eitaa logo
صدر آوا
455 دنبال‌کننده
96 عکس
28 ویدیو
7 فایل
در تلاشیم برای سرافرازی ایران🇮🇷
مشاهده در ایتا
دانلود
🚦در حال خاموش شدن... ☠ 📲https://eitaa.com/sadr_media1
🚦نقش دانشگاه در جنگ ایران و رژیم صهیونیستی- بخش اول 🖋به قلم: دكتر امين‌اله رحماني‌پور جنگ میان ایران و رژیم صهیونیستی را می توان ادامه جنگ های صلیبی دانست. جنگی که مسیحیان با مسلمانان به راه انداختند و 200 سال به طول انجامید. اکنون نیز رژیم صهیونیستی به نیابت از دنیای مسیحی و برای تسلط بر جهان اسلام جنگی خونین با فلسطین، لبنان، یمن و اخیراً ایران را به راه انداختند که به صورت کامل توسط جهان غرب حمایت می شود. اما مع الاسف در این میان با نفوذی که قدرت های مسیحی بر غالب دولت های به ظاهر اسلامی دارند، آنان را نه تنها از ورود به جنگ مانع می شوند بلکه در این آوردگاه، به نفع رژیم صهیونیستی نیز به کار می گیرند. در جنگ میان ایران و رژیم صهیونیستی، حمایت کشورهای به ظاهر اسلامی‌ای چون اردن، امارات، جمهوری آذربایجان و ... بر کسی پوشیده نیست. در این میان ایران اسلامی با قدرت جلوی این رژیم جعلی ایستاده و ضربات دردناکی را به آن وارد ساخته است. اکنون و در بحبوحه نبرد، همه نهادهای جمهوری اسلامی باید نقش خود را متناسب با شرایط به خوبی ایفا کنند. دانشگاه یکی از نهادهای مهم و تعیین کننده در جنگ است؛ همچنانکه در جنگ جهانی دوم، پس از آنکه بمب اتم توسط دانشمندان در آمریکا کشف و به کارگیری شد جنگ به انتها رسید. نقش دانشگاه‌ها در جنگ‌ها بسیار متنوع و حیاتی است و می‌تواند در ابعاد مختلفی از جمله علمی، نظامی، پشتیبانی، و فرهنگی تأثیرگذار باشد. دانشگاه‌ها با توسعه فناوری های نظامی، تأمین نیروی انسانی متخصص، مطالعات اجتماعی و انسانی پیرامون جامعه دشمن، صورت‌بندی علمی رویکردهای نوین در مدیریت جنگ و ترویج فرهنگ مقاومت نقش مهمی در پیروزی و حفظ کشور در زمان جنگ ایفا می‌کنند. اما در ادامه به اولین نقش دانشگاه در جنگ پرداخته خواهد شد. تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص اگر فرماندهی را بر چهار رکن متکی بدانیم- قوانین و مقررات صحیح، سازماندهی مناسب، اتخاذ روش های مطلوب و استفاده از نیروی انسانی کارآمد – از این چهار رکن می توان نیروی انسانی کارآمد را مهمتر تلقی کرد زیرا سه رکن دیگر در نتیجه فعالیت این نیرو تبلور خواهند یافت و این خود وقتی عملی است که اهتمام کافی در آموزش و تربیت نیروی انسانی به عمل آید. یکی از مهمترین کارکردهای دانشگاه آموزش و تربیت نیروی متخصص است. به نظر می رسد دانشگاه‌ها علاوه بر آموزش و تربیت متخصصان در رشته‌های مختلفِ مرتبط با علوم نظامی، پزشکی، و فناوری اطلاعات، که نیازهای فوری و مستقیم جنگ را تأمین می‌کنند؛ در صورت طولانی تر شدن جنگ- که به نظر می رسد جنگ پیش رو نیز به درازا بکشد- باید اقدامی دیگر نیز انجام شود. به این معنا که همه رشته های نظری(همچون