روزنه
یک نکته مهم انتخاباتی جریان غربگرا از #فتنه۸۸ به این سو همواره با اشکال مختلف به دنبال #انتقام_س
مجلس اخلال در انتخاب را بررسی خواهد کرد
🔹رئیس مجلس: روز جمعه یک بار در نوبت صبح و آغاز رأیگیری و یک نوبت در نیمه روز قبل از ساعت ۱۰:۳۰ دو اشکال جدی در فرآیند رأی گیری ایجاد شد.
🔸قالیباف به کمیسیون اصل ۹۰ و کمیسیون شوراها و امور داخلی مأموریت داد که به این موضوع رسیدگی کرده و گزارش آن را به صحن علنی مجلس ارائه دهند.
@rozaneebefarda
آقای عراقچی، قلّاب نگیرید، تضمین بگیرید!
محمد ایمانی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹آقای عراقچی دیروز گفت "بدون #تضمین امریکا، توافقی صورت نمیگیرد. یکی از مباحث ما در مذاکرات، ایجاد اطمینان نسبت به عدم تکرار اقدام امریکا در ترک برجام است. ما برای بازگشت به برجام، نیازمند تضمین هستیم".
♦️سه هفته دیگر، ششمین سالگرد برجام است. توافقی نامتوازن، و فاقد ضمانت و مکانیسم شکایت معتبر برای ایران. روزگاری که آقای ظریف، صاحب نظران منتقد را دست می انداخت و با اطمینان می گفت "آمریکا از برجام خارج نمی شود"، آقای عراقچی سخنی گفت که تیتر روزنامه شرق شد: "امضای کری تضمین است"!
🔹تب اطمینان به شیطان بزرگ چنان تند بود که وقتی آمریکا آذر 92، توافق موقت ژنو را نقض کرد، مرحوم #هاشمی در مصلای کرمان به مردم گفت:
"وزیر خارجه امریکا با اعتراف به خلف وعده، قول داده واشنگتن جبران کند. وقتی او به آقای ظریف می گوید خُلف وعده خود را جبران می کنیم و مذاکرات باید ادامه یابد؛ یعنی عزم قدرت های غربی برای گفت و گوهای دوستانه جدی است. تغییر رویکرد غرب، به خاطر هوشیاری مردم در انتخابات است که دنیا را مجبور کرد با ایران در فضای برابر مذاکره کند".
🔹شیدایی چنان بود که در برابر تحریم های پیاپی دولت اوباما تغافل شد. آقای روحانی حتی 27 دی 95 گفت «برجام، توافق دوجانبه نیست که ترامپ بگوید خوشم میآید یا بدم میآید». اما به فاصله یکی دو ساعت، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در دولت اوباما پاسخ داد:
"ما برای آینده توافق در دولت بعدی #تضمین ندادهایم. اوباما بارها گفته که این دولت در خصوص آنچه دولت بعد میکند، هیچ تضمینی نداده است. دولت بعدی بر اساس اینکه چه چیزی را در راستای منافع ملی تشخیص میدهد، تصمیم مقتضی را در قبال توافق خواهد گرفت"!
🔹حسین دهباشی، سازنده فیلم تبلیغاتی روحانی و آموزگار او در گفتن "هم چرخ سانتریفیوژ باید بچرخد و هم چرخ اقتصاد" بود. اما کار که از کار گذشت، شهریور 96 نوشت: "برجام اصلا خیانت نبود، صرفا خریّت بود! امثال ما نیز بیغیرتی کردند، وقتی قبل از تصویب برجام، نقدهای شان را علنی نکردند".
♦️روحانی چنان مایه عبرت جهانیان شد که گفت"داستان مضحکی اتفاق افتاده؛... آمریکا با زبان و عمل میگوید که اهل مذاکره و تعهد نیست اما به برخی کشورهای شرق آسیا می گوید بیا با ما مذاکره کن؛ مگر ديوانه اند كه با شما مذاكره كنند؟ شما به مذاكره اي كه به تاييد سازمان ملل رسيده، پايبند نيستيد".
🔹شش سال از امضای برجام گذشته و وزارت خارجه، این بار به اصرار رهبری، شورای عالی امنیت ملی و مجلس، از آمریکا "تضمین معتبر" مطالبه می کند. با این وجود، روحانی چند ماه است بدون احترام به عبرت و عقلانیت جمعی، و بدون گرفتن تضمین، ادعا می کند "توافق تمام شده است"!
