✅ ضرورت شبکه سازی منسجم از هسته‌های سخت . 🔺در بند ۵ ماده ۹ قانون حجاب و عفاف به موضوع «شبکه سازی» تصریح شده البته در این قانون ،شبکه سازی یکی از وظایف سازمان تبلیغات است ولی شبکه سازی از سوی « گروه‌های مردمی محض» ،نیز نفی نگردیده سابقاً موضوع شبکه سازی را در ۲ گفتار پیوسته در همین کانال توضیح داده ایم . 🔺روز ۱۴۰۳/۱۲/۲۱ که تجمع بانوان عفیفه به منظور درخواست تسریع در ابلاغ قانون حجاب در مقابل مجلس برگزار شد گروه‌های مردمی متعددی از استان‌های مختلف حضور داشتند.ظاهرا هیچ کدام از نهادهای دولتی و عمومی در برگزاری این تحصن نقش نداشتند ؛در شبکه‌های مجازی جبهه انقلاب نیز غیر از کانال‌های عفاف و حجاب سایرین نیز عموما ترغیب و تشویقی برای حضور مردم نداشتند جالب است دیروز یکی از مدیران محترم کانال‌های پر مخاطب جبهه انقلاب علت این عدم پوشش اخبار از سوی کانال خود را نداشتن مجوز متحصنین از وزارت کشور اعلام کرده بود!؛این در حالیست که بر اساس قوانین و مقررات موضوعه و اصل ۲۷ قانون اساسی برای تجمع و راهپیمایی، آن هم برای حمایت از یک واجبی که جزو ضروریات دین است اصلاً نیازی به اخذ مجوز نیست و همه حقوقدانان بلاشک و بلااستثنا در این موضوع اجماع دارند و این تجمع در راستای ماده ۸ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر بوده . 🔸استناد برخی عوامل دولتی به آیین نامه برپایی تجمعات که مصوب سال ۱۳۸۱ هیات وزیران است یک جنگ شناختی برای تفرقه و فشل کردن جبهه انقلاب است زیرا اولا این موضوع صرفا در حد آیین نامه بوده و جزو قوانین مجلس نمیباشد. آیین نامه برای خود دولت معتبر است نمی‌تواند برخلاف قوانین موضوعه و قانون اساسی آزادی های مشروع را محدود کند . ثانیا این آیین نامه در خصوص لزوم اخذ مجوز برای برپایی تجمعات مردمی، مخالف اصل ۲۷ قانون اساسی و اطلاق ماده ۸ قانون حمایت از آمران به معروف است . لذا آن قسمت از آیین نامه که الزام به اخذ مجوز برای هر تجمع مردمی کرده چون مخالف قانون اساسی و قوانین مجلس است بی اعتبار میباشد به همین منظور تا کنون هیچ دادگاهی کسی را به صرف حضور در تجمع اعتراضی علیه نظام محکوم نکرده است تا چه برسد تجمع در دفاع از یک فریضه ای که ضروری دین باشد؛ نظریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضائیه که هیاتی متشکل از ۵ نفر از قضات بلند پایه است نیز که اخیرا در کانالها پخش شد موید صحت همین استدلال است. 🔺 ثالثا صرفنظر از شک و تردید برخی جریانات جبهه انقلاب، از سویی حضور یقینی و قاطع ،پرشور و استوار و مخلصانه و آگاهانه بانوان عزیز در تحصن بر پیچیده بودن تشخیص افزوده است .به نظرم ۲۳ نفر بانویی که شبانه روز در تحصن هستند و افراد شرکت کننده از استان‌های مختلف در این تجمع و تحصن که در این موقعیت و با زبان روزه مسافت‌های چند صد کیلومتری از استان‌ها را طی کردند باید جزو «هسته‌های سخت ِ سخت ِ انقلاب اسلامی» تلقی شوند همینطور پشتیبانان مردمی آنها . کسانی که کمترین شک و تردیدی از حضور خود از جهت قانونی شرعی و اجتماعی نداشتند. این تجمع در این موقعیت، تجربه و افق جدیدی برای انقلابیون بود. تبلیغات و پشتیبانی و حضور برخی کانال‌های حجاب و عفاف و قرارگاه ها مثال زدنی بود. ✍لذا پیشنهاد می‌شود که عزیزانی که در هر استان مسئول این گروه ها بودند با مسوولین مردمی سایر استان‌ها ارتباط گیری نموده و نسبت به ایجاد شبکه منسجم کشوری از این هسته‌های سخت به منظور انسجام سازمانی ، آموزش‌های لازم جهت تقویت مبانی و روش‌ها و شیوه‌ها از طریق برگزاری همایش‌های مردمی و کارگاه‌های آموزشی اقدام نمایند اختصاصاً پیشنهاد می‌شود با توجه به فعالیت‌های مستمر و ابتکاری گروه های خراسان رضوی متولی این شبکه سازی کشوری بر عهده آنها باشد اهمیت این موضوع آنجاست که در لحظات حساس، یک اقدام حیاتی برای انقلاب ضرورت دارد بعضاً ممکن است به جهت برخی ملاحظات و منافع (اعم از شخصی ،گروهی، تحفظ بی مورد و... ) تردیدهایی در افراد، اشخاص، نهادها و سازمان‌های دولتی ایجاد شود کما اینکه الان در موضوع قانونی بودن تجمع با یک مغالطه جزئی به راحتی تفرقه و تردید را ایجاد کردند . به نظرم در این شرایط سخت و دوگانه، تشخیص و عمل هسته‌های سخت صد در صد مردمی به واقعیت نزدیک‌تر است بعید نیست این شبکه گسترده، چیزی شبیه بخشی از همان «حلقه های میانی » باشد که نظریه رهبر معظم انقلاب است . 🔸 توصیه مهم اینکه با این تجربه‌ای که از تحصن کسب شد ضرورت ایجاد چنین شبکه صد در صد مردمی احساس میشود . نوآوری این پیشنهاد در این است که این شبکه انقلابی، صد در صد مردمی است. البته ادارات و نهادها ارتباط و هم‌افزایی دارند ولی دخالت و نظارت ادارات و نهادها پذیرفته نخواهد شد. 🇮🇷 یادداشت های قضایی حجاب و عفاف https://eitaa.com/yaddasht_ghazayi_hejab_efaf