‌آورد اگر ذره‌ای جابجایش کنیم و به سمت مرکز دیگری ببریم از حالت تعادل خارج می‌شود و سقوط می‌کند ، به محض اینکه بخواهیم مرکز ثقلش را تغییر دهیم سرنگون می‌شود . در جامعه هم اگر رهبری جامعه‌ای این حالت (تعدد مراکز ثقل) برایش پیش بیاید جامعه به هرج و مرج کشیده می‌شود حتی اگر فرد دیگری پیدا کنیم که دقیقاً مشابه امام باشد و هیچگونه تفاوتی با او نداشته باشد! 📘 کتاب توکل ، صفحه ی ۲۱ 🔷🔹🔷🔹🔷 🔗 جوانی فراتر از زمان را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید : 🌐 بله / ایتا / وب‌سایت
"توکل به مثابه ی مرکز ثقل" 🔹 شهید دکتر عبدالحمید دیالمه : چرا در زمان مصدق تمام کوشش استعمار آمریکا و انگلیس این بود که رهبری جامعه را از محور آیت الله کاشانی بردارند و روی محور دیگری مثل مصدق قرار دهند؟ چون اگر نقطه ی اتکای جامعه دوتا شود آن جامعه حتما زمین می‌خورد . اوایل انقلاب هم می‌خواستند همین کار را انجام دهند ! علتش این است که اگر بتوانند مرکز ثقل مردم را از موضع محکم کنونی به نقطه ی دیگری انتقال بدهند حتی به اندازه ی یک درصد ، می‌توانند این یک درصد را به مرور افزایش بدهند ، به همین دلیل میبینیم برای دشمنان ایستادگی در مقابل این مرکز ثقل اصلی است که مشکل است .چون اگر یک مرکز ثقل باشد هیچ کاری در جامعه نمی‌توانند بکنند. فقط در اسلام میتوان نیروها را در نقطه ای متمرکز کرد چون در اسلام توحید محور همه ی اعتقادات است تمام مبحث توکل این است که بتوانیم مراکز متعدد را از بین ببریم و به مرکز اتکای ثابتی تبدیلش کنیم . 📘 توکل ، صفحه ۲۲ قسمت قبل کتاب 🔷🔹🔷🔹🔷 🔗 جوانی فراتر از زمان را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: 🌐 بله / ایتا / وب‌سایت
🔹 شهید دکتر عبدالحمید دیالمه : وابستگی فقط این نیست که من از میز و لباس و صندلی استفاده نکنم ، خیلی ها امروز توانستند از این مسئله بگذرند ولی مساله خطرناک تر راغب بودن و تمایل داشتن به عنوان و مقام است ... مسئله ی رغبت انسان را محکوم جامعه اش می‌کند . 🔷🔹🔷🔹🔷 🔗 جوانی فراتر از زمان را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: 🌐 بله / ایتا / وب‌سایت
🔹 شهید دکتر عبدالحمید دیالمه : چرا در طول مسیر ، انتظار در عین اینکه عملی زجر آور و درد آور است وجود ما را متعالی میکند؟ چون رفتار و حرکات و حالت چشم فرد منتظر نشان دهنده ی این است که او منتظر است . در برخورد های روزمره مشاهده کرده ایم به محض ورود به منزل فردی از حالت خاص او متوجه می‌شویم که منتظر رسیدن مهمان است و از او می‌پرسیم منتظر کسی هستید؟ یعنی رفتارش نشان می‌دهد که حالتش عوض شده است. و امام همین حالت را ذکر میکند : "کلُّ من رَجا ، عُرف رجاوُهُ فی عَملِه" آرمان ها و اهداف افرادی که به خدا امید دارند از عملشان مشخص است ، یعنی به میزانی که امیدوارتر هستند اعمالشان تغییر می‌کند . 📘 انتظار ؛ ضابطه ی حرکت بر صراط مستقیم ، صفحه ی ۲۳ 🔷🔹🔷🔹🔷 🔗 جوانی فراتر از زمان را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: 🌐 بله / ایتا / وب‌سایت
