eitaa logo
پارتیزان
3.8هزار دنبال‌کننده
30هزار عکس
9.3هزار ویدیو
77 فایل
معرفی تجهیزات/اخبار نظامی/تاریخ جنگها
مشاهده در ایتا
دانلود
حالا سیستم رادار هدفی را به اشتباه شناسایی کرده است که وجود خارجی ندارد. (در مورد علل نویز در رادارها و تأثیرات دیگر آن بعدا بحث خواهد شد) 🔸حالا باید در نظر گرفت وقتی کم‌کردن دامنه ترشولد احتمال تشخیص نادرست در رادار را بالا می‌برد، چرا اسرائیل ترشولد سیستم‌ها را بالاتر تنظیم نمی‌کند تا خطایی رخ ندهد؟ اول باید به‌علت پایین آوردن دامنه ترشولد دقت کرد، در حملات پهپادی حزب‌الله، به چندین علت شامل سطح مقطع پایین، ارتفاع پرواز پایین و همچنین پرتاب از نزدیک مرز و عوامل دیگر، برد شناسایی رادارهای اسرائیل علیه این اهداف بسیار کم می‌شود چرا که حالا به خاطر همین دلایل SNR اهداف در سطحی است که زیر مرز ترشولد قرار دارد، به عبارتی پالس بازگشتی رادار از پهپادهای مهاجم به‌قدری دامنه ندارد تا به بالاتر از سطح ترشولد برسد و در سیستم دیده شود. 🔸برای حل این مشکل می‌توان دامنه ترشولد را پایین آورد تا سیگنال بازگشتی ضعیف نیز شناسایی شود، حالا این عمل به رادارها کمک می‌کند تا اهداف با شرایط فوق را نیز شناسایی کرده و هشدار حمله صادر کنند، البته به قیمت شناسایی نادرست نویز یا حساس‌شدن به قدرت سیگنال بازگشتی در حد شناسایی دسته‌ای از پرندگان که مشخصا اسرائیل نشان داد حاضر است چنین اشتباه‌هایی در رادارهای شناسایی آن هرازگاهی رخ دهد تا در مقابل آن درصد احتمال شناسایی سریع‌تر پهپادهای حزب‌الله را افزایش دهد. ▪️پی‌نوشت: تصویر تزئینی اول پست مربوط به صفحه‌نمایش یک رادار غیرنظامی برای نظارت شناورها در دریا است. Maverick @Partisan2015
حالا سیستم رادار هدفی را به اشتباه شناسایی کرده است که وجود خارجی ندارد. (در مورد علل نویز در رادارها و تأثیرات دیگر آن بعدا بحث خواهد شد) 🔸حالا باید در نظر گرفت وقتی کم‌کردن دامنه ترشولد احتمال تشخیص نادرست در رادار را بالا می‌برد، چرا اسرائیل ترشولد سیستم‌ها را بالاتر تنظیم نمی‌کند تا خطایی رخ ندهد؟ اول باید به‌علت پایین آوردن دامنه ترشولد دقت کرد، در حملات پهپادی حزب‌الله، به چندین علت شامل سطح مقطع پایین، ارتفاع پرواز پایین و همچنین پرتاب از نزدیک مرز و عوامل دیگر، برد شناسایی رادارهای اسرائیل علیه این اهداف بسیار کم می‌شود چرا که حالا به خاطر همین دلایل SNR اهداف در سطحی است که زیر مرز ترشولد قرار دارد، به عبارتی پالس بازگشتی رادار از پهپادهای مهاجم به‌قدری دامنه ندارد تا به بالاتر از سطح ترشولد برسد و در سیستم دیده شود. 🔸برای حل این مشکل می‌توان دامنه ترشولد را پایین آورد تا سیگنال بازگشتی ضعیف نیز شناسایی شود، حالا این عمل به رادارها کمک می‌کند تا اهداف با شرایط فوق را نیز شناسایی کرده و هشدار حمله صادر کنند، البته به قیمت شناسایی نادرست نویز یا حساس‌شدن به قدرت سیگنال بازگشتی در حد شناسایی دسته‌ای از پرندگان که مشخصا اسرائیل نشان داد حاضر است چنین اشتباه‌هایی در رادارهای شناسایی آن هرازگاهی رخ دهد تا در مقابل آن درصد احتمال شناسایی سریع‌تر پهپادهای حزب‌الله را افزایش دهد. ▪️پی‌نوشت: تصویر تزئینی اول پست مربوط به صفحه‌نمایش یک رادار غیرنظامی برای نظارت شناورها در دریا است. Maverick @Partisan2015
پارتیزان
🔶چرا رادارها گاهی اشتباه می‌کنند؟ 🔸اگر به جنگ اخیر لبنان و اسرائیل توجه کرده باشید، بارها سیستم‌های
حالا سیستم رادار هدفی را به اشتباه شناسایی کرده است که وجود خارجی ندارد. (در مورد علل نویز در رادارها و تأثیرات دیگر آن بعدا بحث خواهد شد) 🔸حالا باید در نظر گرفت وقتی کم‌کردن دامنه ترشولد احتمال تشخیص نادرست در رادار را بالا می‌برد، چرا اسرائیل ترشولد سیستم‌ها را بالاتر تنظیم نمی‌کند تا خطایی رخ ندهد؟ اول باید به‌علت پایین آوردن دامنه ترشولد دقت کرد، در حملات پهپادی حزب‌الله، به چندین علت شامل سطح مقطع پایین، ارتفاع پرواز پایین و همچنین پرتاب از نزدیک مرز و عوامل دیگر، برد شناسایی رادارهای اسرائیل علیه این اهداف بسیار کم می‌شود چرا که حالا به خاطر همین دلایل SNR اهداف در سطحی است که زیر مرز ترشولد قرار دارد، به عبارتی پالس بازگشتی رادار از پهپادهای مهاجم به‌قدری دامنه ندارد تا به بالاتر از سطح ترشولد برسد و در سیستم دیده شود. 