قوانین و مقررات

ساخت حساب کاربری در پیام رسان ایتا و استفاده از برنامه، به منزله موافقت با سند سیاست حفظ حریم خصوصی ما و پذیرش قوانین و مقررات ذیل است:

1. موارد کلی

1.1.  هر نوع فعالیت در ایتا تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است و همه کاربران موظف به رعایت تمامی موازین قانونی در همه فعالیت‌های خود می‌باشند.

1.2.  ایتا یک سامانه کاربر محور است و طبق قانون، مسئولیت محتوای منتشر شده در ایتا بر عهده منتشرکنندگان است.

1.3.  شعار راهبردی ایتا «خانواده، ارتباط و دانایی» است و بر همین اساس فعالیت‌هایی که موجب تعالی کاربران و تحکیم بنیان خانواده باشد در حد توان مورد حمایت ایتاست و در سوی مقابل هر آن‌چه کیان خانواده و ارزش‌های اخلاقی حاکم بر جامعه را تهدید کند، مخالف سیاست‌های ایتا محسوب شده و از انتشار آن جلوگیری می‌شود.

1.4.  ایتا یک پیام‌رسان چندسکویی است که بصورت یک‌پارچه در دستگاه‌های مختلف با سیستم عامل‌های اندروید،iOS ، ویندوز،‌ لینوکس و مک قابل نصب است. علاوه بر آن، نسخه وب نیز بدون نیاز به نصب از طریق مرورگرهای مختلف قابل دسترسی است. علیرغم ارائه ایتا در بستر تکنولوژی فضای ابری، این شرکت متعهد به نگهداری مادام‌العمر فایل‌های بارگذاری شده نیست. لذا از کاربران گرامی تقاضا می‌شود از این برنامه به عنوان محل ذخیره‌سازی دائمی فایل‌های مورد نیاز خود استفاده نکنند.

1.5.  ایتا تلاش می‌کند خدمات را همیشه در دسترس نگه دارد، اما ممکن است مشکلات فنی موقتاً باعث اختلال شوند. در صورت بروز هر نوع اختلال در خدمات، یا در مواردی که محدودیت در فضای ذخیره سازی یا مشکلات فنی موجب حذف داده‌ای شود، غرامتی پرداخت نمی‌شود.

1.6.  حساب‌ها و کانال‌های رسمی متعلق به پیام‌رسان ایتا با نشان تایید متمایز شده‌اند. استفاده از نشان(لوگو) ایتا یا عناوین حساب‌های رسمی(مانند پشتیبانی ایتا، گزارش ایتا و...) توسط سایرین تخلف و جعل عنوان محسوب می‌شود. هر کاربر یا کانالی که خود را منتسب به ایتا نموده یا با ثبت عنوان یا تصویر نمایه(پروفایل) مشابه حساب‌های رسمی، اقدام به فریب سایر کاربران نماید، از ایتا اخراج شده و در صورت لزوم به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

1.7.  جعل عنوان برندهای رسمی و ثبت شده و شخصیت‌های حقوقی و حقیقی به هر شیوه‌ای ممنوع می‌باشد.

1.8.  هر فعالیتی که در فضای حقیقی نیازمند اخذ مجوز از مراجع قانونی و احراز صلاحیت متقاضی ‌باشد، در صورت تصریح قانون، برای فعالیت در ایتا نیز نیازمند اخذ مجوز از مراجع مربوطه است.

1.9.  درخواست کد فعال‌سازی حساب از سایر کاربران برای نقض حریم خصوصی آن‌ها و ورود به حساب ایشان، فریب سایرین و تهدید یا اقدام به هک و سایر اعمال مجرمانه در ایتا ممنوع است.

1.10.  انتشار شماره تلفن و اطلاعات خصوصی سایرین و نیز انتشار اسکرین شات از گفتگوهای خصوصی افراد بدون رضایت آن‌ها ممنوع است.

1.11.  پیام‌های ارسالی از سوی حساب‌های رسمی یا سامانه‌های متعلق به ایتا به حساب شخصی کاربران، در حکم گفتگوهای خصوصی هستند و انتشار آن‌ها به هر روشی (از جمله بازنشر، فوروارد، اسکرین شات و...) مطلقا ممنوع است.