♦️آنچه آمریکا می خواهد این است که قبل از پایان روحانی، به برجام برگردد و از مکانیسم ماشه آن علیه ایران استفاده کند، بدون این که تحریم های اصلی را لغو کند و تضمین معتبر بدهد. دولت بایدن شش ماه فرصت داشت و جبران نکرد. حالا هم فقط به آخرین قلاب گرفتن روحانی امید بسته است!
@rozaneebefarda
بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تقدیر از حضور شکوهمند و حماسی ملت ایران در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
بسمالله الرحمن الرحیم
ملت شریف ایران
نمایش عظیم حضور پرشور و آگاهانه شما در 28 خرداد 1400، یکبار دیگر بصیرت و روشنبینی ملت سرافراز ایران را آشکار کرد و میدان انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا، میاندورهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را به یک حماسه بزرگ تبدیل نمود.
امتیاز ویژه این دوره از انتخابات و حضور هوشمندانه مردم در آن، این بود که جامعه ما در موج عظیمی از تبلیغات سوء و شبهه افکنیهای پیچیده به سر میبرد و برخی تلخکامیها از مشکلات اقتصادی و وضعیت شیوع کرونا، آسیبهای جدی به فضای ذهنی مردم وارد کرده بود؛ اما نصرت و قدرت الهی که دلهای مردم به دست اوست بار دیگر شامل حال ملت فهیم ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی گردید.
بدخواهان و دشمنان کینهتوز نظام اسلامی بدانند پیوند مردم و انقلاب اسلامی پیوندی عمیق و ناگسستنی است و این ملت تا آخرین نفس در میدان مجاهدت نقشآفرینی میکند.
زبان در بیان تشکر از شما مردم مؤمن و انقلابی در پیشگاه خداوند متعال، قاصر و الکن است اما این سعی عظیم در درگاهالهی مشکور و مأجور بوده و انشاءالله مایه نزول رحمت و برکات الهی خواهد بود.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تبریک پیروزی به همه منتخبان ملّت به ویژه حضرت حجتالاسلام والمسلمین حاج سید ابراهیم رئیسی(زید عزه) در جلب اعتماد مردم به عنوان رئیس جمهور منتخب این کشور، در راستای تواصی بهحق و تذکر اعلام میدارد:
امید است همه منتخبان به ویژه دولت با تمام قدرت و در نهایت ارادت و قدردانی از مردم نسبت به تکریم آنان همت گماشته و وعدههای دادهشده و امیدهای برانگیختهشده را محقق گردانند.
امروز این مسئولیت خطیر و این فرصت خدمت، امانتی از سوی شهیدان و مؤمنین به اسلام و انقلاب در دستان منتخبان ملت است. امید داریم تحت توجهات حضرت ولیعصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و هدایتهای حضرت امام (قدس الله نفسه الزکیه) و براساس منویات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» مستظهر به تأییدات الهی و در توفیق خدمت مستدام و استوار باشند.
از همهی دستاندرکاران برگزاری انتخابات و نیز از همهی کسانی که در تحقق این مشارکت حماسی تلاش داشتهاند بهویژه مراجع معظّم تقلید «دامت برکاتهم» و نهادهای مسؤول، علمای اعلام و نخبگان جامعه صمیمانه تشکر و قدردانی مینماییم و از خداوند متعال عزّت اسلام و سربلندی و بهروزی ملّت بزرگ ایران را مسئلت داریم.
سید هاشم حسینی بوشهری
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
@rozaneebefarda
جابجایی مرزهای استدلال سیاسی توسط شیخ اعتدالی رادیکال!
🔶حاشیه روزنه
اگر افراطگرایی در این کشور مصداقی داشته باشد، آن سران #فتنه_سبز هستند که دستشان توسط ملت بصیر ایران از دستاندازی غیرقانونی به قدرت قطع شد و البته بار دیگر از آستین تزویر درآمد و الحمدلله دگر بار قطع شد!
همه ملت ایران به هر کسی که رأی داده باشند، محترماند و رئیسجمهور منتخب نیز شرعا و قانونا مکلف به خدمترسانی به همه مردم ایران است.
