16.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ اصول تربیت رسانهای در خانواده اسلامی (اصل مسئولیت پذیری)
🎙 سید علیرضا آلداود
#مهارت_های_زندگی
#تربیت_رسانه_ای
☀️روشنا اصفهان:قرارگاه تولید و انتشار:|عملیات چک تبیینی|فرهنگی هنری|عملیات روانی و رسانه ای|
🆔👉@roshana_esfahan
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
34.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠در مکتب امام دلها:
🔴 آیات قتال را چرا نمیخوانید؟ هی آیات رحمت را میخوانید! آن قتال هم رحمت است برای این که میخواهد آدم درست کند. آدم گاهی درست نمیشود مرض گاهی صحیح نمیشود،الّا بِالْکَیّ؛ باید ببرند،داغ کنند تا درست شود جامعه. باید آنهایی که فاسد هستند،از آن بیرون ریخته شوند.
امام روحالله(ره)|بهمن۶۳
☀️روشنا اصفهان:قرارگاه تولید و انتشار:|عملیات چک تبیینی|فرهنگی هنری|عملیات روانی و رسانه ای|
🆔👉@roshana_esfahan
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
✍ایده مقاومت
🖋زن محور زندگی است و زندگی روزمرهی همهی آحاد جامعه با زن عجین است؛ پیوند میان «زن و زندگی» آنقدر وثیق است که شاید نتوان زندگی را بدون زن متصوّر شد.
🖋 میزان آمیختگی زندگیِ آحاد جامعه با فرهنگ مقاومت، به وضعیت بانوان جامعه آمیخته است. اگر روح مقاومت در رفتار و گفتار بانوان جامعه مستقر باشد، زندگی آحاد جامعه با مقاومت آمیخته است و اگر رفتار و گفتار بانوان جامعه تهی از مقاومت باشد، جامعه امکان استقامت نخواهد داشت.
🖋 تصویری که رهبری از نقش بانوان در مقاومت مردم ایران در شرایط دفاع مقدّس ارایه میدهند، حاوی دقّتهای فراوانی است.
🖋 در تصویرسازی ایشان، کافی است تصوّر کنیم بانوان ایرانی در ازایِ مصیبتهای وارده از جنگ، جزع و فزع نشان میدادند؛ همین برای زمینگیر شدن جنگ کافی بود.
🖋اگر مقاومت مردمی در جنگ امکانپذیر شد، روح مقاوم زنانهای در پسِ آن حضور داشته که چنین امکانی را میسّر کرده است.
🖋در جنگ تحمیلی اگر امثال همین مادر گرامی سه شهید و مادران شهیدان و همسران شهیدان - که من افتخار داشتهام با هزارها نفرِ اینها از نزدیک نشست و برخاست و گفتگو کنم و خصوصیات آنها را مشاهده کنم - ایمان خود، صبر خود، ایستادگی خود، معرفت خود و روشنبینی خود در قبال ضایعات جنگ و فداکاریهای جوانان و مردان را نشان نمیدادند، جنگ پیروز نمیشد.
🖋 اگر مادران و همسران شهدا بیصبری نشان میدادند، شوق جهاد در راه خدا و شهادت در دل مردها میخشکید؛ اینگونه نمیجوشید؛ اینگونه به جامعه طراوت نمیداد. در میدان جنگ هم زنان نقشهای درجه اوّل را ایفا کردند. (بیانات در دیدار جمعی از بانوان، 30/6/1379)
🖋در جنگ نیز همین طور بود. یعنی اگر خانوادههای شهدا - مادران و همسران - صبر نمیکردند، جنگ دچار مشکلات بسیار بزرگی میشد. در آن مقطع، نقش زنان، بسیار برجسته بود. انقلاب و جنگ، زنان ما را در جامعه از آگاهی و رشد سیاسی برخوردار کرد.
🖋 زن، وقتی با سواد باشد و از آگاهی سیاسی برخوردار شود، کسی نمیتواند به آسانی به او زور بگوید و حقّش را پایمال کند. اینها غنیمتهایی بود که در انقلاب برای زنان پیش آمد. (بیانات در جمع زنان شهر ارومیه، 28/6/1375)
🖋بانوان با توجّه به موقعیتی که در نهاد خانواده دارند، ظرفیتِ آن را دارند که برای اعضای خانواده، داعیِ به مقاومت باشند.
🖋 یعنی هر یک از اعضای خانواده که در رسیدن به افق موردنظر، با موانع و چالشهایی رو به رو میشود، این زن است که میتواند استقامت در مسیر را به تکتک اعضای خانواده القا نماید. غیر از تقویت مقاومت در بُعد فردی افرادِ خانواده، زن میتواند کل خانواده در در راستایِ «مقاومت ملّی» بسیج نماید.
حسن بابایی
مدرس روشنگری استان اصفهان
✍تاریخچه انجمن حجتیه نوین(قسمت هشتم )
✅میرزا مهدی اصفهانی
بنیانگذار مکتب معارفی خراسان یا مکتب تفکیک(4)
✅دورههای تدریس در مشهد
🖋دوره نخست:با ورود وی به مشهد، او مبانی فقهی و اصولی آخوند خراسانی و میرزای نایینی را تدریس کرد.
🖋شاگردان دوره نخست:
میرزا علیاکبر نوقانی آمیرزا هاشم قزوینی: او در دو دوره دیگر نیز شاگرد میرزا مهدی بوده است.سید صدرالدین صدرآسید حسین حائری، سید احمد کربلائی، محمد بهاری همدانی
🖋دوره دوم: در دوره دوم، مبانی فقهی و اصولی خود را درس میداد. در روزهای پنجشنبه و جمعه مباحثی جدید که سابقهٔ تدریس آنها در حوزههای علمیه وجود نداشت تحت عنوان مباحث معارف مطرح شد.
🖋از جملهٔ حضار در این دروس شیخ هاشم قزوینی، شیخ مجتبی قزوینی،و شیخ محمود حلبی تولایی بودهاند. از این دوره تقریرات محمدحسن بروجردی و محمود حلبی به جا مانده است. تقریرات حلبی با تصحیح میرزای اصفهانی است. کاملترین و دقیقترین اثر در این دوره آثار شیخ محمود حلبی میباشد که تحت عنوان تقریرات اصول، حجیت قرآن، هناک مطالب ثلاثه و مناصب النّبی در آستان قدس رضوی موجود است. بهتازگی تقریرات بحث حجیت قرآن از بروجردی نیز یافت شده است.
🖋دوره سوم: این دوره تدریس میرزای اصفهانی پس از گذشت مدتی از دوران رضاخان شروع شد. سیاستهای ضد روحانیت رضاخان موجب شد که اکثر مدارس مشهد، جز یکی دو مورد، تعطیل شود و درسها به صورت رسمی برپا نگردد و حوزهٔ مشهد به رکود دچار گردد. پس از شهریور ۱۳۲۰ شیخ مرتضی آشتیانی و میرزا مهدی اصفهانی، زعامت حوزه را به دست گرفتند و حوزه رشد خود را از سر گرفت. از نقلی که از ملکی میانجی باقی مانده است به نظر میرسد که درس این دوره فقط مباحث معارف بوده و این بار دیگر خبری از مباحث اصولی نبوده است؛
🖋در این دوره در بحث اصول مبانی خود میرزای اصفهانی نیز به طور جدیتری مطرح گردید. در فقه که از دورهٔ قبل اثری یافته نشده، در این دوره آثاری بهدست آمده است. در مباحث معارفی نیز میرزا تغییراتی داد. اگرچه هنوز به طور کامل روشن نیست که این تغییر در آرا به دلیل تغییر در شیوهٔ طرح و پیدا شدن پایگاهی مستحکم در حوزهٔ علمیه بوده یا اینکه وی تبدل رأیی یافته است.
ادامه دارد
حسن بابایی
مدرس روشنگری استان اصفهان
🇮🇷🇵🇸
﷽
🖼 تصویر شهید یحیی سنوار روبروی سفارتخانههای اروپایی و کشورهای حاشیه #خلیج_فارس در تهران نصب شد.
☀️روشنا اصفهان:قرارگاه تولید و انتشار:|عملیات های تبیینی|فرهنگی هنری|عملیات روانی و رسانه ای|
🆔👉@roshana_esfahan
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸
﷽
🎥 #استوری | قوی، قوی نخواهد ماند و ضعیف ضعیف نخواهد ماند
☀️روشنا اصفهان:قرارگاه تولید و انتشار:|عملیات های تبیینی|فرهنگی هنری|عملیات روانی و رسانه ای|
🆔👉@roshana_esfahan
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
18.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
8⃣2⃣ بیست و هشت روز #باقیمانده...
روزشمار درحال پخش در تلویزیون شهری میدان امام حسین ع شهر اصفهان
#کنگره_ملّی_۲۴۰۰۰_شهید_استان_اصفهان
#کمیته_تبلیغات_و_فضاسازی
☀️روشنا اصفهان:قرارگاه تولید و انتشار:|عملیات چک تبیینی|فرهنگی هنری|عملیات روانی و رسانه ای|
🆔👉@roshana_esfahan
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