eitaa logo
راه نوشت - رسانه آنلاین سینما و تلویزیون
1هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
340 ویدیو
5 فایل
🅾️ نقد و بررسی آثار سینمایی و تلویزیونی 🅾️ 🎬 آخرین اخبار از سینمای جبهه فرهنگی انقلاب ✍🏻 سایت سینمایی راه نوشت (بلاگ عماریار): 🌐 AmmarYar.ir/blog 🥳آدرس ما در شبکه‌های اجتماعی: 🌐 zil.ink/rahnevesht_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🦋رد بال پروانه‌ها 🎥انعکاس نقش زنان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی ایران در رسانه‌های تصویری 🗓به مناسبت انقلاب اسلامی ✍🏻اعظم وایانی 🔹 با بررسی تمام تحولات اجتماعی و سیاسی کشورهای جهان و حضور زنان و مردان مبارز در این تغییرات، به جرات می‌توان گفت هیچ کدام به اندازه حضور ایرانی در پیروزی انقلاب اسلامی و حتی بعدها در دفاع مقدس، منحصر بفرد و خاص نبوده و نیست. 🔹امام خمینی (ره) به عنوان رهبر نهضت اسلامی مردم، بارها به نقش زنان اشاره کردند و فرمودند: «من در جامعه زن‌ها یک جـور تحول عجیبی می بینم که بیشتر از تحولی است که در مردها پیدا شده [است].» 🔹شاید مرور داستان زندگی برخی از این بانوان مبارز در این روزها و از منظر هنر مستند و فیلم، ما را بیشتر با آن‌ها آشنا سازد. 🔷آثار مرتبط معرفی شده در راه‌نوشت: 🔸مستند 🔸فیلم داستانی 🔸مستند 🔸موشن گرافیک ✅مطالعه کامل یادداشت: 🌐b2n.ir/h90876 ✅تماشای آثار: 🌐Ammaryar.ir 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
⭕️ جدول امتیاز دهی و راهنمای تماشای آثار چهلمین جشنواره فیلم فجر 📋این جدول به مرور با حضور منتقدین دیگر و تماشای فیلم‌های روزهای آینده تکمیل می‌شود. 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣دسته دختران درباره عشق و امید به آینده است ♦️الگوی دسته دختران، تنگه ابوقریب نبود 🔶نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی با حضور عوامل فیلم برگزار شد. 🔸، کارگردان: 💬هیچ شخصیتی به طور مستقیم از کتاب یا ماجرا یا حقیقتی شکل نگرفته بود. شخصیت‌ها برآوردی از مطالعات من و ساختگی‌اند. 💬ما فیلم‌های بسیاری داریم که الگو در دفاع مقدس می‌شوند اما من سعی می‌کنم سینمای خود را داشته باشم و اگر قرار باشد الگویی داشته باشم آن الگو به‌قطع فیلم «تنگه ابوقریب» نیست. 💬متاسفانه همه ما می‌دانیم که خرمشهر سقوط می‌کند اما این فیلم نه درباره سقوط خرمشهر که درباره عشق و امید به آینده بود. 🔹، بازیگر: 💬من ایده‌های دیگری درباره جنگ داشتم اما وقتی این فیلم را بازی کردم دیدم چقدر شرایط وحشتناک بوده و آدم‌های عادی چگونه در آن شرایط توانسته‌اند زندگی کنند. به یاد جنگ افغانستان هم افتادم. 💬گاهی این نظرات را می‌خوانم که برخی می‌گویند تو را چه به بازی در فیلم جنگی ایرانی؟ اما فکر می‌کنم وقتی در جایی بزرگ می‌شوی آن کشور، کشور توست‌. 🔸، تهیه کننده: 💬ما به دریافت سیمرغ مردمی امید داریم. 💬پیشنهاد می‌کنم فرایند اخذ آرای مردمی به خانه سینما برگردد. من کماکان به سیستم کنونی اعتراض دارم. ✅مطالعه کامل خبر: 🌐b2n.ir/w77033 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥ماهان؛ شاید مستندش بهتر بود ⭕️راهنمای فیلم – ماهان ✍🏻محمدرضا پورصفار 📝بعضی فیلم ها هستند که ابتدایشان می‌نویسند بر اساس داستان واقعی، اما نمی‌توانند درام آن اتفاق واقعی که از آن اقتباس کرده‌اند را وارد فیلم کنند؛ مثل ماهان. قصه هنرمندی است که تلاش دارد با سرطان مبارزه کند، اما فیلمساز یا این مسئله را به خوبی درک نکرده یا نتوانسته آن را به خوبی اجرا کند. ماهان از آن جنس کارها بود که