🔻در گفتگو با رئیس دانشگاه قم بررسی شد؛
🔹 تبلیغ دینی در عصر هوش مصنوعی؛ آیا منبر سنتی همچنان کارایی دارد؟
◻️ یک مبلغ با استفاده از سامانههای هوشمصنوعی میتواند در هر موضوعی به منابع گسترده و معتبر دسترسی پیدا کند، و در زمان کوتاهتر به فهمی جامعتر و دقیقتر از موضوع مورد نظر برسد.
این باعث میشود مبلغ در ارائه مطالب دچار یکبعدینگری نشود؛ یعنی مثلاً یک حدیث را در خلأ نبیند، بلکه بتواند ارتباط آن را با دهها روایت و تفسیر دیگر تحلیل کند. همین امر کیفیت علمی و عمق محتوای تبلیغ را ارتقا میدهد.
◻️ منبر سنتی همچنان جایگاه ویژه و برکت خود را دارد و باید حفظ شود. اما در کنار آن، منبرهای دیجیتال و مجازی شکل گرفتهاند که مخاطبانشان بسیار بیشتر، متنوعتر و هوشمندترند. چنین منبری مطالعات عمیقتر، دقت بیشتر و نگاه جهانیتری از سوی مبلغ میطلبد. تبلیغ در فضای دیجیتال، صرفاً رساندن پیام نیست، بلکه نوعی گفتوگو با مخاطب جهانی است.
📎 متن کامل مصاحبه
@HawzahNews / حوزهنیوز