eitaa logo
روزنه
6.3هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2.6هزار ویدیو
279 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
سروش محلاتی و حمله به ایران‌دوستی بعد از دفاع مقدس 12 روزه [صفحه ۱ از ۲] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 شیخ محمد محلاتی اخیرا در طعنه و کنایه به رویکرد متعالی مقام معظم رهبری در انبعاث همگانی ملت و ایجاد ، تلاش کرده این دستاورد بزرگ را زیر سؤال ببرد! محلاتی در تولید شبهه خود، به بازخوانی جهت‌دار سخنان آيت‌الله مصباح(ره) پرداخته و ایشان را مخالف بحث ملی‌گرایی و در برابر شهید مطهری(ره) قرار داده و گفته ایران‌دوستی بدون اصلاح مبانی فکری کم اثر است. وی شرایط بعد از تجاوز آمریکا و اسرائیل را زمان مناسبی دیده تا بر رهبر حکیم جمهوری اسلامی خرده بگیرد! و به خیال خود ضربه‌ای به نظام و مبنای فکری آیت الله مصباح بزند. او تلاش کرده مبنای فکری نظام را به تبع آیت الله مصباح، مخالف ملی گرایی وانمود نماید و رفتار اخیر رهبری را نوعی چرخش و تهافت نظری نشان دهد. البته آقای محلاتی ید طولایی در تفسیر به رای، ذکر نکردن عین عبارات و نادیده گرفتن جهات مورد نظر در عبارات بزرگان دینی دارد. حقیقت آن است که نه سخن شهید مطهری و نه آیت الله مصباح، مطابق آنچه او ذکر کرده، نیست. آیت الله مصباح ناظر به نوعی ناسیونالیسم افراطی سخن گفته‌اند و عبارات صریح امام خمینی را ذکر کرده‌اند که قطعا مورد انکار شهید مطهری نیست. شهید مطهری نیز عبارت خود را مقید کرده‌اند که ناسیونالیسم از جهت جنبه‌های مثبت خود مذموم نیست، گرچه دارای جنبه‌های منفی و خلاف اسلام نیز هست. در ادامه به عبارات این دو عالم فرزانه توجه فرمایید: شهید مطهری: ناسيوناليسم اگر تنها جنبه مثبت داشته باشد، يعنى موجب همبستگى بيشتر و روابط حسنه بيشتر و احسان و خدمت بيشتر به كسانى كه با آنها زندگى مشترك داريم بشود، ضد عقل و منطق نيست و از نظر اسلام مذموم نمى‏باشد، بلكه اسلام براى كسانى كه طبعاً حقوق بيشترى دارند از قبيل همسايگان و خويشاوندان، حقوق قانونى زيادترى قائل است. ناسيوناليسم آنگاه عقلًا محكوم است كه جنبه منفى به خود مى‌‏گيرد؛ يعنى افراد را تحت عنوان مليتهاى مختلف از يكديگر جدا مى‏كند و روابط خصمانه‏اى ميان آنها به وجود مى‏آورد و حقوق واقعى ديگران را ناديده مى‏گيرد. (مجموعه‏آثاراستادشهيدمطهرى، ج‏14، ص 64) اين مسأله مسلّم است كه در دين اسلام، مليت و قوميت به معنايى كه امروز ميان مردم مصطلح است هيچ اعتبارى ندارد، بلكه اين دين به همه ملتها و اقوام مختلف جهان با يك چشم نگاه مى‌‏كند و از آغاز نيز دعوت اسلامى به ملت و قوم مخصوصى اختصاص نداشته است، بلكه اين دين هميشه مى‌‏كوشيده است كه به وسايل مختلف ريشه ملت پرستى و تفاخرات قومى را از بيخ و بن بر كند. (همان، ج‏14، ص 68) آیت الله مصباح: ایدئولوژی‌هایی مانند «ملّت‌گرایی مبالغه‌آمیز و افراطی، که خیانت به دولتِ به اصطلاح «ملّی» را خیانت به «ملّت» می‌شمارد [یکی از اموری است که مورد سوء استفاده دستگاه حاکم برای تثبیت قدرت قرار می‌گیرد] (انقلاب اسلامی و ریشه‌های آن، ص73) [حضرت به انصار فرمودند:] «قَاتَلْتُمُ الْعَرَبَ وَتَحَمَّلْتُمُ الْكَدَّ وَالتَّعَبَ؛ «شما با عرب جنگیدید و در این راه زحمت و سختی شدیدی متحمل شدید» البته انصار خود عرب بودند. از اینجا معلوم می‌شود که در راه رسیدن به حقیقت نباید ناسیونالیسم مطرح باشد؛ بلکه مهمْ شناخت حق و باطل و پیروی از حق و دوری از باطل است. جمعیت انصار با‌اینکه خود عرب بودند در برابر انبوهی از جنگجویان عربی به مقابله برخاستند که منحرف و دشمن اسلام بودند و در این راه از جان و مال خویش دریغ نکردند و زحمات فراوانی را به جان خریدند. (مصباح یزدی، محمدتقی، رساترين دادخواهي و روشنگري (شرح خطبه فدکيه) جلد دوم ، ص163) ؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
سروش محلاتی و حمله به ایران‌دوستی بعد از دفاع مقدس ۱۲ روزه [صفحه ۲ از ۲] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 امام خمینی(قدس سره) فرمودند: «ملی‌گرایی اساس بدبختی مسلمین است» ایشان در ادامه می‌فرمایند: «برای این است که این ملی‌گرایی، ملت ایران را در مقابل سایر ملت‌های مسلمین قرار می‌دهد، و ملت عراق را در مقابل دیگران و ملت کذا را در مقابل کذا. اینها نقشه‌هایی است که مستعمرین کشیده‌اند مسلمین با هم مجتمع نباشند».(صحیفۀ امام، ج 13، ص 83) حقیقتاً، نقطۀ اصلی اختلاف مکتب امام‌(رحمه الله) با ملی‌گراها همین مسئله بود. آیا ما باید اسلام را حذف کرده، بگوییم: تنها ایران هدف ماست؟ آیا نام این کار را می‌توان بندگی خدا و اطاعت از دین گذاشت؟ آیا این کار حفظ ارزش‌های جمهوری اسلامی است، یا بازگشت به جاهلیت اُولی؟! به کجا می‌رویم؟ در مباحث جامعه‌شناسى پیوندهاى میان افراد هر اجتماع را بر مبناى متفاوتى ترسیم کرده‌اند. برخى جوامع بر اساس خون یا نژاد پیوند خورده‌اند، برخى بر اساس منافع طبقاتى و برخى بر اساس مليّت و ناسیونالیسم؛ و برخى دیگر بر اساس رنگ پوست و برخى دیگر بر اساس مکتب. پیوندهاى قومى و قبیله‌اى نیز از دیرباز در میان انسانها وجود داشته است. این پیوندها برخى ضعیف و برخى قوى، برخى دون پایه و کم ارزش و برخى بالا مرتبه و با ارزش‌اند. مثلا پیوند بر اساس رنگ پوست، خون، نژاد و هر وجه امتیاز طبیعى (=غیراختیارى) دیگرى کم ارزش است، و پیوند بر اساس عقاید و ارزشهاى اخلاقى و اهداف عملى مشترک از پیوند قبلى با ارزش‌تر است، تا برسد به پیوند بر اساس ایمان مشترک. دلیل برترى ایمان به عنوان محور همبستگى اجتماعى این است که برخلاف سایر محورها قوام ایمان به عقد قلبى و عقیده و عمل؛ یعنى، تمام ساحت‌هاى وجودى انسانى است.(مصباح یزدی، محمدتقی، پرسش‌هــا و پـاسـخ‌ها جلد سوم، ص159) ؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از خبرگزاری فارس