1.12.  در هر گروه و کانال، سازنده و مدیرانی که دسترسی افزودن عضو برای آن‌ها فعال باشد، می‌توانند حداکثر 200 بار از قابلیت افزودن مستقیم استفاده کنند. (و در نتیجه حداکثر 200 نفر را عضو گروه یا کانال نمایند). لکن استفاده از این قابلیت مشروط به رضایت افراد عضو شده است و در صورتی که از این قابلیت برای ممبرفروشی و ایجاد مزاحمت گسترده برای سایرین استفاده شود، کاربر خاطی اعمال قانون می‌گردد.

1.13.  ایجاد اختلال در روند فعالیت ایتا، سامانه‌های متعلق به ایتا و کاربران پیام‌رسان، لطمه به برند تجاری ایتا، فعالیت بر علیه سیاست‌های راهبردی آن (از جمله موارد مندرج در بند 1.3) همچنین ایجاد مزاحمت برای فعالیت‌های قانونی و مجاز افراد، گروه‌ها و کانال‌ها به هر نحو تخلف محسوب می‌شود و منجر به اعمال قانون مطابق بند 6 خواهد شد.

1.14.  ایتا بالاترین احترام را برای حریم خصوصی کاربران قائل است. بر همین اساس هر فعالیتی در زمینه ممبرفروشی (اعم از برنامه‌های ممبرزنی، سکه مجازی، خرید و فروش اکانت و...) را تخلف تلقی نموده و در صورت مشاهده چنین فعالیتی با هر دو طرف (فروشنده و خریدار) برخورد می‌کند. در همین راستا با وجود آن‌که تبلیغات پاپ‌آپ در بستر ایتا انجام نمی‌شوند، تبلیغ آن‌ها در ایتا ممنوع است.

1.15.  بخشی از خدمات ایتا از طریق درآمد ناشی از نمایش تبلیغات حمایت می‌شود. گستره، محل نمایش و نوع این تبلیغات توسط ایتا تعیین می‌شود و ممکن است در گذر زمان تغییر کند.

1.16.  در صورت احراز تخلف یک حساب کاربری، گروه یا کانال که منجر به سوء استفاده، جعل عنوان یا تضییع حقوق قانونی صاحبان نشان‌های تجاری (برندها) یا شخصیت‌های حقوقی شود، ایتا می‌تواند اقدامات لازم شامل و نه محدود به انتقال شناسه کاربری، کانال یا گروه و... را به عمل آورد.



2.  نشر محتوا

2.1.  انتشار هر محتوایی در ایتا مستلزم رعایت قوانین موضوعه از جمله قانون جرایم رایانه‌ای و فهرست مصاديق محتوای مجرمانه (موضوع ماده 21 قانون مزبور) می‌باشد. بر همین اساس انتشار موارد زیر از جمله مصادیق تخلف در نشر محتوا می‌باشد که حسب نوع و گستره تخلف، منجر به حذف محتوا و اعمال محرومیت یا محدودیت برای کاربر، کانال یا گروه منتشرکننده خواهد شد:

2.1.1.   انتشار محتوای مستهجن

2.1.2.   اشاعه فحشا و منکرات

2.1.3.  ترویج اباحه‌گری و پوچ‌انگاری

2.1.4.  تشویق به خودکشی، خشونت، خودآزاری یا دیگرآزاری

2.1.5.   توهین به مقدسات و ادیان الهی

2.1.6.  تبلیغ گروه‌ها و فرقه‌های ضاله

2.1.7. تبلیغ نمادهای ابتذال

2.1.8. ترویج فرهنگ منحط غرب

2.1.9. نشر اکاذیب

2.1.10. تشویش اذهان عمومی

2.1.11. انتشار دروغ، شایعه، افترا و محتوای موهن

2.1.12. انتشار محتوای برهم‌زننده امنیت ملی

2.1.13. انتشار ویروس و بدافزار

2.1.14. نقض حقوق مالکیت معنوی دیگران

2.1.15. انتشار لینک‌های فیشینگ و کلاهبرداری و هدایت کاربران به درگاه‌های غیرقانونی

2.1.16. تبلیغ صفحات مربوط به قمار و شرط بندی و هدایت کاربران به آن‌ها

2.1.17. انتشار اسناد محرمانه و طبقه‌بندی شده

2.1.18. انتشار هر محتوایی که نشر آن‌ها طبق قانون جرم محسوب شود

2.2. استفاده از تصویر مستهجن یا مغایر با شئونات اخلاقی در تصویر نمایه (پروفایل)، همچنین درج عبارات غیراخلاقی در بخش توضیحات (بیو)، شناسه (نام کاربری) و نام یا عنوان فرد، گروه و کانال ممنوع است.