شما اما باید به واسطه طرفداری از خط سازش و تسلیمطلبی که جز خسارت محض چیزی نتیجه نداده، به ملت ایران پاسخگو باشید.
شما چند نفر سیاستمدار مدعی ورشکسته منظور است نه مردم.
همه مردم ایران یکصدا به غربگرایان نه گفتند؛ چه حاضران پای صندوق و چه آنها که به واسطه کارشکنی و ناکارآمدی برجامیان عاشق آمریکا، دلزده بودند!
مردم ایران در انتخابات ۱۴۰۰ به زبانهای مختلف به #سازشکاری و تسلیمطلبی و ترس از دشمن و کاهلی و کمکاری و کوتهنظری، #نه_گفتند!
نعل وارونه و فرافکنی جواب نمیدهد، توبه و جبران لازم است!
@rozaneebefarda
وقتی ژورنالیستهای مروج تسلیمطلبی و سازش با آمریکا، نگران نفوذ میشوند!
🔶حاشیه روزنه
نفوذ آن است که کرسی تفسیر و ترویج آرا و اندیشههای امام را عدهای از نااهلان و نامحرمان #غصب کنند و بجای حریمداری به حرمبانی مشغول شوند و باند قائممقام معزول را بالانشین مجموعه منتسب به امام نمایند!
نفوذ آنست که امام آزادیخواهان و استکبارستیزان عالم را موافق حذف شعار مرگ بر آمریکا بنمایانند و بین جمهوریت و اسلامیت از یک سو و بین جمهوری اسلامی و حکومت اسلامی از دیگر سو، دوگانه کاذب درست کنند!
نفوذ آنست که دو نفس ذکیه را به دروغ در مقابل هم معرفی کنند و چنین القا کنند که مشی و مرام مرجع اعلای نجف در تقابل با ولی فقیه و جمهوری اسلامی است!
نفوذی آنست که در ذیل پرچم امام مخفی شود ولی به یاران صدیق انقلاب اسلامی و امام، بزرگانی همچون آیتالله یزدی و علامه مصباح اهانت کند. نفوذی آنست که در یک دست پرچم انقلابیگری و در دستی دیگر پرچم سازش و تسلیم بلند کرده باشد!
نفوذی آنست که نان امام را میخورد ولی سینهچاک منتظریست!
نفوذی را هرچه بنامیم، باز هم حق مطلب ادا نمیشود، نفوذی نفوذی ست!
آری! اینچنین است برادر....
@rozaneebefarda
5.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙بشنوید|| دین و دنیا در کلام مرحوم آیتالله ممدوحی(رحمهالله)
🔷اولین خصوصیت دین اصلاح دنیا است
❇️شاید خیلی از بریز و به پاش هارا نداشته باشد
✅اما بهت آرامش میده .....
@rozaneebefarda
هدایت شده از حسینیه امام خمینی
3.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ای صفای قلب زارم
مدیحهسرایی آقای امیر عارف در دیدار جمعی از شاعران آئینی و مداحان خراسان با رهبر انقلاب. ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
#ولادت_امام_رضا علیهالسلام
✳️ صفحه ویژه مراسمهای حسینیه امام خمینی
💻 @hoseinie_emamkhomeini
حامیان حوزوی #خردهجریان_اعتدال و بازی با سرنوشت یک ملت
نقدی بر یادداشت جنجالی اخیر سروش محلاتی
اختصاصی|| قاسم عارف #نقد_پنجم
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
[صفحه 1 از 2]
در کوران انتخابات سرنوشتساز ۱۴۰۰، آقای #سروش_محلاتی به جای دعوت مردم به #مشارکت_فعالانه در تعیین سرنوشت خود، با استفاده نادرست از برخی مباحث فقهی به دنبال تئوریزه کردن عدم وجوب شرکت در انتخابات بر آمد که ما در اینجا ضمن صورتبندی فقهی ادعاهای ایشان، به نقد آن میپردازیم.
ایشان در فراز نخست متن خود اصل وجوب اقدام به تعیین سرنوشت خود را پذیرفته اما از سه طریق خواسته است تلازم آن را با وجوب شرعی حضور در انتخابات نفی نماید؛ بالاتر آنکه به صورت غیرمستقیم دعوت به عدم حضور نموده است.
