🔰 روند تغییر ماهیت حجاب در اینستاگرام 📝 این بررسی به معنای مثبت یا منفی بودن فضای افکار عمومی نسبت به حجاب نیست؛ بلکه بیان‌کننده تغییرات ماهیت و زاویه دید کاربران و به‌تبع آن، بستر مؤثر بر جامعه است. 📝 هر یک از ماهیت‌ها بدون جهت‌گیری نسبت به حجاب است؛ به این معنا که حجاب مذهبی بعد مثبت یا منفی ندارد، بلکه به نوع پرداخت کاربر و زاویه دید او متمرکز است. 📝 در ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۱ ماهیت حجاب در محتوای اینستاگرام بیشتر متوجه حوزه اقتصادی و فعالیت‌های فروش محصولات مرتبط با حجاب و پس از آن ماهیت مذهبی آن بوده است. 📝 اما در پاییز ۱۴۰۱ با شکل‌گیری رخدادهای مرتبط با ، ماهیت محتوا در اینستاگرام (پلتفرمی اجتماعی و فرهنگی) به سمت ماهیت سیاسی تغییر کرد. 📝 با اتمام حوادث مجازی و خیابانی ۱۴۰۱، ماهیت حجاب در محتواهای اینستاگرام همچنان سیاسی باقی ماند. 📝 با گذشت دو سال، در نیمه اول امسال، ماهیت مورد توجه در محتواهای اینستاگرام با کاهش محورهای دینی به سمت ماهیت قانونی حجاب پیش می‌رود. یعنی حجاب از ماهیت محصول و حجاب دینی به قانون حجاب، محصول حجاب، حجاب سیاسی و سپس حجاب دینی تبدیل شده است. 🔸کانال اخبار عفاف و حجاب کشور @goharshad1_ir