‌ محمدجواد لاریجانی: میوۀ پیروزی در جنگ را با دیپلماسی نادرست تباه نکنیم 🔹ما در جنگ ۱۲ روزه، پیروز واقعی میدان بودیم و آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانانشان بازندگان قطعی بودند. 🔹این پیروزی را نباید با فهم آمریکایی یا تحلیل صهیونیستی تباه کرد؛ بلکه باید از آن هوشمندانه صیانت کرد و دیپلماسی‌ای متناسب با این دستاورد طراحی نمود. 🔹هرگونه همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا بررسی نقش آن در خیانت‌های اخیر باید متوقف شود. 🔹اجرای مفاد NPT، از جمله نظارت‌های عملیاتی، معلق شود چراکه بازوی اجرایی آن، همان آژانس بی‌اعتماد فعلی است. @Farsna
«دوقطبی‌سازی» با شعار «وفاق»! 🖊صفدر الهی راد در یک‌سال اخیر، جریان موسوم به با محوریت دولت آقای ، با ایجاد دوگانه‌ای کاذب میان «وفاق ملی» و «دوقطبی‌سازی»، نیروهای انقلابی و جهادگران عرصه تبیین را به انفعال کشانده و با سوءاستفاده از این شعار، اقدامات و اظهارنظرهای نادرستی را به جامعه تحمیل کرده‌اند. متأسفانه برخی دوستان انقلابی نیز از سر حسن نیت، هرگونه منطقی و نقد علمی رفتارها و گفتارهای ناصواب مسئولان را مانع و عامل ایجاد شکاف در جامعه پنداشته‌اند. این در حالی است که نخبگان انقلابی باید میان حفظ وحدت ملی و مطالبه‌گری اصولی، راه میانه‌ای اتخاذ نمایند؛ در غیر این صورت، این انفعالِ نابجا خود به عاملی تخریب‌گر برای ایجاد تبدیل خواهد شد. وحدت ملی از ارکان اساسی هر نظام سیاسی است، اما باید توجه داشت که سکوت و محافظه‌کاری در برابر انحرافات نه‌تنها به انزوای جامعه می‌انجامد، بلکه در بلندمدت، خود به ایجاد شکاف و اختلافی عمیق‌تر دامن خواهد زد. وقتی حقایق در زمان مناسب صورت نگیرد، بخشی از جامعه به‌تدریج از اصول و آرمان‌های خود فاصله می‌گیرد، در حالی که بخش دیگر همچنان بر آنها پای می‌فشارد و این همان دوگانگی ویرانگر است که جبران آن بسیار دشوار خواهد بود. در شرایطی که با مواضع قاطع و دشمن‌ستیزانۀ خود، وحدتی کم‌نظیر را در جامعه ایجاد کرده‌اند، برخی مسئولان دولتی با سخنان نسنجیده و بخشی از مردم را به سمتی دیگر سوق می‌دهند و ناخواسته به تضعیف همبستگی ملی دامن می‌زنند. جریان اصلاحات با ایجاد دوگانۀ «وفاق» و «دوقطبی‌سازی»، از یک سو نیروهای انقلابی را به سکوت و انفعال واداشته و از سوی دیگر با مواضع ساختارشکنانه، خود عامل ایجاد دوقطبی در جامعه شده است. مصاحبه آگاهانه یا ناآگاهانه اخیر آقای با ، نمونه‌ای بارز از این دوقطبی‌سازی و اتحادشکنی‌هاست. در حالی که رهبر معظم انقلاب با مواضع شفاف و اثبات بی‌اعتمادی به آمریکا و نشان دادن پستی این عنصر متوحش و هم‌پیمانان او در جهان اتحاد و همدلی ملی را در جامعه ایجاد کرده‌اند، آقای پزشکیان در این گفت‌وگو به بیان مواضعی متعارض پرداخته‌اند: «ما با با آمریکا مشکلی نداریم»! «رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند منطقه را به برساند»! «شعار "مرگ بر آمریکا" به معنی مرگ بر مسئولان آمریکا