eitaa logo
پاسخ‌ سرای اصفهان
1.5هزار دنبال‌کننده
468 عکس
106 ویدیو
4 فایل
سرایی برای پاسخ به سوالات شما در موضوعات عقاید، اخلاق، احکام و مشاوره. وابسته به دفتر تبليغات اسلامی اصفهان💐 ارتباط با مدیر: @alijani110 ✅ فقه و احکام: @yahagh2 ✅ مشاوره: @Maharat123 ✅ کلام و عقاید: @khameneieshQ ✅ اخلاق و تربیت: @islamic_ethic
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭐️ شب قدر ⭐️ 🔺 قاتل امام علی علیه السلام، ملعون اولین و آخرین، ابن ملجم مرادی هست. 🔻 سوال اینجاست: چرا در شب قدر سفارش شده ایم به گفتن ذکر : "اللّهم العن قتلهَ امیرِالمومنین": خدایا قاتلین(و نه قاتل) امیرالمومنین را لعنت و از رحمت خود، دور کن. ❓ ⭕️ چرا قاتلین ⭕️❓ ❌ چنین متوجه می شوم : ◀️ شمشیری جرات شکافتن فرق شیر خدا را پیدا کرد، که قبل از آن حرمت خانه ی وحی را شکسته بود و بعد از آن، سرور جوانان اهل بهشت را ذبح کرد.😭 🌑 بار خدایا! قاتلین امیرالمومنین که در ، لانه کرده بودند و در ، فرق شکافتند و در سر به نیزه بردند را، لعنت کن. ❌اگر سقیفه نبود، حادثه ی کربلا رُخ نمی داد. اللهم العن قتله امیرالمومنین @pasokhsara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا قرآن از فرهنگ زمان نزول، تأثیر پذیرفته است❓ ✍️ پاسخ: جواد حیدری نکته ی اول: کسی که آموزه‌های قرآن را مورد تدبر قرار دهد به این نکته رهنمون می‌شود که قرآن آمده است تا تأثیرگذار باشد و با عادات و رسوم جاهلی مبارزه کند نه آنکه تأثیرپذیر باشد. هُوَ الَّذي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‏ وَ دينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ‏ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُون‏(1) نکته ی دوم: از بررسی و مطالعه ی قرآن، فهم می‌شود که فرهنگ قرآن، هیچ شباهتی بافرهنگ زمان خود ندارد چه رسد به تأثیر پذیرفتن از آن. ◀️ مبارزه ی قرآن با بت‌پرستی ◀️ ارتقاء جایگاه زنان ◀️بیان آداب‌ورسوم زندگی نمونه های کوچکی از سنخیت نداشتن فرهنگ قرآن با فرهنگ زمانه هست. نکته ی سوم: مهم‌ترین دلیل طرفداران تأثیرپذیری قرآن، عربی بودن آن هست که در این مورد نکاتی تقدیم می‌شود: الف ): چون مخاطب اولیه قرآن کریم، عرب‌زبان بودند، باید برای ایجاد تفاهم از این لسان استفاده شود ولی استفاده از لفظ، نشانگر پذیرفتن بار محتوایی آن نیست(مجارات در لفظ). ب ): مخاطب قرار گرفتن عرب به معنای اختصاصی بودن رسالت پیامبر نیست بلکه رسالت ایشان، جنبه ی عمومی دارد و همه انسان‌ها و همه زمان‌ها را فرامی‌گیرد. ◀️هُدىً لِلنَّاس‏ ◀️ لِلْعالَمينَ‏ نَذيرا( (2) ج ): در قرآن، اگر از شتر یا از نعمت‌های آخرت و بهشت و باغ یاد شده، بر معیارهایی تنظیم یافته تا برای همگان مایه ی عبرت یا ترغیب و تشویق باشد. شتر و عجایب خلقت آن، چیزی نبوده که تنها در محدوده جزیرة‌العرب مطرح باشد. شتر در همه ی نقاط زمین و برای همه، اعجاب‌انگیز بوده و نعیم‌های موعود، همیشه و برای همه تشویق آفرین است نه‌ تنها برای عرب و در محدوده جزیره.(3) 🔺نتیجه اینکه: قرآن کریم با قالب و محتوای اعجازی خود، تنها کتابی است که در کنار اهل بیت علیهم السلام هدایت و سعادت بشریت را تضمین می کند. 📚پی‌نوشت‌ها: 1. توبه /33 2. آل عمران/96 و فرقان/1 3. نقد شبهات پیرامون قرآن ، محمدهادی معرفت ، ص 149 @pasokhsara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖ از دانايي پرسيدم نظر شما در مورد مولا علي (ع) چيه؟ ايشان پرسيد : بهترين مکان کجاست ؟ گفتم : مسجد پرسيد : بهترين جاي مسجد کجاست ؟ گفتم : محراب پرسيد : بهترين عمل چيه؟ گفتم : نماز پرسيد : بهترين نماز ؟ گفتم نماز صبح پرسيد : بهترين قسمت نماز؟ گفتم: سجده پرسيد : بهترين قسمت بدن ؟ گفتم : سر پرسيد : بهترين قسمت سر ؟ گفتم پيشاني پرسيد : بهترين ماه؟ گفتم رمضان پرسيد : بهترين شب؟ گفتم شب قدر پرسيد : بهترين نحوه مردن ؟ گفتم شهادت آنوقت به من گفت : مولا علي در ماه رمضان در شب قدر در مسجد در محراب مسجد ، در حال نماز ، نماز صبح در سجده نماز فرق مبارکش شکافت ! به کس نگردد این سعادت به کعبه ولادت به مسجد شهادت هديه کنيد به پيشگاه مقدس اميرالمؤمنين حضرت علي ابن ابيطالب (ع) صلواتي بر محمد و آل محمد علیه السلام ✅ آیدی دریافت سوالات دینی، اعتقادی👇👇 @khameneieshQ @pasokhsara
امروز ‎روز دروغ اول آوریل است. ریشه‌ی این روز به رسمی قدیمی در مورد شوخی با دوستان و‌ اطرافیان باز می‌گردد. در چند دهه‌ی گذشته همزمان با دروغ اول آوریل، ‎دروغ سیزده نیز رایج شده است! در نگاه اسلام دروغ گفتن حتی به شوخی مورد نهی قرار گرفته است؛ چرا که روح از عملِ انسان تاثیر می‌پذیرد‌ و از این حیث تفاوتی میانِ عملِ واقعی و غیرواقعی نیست! امام سجاد عليه‌السلام می‌فرمایند: «اِتَّقُوا الكَذِبَ الصَّغيرَ مِنهُ وَ الكَبيرَ، فى كُلِّ جِدٍّ وَ هَزلٍ فَإِنَّ الرَّجُلَ إِذا كَذِبَ فِى الصَّغيرِ اجتَرَأَ عَلَى الكَبيرِ» «از دروغ كوچك و بزرگش، جدّى و شوخي‌اش بپرهيزيد، زيرا انسان هرگاه در چيز كوچك دروغ بگويد، به گفتن دروغ بزرگ نيز جرئت پيدا مى‌كند». @pasokhsara