3. انواع پیام:

پیا‌م‌های ارسالی در ایتا از منظر حریم خصوصی دو نوع هستند:

3.1.  پیام‌های خصوصی

3.1.1. گفتگوهای خصوصی دو نفره و نیز گروه‌ها و کانال‌های خصوصی، حریم شخصی دو یا چند نفره محسوب می‌شوند(مهم: بند 3.1.2 ملاحظه شود) و بجز اعضای حاضر در گفتگو، هیچ فرد یا گروهی (حتی خود ایتا) بدون مجوز قضایی مرجع ذی‌صلاح قانونی، امکان مشاهده محتویات آن‌ها و بررسی دعاوی در این خصوص را ندارد. البته چنان‌چه محتوای مجرمانه‌ای در گفتگوی خصوصی ارسال شود و یکی از دریافت کنندگان به عنوان شکایت یا گزارش، مستندات لازم مبنی بر تخلف یک فرد یا کانال و گروه را ارائه نماید، حسب قانون به موضوع رسیدگی می‌شود.

3.1.2. مهم: گروه‌ها و کانال‌های خصوصی تا زمانی که لینک آن‌ها در سایر گروه‌ها و کانال‌ها تبلیغ نشده باشد، حریم خصوصی محسوب می‌شوند ولی گروه یا کانال خصوصی که لینک آن به هر روشی تبلیغ یا منتشر شود، تابع کلیه قوانین کانال‌های عمومی است؛ از جمله قوانین نشر محتوا.

3.1.3. ارسال هر نوع محتوای پورنوگرافی و مستهجن در ایتا مطلقاً ممنوع است(حتی ارسال به فضای ابری). لذا چنان‌چه با ابزارهای هوش مصنوعی به کار گرفته شده در سرورهای بارگذاری رسانه، مستهجن بودن یک رسانه محرز شود، فایل مزبور حذف و کاربر ارسال کننده آن از ایتا اخراج می‌شود.



3.2.  پیام‌های عمومی

3.2.1. هر پیامی که در کانال عمومی منتشر شود، عمومی محسوب می‌شود. پیام‌های عمومی با استفاده از قابلیت جستجوی سراسری برای همه کاربران ایتا (حتی افرادی که عضو کانال نیستند) قابل مشاهده‌اند. همچنین محتویات کانال‌های عمومی، از طریق دامنه eitaa.com برای عموم کاربران اینترنت قابل دسترسی و مشاهده‌اند.

3.2.2. هر کاربر می‌تواند با هر حساب کاربری حداکثر پنج کانال عمومی در ایتا بسازد. کانال‌های عمومی دارای یک شناسه عمومی هستند و علاوه بر متن پیام‌ها، عنوان، شناسه و توضیحات کانال نیز برای عموم کاربران قابل جستجو و مشاهده است.

3.2.3. کانال عمومی (و گروه‌ها و کانال‌های خصوصی که لینک آن‌ها تبلیغ شود) تابع قوانین رسانه‌های همگانی هستند و مطالبی در آن‌ها قابل انتشار است که در سایر رسانه‌های عمومی (مثل صدا و سیما، مطبوعات و...) قابل پخش باشد. بنابراین بین پست‌های کانال، تبلیغ و تبادل تفاوتی وجود ندارد و هر نوع پیام عمومی منتشر شده در ایتا باید منطبق بر قوانین نشر محتوا باشد.