نیست»! این در حالی است که حضرت آقا حتی پیش از جنایت‌های اخیر آمریکا، هرگونه مذاکره با این رژیم را خلاف شرافت، عقلانیت و هوشمندی دانسته و خروج آمریکا از منطقه را نیز تنها راه‌حل ایجاد صلح و پایداری در منطقه معرفی کرده‌اند. نتیجه آنکه وحدت ملی زمانی معنادار است که بر پایه اصول و آرمان‌های انقلابی استوار باشد. سکوت در برابر انحراف‌ها و توجیه خطاها به بهانه «وفاق»، نه‌تنها به وحدت واقعی نمی‌انجامد، بلکه جامعه را به پرتگاه دوقطبی‌های ویرانگر نزدیک‌تر می‌کند. 📥 کانال بنیان ✅https://eitaa.com/joinchat/1848573997Ca2cdb11590
توئیت رسمی کاخ سفید تصویر این دو عنصر خبیث جهان را گذاشته و سه‌بار گفته: ، مبارزه، مبارزه. اما هنوز یه عده در داخل دارن میگن: ، مذاکره، مذاکره!! 📥 کانال بنیان https://eitaa.com/elahirad_ir
هدایت شده از احمدحسین شریفی
◻️«ترک عادت، همه گر زهر بود، دشوارست» 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ [یک] معتادان بعد از آنکه متوجه آسیب‌های اعتیاد می‌شود و می‌بینند که در چه منجلابی فرو رفته‌اند، اغلب‌شان در خود عزم و اراده‌ای برای نجات نمی‌بینند! به همین دلیل در منجلاب اعتیاد آنقدر دست و پا می‌زنند تا کاملاً غرق شده و از بین بروند. اما برخی از آنان که موفق به ترک اعتیاد می‌شوند، تا مدت‌ها ناخودآگاه به سمت مواد مخدر حرکت می‌کنند! حتی هر شب خواب مواد مخدر می‌بینند! با دیدن یک معتاد یا شنیدن نام تریاک و هروئین و امثال آن، هوش و شعور خود را از دست می‌دهند و بلافاصله در جستجوی یافتن آن می‌روند! به همین دلیل، اقوام و اطرافیان و دلسوزان آنها باید تا مدت‌های مدید به صورت مستمر از آنان مواظبت کنند تا مبادا مجدداً گرفتار اعتیاد شوند؛ چه آنکه در چنان حالتی اگر یک بار دیگر به سراغ مواد مخدر بروند، دیگر ترک دادن آنها تقریباً محال خواهد بود! [دو] حکایت مدافعان مذاکره با غرب و کدخداباوران کشور ما نیز دقیقاً همین حکایت است! آنان سالیان سال با این فکر و اندیشه بزرگ شده‌اند که غرب را قبله آمال و آرزوهای خود دانسته‌اند! بسیاری از آنان در کشورهای غربی ملک و املاکی تهیه کرده‌اند! فرزندان و اقوام خود را در آنجا سکنا داده‌اند! تابعیت آنجا را گرفته‌اند! حتی اگر مقاله‌ای از آنان در یک ژورنال غربی چاپ شده باشد، دیگر خدا را هم بنده نیستند! حال چنین افرادی با اینکه خودشان کراراً بی‌تعهدی‌های غربیان را دیده‌اند و کراراً توسط همین غربیان، تحقیر شده و تشنه از لب دریا باز گردانده شده‌اند و علیرغم آنکه خود آمریکاییان تصریح کرد‌ه‌اند که مذاکره صرفاً یک «تله فریب» و یک «عملیات پوشش» برای حمله نظامی به ایران و نابود کردن زیرساخت‌های آن و تجزیه ایران بوده است! اما این عزیزان مذاکره‌باور، باز هم دست‌بردار نیستند! واقعاً گمان می‌کنند که گشایش در مذاکره با آمریکا است! واقعاً می‌پندارند که کلید حل مشکلات ایران در لوزان و ژنو و نیویورک است! واقعاً گمان می‌کنند که بیگانگان