🔘 هشتگانهی قوی شدن در فضای مجازی
1️⃣ اثر گذار و تاثیر ناپذیر باشیم.مسأله شناس باشیم. به جای تمرکز بر حواشی، زنجیره ها و مسائل را دقیق بشناسیم.
2️⃣ روایت ساز باشیم نه روایت گر. این یعنی یک قدم جلوتر بودن، یعنی کنشگری نه واکنش داشتن.
3️⃣ ورود سریع و جذاب به موضوعات دو اصل ضروری و حیاتی هستند
4️⃣ آشنایی با الزامات، روش ها و تکنیک های تولید محتوا در فضای مجازی. با شیوه سنتی در فضای مدرن کار کردن یعنی خداحافظ مخاطب.
5️⃣ برای قوی شدن در فضای مجازی باید مخاطب قوی نیز داشت. مخاطبان با آموزش و ارتقای #سوادرسانهای و هوشمند شدن قوی خواهند شد. جهش مخاطب در فضای رسانهای با سواد رسانهای محقق خواهد شد.
6️⃣ خوب ببینیم، خوب بشنویم و خوب تحلیل کنیم. برای این امر باید به هنگام بود. هدر رفت وقت ممنوع. جریان شناسی و دشمن شناسی اهمیت استراتژیک دارد.
7️⃣ هم افزایی نکته کلیدی است، اقدامات را تقویت کنیم نه خنثی و بی اعتبار.
8️⃣ ادبیات و فنون اقناع را بدانیم. حرف خوب را با ادبیات دقیق باید گفت.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘تفکر انتقادی چیست؟
▪️تفکر انتقادی توانایی تجزیه و تحلیل، ارزیابی و ترکیب اطلاعات برای ایجاد نتایج منطقی و مستدل است. این نوع تفکر شامل نگاهی برای درک معنا و مفاهیم عمیقتر مسائل است. مهارتهای تفکر انتقادی برای ارزیابی اعتبار یک استدلال یا ادعا، تشخیص سوگیریها و مفروضات، و بررسی صحت اخبار و اطلاعات، استفاده میشود.
▫️چرا تفکر انتقادی مهم است؟
▪️در دنیایی که ما دائماً با اطلاعات جدید و مختلف بمباران میشویم، تفکر انتقادی برای فهم واقعیت ضروری است.
▫️راهکارهای توسعهی مهارت تفکر انتقادی:
▪️تحلیل اطلاعات و دادهها
برای توسعه مهارتهای تفکر انتقادی، با تجزیه و تحلیل اطلاعات شروع کنید. اعتبار و منابعی که استفاده میکنید را ارزیابی کنید. هرگونه سوگیری و تعصب و پافشاریها بر روی پیشفرضهای ذهنی را که ممکن است وجود داشته باشد، شناسایی کنید و سعی کنید ضمن نادیده گرفتن این سوگیریها، اطلاعات را از منظرهای مختلف بررسی کنید.
▪️استدلالها را ارزیابی کنید
تفکر انتقادی شامل ارزیابی استدلالها، ادعاها و اخبار برای تعیین اعتبار و درستی آنهاست. از خود بپرسید که آیا شواهد ارائه شده از استدلال ارائه شده پشتیبانی میکند یا خیر. در نظر بگیرید که آیا فرضیات منطقی وجود دارد که اعتبار خبر را تضعیف کند یا خیر.
▪️دیدگاههای متعدد و مختلف را در نظر بگیرید
برای توسعه مهارتهای تفکر انتقادی، در نظر گرفتن چندین دیدگاه مهم است. سعی کنید اخبار و اطلاعات را از منابع معتبر اما مختلف ببینید، به خصوص آنهایی که ممکن است فرضیات و باورهای شما را به چالش بکشند.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
6.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘فضای مجازی در دنیای حقیقی چطور مدیریت میشود؟
▪️فاصله خودمان با کشورهای دیگر در مدیریت فضای مجازی را ببینیم
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
هدایت شده از استاد محمدحسین فرجنژاد
2. روش شناسی یک مسئله ی جغرافیایی نیست!.mp3
زمان:
حجم:
3.52M
⚠️فقه را با اقلیم معنا نکنیم
💬مرحوم استاد محمدحسین فرجنژاد در مورد روششناسی و مکاتب فقهی، نظرشان را اینگونه بیان میکنند:
🔸روششناسی جغرافیایی و اقلیمی نیست. روشی هست که بعضی از فقها مثلاً اینطور عمل کردند و بعضی از فقهای شیعه طور دیگری عمل کردند. این که میگوییم مکتب سامرا، قم، نجف، بصره و... اصلاً به این معنا نیست که جغرافیا باعث شده که مکتببندیها متفاوت بشوند.
