eitaa logo
مدرسه‌تـ؋ــکرونوآوری‌ نگاه
4.6هزار دنبال‌کننده
995 عکس
362 ویدیو
6 فایل
مدرسه تفکر و نوآوری نگاه؛ «آگاهی» برای سامانی دیگر سایت مدرسه: www.negahschool.ir ارتباط با ادمین: @sch_negah_admin ارتباط با مسئول سایت: @sch_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
دکتر علی سعیدیاقتصاد سیاسی غرب در منطقه.mp3
زمان: حجم: 19.3M
«برای سرنوشت» مجموعه گفت‌و‌گوهایی پیرامون فلسفه نبرد امروز و ساخت آینده اقتصاد سیاسی غرب در منطقه گفت‌وگو با دکتر 01:34 موجودیت اسرائیل در نسبت با هژمونی غرب 07:34 ناتوانی رژیم در دولت-ملت‌سازی و کارویژه آن در منطقه 12:53 پروژه جدی غربی صهیونیستی: وابستگی اقتصادی 14:11 تنها نقطه مزیت اسرائیل 17:38 نقش دیگر رژیم: ایجاد توازن امنیتی و نظامی 36:58 انگاره توسعه‌ی خریدنی 41:18 کنترل کشورها با مظاهر توسعه 43:54 ما در یک شب فقیر شدیم 53:23 اقتصاد داخلی رژیم صهیونیستی 🔰 مشاهده فیلم کامل گفتگو در آپارات https://www.aparat.com/v/nvzlmsr ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah 🆔@brayesarnevesht 🌐 http://www.negahschool.ir
مدرسه‌تـ؋ــکرونوآوری‌ نگاه
#ریل #زهرا_داورپناه ▪️تمدنِ پیجری! ▫️ما هنوز به آمریکا امیدواریم؟! ▫️تا وقتی "آرزو" و "رویا" جدید
▪️کاش دیپلمات باشید! تربیت سیاسی و جهتگیری درست مذاکرات ▫️در دیدار با اهالی قوه قضاییه حضرت آقا از پیگیری دیپلماسی با جهت گیری درست سخن به میان آوردند. فارغ از اینکه دیدار با قوه قضاییه بوده یا دولت، یا پیگیری ها را چه کسی باید انجام بدهد، این دیدار از منظر تربیتی، بسیار حرف داشت. جهت گیری درست در رابطه با دشمن، جهت تربیت سیاسی را مشخص می‌کند. این جهت گیری درست دیپلماسی چه ویژگی‌ای دارد؟ ▫️دیپلماسی تهاجمی و فعال: ایشان فرمودند از لحاظ قضایی و حقوقی جنایتی در این جنگ اتفاق افتاده که در ابعاد بین المللی باید بتوانید در دادگاه های بین المللی این را دنبال بکنید. یعنی به جای اینکه ما مدام به دیگران بخواهیم توضیح بدهیم و دیگران ما را توبیخ کنند ما باید توبیخ گر ظالم باشیم و با روایت ظلم دشمن، همراهانی برای خود ایجاد کنیم. یک وجهش همین است که آمریکا حمله ای کرده و اتفاقا باید برای همه دنیا با دیپلماسی تبیین کنیم. ما باید حرف جدی در این قضیه تولید کنیم که چرا یک عضو ان پی تی به تاسیسات هسته ای حمله کرده است؟ کمتر روی این مسئله مانور داده می شود و عمده روایت دیپلماتهای ما به عرصه مذاکره با آمریکا محدود شده و ضمانتی که آمریکا باید بدهد که وسط مذاکره این بار حمله نمی کند. دیپلماسی فعال و تهاجمی یعنی بروید و دنبال کنید و دشمن را سر جایش بنشانید. دیپلماسی تهاجمی و فعال و طلبکارانه، نه از موضع ضعف. لوازم این دیپلماسی، منطق قوی هست و وقتی منطق داریم این دست برای دنبال کردن مسأله، پر است. نترسیدن از ظالم و برگرداندن ورق به نفع مظلومین و ایجاد جرأت برای تغییر موقعیت، در تربیت سیاسی، بسیار اهمیت دارد. ▫️دیپلماسی فرصت محور: آقا فرمودند بروید در دادگاه بین المللی پیگیری قضایی کنید. کدام دادگاه؟ حتی دادگاهی که وابسته به نظام سلطه است. آقا، جان های آزاده دنیا را مثلا یک قاضی آزاده که ممکن است بعدها در یک دادگاه بین المللی بیاید را فرصت میبینند و در جبهه حق حساب می‌کنند مثل حکم دستگیری و بازداشت نتانیاهو. این یعنی در تربیت سیاسی، افق زمانی را کوتاه نبینیم و فکر نکنیم موقعیت ما، موقعیتی باثبات و بدون تغییر است. پذیرش امکان تغییر، باعث می‌شود عواطف نسبت به آینده تنظیم شود. اگر از فرصت یک نفر در دل کفر و طاغوت نمیشود گذشت، طبیعتا از فرصت دوستان بین المللی مان، از عدالت خواهان و آزادی خواهان بین المللی اصلا نباید گذشت و باید جبهه دوستان بین المللی را چه در ملتها و چه در دولتها نادیده نگیریم. فرصت نگری یعنی به جای اینکه ما صرفا برویم سراغ گفتگو با کشورهایی که ما را دارند تهدید می کنند، با عقلانیت سراغ فرصت ها هم برویم. چه بسا از طریق بهره بردن از فرصت ها، با تهدیدها مواجهه بهتری بکنیم. فرصت ما چیست؟ دوستان بین المللی، دولت هایی که محکوم کردند حمله اسرائیل و آمریکا را به ایران. با این دولت ها باید خیلی جدی نشست و برخاست بکنیم. ملت هایی آزاده بسیار حمایت کردند، با این ملت ها باید بتوانیم روابط جدی در عرصه دیپلماسی، فعال کنیم. مثلا ملت و دولت پاکستان از این به بعد برای اهل خرد، بسیار باید جدی بشود. ▫️تقلیل ندادن دیپلماسی به مذاکره با آمریکا: آقا قبلا فرمودند مذاکره یکی از آن ده ها کاری هست که وزارت خارجه باید انجام بدهد. در این دیدار هم مدام به جای کلمه مذاکره، واژه دیپلماسی را به کار بردند. اینکه ما دیپلماسی را به مذاکره تقلیل بدهیم خطرناک است. جهت گیری درست دیپلماسی، یعنی همه تلاش و نیرویت را و همه بار افکار عمومی را روی دوش مذاکره نینداز. دیپلماسی را مساوی مذاکره معنا نکن. گاهی انجام آن دهها کار دیگر، در مسیر مذاکرات گشایش ایجاد می‌کند. در تربیت سیاسی، مهم است که اولویت کنشها را متناسب با موقعیت، تعیین کنی و موقعیت را اصلاح کنی. ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah 🆔@brayesarnevesht 🌐 http://www.negahschool.ir
40.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️ایرانی که نمی‌شناسیم! ▫️نه دانشگاه، نه حوزه، جامعه ایران را نمی‌شناسند! ▫️ما سال‌ها باهم بودن و ظلم‌ستیزی را در محرم و آداب ایرانی تمرین کردیم. ▫️کنش مردم ایران اتفاقی نیست،بیاید ریشه‌های هویتی این کنش را بشناسیم. ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah 🆔@brayesarnevesht 🌐 http://www.negahschool.ir
18.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️اگر جمهوری‌اسلامی... ▫️به قول نادر ابراهیمی: ایران موجودیست الهی که بر بال فرشتگان است! ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah 🆔@brayesarnevesht 🌐 http://www.negahschool.ir
40.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️مسئولیتِ از یاد رفته... ▫️وحدت در جنگ، جنگ در آتش‌بس! ▫️از نداشتن علوم انسانی ضربه می‌خوریم و حزب‌اللهی و روشنفکر در این ماجرا سهیم هستند. ▫️باید انقلاب فرهنگی و جهاد تبیین را از الهیات بسندگی نجات داد! ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah 🆔@brayesarnevesht 🌐 http://www.negahschool.ir
اشکان شاه‌محمدیتغییر پایان‌بندی جنگ‌ها.mp3
زمان: حجم: 33.63M