دلسوز ملت ایران‌اند! اینان با آنکه دست‌کم در بیست و چهار سال اخیر کراراً دیده‌اند که مذاکره با آمریکا شرافت‌مندانه و خردمندانه و هوشمندانه نبوده و نیست، اما باز هم نمی‌توانند این عادت را ترک کنند. آنان با اینکه با چشمان خود دیدند که آمریکائيان در وسط مذاکره،‌ زنجیرهای سگ هارش، رژیم صهیونی، را برای حمله به ایران باز کرد و خود نیز با همه توان به تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کرد، اما باز هم کلید گشایش و پیشرفت و امنیت کشور را در دستان آمریکا می‌دانند! حتی حدود ۱۸۰ تن از این معتادان عزیز جدیداً در بیانیه‌ای نوشته‌اند که افزون بر مسائل هسته‌ای باید همه هویت‌مان را نیز در میز مذاکره با آمریکا به حراج بگذاریم! حقیقتاً نه تنها به تعبیر صائب تبریزی «ترک عادت، همه گر زهر بود، دشوار است»؛ بلکه به تعبیر سعدی: خویِ بد در طبیعتی که نشست ندهد جز به وقتِ مرگ از دست @Ahmadhoseinsharifi 🌹
67-68.pdf
حجم: 6.39M
اسنادی از واقعه کشف حجاب رضاخانی بازنشر به مناسبت ٢١ تیرماه سالروز قیام مسجد گوهرشاد 🔹واقعه کشف حجاب در دوران پهلوی را باید تلخ ترین و شقی ترین اقدام رژیم پهلوی در تجاوز به حقوق و آزادی های ملت ایران، به خصوص زنان کشــور دانست. 🔻به رغم این که بیش از ۸۸ سال از این واقعه خیانت بار و پلید در حکومت رضاخان گذشته است، هنوز زوایای پنهان و ناگفته های زیادی پیرامون آن وجود دارد. 🔻یکی از عمده ترین دلایل پنهان ماندن این واقعه دردناک، که آثار خیانت بار آن هنوز بر روح و روان جامعه چنگال می‌کشــد، سیطره مطلق مورخان استبدادپرست، فرهنگ ستیز و دین گریز تا قبل از انقلاب اسلامی، بر تعلیم و تربیت و تمام ارکان فرهنگی جامعه بود. ؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
اقدام غیر حقوقی باکو در دستکاری سند پایانی اجلاس سران اکو *دکتر احمدکاظمی استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه (دستکاری باکو در محتوای بیانیه سران باکو در استپانکرت/ خانکندی بمنظور تطهیر رژیم صهیونی و ترویج ادعاهای ارضی خود علیه ارمنستان، نقض وقیحانه حقوق بین الملل است) وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ارسال یادداشتی به دبیرخانه سازمان همکاری اقتصادی در تهران نارضایتی شدید خود را از توزیع سندی با عنوان «بیانیه خانکندی، خلاصه رئیس هفدهمین اجلاس اکو» توسط باکو، اعلام و بر ضرورت اصلاحات مناسب و تغییرات لازم وفق توافقات و مذاکرات مطروحه در طی اجلاس مذکور، تاکید کرد. در خصوص رفتار غیر حقوقی، یکجانبه و استفاده ابزاری وقیحانه باکو از اجلاس سران اکو /۱۳ تیر ۱۴۰۴ برای پیشبرد امیال ارضی، قومی و پان تورانی خود، پنج نکته قابل ارزیابی است: اول، جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان با سیاست های قومی و امیال ارضی دولت باکو علیه همسایگان از جمله ارمنستان که در قالب واژه های جعلی و اوهامی مانند «آذربایجان غ ر ب ی » مطرح می شود، نه تنها