10.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#زیست_تمدنی
🔺 اگر ما بترسیم دیگر از ایمانمان کاری ساخته نیست.
🎙شهید آوینی
♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲
ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
#تلنگر
♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲
ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
#مسأله_شناسی_پژوهشی 1⃣
#امام_خمینی
#رویکرد_تاریخی
📌 1. بررسی دیدگاه های تاریخی و فلسفی تاریخی در وصیت نامه سیاسی – الاهی امام خمینی ره
📌2. الزامات و بایسته های تاریخ نگاری انقلاب اسلامی مبتنی بر دیدگاه های امام خمینی ره
📌3. بررسی عبرت ها و پندهای تاریخی مورد تأکید در اندیشه امام خمینی ره
📌4. امام خمینی ره در تاریخ نگاری معاصر (جایگاه، آسیب ها و بایسته ها)
📌5. بررسی نگرش امام خمینی ره به رویدادهای تاریخی ایران معاصر
📌6. عبرت های تاریخی در نگاهی مقایسه ای میان اندیشه امام خمینی ره و شهید مطهری
♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲
ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
#معرفی_کتاب
📚امام خمینی ره و خودآگاهی تاریخی
✍ اصغر طاهرزاده
📎اگر شخصیت انقلاب اسلامی را با تفکرغربی تحلیل کنیم هرگز به ذات آن پی نخواهیم برد و لذا هرگونه موضع گیری که نسبت به آن داشته باشیم به بیراهه رفته ایم و بالاخره کارمان به مقابله با آن می انجامد. زیرا انقلاب اسلامی به اهدافی نظر دارد که نگاه غربی سخت از آن ها گریزان است. زبان فرهنگِ مدرنیته که ما نیز با تأسیس اولین دبستان، قبل از انقلاب مشروطه با آن آشنا شدیم و بعد بهوسیلهٔ آن فکر کردیم، زبانی نیست که بتواند جایگاه انقلاب اسلامی را تبیین کند و به همین جهت مؤلف محترم سعی فراوان کرده تا ماوراء گفتمانی که تحت تأثیر فرهنگ غرب است، ذات انقلاب اسلامی را بنمایاند تا حقیقتاً با چهرهٔ واقعی انقلاب اسلامی روبهرو شویم و همین امر موجب شده که در بعضی موارد خواننده به زحمت بیفتد و آرامش خود را در حین مطالعهٔ کتاب از دست بدهد، چون یا واژهها را ناآشنا میبیند و یا افقی که به میان میآید افقی نیست که خواننده عادت کرده باشد از آن افق بنگرد.
♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲
ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اندیشه_تمدنی
🔺عالَم با اسم رب شروع میشود ...
🎙مرحوم امام خمینی "ره"
♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲
ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
1_4960708578.pdf
6.32M
#دانلود
📚 صحیفه انقلاب (وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی)
📄 تعداد صفحات: ۸۰
♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲
ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
9.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مسئول_تراز_تمدن_اسلامی
🔺ما هیچ حقی نداریم!
🎙مرحوم امام خمینی ره
♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲
ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
7.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ابتکار_تمدنی
#امام_خمینی
🎙رهبر انقلاب: امام ابتکارات زیادی داشتند لکن این مهمترین ابتکار امام است، و آن عبارت است از «جمهوری اسلامی.»
♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲
ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
46.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مستند
#امام_خمینی
📽 مستند «عاشق خمینی(ره)»
☝مستندی دربارهی ارتباط قلبی و مستمر آیتالله خامنهای با حضرت امام خمینی(ره) از شروع مبارزات انقلاب اسلامی تا زمان ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی
♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲
ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
#مسأله_شناسی_پژوهشی
#امام_خمینی
#رویکرد_تمدنی
📌 1. تحلیل تمدنی واژه «شیطان» در ادبیات انقلاب اسلامی و منظومه فکری امام خمینی ره
📌2. نقش رهبری تحول آفرین در تمدن سازی (تأکید موردی الگوی رهبری امام خمینی ره)
📌3. نقش تحجرگرایی در رکود تمدنی مبتنی بر اندیشه امام خمینی ره
📌4. مقاومت فرهنگی در اندیشه و سلوک تمدنی امام خمینی ره
📌5. نقش تعامل اخلاق و سیاست در تمدن نوین اسلامی مبتنی بر اندیشه و عمل امام خمینی ره
📌6. انسان در اندیشه امام خمینی ره و تأثیر آن بر بینش تمدنی ایشان
📌7. نقش و جایگاه «استقلال فرهنگی» در تمدن سازی مبتنی بر منظومه فکری امام خمینی ره
♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲
ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
#روش_شناسی_تدریس
#امام_خمینی
💠 روش امام خمینی (ره) در تدریس:
🔹 خصلت امام خمینی (ره) در تدریس و تدوین هر یک از علوم اسلامی، این بود که نظرات علمای بزرگ همان علم را نقد و #بررسی دقیق می کرد و همچنین شاگردان کلاس درسش را به #اشکال_کردن وا میداشت. ایشان کلاس ساکت را نمیپسندید و نسبت به سکوت شاگردانش #اعتراض میکرد.
🔸 حتی زمانی که شاگردانش نوشته های درسی خود را به ایشان عرضه می کردند تا ملاحظه نمایند، اگر در انتهای مطالب اشکالی از شاگرد بر استادش وجود نداشت آن را #نمیپسندید و میفرمود: اینها فایده ای ندارند.
🔸 ایشان برای تدریس، به #شرح های مختلف رجوع #نمیکرد، و میفرمود: باید درباره مطالب، خودم #بیندیشم و بعد تدریس یا تدوین کنم. به سبب همین تفکر، تتبع و تحقیقی که پشتوانه تدریس و تدوین ایشان بود، موجب گردید که ایشان غالباً مطالب نو و تازه ای از خود ارائه کنند.
📚 تهذیب الأصول، آیت الله سبحانی، ص 1120؛
📚خاطرات استاد خاتم یزدی، ص 85.
♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲
ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir