بسم الله الرحمن الرحیم از قیام حسینی تا قیام خمینی (آزادی مهم‌ترین عامل قیام امام حسین علیه‌السلام) سخنران: حجت‌الاسلام و المسلمین فخریان یکشنبه ۱ مردادماه ۱۴۰۲ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 🔰 این روزها عده‌ای از آدم‌های بی‌غیرت مثل محمد خاتمی و رفقای او، بیانیه صادر می‌کنند و به پلیس خدمتگزار حمله می‌کنند، به پلیسی که با کشف حجاب و برهنگی ساماندهی شده برخورد معقول و منطقی و قانونی می‌کند. من می‌خواهم به پلیس بگویم دستگاه‌های فرهنگی را الزام کند مراقب حقارت‌ها باشند. حقارت‌ آدم‌ها را به جایی می‌رسانند که به اوج اسارت خود افتخار کنند. از این منظر به کشف حجاب نگاه کنید. چه شده که حاضری به اسارت و حقارت خود افتخار کنی، ولو ناخواسته. من قبل از اینکه بخواهم به کسی که می‌گوید: «دلم می‌خواهد اینطوری بیایم بیرون»، بگویم کارت خلاف قانون است، از حقارت و اسارت تو غصه می‌خورم. تو کجا زندگی کردی که حاضری اینقدر حقارت؛ یعنی کالا شدن و برده شدن خودت را ولو از درون تحمل کنی؟ بله کسی بر گردن تو قلاده نبسته و تو را به زور به بردگی نبرده، ولی تو از درون احساس می‌کنی اسیر دیده شدن هستی. چه کسی مسئول حقارتی است که جوان‌های ما بعضاً می‌پذیرند؟ من می‌گویم مساجد، حوزه‌های علمیه، مسئولین فرهنگی، سخنگویان دین، مسئولین هیئت‌ها. اگر می‌خواهید مردم با کرامت زندگی کنند باید طعم آزادی را بچشند. ✅ اگر می‌خواهید طعم آزادی را بچشند باید شما آزادی را جار بزنید و به‌زیبایی آن را توصیف کنید. به طوری که جوان‌ها با شنیدن توصیف شما بگویند اگر آزادی اینقدر شیرین است چرا ما جا بمانیم و طعم شیرین آن را نچشیم؟ جوان‌ها فقط با دیدن لذت آیت‌الله بهجت از نماز، عاشق نماز می‌شدند. ایشان دو تا مطلب داشت که هر آدمی را تکان می‌داد. اول اینکه نمازهای ایشان در انسان شوق آزادی از اسارت به واسطه نماز را ایجاد می‌کرد. دوم اینکه لذت ایشان از روضه امام حسین(علیه‌السلام)، مردم را عاشق روضه می‌کرد. لذت خود در نماز را به رخ همه می‌کشید، با دل مردم بازی می‌کرد و اعصاب مردم خورد می‌شد از اینکه چرا نمی‌توانند در آزادی، مثل ایشان باشند. اصلاً نمی‌گفت نماز بخوانید بلکه با زبان عمل می‌گفت اگر می‌خواهید مثل من شوید من از نماز به اینجا رسیدم. فرزندشان می‌گفت مکرر در مکرر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه به ایشان دستور می‌داد فلان کار را بکن. ✅ مگر می‌شود یک انسان، اسیر باشد و آزادترین آزاد عالم، با او ارتباط بگیرد؟ قطعاً اینطور نیست. دومین کار آیت‌الله بهجت این بود که لذت خود در روضه‌ها را به رخ همه می‌کشید. ما امروز نیاز داریم مردم طعم آزادی دینی را بچشند، باید طعم آزادی را اگر می‌چشید جار بزنید و به همه بگویید. خدا دید ما داریم بی‌عرضه عمل می‌کنیم خودش آمد پشت داستان اربعین، گفت من یک کاری می‌کنم همه عاشق حسینِ آزاده شوند، شما که تکان نمی‌خورید با رسانه، با موبایل‌ها و با امکاناتی که در دست دارید آزادی حسینم از تمام قیود دنیوی و اخروی را به رخ عالم نمی‌کشید، لذا من خودم می‌آیم پشت سر حسینم ببینید چه می‌کنم! گفتم امام حسین(علیه‌السلام) حتی در بند قیود اخروی هم نبود. عبادتش، عبادت احرار؛ یعنی آزادگان بود، نه عبادت بردگان و تجار. احرار جمع حر است، فقط آزادها خدا را برای خودش می‌خواهند. هنگامی هم که از صدر زین با صورت روی زمین افتاد فرمود الهی رضا بقضائک یعنی خدایا همین را می‌خواستم. امام حسین(علیه‌السلام) در اوج آزادی بود. ما نیز مکلف به حر شدن هستیم. اگر از اول حر بودیم نمی‌توانستیم طعم آن را بچشیم، برای چشیدن طعم آزادی باید زحمت کشید. اگر کسی از اول میلیاردر بوده لذت پول را نمی‌چشد ولی کسی که با زحمت و تلاش، پولدار شده اینطور نیست. ✅ پیرزن آزاده‌ای که یک سال کُلْفتی می‌کند و حاصل دسترنج خود را برای برپایی مراسم عزای آزادمردترین آزادگان جهان می‌دهد شایسته است که بانوی دو عالم به دیدارش بیاید و در مجلس عزایش شرکت کند. @fakhrian_ir