اگر مستندش ساخته می‌شد می‌توانست احساس منتقل کند. امید به زندگی در سینما را با نریشن نمی‌شود نشان داد، و با موسیقی روی تصاویرِ کارت پستالی منتقل کرد. سینما درام می‌خواهد. ✅مطالعه مطلب در راه نوشت: 🌐b2n.ir/b50798 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣وضعیت اکران فیلم‌های مستند در جشنواره فجر شرم‌آور است ⭕️واکنش مدیر مرکز مستند حوزه هنری به اکران آثار مستند در جشنواره فجر 💢، مدیر مرکز مستند حوزه هنری در اینستاگرام نوشت: 🔸مستندسازان، فرش قرمز و وی آی پی و ... نمی‌خواهند. همین که فیلم‌شان را در سیاه‌چال اکران نکنید، راضی‌اند! وضعیت اکران مستند، در جشنواره فجر شرم‌آور است. سالن‌هایی بسیار کوچک در طبقه منفیِ دو! حقیقتا آزاردهنده‌ست. چه اصراری هست به این جور برگزاری؟ کاش داورانِ این بخش ساکت ننشینند. 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥ملاقات خصوصی؛ نفس‌گیر تا تیتراژ 💢راهنمای فیلم – ملاقات خصوصی ✍🏻محمدرضا پورصفار 📝امید شمس کارگردانی است که توانایی‌اش در قصه‌گویی و کارگردانی را در فیلم‌های کوتاه خود نشان داده بود و با نخستین کار بلند خود، شگفتی جشنواره چهلم تا به امروز بوده است. فیلمنامه آهسته و با ریتم کند آغاز می‌شود و رفته رفته اوج می‌گیرد. همه چیز به اندازه در فیلم گنجانده شده، از فضاسازی و طراحی صحنه بسیار خوب تا رنگ و نور نشسته در کار. ضربه اصلی را ملاقات خصوصی از شخصیت‌پردازی های ضعیف بازیگران مکمل خورده است؛ حتی گاهی از بازیگران اصلی. ✅مطالعه مطلب در راه نوشت: 🌐b2n.ir/a24750 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣برگزاری نشست اقتباس و بومی‌سازی متون غیرفارسی ⭕️علت موفقیت تقوایی در اقتباس، توجه ویژه او به دیالوگ است 🔷«نشست و بومی‌سازی متون غیرفارسی» با بررسی فیلم سینمایی اثر و با حضور مهدی سجاده‌چی فیلمنامه نویس و یکی از داوران چهلمین جشنواره فیلم فجر در خانه جشنواره برگزار شد. 🎤: 🔹تقوایی در تیتراژ فیلم «ناخدا خورشید» اشاره کرده که این فیلم اقتباس آزادی از کتاب «داشتن و نداشتن» اثر ارنست همینگوی است. فیلم‌های دیگری هم از این کتاب ساخته شد ولی ناخدا خورشید بهترین آن‌ها بود.هرچند «داشتن و نداشتن» خیلی کتاب محبوبی نبود 🔹تقوایی در فیلمسازیش به دیالوگ توجه ویژه‌ای دارد. دایی جان ناپلئون دیگر اثر تقوایی خط به خط دیالوگ دارد. این فیلم با تکیه کلام‌هایش مشهور شده است. این هنر تقوایی باعث شده در اقتباس موفق باشد. اگر دیالوگ خوب نباشد، بخش‌هایی از داستان در خودِ کتاب می‌ماند 🔹دو ژانر اجتماعی و کمدی در ایران حکمفرماست. ما فیلمنامه‌نویسانی داریم که در زمینه فیزیک مدرن تحقیقاتی دارند. فیلم «بین ستاره‌ای» اثر نولان که درام است از مفاهیم فیزیک مدرن استفاده کرده است. چه کارگردانی است در کشورمان از این ظرفیت‌ها استفاده کند؟ 🔹شرط لازم و کافی برای اقتباس شناخت فرهنگ خود است. ناصر تقوایی در «ناخدا خورشید» انقدر جغرافیا،فرهنگ و آداب و رسوم فضای فیلم را می شناسد که زمان اقتباس از یک اثر آمریکایی، چیزی از داستان کم نمی‌کند ✅مطالعه کامل گفتگو: 🌐b2n.ir/t61778 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣انتقاد فرزاد مؤتمن از مخفی بودن هزینه پروژه‌های سینمایی ⭕️ارزیابی سینمای ایران غیرواقعی است 🔹، کارگردان سینما و تلویزیون در پستی نوشت: بودجه و مدت فیلمبرداری پروژه‌های سینمایی را علنی کنید. تا زمانی که این ارقام مخفی می‌مانند، هر گونه ارزیابی از سینمای ایران غیرواقعی است. 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe