8.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷️حمله ناکام یمنیها به ناوشکنهای نیروی دریایی آمریکا
🔹️ژنرال پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، در نشست مطبوعاتی امروز خود جزئیات جدیدی از حمله یمنیها به ناوگروه ضربت ۳ نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد.
🔹️طبق گفته ژنرال رایدر، ناوشکنهای یواساس استاکدال (DDG-106) و یواساس اسپرونس (DDG-111) از کلاس آرلیبرک که بخشی از ناوگروه ضربت ۳ نیروی دریایی آمریکا به سرفرماندهی ناو هواپیمابر آبراهام لینلکن بودند، هنگام عبور از تنگه بابالمندب توسط یمنیها مورد حمله قرار گرفتند.
🔹️طبق گفته پنتاگون، حمله یمنیها توسط حداقل ۸ پهپاد انتحاری، ۵ موشک بالستیک ضدکشتی و ۳ موشک کروز ضدکشتی انجام شده است و دو ناوشکن با موفقیت با موشکها و پهپادهای یمنی درگیر و آنها را دفع کردهاند.
🔹️علیرغم بیانیه یمنیها، گزارشی مبنیبر حمله آنها به ناو هواپیمابر یواساس آبراهام لینلکن (CVN-72) توسط آمریکا مخابره نشده است.
#یمن #انصارالله
#پنتاگون #سنتکام
Tomcat
@Partisan2015
🔷 جراحِ ضد پنهانکار چین 🇨🇳
🔹 رادار موج متری سهبعدی JL3-91B یکی از رادارهای برد بلند کمتر به نمایش گذاشته شده چین محسوب میشود. دو تصویر بیشتر دیده شده از این رادار در فضای اینترنت مربوط به این محصول نبوده اما از سال ۲۰۱۶ تصاویر و ماکتهایی کمتر مورد توجه قرار گرفته از این رادار به نمایش گذاشته شده است.
🔹 همانطور که پیشتر در پستی به بررسی شبیهسازی سطح مقطع جنگندههای پنهانکار عملیاتی جهان (لینک-۱ | لینک-۲) پرداخته شد. به تاثیر رادارهای با فرکانس پایین مثل VHF و UHF در کشف اهداف با سطح مقطع راداری کمتر و ضعف این روشها اشاره شد.
🔹 رادارهای فرکانس پایین پیشرفته از طریق سیستمهای آرایه دیجیتال پیشرفته و الگوریتمهای با وضوح فوقالعاده، مشکلات تشخیص ناپیوسته، دقت تشخیص ضعیف و ناتوانی در اندازهگیری ارتفاع رادارهای موج متری سنتی را حل میکنند.
🔹 رادار موج متری سهبعدی JL3-91B توانایی کشف اهداف متعارف در برد بیش از ۷۰۰ کیلومتر و کشف اهداف پنهانکار در برد بیش از ۵۰۰ کیلومتر را داراست. حداکثر ارتفاع کشف این رادار ۲۵ کیلومتر است.
🔹 خطای دقت اندازهگیری زاویه برای تشخیص هدف در فاصله ۳۰۰ کیلومتری زیر ۰.۵ درجه است و ریشه میانگین مربعات خطای دقت اندازه گیری زاویه زیر ۰.۲ درجه است. به این معنی که خطای اندازهگیری ارتفاع در سطوح صاف ۵۰۰ متر و در سطوح ناهموار زیر ۱۰۰۰ متر است.
🔹 به این معنی که این دقت برای رادار با فرکانس پایین بسیار بالا است، حتی بیشتر از بسیاری از رادارهای فرکانس بالا سنتی و نزدیک به دقت رادارهای کنترل آتش رسیده است.
🔹 در آزمایشات و رزمایشهای گذشته...
پارتیزان
🔷 جراحِ ضد پنهانکار چین 🇨🇳 🔹 رادار موج متری سهبعدی JL3-91B یکی از رادارهای برد بلند کمتر به نمایش
انجام شده این رادار در خاک چین، اهداف متخاصم پنهانکار آزمایشی با سطح مقطع کمتر از ۰.۰۵ متر مربع در باند X در دو شرایط با و بدون جنگ الکترونیک در برد ایمن کشف شدند.