اول آنکه شیوه اقدام به تعیین سرنوشت را اعم از روش سلبی و ایجابی معرفی مینماید تا بدین ترتیب عدم حضور در انتخابات را نیز خود نوعی تعیین سرنوشت قلمداد نماید.
دوم آنکه وجوب آن را از باب مقدمه واجب ذکر نموده و با استناد به دیدگاه برخی از فقهاء مثل حضرت امام (ره) و آیتالله خویی مبنی بر عقلی بودن وجوب مقدمه واجب ، شرعی بودن وجوب حضور در انتخابات را نفی مینماید.
سوم آنکه با توصلی دانستن این وجوب؛ آن را متفرع بر احراز ترتب فایده معرفی مینماید و با واگذاری تشخیص ترتب اثر بر عهدهی خود مکلف، حضور یا عدم حضور در انتخابات را به تشخیص سودمندی و ترتب اثر بر آن از سوی خود مکلف وابسته میکند.
در تحلیل این مطلب باید گفت: پیرامون هر یک از سه ادعای فوق، نقدهای روشنی وجود دارد که به برخی از آنها اشاره می گردد.
اما پیرامون تعمیم تعیین سرنوشت نسبت به حضور یا عدم حضور در انتخابات باید گفت :
اولاً: ایشان ظاهرا مسأله انتخابات را با رفراندوم (همهپرسی) اشتباه گرفته است؛ زیرا در رفراندوم است که با رأی سلبی دادن میتوان سرنوشت خود را تعیین نمود، اما در انتخابات چون اولا عدم شرکت، دارای زبان گویا نیست و ثانیا بالأخره با رأی دیگران ، فردی انتخاب می شود، پس رأی ندادن را نمی توان مصداق تعیین سرنوشت خود تلقی نمود.
توضیح آنکه در انتخابات از آن جا که رقابت بین دو یا چند نامزد مشخصی است که صلاحیت اولیهی آنها از سوی یک مرجع قانونی تایید شده است پس ترک رأی بار معنایی منفی و ظهوری در چگونگی تعیین سرنوشت ندارد؛ زیرا عدم حضور شخص در انتخابات میتواند ناشی از یکی از چهار احتمال عدم قبول نامزدها؛ اشکال به اصل انتخابات؛ اشکال به اصل نظام و یا عذر شخصی باشد و لذا معنای خاصی که مربوط به یکی از این احتمالات باشد را نمیتوان از آن برداشت نمود.
به علاوه در انتخابات بالاخره فردی که احتمالا مورد پسند شخص نیست؛ انتخاب میگردد؛ پس حتی اگر هیچیک از نامزدها نیز مقبول شخص نباشد؛ باز از آن جا که قطعا میزان عدم مقبولیت آنها متفاوت خواهد بود؛ بایستی از باب قاعده عقلی دفع افسد به فاسد با انتخاب فردی که از نظر او فساد کمتری دارد مانع از روی کار آمدن فرد افسد گردد و نمیتواند با این توجیه که هیچ یک را قبول ندارد؛ در انتخابات شرکت نکرده و یا حتی رای سفید دهد. قابل توجه آنکه قاعده وجوب دفع افسد به فاسد در فقه نیز در مسأله وجوب أکل میته در فرض بروز خطر جانی مورد تأکید قرار گرفته است.
بر همین اساس نیز در هیچ سیستم عقلائی عدم حضور در انتخابات و بلکه حتی عدم شرکت در همه پرسی را به نام تعیین سرنوشت قلمداد نمیکنند. بله از آن جا که همهپرسی بر محور پذیرش یا عدم پذیرش مسالهای صورت میپذیرد؛ رأی منفی به رفراندوم می تواند مصداق تعیین سرنوشت تلقی شود.
ثانیاً حتی اگر رأی سلبی را مصداق تعیین سرنوشت بدانیم شارع مقدس موارد استفاده از رای ایجابی و سلبی را تعیین نموده است، بدین صورت که در فرض استقرار نظام حق که حضور در پای صندوق تایید آن محسوب گردد با رای ایجابی و در فرض استقرار نظام باطل که رای دادن به منزله ی تایید آن باشد با رای سلبی این کار را انجام دهند و البته تشخیص همین مساله (تایید باطل بودن یا نبودن حضور در انتخابات و همه پرسی نظام طاغوتی) نیز بایستی از سوی امام یا نایب او معین گردد. چنان که حضرت امام شرکت در رفراندوم انقلاب سفید شاه و ملت را از همین باب تحریم کردند.(پرتال امام خمینی؛ کد مطلب: ۴۹۶۱۰؛ تاریخ مطلب: ۱۳۹۲/۱۱/۰۳)
این مسأله را می توان از ادله وجوب کفر به طاغوت، نصرت حق، اقامه دین و... که به صورت متضافر در آیات و روایات شریفه مورد تأکید قرار گرفته است نیز استفاده نمود.