همراه نیست بلکه به شدیدترین شکل آن را محکوم می کند. تهران، همانطوریکه در عالیترین سطح، مخالفت خود را با کریدور جعلی زنگزور (دالان تورانی ناتو) و امیال ژئوپلیتیکی جبهه آنگلوساکسونی که الهام علی اف به عنوان پادو برای آنها فعالیت می کند، اعلام کرده است، با ادعای ارضی باکو علیه ارمنستان که به بهانه بازگشت یئر آذرها یا آذریهای رانده شده از ارمنستان مطرح می شود، مخالفت می کند. به دلیل آنکه، همانطوریکه تعدادی از آذریها از ارمنستان از سال ۱۹۸۸ و در اوایل فروپاشی شوروی رانده شده اند، بیشتر از آنها، در حدود ۵۰۰ هزار نفر از ارامنه نیز از باکو ، گنجه، شاماخی، سومگائیت، شمکیر، بردع، و دیگر شهرهای جمهوری آذربایجان رانده شده اند . تنها در یک فقره در باکو، خانه های بیش از ۵۰ هزار ارمنی رانده شده، به ترک های آهیسکا که از ازبکستان به جمهوری آذربایجان مهاجرت کرده اند، واگذار شده و حقوق مالکانه ارامنه جمهوری آذربایجان نقض شده است. بنابراین این موضوع باید به صورت متقابل و در روند مذاکرات معاهده صلح، حل و فصل شود. استفاده ابزاری باکو از این موضوع، موید ادامه سیاست های توسعه طلبانه ارضی این کشور است که خطری برای منطقه از جمله گرجستان، ارمنستان، روسیه و ایران محسوب می شود . لینک کامل تحلیل https://ahmadkazemi.com/?p=9904
روزنه
اقدام غیر حقوقی باکو در دستکاری سند پایانی اجلاس سران اکو *دکتر احمدکاظمی استاد حقوق بین‌الملل دانش
دوباره دستگاه دیپلماسی کشور گول خورد! این حجم از گول خوردن عادی و طبیعی نیست! دستگاه محاسباتی و حلقه مشاوران را عوض کنید! @rozaneebefarda
هدایت شده از مهدوی زادگان
🖌 رفتارشناسی جریان عادی سازی در دوره آتش بس موقت موضع گیری ها و رفتارهای جبهه عادی سازی و فتنه گر در ایام آتش بس موقت خیلی معنادار و عبرت آموز است. ایام دوازده روزه را نمی گویم چون در آن ایام خبر چندانی از این جبهه نبود. اما تحلیل رفتار شناسانه این جبهه ما را به سه هدف اصلی آنان هدایت می کند: ١. فرصت طلبی مطالبات سیاسی جریان عادی سازی از همان فردای آتش بس موقت به شیوه های مختلف مانند بیانیه و سرمقاله نویسی و شرکت در برنامه های سیما فرصت را برای طرح مطالبات جناحی و سیاسی خود مغتنم دیدند. گویی مطالبات ملی در اولویت دوم آنان قرار دارد. اولویت هی ملی عبارتند از: انتقام سخت و پشیمان کننده از دشمن، درخواست مجازات و غرامت از متجاوزین، درخواست از نظام بین الملل به احترام گذاشتن حقوق ملت، پشتیبانی از رزمندگان اسلام و مشارکت در دفاع ملی از میهن عزیز مان ایران و بزرگداشت شهداء و خانواده محترم شهداء و تعظیم رهبری مقتدرانه ولی فقیه در دفاع مقدس دوم. گویی جنگ تحمیلی فقط فرصتی برای طرح مطالبات سیاسی غیر ملی است. بی جهت نیست که برخی از این جماعت معارض داخلی جنگ تحمیلی را یا محکوم نکرد یا دیر هنگام و سربسته محکوم کرده است. ٢. تفرقه و برهم زدن انسجام ملی همگان شاهد بودند که چگونه جنگ تحمیلی دوازده روزه