🔸برای حل این مشکل می‌توان دامنه ترشولد را پایین آورد تا سیگنال بازگشتی ضعیف نیز شناسایی شود، حالا این عمل به رادارها کمک می‌کند تا اهداف با شرایط فوق را نیز شناسایی کرده و هشدار حمله صادر کنند، البته به قیمت شناسایی نادرست نویز یا حساس‌شدن به قدرت سیگنال بازگشتی در حد شناسایی دسته‌ای از پرندگان که مشخصا اسرائیل نشان داد حاضر است چنین اشتباه‌هایی در رادارهای شناسایی آن هرازگاهی رخ دهد تا در مقابل آن درصد احتمال شناسایی سریع‌تر پهپادهای حزب‌الله را افزایش دهد. ▪️پی‌نوشت: تصویر تزئینی اول پست مربوط به صفحه‌نمایش یک رادار غیرنظامی برای نظارت شناورها در دریا است. Maverick @Partisan2015
🔸عید صیام آمد و ماه صیام رفت 🔸لطف تمام آمد و فیض تمام رفت 🔸شد عید فطر و لطف خدا باز تازه شد 🔸گرد غم گناه ز جان عوام رفت 🔸عید سعید و بزرگ فطر را به خدمت شما همراهان گرامی تبریک و تهنیت عرض می‎نماییم و قبولی طاعات و عبادات شما را در این ماه مهمانی خدا از درگاه خداوند متعال خواستاریم. 🔸 Partisan2015
8.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷️ پردقت‌های اوکراین 🇺🇦🇷🇺 🔹️اوکراینی‌ها ویدئویی از حملات هوایی به‌وسیله بمب‌های هدایت شونده ۲۵۰ پوندی GBU-39/B SDB و بمب‌های هدایت شونده ۱۰۰۰ پوندی GBU-62 JDAM-ER آمریکایی و AASM-250 HAMMER فرانسوی را منتشر کرده‌اند. به گفته منابع روسی استفاده اوکراینی‌ها از این بمب‌ها اخیرا افزایش یافته است. 🔹️همان‌طور که در ویدئو مشاهده می‌شود، این بمب‌ها از دقت بالایی برخوردارند. تقریبا می‌توان گفت این بمب‌ها برای پرتاب از همه هواگردهای شرقی نیروی هوایی اوکراین ازجمله سو-۲۷، میگ-۲۹ و سو-۲۵ هم‌گام شده‌اند. با اضافه شدن جنگنده‌های غربی به نیروی هوایی اوکراین، اف-۱۶ و میراژ-۲۰۰۰ نیز به هواگردهای حامل این بمب‌ها افزوده شدند. NPC @Partisan2015
7.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷 سیل عظیم گلوله 🔹 ویدئویی جالب از میدان تیری در ايالت آریزونا آمریکا که شهروندان آمریکایی با انواع تفنگ‌ها سعی در شکار ریزپرنده کنترل از راه دور دارند. Maverick @Partisan2015
6.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷️ بلوغ هویتزر بوهدانا 🇺🇦 🔹️اخیرا خبرگزاری بیلد آلمان گزارشی از واحدهای توپ‌خانه ارتش اوکراین تهیه کرده است. در بخشی از این گزارش یک‌عراده هویتزر خودکششی ۱۵۵ م‌م 2S22 Bohdana اوکراینی مشاهده می‌شود. در ویدئو اوکراینی‌ها از پرتابه‌های ۱۵۵ م‌م ساخت هند استفاده می‌کنند. 🔹️نکته جالب توجه ویدئو، اضافه شدن یک‌رادار سنجش سرعت پرتابه روی هویتزر است. این رادار که 112L4 نام دارد ساخت اوکراین بوده و در باند Ku فعالیت می‌کند. وظیفه آن نیز سنجش سرعت پرتابه هنگام خروج از لوله است تا اصلاح آتش صورت گیرد. این رادار که تنها ۱۰ کیلوگرم جرم دارد می‌تواند روی هویتزرها نصب شود یا کنار آن‌ها روی سه‌پایه قرار گیرد. 🔹️در این گزارش گفته شده عمر مفید لوله بوهدانا بین ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ شلیک است. این هویتزر با مهمات معمول می‌تواند به برد ۴۰ کیلومتری دست یابد. همچنین نکته مهمی که گفته شده این است که قطعات بوهدانا علاوه‌بر اوکراین، در سایر کشورهای اروپایی نیز تولید می‌شوند. گفته شده هزینه تولید هر عراده بوهدانا به ۲.۸ میلیون یورو می‌رسد. 🔹️در ویدئو، عمل‌کرد سامانه بارگذار نیمه‌خودکار پرتابه در بوهدانا قابل مشاهده است. اوکراینی‌ها این نوع بارگذار را از هویتزر جیاتسینت به بوهدانا انتقال داده‌اند. بارگذار تنها برای خود پرتابه‌ها استفاده می‌شود و خرج پرتاب را خدمه باید به‌صورت دستی پس‌از گلوله وارد توپ کنند. اگر همین نوع بارگذار نیمه‌خودکار وجود نداشت، خدمه باید در هر شلیک، پرتابه ۴۰ تا ۵۰ کیلویی را خودشان به‌شکل دستی بارگذاری می‌کردند. 🔹️بوهدانا در ابتدا روی شاسی ۶×۶ KRaZ-6322 و سپس روی شاسی MAZ...