فیزیک، شیمی، ریاضی) کاربردی(همچون فنی حرفه ای ها) یا کاربردی- نظری(همچون رشته های علوم انسانی) باید به گونه ای خود را با مسائل جنگ درگیر نمایند. همه رشته ها، دروس تخصصی و اختیاری شان که میدانی تر است را در ارتباط با حل مسائل اساسی و عینی جنگ در نظر بگیرند. تشریح چنین امری خود فرصتی دیگر می طلبد. اما این امر، به دلیل جدیتی که جنگ دارد، هم به کارآمدی دانش و دانشگاه می انجامد و هم می تواند در حل مسائل عینی جنگ موثر واقع شود. 📲https://eitaa.com/sadr_media1
🚦برنامه امشب از شبکه ۴ آنچه گذشت، آنچه پیش رو است؛ روایتی از جنگ ایران و اسرائیل 📲https://eitaa.com/sadr_media1
🚦قدرت یعنی این! 📲https://eitaa.com/sadr_media1
1.mp3
زمان: حجم: 20.93M
🚦گفتگو با حجت‌الاسلام و المسلمین علی فرحانی با موضوع تحلیل آتش‌بس ایران و اسرائیل 🔹آیا آتش‌بس به معنای پذیرش صلح تحمیلی بود؟ تاریخ: 1404/04/03 📲 @sadr_media1
🚦فلسفه جنگ بر اساس تدبر در آیات ۱ تا ۶ سوره محمد (صلی‌الله‌علیه‌وآله) ✍به قلم: دکتر محمدحسین شاه‌آبادی 🔹زمزمه‌های صلح یا آتش‌بس که می‌شود، گروهی خوشحال می‌شوند و گروهی ناراحت. حالا چرا؟ خودشان هم گاهی نمی‌دانند. شاید به این دلیل که دلیل اصلی جنگ را نمی‌دانستند. سوره محمد، برای تبیین ماجرا، دو گروه را معرفی می‌کند: اول کافرینی که جلوی راه خدا را گرفته‌اند و هر کاری که می‌کنند، بی‌فایده و بی‌اثر می‌شود، و دوم مومنینی که درکنار ایمان و عمل صالح به قرآن محمد ایمان آورده‌اند و برای همین خدا کارشان را اصلاح می‌کند. 🔸چرا خدا به مومنین اینگونه حال می‌دهد و کافر مانع راه خدا را اینگونه سر کار می‌گذارد؟ چون آن مومنین از حق تبعیت کردند و این کافرین پیرو باطل شدند! پس جریان، جریان جنگ حق و باطل است. همانی که از ابتدای خلقت بود و با معجزه‌های الهی به پیروزی جریان حق می‌انجامید. اما حالا اوضاع فرق کرده؛ الان دیگر پیروزی جریان حق باید به دست شما مسلمانان اتفاق بیفتد. و از این روست که فرمان جهاد فرا می‌رسد: هنگامى که وارد جنگ با کفار شدید، گردن‌ هایشان را بزنید، تا حدی که بر آن‌ها غلبه کنید. وقتی چیره شدید، آنان را به اسارت بگیرید و بندها را محکم کنید... آن قدر ادامه دهید تا جنگ پایان پذیرد و سلاح‌هاى خود را بر زمین نهند. این است حکم خدا! اگر خدا مى‌خواست خود از آنان انتقام مى گرفت و هلاکشان مى ساخت، ولى فرمان جهاد داد تا شما را به وسیله یکدیگر بیازماید. 🔸حالا ببینید جنگ تمام شده یا نه؟ ممکن است آتش‌بس موقت پذیرفته شود ولی تا کافر هست، ما هستیم و تا ما هستیم می‌جنگیم برای پیروزی حق بر باطل. ♦️جنگ را اینگونه تبیین کنیم برای خانواده‌ها و فرزندهایمان. آن وقت دیگر با زمزمه‌ها آتش‌بس تحلیل‌های اشتباه نمی‌دهیم. 📲https://eitaa.com/sadr_media1
🚦آتش‌بس، قسمتی از جنگ است، نه صلح! ✍ حالا که یک روز از هیجان آتش‌بس گذشته با عذر خواهی از رفقا این مطلب کوتاه تحذیری را به خودم تذکر میدهم: به گمان من ترامپ و اسرائیل فقط وقتی خود را پیروز می‌دانند که عمود خیمه ایران را بزنند. همانطور که عرض شد، "آتش‌بس، قسمتی از جنگ است، نه صلح"؛ و فریبکاری ترامپ و نتانیاهو هم بی‌انتهاست جز به یک ایران ازهم گسیخته بدون توان دفاعی و آفندی، که همواره امکان ترور و تخریب را در آن داشته باشند، راضی نمی‌شوند. طبیعتا قوای امنیتی و اطلاعاتی صدبار بیشتر از امثال ما متوجه این معنا هستند. این تذکری به خود ما باشد تا دست از دعا و توسل برای سلامتی و حفظ رهبر انقلاب بر نداریم و از جهات فرهنگی و رسانه‌ای به‌جای پررنگ کردن معنای جشن، مردم را حفظ کنیم. اللهم اجعل قائدنا في درعك الحصينة التي تجعل فيها من تريد 📲https://eitaa.com/sadr_media1
🚦چرا باید پاسخ ایران به آمریکا را معقول دانست؟ 🖋به قلم: محمدرضا خدایی پاسخ‌هایی از جنس ایرانی! پاسخ ایران، مانند پاسخ ج.ا.ا به نامه ترامپ بود. آمریکا از طریق نامه به رهبری دوگانه "مذاکره یا جنگ" را مقابل ایران قرار داد ولی ج.ا.ا با تدبیر روی هر دو گزینه خط کشیده و گزینه سومی را طرح کرد؛ مذاکره غیرمستقیم. با عملیات نظامی آمریکا نیز ایران یک دوگانه پیش روی خود داشت: عدم واکنش؛ که حیثیت ایران را خدشه‌دار می‌کرد و پاسخ درخورِ سنگین؛ که احتمالا منجر به جنگ گسترده و حتی شاید ورود ناتو می‌شد. اما ج.ا.ا با این ضربه، حد وسطی را تعریف کرد که نه توجیهی برای ورود ناتو و آمریکا به دلیل حمله ایران باشد(البته شاید فارغ از پاسخ ایران برنامه مجزایی برای حمله طرح‌ریزی کرده باشد) و نه سکوت مطلق کرد تا حیثیت خود را از دست دهد. ایران و مدارا با خودی‌ها! واکنش‌ کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و محکومیت ج.ا.ا در حمله به پایگاه العدید؛ بیش از هرچیز از ترس این کشورها حکایت دارد. ترسی که در صورت تنش بیشتر؛ منجر به ایجاد فاصله بیشتر بین این کشورها و ایران می‌شود. هرچند شاید فردای بعد از خاتمه تنش، امکان تبعیت و همراهی بیشتر کشورهای منطقه با ایران به وجود آید؛ اما این قدرت نفوذ هم‌جنس قدرت آمریکا بر کشورها خواهد بود که با هویت قدرت نفوذ ج.ا.ا بر ملت‌ها متفاوت است. تشدید تنش در منطقه نه تنها برای آمریکا هزینه خواهد داشت بلکه برای کشورهای منطقه که پایگاه‌های آمریکا در آنهاست خسارت‌های مختلفی ایجاد خواهد کرد. بنظر می‌رسد ج.ا.ا با نگاهی کلان‌تر؛ خود و تمام کشورهای اطراف خود را متحدان آینده‌ی جهان چند قطبی می‌بیند؛ بنابراین گویی همه ما در یک کشتی هستیم. ج.ا.ا میخواهد نه تنها هزینه خود، بلکه آسیب و خسارت به کشورهای منطقه را نیز در حداقل خود نگه‌ دارد. بنابراین ج.ا.ا ضمن آنکه قصد نفوذ نرم با حفظ محبوبیت درکشورهای اطراف خود را دارد، برای دارایی‌های آنها نیز مانند دارایی‌های خود دلسوزی و مراقبت می‌کند. از نقطه‌زنی موشک‌ها تا هنگامه نقطه‌زنی جنگ! پروژه بزرگ ج.ا.ا خروج آمریکا از منطقه است. این خروج یعنی حذف شدن پایگاه‌های نظامی آمریکا و بعد از آن کمپانی‌های تجاری و... آمریکا از منطقه. در این میان بزرگترین پایگاه آمریکا که نه تنها فقط وجهه نظامی دارد، بلکه شامل تمام مولفه‌های یک آمریکای کوچک در منطقه می‌باشد، اسراییل است. اسرائیل اولین قطعه‌ی دومینوی خروج آمریکا از منطقه است بنابراین افتادن آن یعنی تسهیل فروپاشی کل قطعات[پایگاه‌های آمریکا] و ج.ا.ا پاسخ خود به آمریکا را طوری تنظیم‌ کرد که در صورت ادامه جنگ تمرکز خود را بر یک نقطه گذاشته تا با استفاده از قاعده فشار مستمر بر نقطه محدود، منجر به فروپاشی آن شود. 📲https://eitaa.com/sadr_media1
🚦نظر هوش مصنوعی copilot در مورد طرف پیروز جنگ ایران و اسرائیل: ♦️تصور کن یک نخبه ی نظامی هستی و طبق این تصور و بر اساس شاخص های مشخص و دقیق تحلیل کن که در جنگ ایران با اسرائیل و آمریکا کدام طرف تا الان پیروز بوده. با فرض اینکه در نقش یک نخبه نظامی بی‌طرف تحلیل کنم، می‌توانیم از چند شاخص کلیدی برای ارزیابی وضعیت جنگ اخیر میان ایران، اسرائیل و آمریکا و تعیین طرف پیروز استفاده کنیم: ۱. اهداف استراتژیک اولیه - اسرائیل هدف داشت که توانمندی هسته‌ای و نظامی ایران را تضعیف کند. - ایران به دنبال بازدارندگی، پاسخ متقابل و حفظ موقعیت منطقه‌ای خود بود. - آمریکا تلاش کرد از متحد خود (اسرائیل) حمایت کند و در عین حال از گسترش بحران جلوگیری کند. تا اینجای کار، به نظر می‌رسد هیچ‌یک از طرفین به‌طور کامل به اهداف نهایی خود نرسیده‌اند، اما برخی نشانه‌ها از برتری نسبی ایران حکایت دارد. ۲. شاخص‌های میدانی و عملیاتی - ایران توانست با حملات موشکی و پهپادی، زیرساخت‌های حساس اسرائیل را هدف قرار دهد و حتی به گفته برخی منابع، مؤسسه تحقیقاتی وایزمن و چند پایگاه نظامی آسیب دیدند. - پدافند اسرائیل در رهگیری موشک‌ها عملکرد ضعیف‌تری نسبت به گذشته نشان داد (کاهش از ۹۰٪ به ۶۵٪). - آمریکا در واکنش به حملات ایران، مواضعی محتاطانه اتخاذ کرد و از ورود به درگیری مستقیم پرهیز نمود. ۳. شاخص‌های روانی و رسانه‌ای - ایران موفق شد روایت جنگ را به نفع خود در رسانه‌های منطقه‌ای و حتی برخی رسانه‌های غربی تغییر دهد. تحلیل‌هایی مانند گزارش اکونومیست نشان می‌دهند که اسرائیل در یک جنگ فرسایشی شانس پیروزی ندارد. - تحلیلگران عرب‌زبان نیز معتقدند که ایران با تحمیل آتش‌بس، دست برتر را در منطقه به دست آورده است. ۴. شاخص‌های ژئوپلیتیکی - ایران توانست حمایت ضمنی برخی قدرت‌های منطقه‌ای و حتی بی‌طرفی نسبی چین و روسیه را حفظ کند. - اسرائیل و آمریکا با چالش‌های داخلی و بین‌المللی مواجه‌اند که مانع از تمرکز کامل بر این درگیری شده است. 📍جمع‌بندی تحلیلی: با در نظر گرفتن شاخص‌های نظامی، روانی، رسانه‌ای و ژئوپلیتیکی، ایران تا این لحظه در موقعیت برتری نسبی قرار دارد. البته این به معنای پیروزی قطعی نیست، بلکه نشان‌دهنده موفقیت در جلوگیری از تحقق اهداف دشمن و حفظ بازدارندگی است. 📲https://eitaa.com/sadr_media1