بنابراین در زمان تشکیل حکومت اسلامی چه از طرف امام و چه نایب خاص و یا عام او ، قطعاً تعیین سرنوشت بایستی با حضور در انتخابات صورت می پذیرد و ذکر این قاعده در زمان وجود حکومت اسلامی بدون ذکر این معیار، مغالطه ای بیش نیست.
@rozaneebefarda
حامیان حوزوی #خردهجریان_اعتدال و بازی با سرنوشت یک ملت
نقدی بر یادداشت جنجالی اخیر سروش محلاتی
اختصاصی|| #نقد_پنجم
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
[صفحه 2 از 2]
اما پیرامون عقلی بودن {وجوب} مقدمه واجب باید گفت:
اولاً این ادعا با صدر کلام ایشان تهافت دارد، چون ایشان در ابتدای یادداشت صراحتاً تعیین سرنوشت را مسئولیتی الهی میدانند و در اینجا با ایجاد تقابل بین حکم شرعی و عقلی، میخواهند الهی (شرعی) بودن آن را انکار نمایند. افزون بر این بدون هیچ مستندی، دلیل فتاوای متعدد علما را محصور در مسالهی مقدمهی واجب نموده و سپس با استناد به عقلی دانستن وجوب مقدمه واجب از سوی دو نفر از آنان؛ استفادهی وجوب شرعی از همهی آنها را انکار مینماید که در هریک از این مراحل استدلال، مغالطات و تفسیر به رای هایی نهفته است که بر اهل نظر پوشیده نیست.
ثانیاً گرچه حضور در انتخابات مقدمه حفظ نظام است؛ اما مصداق تعیین سرنوشت نیز میباشد که به اقرار یادداشتنویس وجوب شرعی دارد، لذا وجوب مقدمه واجب تنها دلیل آن نیست تا با نفی وجوب شرعی آن ، بتوان شرعی بودن وجوب حضور در انتخابات را نفی نمود.
ثالثا بر فرض پذیرش انحصار استدلال به مسئله مقدمه ی واجب، از آن جا که این مساله از مصادیق غیرمستقلات عقلیه است بر طبق قاعده ی ملازمه و سپس حجیت عقل، تنجز شرعی دارد؛ گرچه جزء ادله نقلیه محسوب نمیشود.
در واقع در اینجا بین وجوب نقلی که در برابر وجوب عقلی است و بین وجوب شرعی که اعم از وجوب عقلی و نقلی است خلط شده است. چنان که خود حضرت امام که به اقرار یادداشتنویس معتقد به عقلی بودن وجوب مقدمه واجب هستند شرکت در انتخابات را جزء واجبات شرعی دانسته و عدم حضور را در زمره ی گناهان بزرگ قلمداد مینمایند.(همان؛ کد مطلب: ۱۵۰۱۴۴تاریخ مطلب: ۱۳۹۶/۰۲/۱۷)
رابعاً حتی اگر به وجوب عقلی مقدمه واجب نیز اکتفا نماییم؛ چون در حال حاضر راه جایگزینی برای إتیان ذی المقدمه(حفظ نظام) جز از طریق این مقدمه (حضور در انتخابات) نیست و در حقیقت مقدمه منحصره است، نمیتوان به صرف عقلی دانستن آن، حکم به جواز ترک آن نمود.
اما پیرامون توصلی بودن وجوب حضور در انتخابات و لزوم احراز ترتب فایده از سوی مکلف باید گفت:
اولاً این مسأله صرفاً در مورد موضوعات عرفیه ای که توسط آحاد مکلفان قابل فهم باشد قابل قبول است، نه در موضوعات تخصصی که فهم آن تنها از اهل خبره و کارشناسان آن هم با دسترسی به اطلاعات جزئی بر میآید مثل مدیر و مدبر بودن و یا رجولیت سیاسی و مذهبی.
