eitaa logo
خانواده ولایی
299 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
120 فایل
🇮🇷 روابط عمومی صنعت (شرکت) SFAE🇮🇷 ارتباط با مدیر کانال و ارائه نظرات و پیشنهادها از طریق:👇👇👇👇👇👇👇 🌷 🌷 @khanevade110 🌷 🌷
مشاهده در ایتا
دانلود
دقت کنید خیلی جالبه ‏«۱» نفر روی صد تا دیوار شعار می‌نویسه ‏«۱۰۰,۰۰۰» نفر هر روز اون شعار رو میخونن ‏اون صدهزار نفر گمان میکنن مملکت کارش تمومه اونم به خاطر کاری که یه نفر انجام داده!! ‏و این یعنی ⁧
هدایت شده از آموزش سلیم ❤️
✨🌼✨ نگو : خدا بد نده ! بگو : خدا سلامتی بده نگو : قابل نداره ! بگو : هدیه ایست برای شما نگو : شکست خوردم ! بگو : تجربه کردم نگو : زشته ! بگو : قشنگ نیست نگو : بد نیستم ! بگو : خوبم . نگو : ببخشید که مزاحمتان شدم ! بگو : از اینکه وقتتان را در اختیار من گذاشتید متشکرم .... ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌ @salim110 ❤️
هدایت شده از آموزش سلیم ❤️
🌷 پيامبر اکرم (صلّي الله عليه و آله) فرمودند : ✍ گروهي روز قيامت وارد صحراي محشر مي شوند در حالي كه حسنات و كارهاي نيكي به بزرگي كوه ها دارند ، خداوند حسنات ايشان را همچون ذرات غبار در هوا پراكنده مي سازد. سپس فرمان مي دهد آنها را به آتش دوزخ اندازند. سلمان عرض كرد : يا رسول الله! آنها را براي ما توصيف نما. فرمودند : آنها كساني هستند كه روزه مي گرفتند ، نماز مي خواندند و شب زنده داري مي كردند ، اما هنگامي كه به حرامي دست مي يافتند بر آن هجوم مي بردند. 📖 مستدرك الوسایل ، ص ۲۱۲ @salim110 ❤️
هدایت شده از آموزش سلیم ❤️
✍حضرت علی علیه السلام فرمود: دست نیافتن به حاجت آسان‌تر از درخواست آن از نااهل است. فَوْتُ الْحَاجَةِ أَهْوَنُ مِنْ طَلَبِهَا إِلَى غَيْرِ أَهْلِهَا. 📚حکمت۶۶ @salim110 ❤️
هدایت شده از آموزش سلیم ❤️
✅حضور قلب در نماز ✍ از آیت الله بهجت(ره) پرسیدم : راه رسیدن به حضور قلب در نماز چیست؟ ایشان پاسخ دادند: دو کار در کنار هم : نمازگزار به وسوسه های شیطانی که غیر اختیاری پیش می آید، کاری نداشته باشد. هروقت در نمازش توجه پیدا کرد، اختیاراً به غیر خدا توجه نکند. سپس در توضیح این مطلب فرمودند: شیطان می خواهد اختیاراً انسان را متوجه غیر خدا کند. وقتی دید که در حال اختیار، به غیر خدا توجه نمی کند، او را رها مےکند. 📚محمدی ری شهری ، زمزم عرفان ،ص ۸۶ @salim110 ❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰مذهب و سوالات من! ❔در درون ما سؤال‏ هايى مطرح مى‏ شوند كه: من چه هستم؟ چه استعدادهايى دارم؟ و اين استعدادها از چه زمينه و چه ميدانى برخوردارند؟ و چگونه بايد در اين ميدان به كار بيفتند؟ و چه كارى با اين استعدادها هماهنگ است؟ و اين كار با چه هدفى بايد شروع شود؟ ❔اصلًا چرا زنده باشم؟ براى خوردن و خوابيدن و خوش بودن، آيا عمرم بايد در كنار مستراح و آشپزخانه تمام شود؟ آيا براى اين كارها به اين همه سرمايه احتياج دارم؟ راستى انگيزه‏ ى من براى اين همه كوشش، براى اين همه دوندگى چيست؟ ❔ محرك من چه مى‏ تواند باشد؟ آيا چيزهايى كه مرا حركت مى‏ دهند و مرا به كوشش مى‏ كشند از من نيرومندترند و از من مهم ترند؟ ❔اين سؤال‏ ها ناچار جواب‏ هايى مى‏ خواهند و اين است كه فكر ما به كار مى‏ افتد تا جوابى بيابد و شناخت‏ هايى از انسان و هستى و از انسان و استعدادها و از هستى و وسعتش به دست بياورد. ❔ در همين كوشش‏ هاى فكرى، انسان به استعدادهاى عظيم و در نتيجه به كار بزرگ خودش پى مى‏ برد و محرك و هدف را به دست مى‏ آورد و هنگامى كه كار انسان شناحته شد، هستى شناخته مى‏ شود و جايگاه انسان در اين هستى آشكار مى‏ گردد و هست آفرين جلوه مى‏ كند. ❔انسان با اين تفكرات به جهت حركت خود و هستى و ميدان كار خودش پى مى‏ برد و به او رو مى‏ آورد و خود را به او مى‏ سپرد و از او روش زندگى و مرگ را و طرز حركت در اين راه گسترده را مى‏ آموزد. ❔چون يافته كه او به استعدادهاى انسان و وسعت هستى و قانون‏ هاى حاكم بر آن بيش از انسان احاطه دارد و يافته كه او به انسان بيش از خود انسان علاقه دارد، كه عشق به ذات و حبّ به نفس را، او در نهاد انسان گذاشته و انسان را با انسان، او آشتى داده، محبت‏ ها را او آفريده است. ❔اين سؤال‏ هاى روشنگر و اين شناخت از هستى و انسان و هست آفرين، انگيزه‏ ى مذهبى شدن انسان هستند. ❛❛ عین‌صاد 📚 اندیشه من | ص ۴۸
🔰پوک کردن آدم ها 🔸اساس و ريشه ‏ى آسيب‏ ها و آفت ‏هاى ما، در ضلال و گم‏شدگى است. ضلال به معناى گمراهى نيست، كه: «ضَلَّ السَّبيلُ» و «ضَلَّ سَعْيُهُم» و «ضَلَّ مطلبُهم» و «ضَلَّ قَدرُهم»، با اضافه‏ى كلمه ‏ها و به معناى گمراهى و سعى گم شده و هدف گمشده آمده است. ضلال؛ يعنى سرگشتگى؛ يعنى گم‏شدگى. و اين ضلال است كه منشأ تمامى گمراهى‏ ها و از دست رفتن ‏ها و كفرها و نفاق ‏هاست. 🔸 آدمى كه خود را باخت، آدمى كه خود را گم كرد، آدمى كه خود را نديد و به حساب نياورد، اين چنين گمشده‏ ى سرگشته‏ اى را، هر كس به هر طرف مى‏ برد؛ كه فرعون‏ها، همين‏گونه آدم‏ ها را با پوك كردن و خالى ساختن، به اطاعت مى‏ كشيدند: «فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَاطاعُوه». 🔸 اين استخفاف و سبك كردن است، كه باعث استثمار و استضعاف و اس اس‏هاى ديگر مى‏ شود. آن‏ها كه آدمى را براى خود مى‏خواهند، اين‏گونه در ظلمات نگاه مى ‏دارند و اين گونه سرگشته و گمشده مى‏خواهند. و خدا كه آدمى را بارور مى‏ خواهد، او را در نور مى ‏آورد تا خود را ببيند و با چشم باز سودا كند. و هدف‏ هاى برابر و راه مناسب را بردارد و گرفتار ضلال در سعى و عمل نشود. پس ضلال آدمى، به ضلال اهداف و ضلال راه و ضلال سعى مى ‏رسد. 📚 نامه های بلوغ | ص ۱۹۹
🏴دکلمه زیباباموضوع حضرت معصومه علیهاالسلام 🔹دلم می‌خواهد برایتان از بانویی سخن بگویم که خیال سبزتان نیمه‌شبی بر اقامه سبزش سلام می‌دهد و در آینه حرمش چهره می‌آراید. برایتان از بانویی سخن می‌گویم که همانند زینب سلام‌الله‌علیها که برای قیام، قربانی داد و خورشید عاشورا را با صبرش تعریف کرد، او هم با قدم‌های پرحیاتش، به سرزمین کویری قم حیات بخشید و در رگ ایرانیان خون تازه‌ای جاری ساخت. 🔸بانویی که برای یاری امام زمانش تنها به دعای خیر اکتفا نکرد؛ حتی با بهانه دوری راه و دختر بودن. با همت بلند زهرایی‌اش، برای یاری امامش وارد میدان عمل شد؛ رنج این سفر بی بازگشت را به جان خرید تا به ما بیاموزد: «انتظار یک عمل است؛ بی عملی نیست». 🔹شهر قم و بلکه همه ایران و حتی همه جهان در سوگ و ماتم عظیم فرورفته است. عده ای سر بر آستان مولا امام رضا علیه‌السلام نهاده و به ایشان تسلیت عرض می‌کنند. عده‌ای در جمکران پرچم عزا افراشته‌اند و از بانویی ارجمند سخن می‌گویند. 🔸مردم ایران از بانویی سخن می‌‏گویند که بارگاه زیبایی‌اش، پناهگاه دل‏‌های عاشقی است که در جمکران بیتوته می‏‌کنند و به نیابت از شیعه، در نتیجه شب‏‌های کویری قم، سر بر آستان حرم حضرت دوست می‌‏سایند و برای ظهور گل نرگس، دعا می‏‌کنند و از بانوی کرامت، برای شکوفه دادن درخت اجابت، استمداد می‌‏طلبند. ❣️آری! سخن از دردانه‌ای به نام فاطمه است؛ فاطمه‌‏ای که برادرش رضا علیه ‏السلام او را معصومه نامید. پدرش موسی بن جعفر علیهماالسلام در مقام و منزلتش فرمود: «فداها أبوها؛ پدرش به فدایش». «معصومه» یعنی کسی که تفسیر معصومیت است که روزگاری در مدینه طلوع کرد. فاطمه‌ای که اقامت غربت است در روزگار غریب نگاه‌ها. «معصومه» تفسیر بلند تبعیت است از ولایت و نگاه سبزی است که از معصومیت سرچشمه می‏گیرد. این بانوی بی‌نظیر و ملجأ ایرانیان، وصف روزگار دلدادگی است و از غربت به قربت رسیدن. 🔰چه بگویم در سخن از این بانو جز آنکه: «معصومه» ترجمان بلند عاشوراست و قصه «با زینب هم سفر شدن». «معصومه» فلسفه شیدائی است و غزل ماندن و بودن. «معصومه» نگین ایران است که در قم می‏‌درخشد. «معصومه» ضریب بالای ارادت به ولایت است. «معصومه» قصه بلند مدینه تا مشهد است. «معصومه» انتهای تبلور است. «معصومه» سر سلسله تنهائی است و معصومه فانی فی اللّه است. و «معصومه» آرام جان ایرانیان است. 💖هم‌اینک با کمال خضوع و خشوع، دست‌ها را به سینه ادب گذاشته و سلامی از عمق جان به آن بانوی بزرگ می‌دهیم: السَّلامُ عَلَیْكِ یَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ، السَّلامُ عَلَیْكِ یَا بِنْتَ فَاطِمَةَ وَ خَدِیجَةَ، السَّلامُ عَلَیْكِ یَا بِنْتَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ، السَّلامُ عَلَیْكِ یَا بِنْتَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ، السَّلامُ عَلَیْكِ یَا بِنْتَ وَلِیِّ اللَّهِ، السَّلامُ عَلَیْكِ یَا أُخْتَ وَلِیِّ اللَّهِ، السَّلامُ عَلَیْكِ یَا عَمَّةَ وَلِیِّ اللَّهِ، السَّلامُ عَلَیْكِ یَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ. یَا فَاطِمَةُ اشْفَعِی‏ لِی وَ لَنا فِی الْجَنَّةِ.
💢عملیات انفجار در یکی از صنایع هوایی اصفهان خنثی شد 🔻 حجت‌الاسلام خطیب وزیر اطلاعات: 🔹 دشمن برای انفجار در یکی از صنایع هوایی اصفهان برنامه‌ریزی کرده بود که خنثی شد.
🔸رهبر جنبش احقاق حقوق زنان مترقی ایران. مردی با 4 زن. که آخرینش 17سال دارد. و خودش 75 سال. زندگی شاهانه با هدایای بن‌سلمان! 3 ماشینv شاسی بلند با حداقل قیمت 36 میلیارد تومان! مردی که حضور زنان در نمازجمعه خودش را نیز حرام می داند مردی که بسیاری از تروریست‌های شرق کشور او را رهبر خود می دانند جنبشی چنین مترقی، رهبری چنین فاضل و وارسته را نیز لایق است.