🚦عقلانیت جمعی در تحولات اجتماعی 🖋به قلم: دکتر محمدصادق تقی زاده طبری در عرصه تحولات اجتماعی، به ویژه زمانی که بحران‌های پیچیده و فضاهای تنش‌آلود نظیر جنگ میان ایران و اسرائیل رخ می‌دهد، نقش عقلانیت جمعی بیش از هر زمان دیگر برجسته و حیاتی می‌شود.در نگاه کلان، جنگ ایران و اسرائیل، نمادی از نبرد تمدنی و هویتی است که در پس‌زمینه آن، لایه‌های فرهنگی، فکری و اجتماعی قرار دارند. عقلانیت جمعی در شرایط خطر و چالش، نیازمند تلفیق روحیه مقاومت، بصیرت اجتماعی، و تحلیل راهبردی است، تا بتواند ادامه‌دار بودن مقاومت ملی و فرهنگی را تضمین کند. در این راستا، چند محور کلیدی قابل تأمل و بررسی است: ۱. پایبندی به بنیان‌های معرفتی و ارزشی: بر پایه آموزه‌های اسلامی، مدیریت اجتماعی در عرصه‌های بحران باید مبتنی بر اصولی باشد که احترام به کرامت انسانی، عزت ملی و ارزش‌های دینی و فرهنگی را محور قرار دهد. این مبانی، به عنوان مرجع جامع در تصمیم‌گیری‌های جمعی، راهبرد پایداری و مقاومت را ترسیم می‌نمایند. ۲. شناسایی مخاطرات و فرصت‌ها: در میدان بحرانی، مدیریت عقلانی باید فراتر از تصمیمات فردی و واکنشی عمل کند. این فرآیند نیازمند یک نظام شبکه‌ای در تحلیل اطلاعات، القای اعتماد اجتماعی، ارزیابی صحیح تهدیدها و فرصت‌ها است. شناخت صحیح از وضعیت، مستلزم مصدر تصمیمات عاقلانه و مبتنی بر معیارهای علمی و دینی است. ۳. ایجاد اتحاد و همبستگی ملی: تجربه‌های تاریخ، نشان می‌دهد که در میدان نبرد، اتحاد و همبستگی، ستون فقرات مقاومت است. این اتحاد زمانی محقق می‌گردد که عقلانیت جمعی، افکار و احساسات را به سوی وحدت و هم‌سویی در اهداف همگرا سوق دهد و در مسیر تقویت روحیه مقاومتی، ظرفیت فرهنگی، اقتصادی و نظامی، شکل‌گیری یابد. ۴. مدیریت منابع و استعدادهای انسانی: درگیر بودن در جنگ، نیازمند بهره‌برداری حداکثری از منابع انسانی و امکانات موجود است. مدیریت خردمندانه، باید توانایی جذب، سازماندهی، تقویت و آموزش نیروهای فکری و عملی جامعه را در برگیرد، و بر اصل کارآمدی و مشروعیت تصمیمات تکیه کند.در نتیجه می‌توان گفت عقلانیت جمعی در میدان جنگ، همانند یک سامانه راهبردی است که روحیه مقاومت، باور به سرنوشت جمعی، و فهم عمیق از بافت تاریخی و فرهنگی جامعه را در بر می‌گیرد. بدون این نوع از عقلانیت، ابزارهای نظامی صرف، به تنهایی نمی‌توانند بر دامنه خطرات و چالش‌ها غلبه کنند. بلکه، نیازمند تلاش همگانی است، تلاشی که در آن، فهم جمعی از ارزش‌های فرهنگی و دینی، به عنوان پایه‌های اصلی تصمیم‌گیری و مدیریت استراتژیک، نقش کلیدی دارند. 📲https://eitaa.com/sadr_media1
راز غیبت رهبری نهایی 14040404.mp3
زمان: حجم: 5.54M
🚦گفتگو با حجت‌الاسلام و المسلمین علی فرحانی با موضوع راز غیبت رهبرانقلاب یک‌ونیم روز بعد از اعلام توقف جنگ 🔹چرا رهبری پیامی نمی‌دهند؟ تاریخ: 1404/04/04 📲 @sadr_media1