شهید دکتر عبدالحمید دیالمه : انسان هرچه بیشتر و دقیق تر خود را بشناسد ، خدا را بهتر عبادت می کند . علت هم این است که هر قدر معرفت انسان بالاتر رود ؛ حقارت خود را بیشتر درک می کند و حق را بهتر و آسان تر می فهمد . 📘 رساله حقوق امام سجاد ، صفحه ی ۶۲ 🔷🔹🔷🔹🔷 🔗 جوانی فراتر از زمان را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید : 🌐 بله / ایتا / وب‌سایت
🔹ارتباط توکل با جهت دار بودن انسان🔹 شهید دکتر عبدالحمید دیالمه: «بارها پرسیده اید که چرا به سمت کعبه نماز میخوانیم؟ مگر در قرآن نداریم که هر سمتی بگردید سمت خداست؟ مگر قرآن نمی‌گوید : «نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرید» (خدا از رگ گردن به ما نزدیک‌تر است)؟! پس چرا ما موظفیم به یک سمت نماز بخوانیم؟ چون آن سرزمین بر سرزمین های دیگر برتری دارد! ما می‌گوییم بسیار خب این یک دلیل است اما چرا به سمت کعبه؟ چون انسان بعد دارد و نمی‌تواند بدون طرف باشد. ما نمی‌توانیم بدون جهت باشیم و چون قرار است که به جهتی باشیم ، آن وقت جهت خاصی را پیدا می‌کنیم که همه به آن جهت باشند تا اینکه آن وحدت ایجاد بشود‌ اما علت اصلی اش چیست؟ چون ساختار وجودی انسان جهت دار است و نمی‌تواند از دایره ی جهات و ابعاد خارج شود ... وقتی متوجه شدیم که انسان بعد و جهت دارد خواهیم فهمید جمله ی من *بی طرفم* چقدر بی ربط است . اصلا انسان بی طرف پیدا نمی‌شود! نه وجود انسان و نه جسمش و ذهنش و فکرش ، هیچ یک ممکن نیست بدون جهت باشد.» 📘 توکل ، صفحه ی ۲۸ و ۲۹ قسمت قبل کتاب 🔷🔹🔷🔹🔷 🔗 جوانی فراتر از زمان را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید : 🌐 بله / ایتا / وبسایت
8.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ای نخل رشید! پر ثمر خواهی شد ... ای مرد شهید! خوش‌سفر خواهی شد ... آیات خدا مرگ ندارد هرگز! ای سورهٔ نصر! زنده‌ تر خواهی شد ... ✍️ جواد محمدزمانی 🔷🔹🔷🔹🔷 🔗 جوانی فراتر از زمان را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: 🌐 بله / ایتا / وب‌سایت
🔹 شهید دکتر عبدالحمید دیالمه : انسان در ارتباطات فردی و اجتماعی خودش، با مفهومی به نام حق مواجه می شود. من بر گردن دیگری حق دارم و او هم متقابلا بر گردن من حقی دارد. من از جامعه چیزی می خواهم ؛ جامعه هم چیزی را از من توقع دارد . قرآن کریم در این باره می فرماید : " وَ لَوِ اتَّبَعَ الحَقُّ اَهواءَهُم لَفَسَدَتِ السَّمواتُ وَ الاًرضُ و مَن فيهِنَّ" یعنی اگر قرار باشد این حقوقی که انسان نسبت به بقیه دارد و بالعکس ؛ بر حسب خواست و تمایلات انسانها پایه ریزی شود، روابط بین همه ی چیزهایی که در آسمانها و زمین هستند به هم می خورد. چون خداوند این امور را براساس مصلحت ها می سنجد در حالیکه انسان بر اساس هوا و هوس . 📘 رساله ی حقوق امام سجاد ، صفحه ی ۳۹ و ۴۰ 🔷🔹🔷🔹🔷 🔗 جوانی فراتر از زمان را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: 🌐 بله / ایتا / وب‌سایت