؛صدای مدرسه نگاه . | رقصِ قدرت | روایتی از تغییر جنگ و صلح در بازی قدرت گفتگو با اشکان شاه‌محمدی؛پژوهشگر تاریخ و ژئوپلیتیک قسمت هشتم: تغییر پایان‌بندی جنگ‌ها ▫️جهان تک‌قطبی شده با حضور ابرقدرتی به نام آمریکا، نیازمند تدبیری برای اداره‌ی جهان بود. یکی از این تدابیر "ایجاد تنش و کاهش تنش" به منظور تضمین حضور استعماری در منطقه غرب آسیا نام داشت که ۱۱ سپتامبر بهانه‌ی آن را فراهم کرد. در این میان سه "جنگ ایران و عراق"، "جنگ سوریه" و "طوفان‌الاقصی" تغییری بود بر پایان‌بندی جنگ‌های جهان تک‌قطبی. ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
46.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️مدرنیته یا استعمار؟! ▫️نهاد علم و ساخت نوکران بی‌جیره! ▫️انسانِ انقلاب اسلامی نهاد‌های مدرن را حذف نمی‌کند، هضم می‌کند! ▫️مشکل سنت و مدرنیته نیست، هویت و گفتمان است... 🔻برای خرید بسته کامل گفتگو‌های "رؤیای انسان دانشگاه" کلیک کنید! آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــرمدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ @Royaye_Daneshgah @Paad_ir @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
▪️سه روایت از یک حماسه تحلیل انسجام ملی از دریچه هویت ▫️ انسجامی که در ۱۲ روز جنگ تحمیلی از فرزندان این مرز و بوم متجلی گشت، چنان خیره‌کننده بود که برای اثبات پیوند ناگسستنی میان “تهدید” و “وحدت” کفایت می‌کرد. اما این معادله ساده «جنگ > انسجام» در پس خود حقایقی عمیق‌تر را پنهان کرده است. ▫️ در تحلیل این پدیده شگفت‌انگیز، سه روایت هویتی در برابر دیدگان ما قد علم می‌کند؛ سه تفسیر از آنچه در روزهای آتش و خون رخ داد. «هم‌سویی هویت‌ها»، «زایش هویت مشترک» یا «اصلاح نظام هویتی»؟ کدام تحلیل به حقیقت نزدیک‌تر است؟ ▫️روایت اول را می‌توان «نظریه رشد اضطراری» نامید. باورمندان به این دیدگاه معتقدند جنگ همچون کوره‌ای عمل می‌کند که ناخالصی‌های روح و عقل را می‌زداید. در این نگاه، انسان‌ها در مواجهه با خطر مشترک، به بلوغی اجباری می‌رسند که اختلافات را کم‌رنگ و وحدت را پررنگ می‌سازد (مثل این تحلیل هوشمندانه). گویی تهدید وجودی، دوربین ذهن را از نمای نزدیک به نمای دور تغییر می‌دهد و ما ناگهان می‌بینیم که شباهت‌هایمان بیش از تفاوت‌هایمان است. ▫️روایت دوم، «نظریه هویت واکنشی» است. در این تفسیر، جنگ خالق هویتی نوظهور است؛ هویتی که پیش از آن وجود نداشته یا کمرنگ بوده است. همچون دو قطره آب که در مواجهه با نیرویی بیرونی به هم می‌پیوندند، انسان‌ها در برابر دشمن مشترک، هویتی جدید می‌یابند. «ما» در برابر «آنها» شکل می‌گیرد و ایرانیت یا قومیت یا ...، چتری می‌شود برای پناه دادن به همه کسانی که تا دیروز خود را غریبه می‌پنداشتند. ▫️اما روایت سوم، که می‌توان آن را «نظریه لایه‌های هویتی» نامید، داستان متفاوتی روایت می‌کند. در این نگاه، جنگ نه خالق هویت است و نه اصلاح‌کننده هویت‌های فردی؛ بلکه تنها پرده‌برداری از حقیقتی است که همواره وجود داشته اما در زیر لایه‌های فردگرایی مدرن پنهان شده است. هویت‌های جمعی (چه اجتماعی و چه تاریخی) همچون رودخانه‌ای زیرزمینی در وجود همه ما جاری است، اما فرهنگ و نظام‌های تربیتی و اجتماعی معاصر، «من» را بر «ما» مقدم داشته‌اند. جنگ تنها این رودخانه را به سطح می‌آورد. ▫️ دوگانه محوریت-تبعیت در هویت‌های انسانی، شاید کلید فهم معمای انسجام اجتماعی باشد. در جوامعی که هویت فردی محور است و هویت‌های جمعی به حاشیه رانده شده‌اند، هر فرد جزیره‌ای مستقل است که تنها با پل‌های منفعت به دیگران متصل می‌شود. نتیجه چنین نظمی، جامعه‌ای است متشکل از «تنهایی‌های موازی» که در بهترین حالت، همزیستی مسالمت‌آمیز را تجربه می‌کنند، نه همبستگی عمیق را. ▫️آنچه جنگ به ارمغان می‌آورد، «معکوس‌سازی» این هرم هویتی است؛ هویت‌های جمعی از حاشیه به متن می‌آیند و هویت فردی موقتاً عقب می‌نشیند. این جابجایی، رمز انسجام ملی است؛ انسجامی که نه از محو تفاوت‌ها، بلکه از تغییر اولویت‌ها حاصل می‌شود. شاید بتوان گفت جنگ، «آینه‌ای معکوس» است که به ما نشان می‌دهد در شرایط عادی چه چیزی را فدای چه چیزی کرده‌ایم. ▫️ پرسش اساسی این است: آیا می‌توان به انسجام ملی دست یافت، بی‌آنکه بهای سنگین جنگ را پرداخت؟ آیا «همبستگی بدون تهدید» افسانه‌ای بیش نیست؟ شاید رمز این معما در بازنگری نظام‌های اجتماعی، تربیتی و فرهنگی‌مان نهفته باشد؛ نظام‌هایی که می‌توانند با محوریت دادن به هویت تاریخی، انسجامی تاریخی را حتی در زمان صلح و غلبه حق برقرار سازند. ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah 🆔@brayesarnevesht 🌐 http://www.negahschool.ir
30.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️سلاحِ الهیات ▫️مقاومت بدون زیستِ مقاوم‌گونه ممکن نیست ▫️سرنوشت نهایی جنگ را "ایمان" رقم می‌زند نه تکنولوژی! ▫️الهیات در ایده مقاومت به مثابه سلاح است. ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah 🆔@brayesarnevesht 🌐 http://www.negahschool.ir
؛صدای مدرسه نگاه . | رقصِ قدرت | روایتی از تغییر جنگ و صلح در بازی قدرت ▫️جنگ ایران با اسرائیل در روزهای اخیر، به شکل ملموسی نشان داده ماهیت جنگ در عصر جدید، متفاوت از جنگ در روزگار گذشته است و طبعا این تفاوت ماهوی در صلح نیز وجود دارد. ▫️درک این تفاوت و سپس نقش‌آفرینی مؤثر در جهان جدید و رهایی از هرگونه جنگ و صلح تحمیلی در ایران امروز، نیازمند روایتی تاریخی و جهانی به مثابه یک زیر‌ساخت تحلیلی و رفتاری است. ▫️این پادکست‌ها به بررسی رویدادهای کلیدی و تحولات بنیادینی در تاریخ می‌پردازد که طی چند قرن اخیر، مسیر تاریخ جهان را رقم زده‌اند. از جنگ‌های بزرگ ناپلئونی و تغییرات سیاسی عمده گرفته تا تأثیرات استعمار و شکل‌گیری نظم کنونی و در نهایت طوفان الاقصی. 🔺پادکست در هفتمین فصل خود میزبان اشکان شاه‌محمدی؛ پژوهشگر تاریخ و ژئوپلیتیک است. قسمت اول: جهانی با جنگ‌های جدید قسمت دوم: دائما در جنگ قسمت سوم: صلح مسلح! قسمت چهارم: بازگشت جنگ به اروپا قسمت پنجم: تولد بیمارگونه‌ی خاورمیانه قسمت ششم: توازن قوای کلنگی قسمت هفتم: نه شرقی نه غربی، سیاستی ممکن؟! قسمت هشتم: تغییر پایان‌بندی جنگ‌ها ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
7.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| اینبار در صداوسیما تهران👊🏻 بـــــــرش کوتــاهـــی از پــشــــــت صحـــنــــه و عــــوامـــل مستنـــد تلویزیــونـی هنــــدل در محل ساختمان شیشه‌ای صداوسیما که در جــنــــگ ۱۲ روزه مـــــــورد حــمـــلــــه رژیـــــم صهیــــونیـــســتـــی قــــرار گـــرفـــت. مدرســــه هنــــــر و رســــانــه راهینو ‌🔻 @rahino_school ‌🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir