✒️📖✒️📖✒️📖✒️
💠👈 سلسله سخنرانی های
″دولــت کــریمه″
🎬 قسمت سیصد و چهل و چهارم (از فایل شماره 85)
📚اما نقدهای دیگری هم داریم؛
2⃣- راوی این قضیه عبدالله بن زبیر است و افراد دیگری هم مثل مصعب بن ثابت از جمله راویان این قضیه هستند که خود اهل سنت این راوی ها را بارها و بارها تضعیف کردند.
علاوه بر این روایت از طریق آل زبیر نقل شده و آل زبیر علاوه بر دشمنی آشکار با اهل بیت، در چنین روایاتی به نفع جد مادری خودشان که جدش به ابوبکر میرسد از نظر مادری، چون زبیر زنش اسماء بود، اسماء دختر ابوبکر بود، این روایات را بیشتر جعل❌ می کردند.
3⃣- اشکال سوم عام و قابل انطباق بودن آیه بر همگان است. آیه عام است و بر هر کسی که این ویژگی ها را داشته باشد قابل انطباق است، قرار نیست فقط به ابوبکر انطباق داشته باشد.
🔸ابن کثیر دمشقی، یک سنی، هر چند بهترین مصداق را ابوبکر می داند، ولی میگوید این آیه عام است ممکن است افراد دیگر داخلش باشند. در تفسیر خودش، ج4، ص556 این را می گوید.
4⃣- اشکال چهارم این است فردی به نام ابودحداح شان نزول این سوره است.
🔰نکته بسیار مهمی که یک جواب عالی به سنی هاست👌 این است که این سوره در مدینه نازل شد نه در مکه! درست است که جزء سی را اکثرا می گویند مکی است در مکه هست ولی اینطور نیست که همش در مکه باشد. این سوره لیل در مدینه است اگر مدینه باشد کلا استدلال این آقایان زیر سوال می رود،
چون آزاد سازی برده ها👳🏾♀ که ابوبکر میکرد آنها همه در مکه بود در مدینه که نبود این سوره مدنی است.
به همین خاطر 👥 افراد متعددی از خود اهل سنت هم جناب آلوسی هم جناب ابن کثیر دمشقی، واحدی نیشابوری، ثعلبی، ابوحاتم رازی می گویند این قضیه راجع به آقای ابودحداح است یک کار خیری را انجام می دهد و به خاطر آن کار خیر این آیه در شان او نازل می شود📖. یکی خساست کرد کار خیر را نکرد و این رحمت کرد و کار خیر را انجام داد. آیه ای که راجع به بخیل و اینها دارد راجع به این دو نفر است، یکی بخل کرد یکی ابودحداح که کار خیر انجام داد. این را خود آقایان اهل سنت هم می گویند که این شان نزولش راجع به ابودحداح است.
☝️پس چرا به دروغ می گویید اجماع بر این است که آیه راجع به ابوبکر است!! چه اجماعی؟ آقای فخر رازی چرا داری دروغ می گویی❓علمای اهل سنتی که قبل از تو زندگی می کردند می گویند این سوره مدنی است، البته بعضی هایشان، همه نه. بالاخره همان بعضی ها هم باشد اجماع دیگر از بین می رود.
مثلا شما بگویی 👨🏫 همه کلاس موافق هستند، خب کی گفته، چهار پنچ نفر مخالف هستن چرا می گویی همه. وقتی می گویی اجماع یعنی همه، در حالی که کی گفت آقای فخر رازی علمای قبل از تو چند نفرشان گفتند این اجماع نیست. سوره مدنی است راجع به یک نفر دیگر است.
5⃣- اشکال پنجم👆همین ادعای عدم صحت اجماع ست که خدمت شما عزیزان عرض کردیم.
📎ادامه دارد ...
🎤استاد احسان عبادی
#متن_دولت_کریمه 344
#کانال_معرفت_مهدوی
#لطفا_معرف_کانال_باشید
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
︽︽︽︽︽︽︽︽︽
@marefatemahdavi
@arshiv_link313