3.2.4. چنان‌چه از تاریخ درج آخرین مطلب در یک کانال عمومی بیش از سه ماه بگذرد، ایتا می‌تواند نسبت به حذف شناسه عمومی کانال اقدام کرده و آن را به خصوصی تبدیل کند. در این صورت مطالب (و اعضای احتمالی) کانال از بین نمی‌روند، بلکه تنها شناسه عمومی کانال جزء شناسه‌های آزاد قرار می‌گیرد. کانال‌های فاقد محتوا که صرفاً شناسه آن‌ها رزرو شده و کانال‌های عمومی که برای دور زدن این قانون چند ماه یکبار مطالب صوری درآن‌ها درج یا فوروارد شود هم مشمول همین قانون هستند.



4. قوانین نشر محتوا

4.1. کانال عمومی

4.1.1. سازنده هر کانال، مدیر مسئول آن است و مسئولیت تمام محتوای منتشره در کانال با سازنده آن است. لذا ضروری است سازنده کانال در انتخاب مدیران (بخصوص مدیر تبلیغات) دقت کافی به خرج دهد. البته این موضوع، نافی مسئولیت شخص مدیر نیست و در صورتی که تخلف یک مدیر احراز شود، علاوه بر کانال و شخص سازنده، مدیر هم اعمال قانون خواهد شد.

4.1.2. هر پستی که در کانال عمومی درج شود مشمول قوانین نشر محتواست. لذا انتشار تبلیغات و تبادلات مغایر با قوانین نشر محتوا مطلقا ممنوع است. (بندهای 3.1.2 و 4.5.2 ملاحظه شود)

4.1.3. درج هر محتوایی که طبق قوانین (رجوع به بند 2.1) انتشار آن‌ها در رسانه‌های عمومی ممنوع باشد، در کانال تخلف است. از جمله تصاویر برهنه و نیمه برهنه، رقص، رمان‌های غیراخلاقی، تبلیغات دروغین و...

4.1.4. ساخت کانال در موارد زیر ممنوع است و می‌تواند منجر به اعمال قانون کانال یا سازنده آن شود:

4.1.4.1. ایجاد کانال یا گروه جعلی (فیک) و هرزنامه که بازدیدکننده را به سایر کانال‌ها و گروه‌ها هدایت می‌کند

4.1.4.2. ساخت کانال با عنوان ارگان‌ها و سازمان‌های رسمی بدون داشتن مجوز از مراجع مربوطه

4.1.4.3. ایجاد کانال با عنوان شخصیت‌های شناخته‌شده بدون رضایت آن‌ها

4.1.4.4. ساخت کانال برای تبلیغ یا ترویج شخصیت‌های منحرف، مروجین اباحه‌گری و فرهنگ منحط غربی و نمادهای ابتذال



4.2. لینک‌دونی

4.2.1. لینک‌دونی کانالی است که به منظور تبلیغ سایر کانال‌ها ساخته می‌شود.

4.2.2. متن و تصویر تمام پست‌های درج شده در لینک‌دونی باید منطبق بر قوانین کلی نشر محتوا باشد. (رجوع به بندهای 2.1 و 4.1.3)

4.2.3. تبلیغ و معرفی لینک‌دونی با استفاده از هرزنگاری و عناوین جعلی ممنوع است.

4.2.4. درج پست با موضوعات زیر در لینک‌دونی ممنوع است:

4.2.4.1. درج هر نوع بنر تبلیغاتی کذب و غیرواقعی

4.2.4.2. تبلیغ هر گروهی که موضوع فعالیت مشخصی ندارد

4.2.4.3. تبلیغ گروه با موضوع آزاد،‌ دوست‌یابی، چت و امثالهم

4.2.4.4. تبلیغ هر کانال یا گروهی که محتویات آن مشتمل بر موارد ممنوعه موضوع بند 2.1 و 4.1.3 باشد



4.3. کانال فروشگاهی

4.3.1. هرگونه فعالیت کانال‌های فروشگاهی تابع قوانین موضوعه و قانون تجارت الکترونیک می‌باشد.

4.3.2. هر نوع معامله غیرقانونی، تجارت اقلام و کالاهای ممنوعه (مثل خرید و فروش مواد مخدر یا الکلی، اجناس قاچاق، vpn و ابزارهای دورزدن فیلترینگ) و بطور کلی خرید و فروش هر کالایی که در فضای حقیقی ممنوع باشد، در ایتا مجاز نیست.