🔹خصوصاً در بحث قم و نجف [...]، آنهایی که میخواهند بین حوزۀ قم و نجف فاصله بیندازند، همانهایی که مروّج دین نوین جهانی و لیبرالیسم هستند، طوری دارند فقه قم و نجف را جلوی هم قرار میدهند که انگار دوتا دشمن خونی دارند با هم میجنگند.
🔸در صورتی که همین الان زعیم حوزۀ نجف که آقای سیستانی هستند، مواردی از اجتهادشان قمی است و بزرگان حوزۀ علمیۀ قم، مثل آقای تبریزی، آقای وحید، مثل شاگردان شهید صدر، فرزند مکتب نجف هستند.
🎧#بشنوید
#استاد_فرج_نژاد
#جریانات_رسانه_ای_طلاب
#دشمن_شناسی
🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
🔘 شگردهای پنهان شبکههای اجتماعی در کنترل ذهن کاربران
▫️چرا این موضوع حیاتی است؟
پلتفرمهایی مانند اینستاگرام، تیکتاک و X (توییتر) با الگوریتمهای پیچیده، در حال مهندسی رفتار و افکار میلیاردها کاربر هستند.
✓ این یک جنگ شناختی خاموش است!
🔳 5 تکنیکی که شما را هدف گرفتهاند:
1️⃣. اعتیاد برنامهریزی شده:
• طراحی اپلیکیشنها بر اساس "مدل قلاب" (Hook Model)
• استفاده از متغیرهای پاداش (Like، نوتیفیکیشن) برای فعال کردن دوپامین مغز
2️⃣. حباب فیلتر (Filter Bubble):
• الگوریتمها، فقط محتوای همسو با عقاید شما را نشان میدهند.
• ایجاد افراطگرایی بدون اینکه متوجه شوید.
3️⃣. مهندسی زمان:
• زمانهای نامرئی (مثلاً استوریهای ٢۴ ساعته) برای ایجاد فوریت کاذب.
• طراحی اسکرول بیپایان (Infinite Scroll) برای جلوگیری از خروج کاربر.
4️⃣. دستکاری عواطف:
• اولویتدهی به محتوای هیجانی (خشم یا ترس)
• آزمایشهای روانشناسی پنهان (مثل مورد فیسبوک در ٢٠١٢ روی ٧٠٠ هزار کاربر)
5️⃣. تغییر هویت دیجیتال:
• القای شخصیتهای ایدهآل (اینفلوئنسرها و زندگی غیر واقعی آنها)
• ایجاد "اختلال خودشیفتگی دیجیتال" در نسل جدید.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
2.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 چرا میگن جنگ هایبرشناختی؟
🎙 استاد قربانی
نویسنده و مترجــــم ۸۰ اثــر
در موضــوع جنگ شــناختی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
هدایت شده از استاد محمدحسین فرجنژاد
📌انجمن سواد رسانه طلاب با همکاری مؤسسۀ فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد برگزار میکند:
🔰سلسله نشستهای تخصصی
«روحانیت و رسانه»
📌با موضوع:
روحانیت، رسانه و قدرت نرم انقلاب اسلامی
👤با حضور استاد:
حجتالاسلام و المسلمین دکتر علیرضا محمدلو
مدیر رصد و آینده پژوهی پژوهشکده مطالعات راهبردی حوزه
✅نحوۀ برگزاری نشست:
به صورت حضوری و مجازی
🕰زمان:
پنجشنبه ۲۵ اردیبهشتماه
ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر
📍مکان:
قم، بلوار بسیج(خیابان هنرستان)، بعداز خیابان شهید تراب نجفزاده، پلاک ۲۴۵، طبقه دوم، موسسه استاد محمدحسین فرجنژاد
👈برای ثبت نام به آیدی زیر پیام دهید:
@farajnejad
👈یا با شمارۀ زیر تماس بگیرید:
۰۹۳۵۸۰۱۴۳۲۹
📱نحوۀ برگزاری به صورت #مجازی در بستر اسکایروم به آدرس:
https://skyroom.online/ch/shenakhtorg/neshast
#نشست
#اطلاعیه
#رسانه_و_روحانیت
🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
هدایت شده از فیلمشناخت | نقد و تحلیل📺
📚5 کتاب خواندی برای اهالی سینما در نمایشگاه کتاب تهران
@filmshenakht_ir