لذا اصل تشخیص صلاحیت نامزدها را نه میتوان به عهده مردم گذاشت؛ و نه بر عهده کارشناسان تعیین شده از سوی آنها؛ وگرنه با انتخاب افراد مختلف از سوی مردم، هم هرج و مرج لازم آمده و هم اطلاعات محرمانه ی نامزدها در جامعه منتشر خواهد شد.
بنابراین مردم بایستی به کارشناسانی که حاکمیت برای احراز اصل صلاحیت نامزدها تعیین نموده اعتماد نمایند و صرف تصور خطای آن ها نیز مجوزی برای عدم شرکت آن ها در انتخابات نیست؛ چون افزون بر فقدان توان کارشناسی؛ آن ها نسبت به اطلاعات و سوابق نامزدها آگاهی کافی را ندارند.
بنابراین اصل حضور در انتخابات بر همگان واجب و تنها تعیین اصلح بر عهده آنها است.
ثانیا در خود موضوعات عرفیه نیز در صورتی که اختلال نظام را در پی داشته باشد؛ ادله حرمت اختلال نظام مانع از واگذاری آن به عهده ی آحاد مکلفان میگردد. توضیح آنکه اگر قرار باشد اصل حضور در انتخابات در نظام اسلامی بر عهده مکلفان گذاشته شود و هرکس به تشخیص خود تصمیم به حضور یا عدم حضور بگیرد، غرض انتخابات که تعیین نماینده مردم از سوی آنها است نقض می شود و اصل انتخابات بیمعنا میشود و در بلندمدت منجر به اختلال نظام میگردد که قطعا مورد نظر شارع مقدس نیست.
بلکه اساساً شارع مقدس در عین واگذاری حق تعیین سرنوشت به مردم، آنها را موظف و مسئول تعیین سرنوشت خود قرار داده است؛ لذا معنا ندارد که آنها را نسبت به تعیین یا عدم تعیین سرنوشت خود مختار بدانیم.
با عنایت به مطالب فوق؛ آشکار میگردد که یادداشت مذکور بیش از آنکه مبانی فقهی نگاشته شده باشد، مقاصد سیاسی یک گروه خاص را مورد نظر قرار داده است؛ و لذا با یاری خداوند این قبیل تشکیک ها خدشهای در اراده ی مردم عزیز ایران در تعیین سرنوشت خود نخواهد داشت.
و علی الله التکلان
@rozaneebefarda
یک نکته پیرامون اعلان نتایج نهایی انتخابات ۱۴۰۰
بعد از کش و قوسهای فراوان و پنهان روزهای اخیر، بالأخره وزارت کشور اعداد و ارقام را تصحیح کرد!
شورای محترم نگهبان هم مدبرانه و حکیمانه با کارشکنیها مواجهه کرد و بعد از اعلان نتایج تصحیح شده، سلامت انتخابات را تأیید کرد.
حتما و قطعا اعداد و ارقام اختلافی، در حدی نبوده و نیست که در سرنوشت انتخابات اثر محسوس بگذارد اما صیانت از حقوق ملت و پیشگیری از تبدیل برخی تخلفات و کارشکنیها و اختلالها به #رویه، اقتضای سختگیری قانونی به مجریان انتخابات داشت و دارد؛ چه اینکه اگر چنین نشود، خدای ناکرده در بلندمدت اعتماد عمومی آسیب جدی خواهد دید و احتمال تبدیل تخلفات جزئی و کارشکنیهای عناصر خاص، به رویه و تخلف ساختاری، اصلا بعید نیست.
شناسایی علل و عوامل اختلال و کارشکنی توسط نهادهای عالی نظارتی و صیانتی و مراجع قانونی نظام و اقدام برای برخورد قانونی بدون تسامح، همچنان بعنوان یک مطالبه بایسته، قابل پیگیری است.
شخص حسن روحانی و وزیر کشور باید نسبت به معطلی تک تک مردم عزیز و نجیب کشور در پای صندوق رأی پاسخگو باشند و ضمن عذرخواهی و اذعان به ناتوانی مفرط خود در اجرای درست انتخابات، آماده پذیرش تبعات سیاسی و حقوقی این امر باشند.
@rozaneebefarda