4.3.3. استفاده از مدل انسان برای معرفی محصولاتی مانند لباس زیر و لباس‌های نیمه‌برهنه مطلقا ممنوع است. در صورت استفاده از مدل واقعی برای سایر محصولات نیز باید چهره مدل در تصویر برش خورده یا محو شود؛ به صورتی که قابل شناسایی نباشد.

4.3.4. هرگونه تخلف و کلاهبرداری در ایتا از طریق مجاری ذی‌صلاح قانونی قابل پیگرد قضایی می‌باشد.

4.3.5. برای تسهیل فرایند خرید و فروش در کانال‌های فروشگاهی و اطمینان بخشی نسبی به طرفین معامله، امکان استعلام احراز هویت سازنده کانال فراهم شده است. پیگیری تخلفات احتمالی کانالی که سازنده آن در ایتا احراز هویت نشده است، دشوار بوده فلذا معامله در چنین کانالی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.



4.4. گروه

4.4.1. گروه یک فضای خصوصی است که امکان گفتگوی همزمان چندین کاربر را فراهم می‌کند. گروه‌ها معمولا حول محور و هدف مشخصی شکل می‌گیرند. از گروه می‌توان برای گفتگوهای خانوادگی، کاری، علمی،‌ آموزشی و... بهره برد؛ لذا ساخت یک گروه آزاد و تبلیغ عمومی و بدون ضابطه آن و رهاکردن مدیریت گروه معمولا منجر به ایجاد نارضایتی در عموم کاربران می‌گردد.

4.4.2. سازنده گروه، مسئول پایش و نظارت بر فعالیت گروه می‌باشد و باید بصورت دائمی و مستمر بر محتوای منتشر شده در گروه نظارت داشته باشد.

4.4.3. سازنده می‌تواند با بکارگیری ابزارهای متنوع ارائه شده از جمله: انتخاب مدیران معتمد، تعیین دسترسی برای فعالیت کاربران عادی و مدیران، محدود کردن کاربران خاطی و در صورت لزوم خاموش کردن گروه، اعمال مدیریت کند.

4.4.4. سازنده موظف است در صورت بروز تخلف در گروه، شخصا یا توسط مدیران گروه، بلافاصله محتوای نامناسب را حذف و فرد خاطی را اخراج یا محدود نماید. در غیر این صورت گروه و سازنده آن مطابق 6 این سند مشمول اعمال قانون خواهند بود.

4.4.5. گروه‌هایی که به 14 عضو برسند بصورت خودکار به سوپرگروه ارتقا می‌یابند و لینک آن‌ها تغییر می‌کند. سوپرگروه نسبت به گروه عادی از امکانات بسیار پیشرفته‌تری برخوردار است. سوپرگروه‌ها باید موضوع مشخصی داشته باشند که در بخش توضیحات گروه(بیو) درج شود. رعایت این بند برای سوپرگروه‌هایی که تبلیغ نشوند و لینک آن‌ها در اختیار سایرین(بجز اعضا) قرار نگیرد الزامی نیست.

4.4.6. ایجاد گروه با موضوع آزاد، دوست‌یابی، روابط آزاد دختر و پسر، آموزش هک، ممبر فروشی، نشر مطالب غیراخلاقی و سایر اعمال مجرمانه (از جمله موارد مصرح در بند 2.1 و 4.1.3) ممنوع است.

4.4.7. تبلیغ گروه از طریق هرزنگاری یا سایر روش‌های مبتذل ممنوع بوده و منجر به اعمال قانون گروه و شخص تبلیغ کننده می‌گردد.



4.5. تبلیغ و تبادل

4.5.1. پست‌های تبلیغاتی که در کانال‌ها و گروه‌ها منتشر می‌شوند، تفاوتی با پست‌های محتوایی ندارند و مشمول قوانین نشرمحتوا می‌باشند. (رجوع به بند 2.1 و 4.1.3)

4.5.2. سازنده و مدیران هر کانال و گروهی که تبلیغ یا تبادل در آن درج می‌شود، موظفند آیین‌نامه نظارت بر محتوای تبلیغات، کانون‌های تبلیغاتی و گسترده‌ها که در کانال رسمی «قوانین تبلیغات در ایتا» منتشر شده است را مطالعه و فعالیت‌های خود را با این آئین‌نامه تطبیق دهند.