#چین #رادار #ضد_پنهانکار #ژوهای_۲۰۲۴
Jīngyú
@Partisan2015
🚨«ایلان ماسک» وزیر «کارآمدی دولت» ترامپ شد
🔺رئیسجمهور منتخب آمریکا اعلام کرد که مالک شبکه اجتماعی «ایکس» به همراه یک جمهوریخواه دیگر را به عنوان وزیر «کارآمدی دولت» انتخاب کرده است.
•| رصد تحولات منطقه و جهان |•
•| @Tahavolatemantaghe |•
🔷موتور توربوفن جدید Izdeliye 177S روسها در ژوهای
🔹کمپانی روسی دولتی موتورسازی متحد (UEC) نیز در نمایشگاه هوایی ژوهای-۲۰۲۴، موتور توربوفن جدید خود با نام Izdeliye 177S را بهنمایش گذاشته است.
🔹در موتور جدید Izdeliye 177S از تکنولوژی موتور Izdeliye 30/AL-51F-1 استفاده شده است و هدف از طراحی و تولید آن نیز جایگزینی خانواده موتورهای AL-31/AL-41 که برروی جنگندههای خانواده فلانکر نصب میشود، میباشد.
🔹موتور توربوفن Izdeliye 177S دارای ماکزیمم تراست ۹۰۰۰ کیلوگرم فورث [معادل تقریبا ۱۹۸۴۰ پوند فورث] در حالت خشک و دارای ماکزیمم تراست ۱۴۵۰۰ کیلوگرم فورث [معادل تقریبا ۳۱۹۶۰ پوند فورث] با استفاده از پسسوز (افتربرنر) هست که مشخصات آن از موتور AL-41F-1S که برروی جنگنده سوخو Su-35S فلانکر-ام نصب شده است، بهتر بوده و کارایی تقریبا مشابهی با موتور AL-41F1 که برروی جنگنده سوخو Su-57 فلون نصب است، دارد.
#Izdeliye177S
#UEC #Saturn
#ZhuhaiAirShow2024
۱/۳
Tomcat
@Partisan2015
🔹همانطور که گفته شد، در موتور Izdeliye 177S از تکنولوژی موتور توربوفن Izdeliye 30/AL-51F-1 که قرار است در آینده برروی جنگندههای نسل پنجمی سوخو Su-57M فلون نصب شود استفاده شده و عمر عملیاتی این موتور به ۶۰۰۰ ساعت رسیده که نسبتبه موتور AL-31F(P) که عمر عملیاتی آن ۲۰۰۰ ساعت بود، ۳ برابر شده است.
🔹در صورت نصب این موتور برروی جنگندههای سری فلانکر و فلون، جنگنده امکان پرواز مافوق صوت بدون اسنفاده از پسسوز (افتربرنر) یا به اصطلاح قابلیت سوپرکروز را خواهد داشت.
🔹همچنین ماکزیمم مصرف سوخت ویژه این موتور نیز به ۰.۷۷ kg/kg.s رسیده است که نسبت به سایر نسخهها در تمام حالات پروازی کاهش یافته است. بهطور کلی مصرف سوخت ویژه این موتور در حالت کروز تا ۳ درصد، در حالت ماکزیمم تراست تا ۶ درصد و در حالت بوست (استفاده از پسسوز) تا ۱۵ درصد کاهش یافته است.
🔹استفاده از موتور Izdeliye 177S باعث کاهش طول باند مورد نیاز برای تیکآف تا ۳۰ درصد و همچنین افزایش ریت کلایمب جنگنده تا ۳۰ درصد خواهد شد و تا ۴۰ درصد مدت زمان لازم برای افزایش دور موتور جنگنده را کاهش خواهد داد.
#Izdeliye177S
#UEC #Saturn
۲/۳
Tomcat
@Partisan2015