انسجام ملی گره خورده با نظام اسلامی را متراکم تر و مصمم تر ساخت. اتفاقی که دشمن خلاف آن را پیش بینی کرده بود. طبیعی است که جریان عادی ساز و فتنه گر با تداوم این انسجام قادر به بازی های سیاسی همیشگی ( فشار از پایین و چانه زنی در بالا ) و طرح مطالبات سیاسی نیست. پس، باید این انسجام ملی تضعیف شود تا بتواند فضایی برای سهم خواهی پدید آید. اما تضعیف انسجام ملی از دو طریق بدست می آید. یکم طرح شعارهای تفرقه‌افکنانه مانند آزادی زندانی سیاسی و باز کردن رسانه ملی است. در همین چند روز دیدیم که چگونه شاخص های این جریان با حضور در رسانه ملی طبق معمول یا خواسته های سیاسی شان را طرح کردند و یا به دروغ و تهمت رو آوردند. اما راه دوم تضعیف انسجام ملی از سوی جریان عادی ساز مصادره به مطلوب کردن آن است. این جماعت سعی در القای این دارد که انسجام ملی پدید آمده نتیجه گفتمان سیاسی مطلوب آنها بوده است. در حالی که مردم در جنگ دوازده روزه با عبور از گفتمان سیاسی غیر دینی ( سکولار ) به انسجام و یکپارچگی رسیدند. همه شاهد بودیم که در آن دوازده روز جنگ تحمیلی گفتمان سکولار غایب بود و بعضاً حاضر به محکوم کردن آن نشدند، آن وقت چگونه این گفتمان واداده سیاسی توانسته انسجام ملی را پدید آورد؟! ٣. بازگشت به شرایط پیشا جنگ جریان عادی ساز و فتنه گر اگر نتواند انسجام ملی متراکم پدید آمده را تضعیف کند تا سهم خواهی سیاسی کند، تلاش می کند جامعه به شرایط پیشا جنگی باز گردد. این خواسته در ظاهر امر مطلوبی به نظر می آید ولی در واقع امر نه ممکن است و نه مطلوب. چون اولاً همین وضعیت پیشا جنگ بود که دشمن را به هوس تحمیل جنگ انداخت. ثانیاً دست دشمن روی ماشه است و هر آن ممکن است که دوباره تجاوز کند. بخصوص که دشمن از ایران مقتدر زخم کاری خورده است. لذا بازگشت به وضعیت پیشا جنگی نوعی خواب کردن ملت است. ثالثاً حتی اگر دشمن متجاوز به بازگشت به وضعیت پیشا جنگی تن دهد مطلوب ملت نیست. مگر با این بازگشت فرماندهان و رزمندگان و دانشمندان و هموطنان بی گناه شهید شده زنده می شوند. ملت چگونه می تواند به وضعیتی برگردد که دیگر شهداء در میان شان نیستند. چگونه می توان به وضعیتی بازگشت که دشمن متجاوز رجز خوانی و تهدید می کرد و غایت مذاکره را تسلیم شدن حاکمیت و ملت تفسیر می کرد و هم زمان با آن تجاوز نظامی کرد. هرگز چنین وضعیتی مطلوب شرع انور و حاکمیت و ملت نیست. آری، باید وضعیت غیر جنگی پدید آید. اما نه آن وضعیت پیشا جنگی که آبستن جنگ و تجاوز دشمن بود. بلکه باید وضعیت صلح آمیزی را پدید آورد که دیگر دشمن دوباره خیال باطل نکند و غرامت بدهد و به حقوق ملت احترام بگذارد و دست از مداخله در سرنوشت ملت مقتدر ایران و منطقه بردارد. انشالله https://farsnews.ir/MahdaviZadegan/1752345458213361647 ✍ داود مهدوی زادگان ✅ @mahdavizadegan
دستنوشته سردار شهید رشید یک هفته قبل از شهادت ؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053