4.5.3. هر کاربری که سفارش‌دهنده، طراح یا منتشرکننده تبلیغ در ایتا می‌باشد، موظف است آیین‌نامه نظارت بر محتوای تبلیغات، کانون‌های تبلیغاتی و گسترده‌ها که در کانال رسمی "قوانین تبلیغات در ایتا" منتشر شده است را مطالعه و فعالیت‌های خود را با این آئین‌نامه تطبیق دهد.

4.5.4. سفارش یا درج هر تبلیغی با محتوای فریبنده، توهین آمیز، غیراخلاقی یا مشتمل بر دروغ، شایعه یا حاوی تصاویر برهنه و نیمه‌برهنه، استفاده از مدلینگ در تبلیغات و نیز تبلیغ هر موضوعی مربوط به روابط جنسی و زناشویی به هر نحو و در هر قالبی (آموزشی، داستان، رمان و...) ممنوع است.

4.5.5. تبلیغ با شیوه هرزنگاری و هر نوع محتوای هنجارشکنانه ممنوع است.

4.5.6. تبلیغ و ترویج برنامه‌ها، سایت‌ها و سرویس‌هایی که در جمهوری اسلامی ایران مسدودشده‌اند و ارجاع کاربر به آن‌ها ممنوع است.

4.5.7. تخلف از مفاد آیین‌نامه نظارت بر محتوای تبلیغات، کانون‌های تبلیغاتی و گسترده‌ها می‌تواند منجر به ایجاد محدودیت یا محرومیت دائم یا موقت برای حساب کاربری، کانال یا گروه‌ متخلف شود.



4.6. گفتگوی شخصی

4.6.1. ایجاد مزاحمت برای سایر کاربران از طریق افزودن آن‌ها به کانال و گروه، ارسال پیام‌های تبلیغاتی به حساب شخصی سایرین، دعوت به فحشا و هنجار شکنی و تشویق دیگر کاربران به فعالیت غیراخلاقی در حساب شخصی و گروه از جمله مصادیق تخلف در گفتگوهای شخصی است.



5. رسیدگی به شکایات

5.1. در صورت مشاهده جعل عنوان، نقض آشکار قوانین نشر محتوا یا نقض مفاد این موافقت‌نامه، ایتا رأساً با تخلف برخورد می‌کند. (آشنایی با روش گزارش تخلفات). شکایات خصوصی، دعاوی بین دو یا چند نفر و بطور کلی تخلفاتی که نیازمند بررسی فعالیت خصوصی کاربران است، باید ابتدا نزد پلیس فتا یا مرجع قضایی مطرح شود. پس از ثبت شکایت، چنان‌چه مرجع ذی‌صلاح در چارچوب مجرای قانونی تعریف شده نیازمند استعلام از پیام‌رسان باشد، مستندات لازم در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت. در هر صورت ایتا تابع احکام مراجع ذی‌صلاح قانونی است.



6. اعمال قانون

6.1.  خط مشی کلی ایتا ارائه فضای باز برای فعالیت آزاد کاربران در چارچوب موازین قانونی است. ولی در صورتی که قانون‌شکنی یا هنجارشکنی یک کاربر، گروه یا کانال موجب تشویش اذهان عمومی، آسیب به برندتجاری ایتا یا زیرمجموعه‌های آن یا اخلال در فعالیت پیام‌رسان و یا کاربران آن شود، ایتا با اعمال محدودیت مانع ادامه فعالیت متخلف می‌شود.

6.2. تخلف یک کاربر، گروه یا کانال از قوانین یا مفاد این موافقت‌نامه، می‌تواند منجر به ارسال تذکر، حذف محتوای نامناسب، اعمال قانون یا همه موارد فوق شود.

6.3. اعمال قانون بر حسب نوع تخلف و دایره اثرگذاری آن می‌تواند شامل موارد متعددی باشد و در صورت تکرار تخلف، ممکن است محدودیت‌های اعمال شده بصورت پلکانی افزایش ‌یابد.

6.4. تعدادی از محرومیت‌های قابل اعمال بر حساب‌های شخصی متخلف، شامل و نه محدود به این موارد است:

6.4.1. محرومیت از همگام‌سازی مخاطبین (اعمال در صورت همگام‌سازی انبوه مخاطبین و ممبرفروشی)

6.4.2. محرومیت از ارسال پیام به غیرمخاطبین

6.4.3. محرومیت از ارسال پیام به گروه‌هایی که کاربر در آن‌ها مدیر نیست

6.4.4. محرومیت کامل از ارسال پیام

6.4.5. محرومیت از ساخت کانال و گروه جدید

6.4.6. محرومیت از افزودن عضو جدید به کانال یا گروه

6.4.7. محرومیت از انتقال کانال یا گروه

6.4.8. مسدود شدن کیف پول

6.4.9. اخراج از ایتا

6.5. تعدادی از محرومیت‌های قابل اعمال بر گروه‌ها و کانال‌های متخلف، شامل و نه محدود به این موارد است:

6.5.1. ابطال لینک عضویت اختصاصی با قابلیت ساخت مجدد

6.5.2. غیرفعال شدن لینک عضویت عمومی و اختصاصی

6.5.3. محرومیت از نمایش در نتایج انواع جستجو

6.5.4. محرومیت از درج پست جدید

6.5.5. مسدود شدن کانال/گروه

6.5.6. حذف کانال/گروه

6.5.7. حذف کانال عمومی با مسدودشدن شناسه

6.6.  کلیه محرومیت‌های فوق می‌تواند بصورت دائمی یا موقت(زمان‌دار) اعمال شود.

6.7. مرجع تشخیص رعایت مفاد این سند و کلیه شرایط و ضوابطی که خدمات ایتا بر اساس آن‌ها ارائه می‌شود ایتاست.

6.8. ملاک ایتا برای ارسال تذکر و اعمال قانون، فرد است نه گروه یا کانال. لذا فرضاً اگر کاربری بابت تخلف در یک کانال از ایتا تذکر بگیرد و پس از مدتی همان تخلف را در کانال دیگری تکرار کند، مشمول جریمه سطح بالاتر خواهد شد. به همین ترتیب اگر یک کاربر به دلیل تخلف از انتشار محتوا در ایتا محروم شود، نمی‌تواند در هیچ کانال، گروه یا گفتگوی شخصی پست جدید ارسال کند.

6.9. حذف حساب کاربری موجب لغو محدودیت‌های آن نمی‌شود و چنان‌چه صاحب حساب مجددا با همان شماره وارد ایتا شود، محدودیت‌های قبلی بصورت خودکار بر روی حساب جدید وی اعمال می‌شود.

6.10. کاربری که با حکم قضایی یا به دلیل تخلف از قوانین و مقررات از حضور در ایتا محروم شده است، نمی‌تواند در مدت زمان محرومیت با شماره جدیدی در برنامه فعالیت کند.

6.11. اگر تخلف یک حساب کاربری منجر به اخراج کاربر از ایتا شود، کانال‌ها و گروه‌هایی که توسط حساب متخلف ساخته شده حذف و موجودی کیف پول کاربر تسویه می‌شود. اگر اخراج از ایتا به دلیل کلاهبرداری یا جرایم مالی باشد، کیف پول حساب نیز مسدود می‌شود.

6.12. چنان‌چه به تشخیص ایتا و به دلیل نقض این موافقت‌نامه یا سایر شرایط و ضوابطی که خدمات ایتا بر اساس آن‌ها ارائه می‌شود، محتوا، گروه یا کانالی حذف شود یا برای فعالیت حساب کاربری یا گروه و کانالی محدودیت یا محرومیتی اعمال شود، غرامتی پرداخت نخواهد شد.



7. به‌روزرسانی قوانین

7.1.  این شرایط و ضوابط بصورت مستمر به‌روز می‌شوند. به‌روزرسانی در قوانین ایتا در صفحه قوانین و مقررات در وب‌سایت رسمی ایتا منتشر می‌شود. برای آگاهی از آخرین تغییرات، بطور منظم این صفحه را بررسی کنید.